טיפולי אפילציה ניתנים בגדרה ובתל אביב

אפילציה (אלקטרוליזיס) באמצעות מחט זו שיטה בטוחה ויעילה להסרת שיער לתמיד, בעזרת מחט חשמלית. זו שיטה ותיקה להעלמת שיער לתמיד. בשיטה מובא זרם חשמלי דרך זקיק השערה, לאזור שורש השערה (1-3 מ"מ בתוך העור) על ידי מחט דקיקה ייחודית בעובי השערה. ישנן מחטים בעוביים שונים שמותאמות לעובי השערה. החדרת המחט לרוב כמעט ולא מורגשת, מכיוון שהיא אמורה לחדור אל זקיק השערה, שהוא מעין "שביל פעור" בתוך העור.
באפילציה משתמשים בשלוש שיטות:  טרמוליזיס (זרם חשמלי באמצעות תדר רדיו), גלווני ובלנד.
בשלוש השיטות הורסים את שורש השערה. בטרמוליזיס עושים זאת באמצעות חום שגורם להקרשות החלבונים שבשורש השערה וניתוקם מנימי הדם. בשיטת גלוווני עושים זאת באמצעות תהליך כימי שמייצר נתר (NAOH) בתוך זקיק השערה  (זרם חשמלי לא מורגש עד 3 מיליאמפר).
בשיטת הבלנד: משלבים את שתי השיטות גם יחד ובכך מייעלים כל אחת מהן.
אני עובדת בשלוש השיטות* הנ"ל.

בעבר השתמשו רק באפילציה להסרת שיער לתמיד. בשנים האחרונות, לאחר המצאת שיטות אור ממוקד להסרת שיער (אינפרא אדום, IPL או לייזר) שהן מהירות יותר ופחות כואבות, אפילציה נשארה עדיין מתאימה מאוד לשערות שלא הצליחו להיעלם בשיטות גלי אור ממוקדים, כמו למשל:
שערות שיבה
שערות בהירות
שערות באוזניים
שערות על צבע עור כהה - יעילות השיטות בגלי אור יורדת ככל שצבע העור כהה יותר.
שערות על קעקועים: אסור להסיר שיער בעזרת גלי אור על אזורים מקועקעים מחשש לכוויה.
שערות על אזורים הדורשים דיוק: כמו עיצוב גבות, מסביב לפטמות...וסתם שערות עקשניות ששרדו את כל המלחמות.


אפילציה דורשת מהאפילטורית דיוק רב, מוטוריקה עדינה ומכשיר טוב. כמובן, שניסיון רק משפר את התוצאות. הקפדתי לעבור קורס מתקדם בבית ספר גבוה לקוסמטיקה. (אגב- משרד הבריאות לא מחייב תעודה). צריך לטפל יותר מפעם אחת באותו זקיק שערה, ולפגוש אותו בשלבי צמיחה שונים, אבל הוא מוכנע לבסוף. כמה טיפולים? אין לדעת. לפעמים טיפול אחד מרחיק את השערה לתמיד ולפעמים מדובר בטיפולים חוזרים. זה מאוד תלוי ביכולת שיקום הזקיק אצל כל אחת ובאזורים השונים בגוף. אזור הסנטר והצוואר למשל, נחשב לאזור קשה במיוחד: גם בגלל יכולת שיקום מופלאה של שורש השערה וגם בגלל ששערות חדשות יוצאות חדשות לבקרים. אפילציה עובדת מהר יותר כשמדובר בשערות שמעולם לא הוסרו בשעווה, פינצטה או חוט (מהשורש).

זה כואב? כאמור, החדרת המחט, במידה ונעשית ממש לתוך זקיק השערה כמעט ולא מורגשת. הכאב מורגש עם מתן הזרם החשמלי לתוך השורש למשך מאית שניה. לפעמים בחזרה של כמה פעמים עד לשחרור מוחלט של השערה. כלומר השערה לא תיתלש בסוף ההליך אלא תיאסף. התחושה היא של צריבה ממוקדת. לא נעים אבל לא נורא. צריבה קצרה שמותאמת (מבחינת עוצמה ומשך זמן) גם לסוג השערה וגם ליכולת הסיבולת של הלקוחה. כדאי לרכוש משחה מאלחשת בבית מרקחת. את המשחה מורחים חצי שעה לפני הטיפול ומכסים בניילון נצמד. המשחה מפחיתה מאוד את הכאב.

כמה זה עולה?  טיפול ממוצע אורך בין חמש דקות לרבע שעה. תלוי בכמות השערות וביכולת הסיבולת של כאב. יש לי לקוחות שמצליחות לסבול 40 דקות.
מחיר 15 דקות טיפול- 120 ש"ח.
אפשר להגיע לטיפול פעמיים בשבוע או בכל פעם שצצות שערות כך שלא תצטרכו להסתובב עם שערות על הפנים- וזהו גם אחד היתרונות החשובים של השיטה.

החלמת העור: טיפול מדויק מבחינת החדרת המחט, עוצמת הטיפול, סוג המחט לא ישאיר צלקות או פיגמנטציה. העור מחלים לחלוטין כעבור מספר ימים. כדאי לרכוש משחת בפנטן ולמרוח כמה ימים לאחר הטיפול. כדאי גם לרכוש קרם הגנה היפואלרגני במידה ואתם נחשפים לשמש (גם כשנמצאים ברכב נחשפים לשמש).

*טיפול בשיטת אלקטרוליזיס או בלנד לא מתאים למצבי הריון, אפילפסיה, קוצב לב.

אפילציה: הסרת שיער לתמיד image