1 דקות קריאה
ב 2007, החלטתי להפוך משכירה לעצמאית. במקצועי הראשון הייתי אגרונומית ועבדתי כמנהלת אזור ישראל של בורסת פרחים הולנדית,  אך עם השנים התמלאתי ברצון עז להקים עסק משלי, שבו אוכל לממש את כל כשרונותי ואופיי, שבמהותו טיפולי מאוד ויצירתי. 
בסופו של דבר החלטתי לפנות לתחום הקוסמטיקה. לי עצמי היה עניין לא פתור עם עור הפנים שלי וחשבתי שבעזרת ידע אוכל למצוא חברת קוסמטיקה שתפתור את בעייתי האישית, ובכך אעזור גם לנשים אחרות. מסתבר שניבאתי את העתיד אבל בדרך קצת שונה משחשבתי.
בגיל 40 בדיוק הצלחתי לעשות את השינוי (בתמונה: אני בחדר הטיפולים הראשון שפתחתי ברחובות). 

בצעד אמיץ ואופטימי עזבתי את מקום עבודתי הנוח, וקפצתי למים הקרים. כן הם היו קרים מאוד...לא ידעתי שעוברות שנים רבות עד שמתאספת כמות לקוחות כזו, שיכולה ביחד להביא למשכורת חודשית מינימלית. מצד שני-  נהניתי מכמה שנים טובות בהן יכולתי לקבל את ילדי עם ארוחת צהריים ושיחה, כשחזרו מבית הספר. אני מודה שאין לי בעיה להסתפק במועט, כיוון שאני לא נהנתנית באופיי.  מתגובות הלקוחות ותחושותיי הבנתי שאני במקצוע הנכון לי ובדרך הנכונה.

וזה המשך הסיפור אודות הדרך שלי לקוסמטיקה טבעית


 (מתוך פרק 3, בספר טיפול נבון בעור):

"במסגרת לימודי הקוסמטיקה לפני 14 שנים, הציגו בפנינו חברות שונות את המוצרים שהן משווקות לקוסמטיקאיות. מהחברות השונות למדתי שמוצרי קוסמטיקה יכולים למצק את העור, לסגור נקבוביות, להחליק, לרכך, להזין, ללחח, להבהיר, להצעיר, לחטא ובעיקר להעלים את מה שנחוץ להסתיר.

ההבטחה שהוצגה בפנינו, תלמידות הקורס, הייתה שפעולת מריחה של החומר על העור מעלימה כתמים, קמטוטים או סימנים בלתי רצויים מהפנים. ממש כמו בקסם או במעשה פלאים. לכן התמלאתי באושר ובהתלהבות מהיכולת לשלוט לחלוטין ברזי הרכיבים והחומרים השונים, ומהיכולת להתאים אותם ללקוחותיי כל אחד ואחת לפי הצורך האישי שלו או שלה.

במהלך הלימודים רכשתי מוצרים לטיפולים עצמיים מהחנות הצמודה לחדר הלימודים. בכל פעם קניתי והתנסיתי בקרם או במוצר אחר שלא הכרתי. באותו זמן היו מאחורי כבר כ- 25 שנים של שימוש במוצרי קוסמטיקה שונים, שרכשתי בבתי מרקחת או מקוסמטיקאיות, אבל בעיית העור שלי לא נפתרה. העור שלי פשוט לא היה חלק. המצאתי לתופעה אפילו שם, וקראתי לה: "קוסקוס", בגלל שממרחק העור נראה ממש בסדר, אבל במבט קרוב או כשהשמש האירה עליי בזווית מסוימת נחשפו מעין גרגירים קטנים שכיסו את פניי. כל מספר חודשים הלכתי לטיפול אצל קוסמטיקאית, כדי שתנקז את החלב מהפצעונים הקטנטנים שכיסו את עור פניי, אבל אחרי שבועיים הם הופיעו שוב. קיוויתי שאולי בעזרת הידע שרכשתי בלימודי הקוסמטיקה אוכל "להחליק" גם את עורי, אך לצערי זה לא קרה. הייתי אז כבר בת 38. התייעצתי עם המדריכה המקצועית של הקורס, וניסיתי מוצרים נוספים, אבל השינוי המיוחל לא התרחש.

 

האם הסוד מצוי ברכיבים?

בהזדמנות נוספת הוזמנו כל תלמידות הקורס, וביניהן גם אני, להרצאה של חברת קוסמטיקה יוקרתית. אני זוכרת שהתרשמתי מהמרצה ומהשיטה המורכבת, שהיו לה שלבים רבים. המרצה הרבה גם במילים על חומרים ייחודיים שיש במוצרים, שהיו פרי מחקר של שנים רבות.

חלל הכיתה התמלא במילים מדעיות ובהסבר על חומרים פעילים, וכולנו מיהרנו לרשום בהתלהבות את המידע החשוב. בהפסקה רובנו לא הצלחנו להתאפק ורצנו לחנות הסמוכה כדי לקנות לעצמנו את מוצרי החברה, שהיו יקרים בערך פי 3 משאר המוצרים בחנות. אבל המחיר היה שולי, כשמולנו ניצבה ההבטחה הגדולה - החלקת קמטים והצערת העור. פיתוי שאי אפשר לעמוד בפניו.

יותר מכך, באותו יום חשבתי שהנה מצאתי את החברה שתתאים לעסק הקוסמטיקה שאפתח בקרוב. חברה שיש לה מוצרים מבוססי מדע ומחקר. חשבתי לעצמי שזה חייב לעבוד עכשיו.

בבית דמיינתי כיצד אסביר ללקוחותיי מדוע המוצרים יקרים כל כך, מה הרכיבים שהם מכילים, ומה יש בהם שאין בקרמים אחרים.

מה שנותר לי לעשות היה להשלים את שמות הרכיבים הפעילים, שאחראים לשינויים המופלאים שהובטחו לנו, והחלטתי להשלים את הידע החסר לי בעזרת חיפוש ברשת האינטרנט. בחנתי את רשימת הרכיבים המסובכים שהופיעו על אריזת המוצרים, והעתקתי אותם במדויק רכיב אחר רכיב למנוע החיפוש. היה לי חשוב לדעת מה תפקידו של כל אחד מהם בתרכובת הקרם. אני זוכרת שבדומה להקראת שמות הזוכים בתחרות, כך חיכיתי גם אני בתקווה לרכיב המנצח, אבל זה לא קרה. במקום זה נחשפו בפניי רכיבים שהתפקידים שלהם היו לקטול חיידקים, לקטול פטריות, לבשם, לחבר בין שומן ובין מים, לשמן ולרכך. אבל אף אחד מהרכיבים לא היה רכיב הפלא, שלו ייחלתי. אף אחד מהם לא נקשר לפעולה ישירה של ריפוי והצערת עור הפנים.

 

מעבר לכך גיליתי שהקרם היקר שרכשתי, לא שונה מכל קרם פשוט אחר. התרומה היחידה שלה זכיתי מעצם החיפוש אחר רכיבי קוסמטיקה פלאיים הייתה שנפתח בפניי עולם שלם של אתרי קוסמטיקה טבעית, בעיקר מארצות הברית, שטענו שרכיבים מסוימים בקוסמטיקה, כמו חומר משמר או שמן מינראלי, עלולים לגרום לתופעת האקנה או להחמיר אותה.

 

עד לאותו רגע לא עלה על דעתי, שהקרמים שרכשתי כל אותן שנים, ושהותאמו לעור השומני שלי, עלולים למעשה לגרום לפצעונים. אומנם למדתי בשיעורי הקוסמטיקה על אלרגיה קוסמטית שמתבטאת באדמומיות, בגרד או בעקצוץ, אבל על תופעה של אקנה כתוצאה משימוש בתכשיר קוסמטי, לא שמעתי מעולם. לפחות חמישה רופאי עור וארבע קוסמטיקאיות שטיפלו בי מאז גיל ההתבגרות, לא רמזו לי מעולם שיש אפשרות שהרכיבים בקרם הם אלו שמעוררים אצלי את הפצעונים הקטנים. הייתכן?

 

רכיב הפלא - אף רכיב

ההחלטה הייתה מיידית - לא להשתמש בקרם החדש שרכשתי או בכל קרם אחר. מאוחר יותר הוא שימש אותי להזנת כפות הרגליים, ועד היום אני זוכרת את הרגשת האשמה שנלוותה למריחת קרם יקר כל כך על כפות הרגליים.

הבדיקה העצמית שלי הייתה חייבת להתחיל ממצב של עור פנים נקי, ולכן קבעתי תור אצל הקוסמטיקאית שלי לטיפול ארוך של ניקוי וניקוז. לאחר הטיפול מיהרתי לשטוף את פניי מהקרמים שהיא מרחה עליהם, והתחלתי במשטר שכלל הימנעות מוחלטת משימוש בתכשירי איפור ובקרמים.

מנחשים מה קרה? בפעם הראשונה מאז גיל הנעורים הפנים שלי לא התמלאו בפצעונים. בגיל 39 קיבלתי את עור הפנים שלי בחזרה. סוף-סוף זכיתי לעור חלק."

 

 בשלב מאוחר יותר של לימודי הקוסמטיקה, נחשפתי לקורס בקוסמטיקה טבעית של חברת שיפון,  ושם נכבשתי לחלוטין. עור הפנים שלי קיבל באהבה את הקרמים שרקחתי לעצמי ולא הגיב בפצעונים כבעבר. 

לאחר שהתחלתי לעבוד בקליניקה שפתחתי, פיתחתי שיטת הכנה של קרמים טבעיים, מבלי שאצטרך להכין אותם כפי שלמדתי עם בסיס של ג'ל או קרם לא טבעי שמכילים חומר משמר וכימיקלים אחרים. 

בהדרכה הדיגיטלית "טיפול נבון בעור" תמצאו עוד הרבה הסברים פוקחי עיניים, שיעשו לכם סדר אמיתי בענייני עור, תזונה וקוסמטיקה.

לרכישת ההדרכה הקליקו כאן