עיצות לטיפוח טבעי...הבלוג שבנה אותי image
ב 2007 , די מהר אחרי שפתחתי את "עדין זה טבעי", התחלתי לכתוב בלוג יעוץ באתר "באופן טבעי". בבלוג כתבתי את כל הגילויים שלי בתחום. הרבה מהעצות שחלקתי הפכו לנורמה בטיפוח טבעי במהלך השנים.
את סיכום הידע שלי ב 12 השנה החולפות הצלחתי לאחרונה להכניס לספר הדרכה חדש ומרתק בשם "טיפול נבון בעור"

להלן העתק הבלוג (עם כל השגיאות במקור:-) )

עפרה_עדין‏ (22.11.2007 09:57):

*שמנים, מים, וטיפוח*
טיפוח העור התחיל את דרכו עוד לפני אלפי שנים בדרך של סיכת העור.
עור משומן נראה מבריק יותר וחיוני. הלחות הטבעית בעור נשמרת בזכות השומן בשכבות העור העליונות, וקמטי העור מוחלקים מעט. לראיה: עור שומני (עור המייצר חלב), נשמר זמן רב יותר צעיר ולא מקומט מעור יבש. עור הידיים והרגליים שמאופיין באי- המצאם של בלוטות חלב- מתקמט מהר יותר לעומת עור הפנים.
אם- כן, ישנה חשיבות עליונה בלכידת לחות העור בתוך העור, ומניעת התייבשותו, אולם זהו לא הדבר היחידי החשוב בטיפוח העור ע"י שמנים:
כשהשמן מופק בתהליך של כבישה קרה כלומר (ללא בישול בתוך סולבנט שהוא תזקיק נפט) איכותו הגולמית נשמרת. שמנים צמחיים עשירים בחומצות שומן חיוניות לגוף האדם: חומצה אלפא לינולנית וחומצה לינולאית, מינרלים וויטמינים רבים: במיוחד אלו המסיסים רק בשמן כמו A, E , חומרים בלתי ניתנים לסיבון כמו טוקופרולים, קרוטנואידים וסטרולים שמטיבים עם מרקם העור ובחשיבות עליונה : כל השמנים הצמחיים עשירים בחומרים נוגדי –חמצון (אנטי- אוקסידנטים) שמאטים את תהליך ההזדקנות.שמנים צמחיים הם שמנים שהופקו בתהליך של כבישה קרה מזרעים (היפופיאה, שומשום, חמאת שיאה, שמן בוראז', שמן חמניות, שמן חוחובה, שמן זרעי ענבים, שמן נר הלילה, שמן רוז היפ, שמן דלעת), גלעינים (חמאת גלעיני אפרסק, שמן גלעיני משמש), ציפת הפרי (שמן אבוקדו, שמן זית, שמן שקדים), פרחי צמחים- כשמן תשרית (שמן קלנדולה, היפריקום), מאגוזים (שמן קוקוס, שמן מקדמיה, שמן אגוז לוז) ואפילו מנבטי הצמח- כמו שמן נבט חיטה.
השמנים הצמחיים שנספגים היטב בשכבות העור העליונות (בחומר הבין תאי -מטריקס) ומאידך לא אוטמים את נקבוביותיו ומאפשרים לעור "לנשום".

ישנם שמנים מודרנים שנקראים "שמנים מינרלים". שמנים אלו מופקים מנפט. שמנים אלו עוטפים את העור כמו פלסטיק ואוטמים את נקבוביותיו. הם עוצרים את יכולתו הטבעית של העור לנקז מעליו רעלים בעזרת הזעה, ולכן מעודדים היווצרות אקנה , מאטים את פעילות העור ובניית תאים, וכתוצאה מכך- גורמים להזדקנות עור מוקדמת.
רבות מחברות הקוסמטיקה עדיין משתמשות בשמנים מינרלים בגלל עלותם הזולה עד גיחוך. בקניית קרמים לעור הפנים והגוף, חשוב מאוד לבדוק שמרכיביו אינם כוללים שמנים מינרלים כמו: Mineral oil, Liquidum paraffinum, Paraffin oil, Paraffin wax Petrolatum . גם אם חלק ממרכיבי הקרם כוללים שמנים צמחיים וגם שמנים מינרלים- עדיף לא לרכוש אותו, כיוון שאין לדעת את מינון השמנים המינרלים בתוך הקרם.
למרות התפקיד החשוב מאוד של שמנים צמחיים בטיפוח העור, אנחנו מוצאים שהמרכיב הגבוה ביותר בכל קרם הם דווקא מים. (מאחרי כל אריזת קרם ישנה רשימת תכולה. רשימת התכולה חייבת להרשם מהכמות הגדולה ביותר לנמוכה ביותר).
מה אם כן תפקידם של המים בקרם? האם זה באמת להוסיף לחות לעור, כפי שאוהבים לספר לנו?
התשובה לכך היא לא מוחלט! חשיבות המים היא היותם אמצעי הולכה של חמרים יותר רצויים בקרם (כמו שמנים וחמרים אחרים) על-פני כל שטח העור, וכאמצעי דילול ריכוזים של החמרים בקרם.
לדוגמא: עור שמן: רצוי ריכוז נמוך של שומן- כלומר שכבה דקה של שומן שנמרחת על-פני העור.

עור יבש: רצוי ריכוז גבוה של שומן- כלומר שכבה עבה של שומן שנמרחת על-פני העור.
אולם אליה וקוץ בה: המצאותם של מים בקרם גורמת לכך שהיצרנים יאלצו להוסיף כמות גדולה של חמרים משמרים מזיקים ומעוררי אלרגיה: למים יש תכונה "בעייתית"- הם מהווים קרקע טובה לצמיחתם של אורגניזמים שונים, ולכן גורמים לקלקולו המהיר של הקרם.
ככל שכמות המים בקרם גדולה יותר, כך יעלה ריכוז החמרים המשמרים. שמנים לעומתם- יכולים להחזיק מעמד זמן רב יותר.
כנ"ל לגבי מוצרים קוסמטיים אחרים: מוצרים שמכילים יותר מים כמו מסקרה לדוגמא, מעוררים הרבה יותר בעיות אלרגיה מאשר מוצרים שומניים כמו שפתונים או אבקות איפור.
לסיכום: באותה מידה שחשוב שלא ימצאו שמנים מינרלים בקרם, חשוב גם אי -המצאותם של חמרים משמרים בקרם: כלומר אי המצאותם של מים בקרם.
קישורעפרה_עדין‏ (31.05.2008 07:55):
ניקוי פנים עם סבון
ההמלצה שלי היא בהדרגה (רק כי מאוד קשה להתרגל לזה) להוריד מינונים של רחצת הפנים בסבון ולעבור לרחצה עם מים חמימים. ולשפשף בעדינות רבה את הפנים עם מגבת / ספוג רחצה עדינים, מהסוג שאפשר לזרוק לכביסה מידי כמה ימים כדי למנוע התיישבות חיידקים ופטריות.
אני מדברת אפילו על מקרים קשים ביותר של אקנה שהמלצתי להם את זה ואחרי כארבעה חדשים בממוצע,
(כמובן בנוסף לניקוי עמוק כל שבועיים- חודש, לניקוי פנים בחומר לא אלכוהולי שמבוסס על שמנים אתרים ושמני בסיס קלילים), הם נפתרו מהאקנה ללא רואקוטן או אנטיביוטיקה.
מנסיוני- הסבון- גם אם הוא טבעי במאת האחוזים, הוא גורם ליבוש העור ובסופו של דבר לאצירת החלב (סבום) מתחת לפני העור, במקום שיופרש על פניו ויגן עליו. לבעלי עור רגיש ויבש- על אחת כמה וכמה.
זה נכון שישנם סבונים שלא מייבשים אבל הם בד"כ לא סבונים טבעיים ולכן חסרונם בכך שהם שופעים בכימיקלים שכל קשר בינם לבין טיפוח העור מקרי בהחלט.
קישורעפרה_עדין‏ (31.05.2008 07:58):
*הסרת איפור*
הסרת איפור מהפנים ומהעיניים אפשרית עם שמן זרעי ענבים, שקדים, גלעיני משמש, קלנדולה אבל הכי טוב: שמן גזר. מעולה גם כנגד דלקות בעיניים. בכל מקרה לא לשים שמן כמו שהוא אלא על צמר גפן רטוב וסחוט.אני מייצרת תערובת שמנים להסרת איפור שגם מאזנת ומרגיעה את העור.



קישורעפרה_עדין‏ (31.05.2008 07:59):

דילול שמנים
ה"פטנט" הזה של ערבוב פיזי (ולא כימי) של שמן ומים הוא פטנט מנצח ביישום קוסמטיקה טבעית, בלי לקבל עור שומני מידי.
אני מיישמת אותו הלכה למעשה בהוראות הנלוות לקוסמטיקה שלי ובקליניקה עצמה.
כמובן שיש הרבה שגילו אותו כבר, בצורה של מריחת שמן על עור לח- אחרי מקלחת, ובכך דילול הריכוז. אם מורחים שמן על עור יבש כמו שהוא- התוצאה יוצאת מאוד שומנית ולא נוחה.אני מציעה לכל מי שרוצה תחליף טבעי ומפחדת לנסות אותנו, יצרניות הקוסמטיקה הטבעית,
לקחת שמן צמחי אמיתי וטהור כל שהוא על אצבע יד אחת וביד השניה- מעט מים.לשפשף את שתי הידיים זו בזו ולמרוח על העור. זהו דילול טבעי של השמן ותרגישו מיד, שבעזרת המים אתם יכולים למשוח את השמן על שטח עור גדול יותר מאשר ללא מים.
בצורה כזו- אתם מדללים שמן בעזרת מי ברז (או מי מעיינות כמו ניבה_שקד‏‏ שגרה ליד מעיין ) ולא בצורה של קרם + מים + כימיקלים "בילד-אין".
היתרון שיש לקוסמטיקה טבעית שאנחנו מייצרות(ניבה_שקד‏‏ ואני) הוא, שהמוצרים נמכרים באריזות לא גדולות מידי, עד 100 מ"ל (שלא יעמדו אצל הצרכן יותר מ 5 חדשים, כי אחרת הם מתחמצנים וגורמים יותר נזק מתועלת)
ומכילים מגוון שמנים צמחיים, שמנים אתריים וחמאות צמחיות.
כך נוצר תכשיר שמכיל חמרים שונים שעוזרים לשמור על העור ולשקם אותו (מולטי וויטמין כמו שאומרים)...
אבל מי שסומכת רק על עצמה- מוזמנת לנסות למרוח בשיטה שציינתי למעלה (או על צמר גפן רטוב וסחוט) שמן
מסוג אחד בלבד, כתחליף לכל קרם פנים תעשייתי ולגלות מיד את ההבדל.
קישורעפרה_עדין‏ (31.05.2008 08:03):
ממה להזהר
הכימיקלים הבאים יכולים ליצור זיהום בניטרוזמין שהוא חומר מסרטן (nitrositing agent). הם נמצאים בשימוש נרחב במוצרים קוסמטיים. גשו רגע לבדוק את הקרם, השמפו וכו. בקרמים זה הכי גרוע בעיני כי הם מונחים על העור ולא נשטפים ממנו.
2-bromo-2-nitropropane-1,3-diol
Cocoyl Sarcosine
DEA compounds
Imidazolidinyl Urea
Formaldehyde
Hydrolysed Animal Protein
Lauryl Sarcosine
MEA compounds
Quaternium-7, 15, 31, 60, etc
Sodium Lauryl Sulfate
Ammonium Lauryl Sulfate
Sodium Laureth Sulfate
Ammonium Laureth Sulfate
Sodium Methyl Cocoyl Taurate
TEA compounds

חומרים אלו מתרכבים עם חומרי שימור (כמו parben ) וניטרטים הקיימים במוצרי הקוסמטיקה והטואלטיקה, וכך נוצרים ניטרטים המסוגלים להיספג במהירות בעור. כאשר נוצר ניטרט משמפו או מקצף אמבטיה כדוגמה, הוא יכול להכנס לזרם הדם. ככל שהתכשיר עומד זמן רב יותר על המדף ובטמפ' גבוהה, הניטרטים ממשיכים להווצר, והתופעה אף מואצת בגלל נוכחות של כימיקלים אחרים- חמרים משמרים.
חשיפה ממושכת לחמרים אלו עלולה לשנות את תפקודי הכבד והכליות ואף לגרום לסרטן.
עוד חמרים מסוכנים באתר שלי.
קישורעפרה_עדין‏ (31.05.2008 08:06):
*הוספת לחות לעור*
לגבי ספיגה דרך העור. אני רוצה לעשות קצת סדר:
  1. מים לא נספגים דרך העור. הם נמצאים בקרם לא טבעי כדי להוריד עלויות וכדי לדלל את החמרים השמנוניים.
  2. שמנים אתרים כן נספגים בגלל הנדיפות שלהם והיותם עשויים ממולקולות קטנות מאוד שחודרות את האפידרמיס.
  3. שמנים צמחיים נספגים לשכבות העליונות ביותר של האפידרמיס והתפקיד שלהם הוא בעיקר היותם שכבה מגינה על העור מנזקים חיצונים (רוח,שמש ואבק), שכבה מגינה מרדיקלים חופשיים ושכבה שמייסייעת לאחיזת המים בתאי העור ובשכבה הבין תאית. מצד שני הם לא אוטמים את נקבוביות ההזעה שעל העור, כפי שעושים שמנים מינרלים כמו וזלין או פראפין (שעשויים מנגזרות נפט). האטימה עוצרת את יכולות העור לסלק רעלנים מעליו, בעזרת הזעה, מעודדת אקנה ואי-סדרים אחרים, מאטה את פעילות העור ובניית תאים וכתוצאה מכך: הזדקנות עור מוקדמת.
קישורעפרה_עדין‏ (01.06.2008 07:18):
היכן אפשר להשיג שמן גזר?

דרך קוסמטיקאיות: תבקשי שירכשו עבורך. חברת שיפון לדוגמא, שאני מאוד סומכת עליה, משווקת כמעט לכל מרכזי הקוסמטיקאיות בארץ.
יכול להיות שיש גם בחנויות טבע.
קישורעפרה_עדין‏ (01.06.2008 07:30):
לא כל כך מצליחה בנתיים עם שמפו. (להפסיק לחלוטין)מצאתי שמפו די טבעי (ללא sls ושאר כימיקלים אבל לדעתי יש בו חומר משמר כל שהוא, רק שהם לא ציינו אותו) שנמכר לצד צבע טבעי לשיער (naturetint).כשקונים צבע מקבלים אותו חינם ואם לא ,הוא עולה כ-20 ש"ח.מצאתי אותו בבית מרקחת פרטי, בחנויות טבע ונדמה לי שראיתי אותו בסופר פארם.
אישית, לא הצלחתי ללא חפיפה בשמפו או בחפיפה בשמפו 100% טבעי. השיער נראה כמו יציקה. גם לי יש שיער דומה לשלך ואני בחיפושים תמידיים.
אני עושה נסיונות גם על הילדים שלי. לבת שלי יש שיער חלק ולא משתמן ולפעמים אני חופפת לה בסבון טבעי ללא מרכך והשיער עדיין נראה טוב.
אם יש לך סבלנות- אולי כדאי באמת שתנסי להתייחס לקרקפת כחלק שאת לא רוצה להפגיש אותו עם סבונים ולשיער כחלק של תאים קרניים מתים שאפשר לסבן. אבל בשביל זה צריך לחפוף הפוך (מעל לכיור או אמבטיה).
אני התחלתי והפסקתי בשל אי נוחות.
קישורעפרה_עדין‏ (01.06.2008 10:21):
*הגנה מהשמש*עדיף להסתתר מפניה, לחבוש משקפי שמש וכובע (מאוד נפוץ אצל חובשות משקפי ראיה, הופעת כתם חום בחלק הגבוה מתחת לעין. )
אבל- כשהולכים לים או לבריכה- חייבים להתמרח.
בזמן ההריון וכשמשתמשים בגלולות למניעת הריון- הרגישות לשמש גדלה ומופיעים כתמים במיוחד במיוחד אצל בעלות עור דק ועדין ובעלות עור צהבהב בהיר שנוטה להאדים בשמש. אזורים מועדים לפורענות בפנים הם: מצח, אף, אזור השפם, מתחת לזגוגית משקפי הראיה).
החומרים *הכי פחות מזיקים* להגנה מהשמש הם טיטניום אוקסיד ואבץ אוקסיד. הם מינרלים טבעיים אבל כשאנחנו מורחים אותם אנחנו אוטמים את העור ויש מחקרים המצביעים על יצירת רדיקלים חופשיים באזור המריחה. בכל מקרה- מבחינת ההגנה מפני השמש הם מעולים וגורמים הכי פחות נזק.
מכל שאר החמרים- תתרחקו.
אני ממליצה למרוח בלית ברירה בשמש ישירה קרמים עם מקדמי ההגנה הנ"ל ומיד כשחוזרים לצל לשטוף עם סבון ולא להשאיר עד סוף היום כשמתקלחים.
קישורעפרה_עדין‏ (01.06.2008 10:29):
כפות רגליים
השיטה הכי טובה זה קרם רגליים (טבעי בלבד ומאוד כבד) ליד המיטה ולפני הכניסה למיטה למרוח.
קשה גם ללכת יחפה וגם לרצות כפות רגליים של תינוק. אבל גם אני אוהבת להתייחף לי בבית.
בחורף אני מורחת לפני הכניסה לגרביים ולנעליים. עושה עבודה מצויינת.
קישורעפרה_עדין‏ (02.06.2008 22:41):
טיטניום אוקסיד ואבץ אוקסיד.
מה זה? איפה מוצאים דבר כזה?ירח_לבן‏:
כל המוצרים הטבעיים (באמת) שמגינים מהשמש מכילים אותם או אחד מהם. גם אצלי אפשר להשיג אותם ואם תחפשי באינטרנט תמצאי עוד כמה חברות.
וולדה לא 100% טבעי אבל לא רע בכלל וגם די זמין.
קישורעפרה_עדין‏ (02.06.2008 22:46):
ואם כבר הופיעו כתמים, יש מה לעשות ?ישנם טיפולי הבהרה בעזרת חמרים שמדכאים פעילות אנזים שמייצר מלנין. את מוזמנת לקרוא עוד באתר שלי.
לא מומלץ ולא יעיל לעבור את הטיפולים בקיץ. רק בחורף וגם אז בתקופה מעוננת, כי הרגישות לשמש מתגברת בזמן הטיפול.
החמרים המבהירים הם כימיקלים סינטטים ולא טבעיים. לא מצאתי טיפול טבעי להבהרה שבאמת עוזר.



קישורעפרה_עדין‏ (02.06.2008 23:27):
איך אפשר שאותו קרם גם יחסום בריחה של מים (לחות) מהעור, וגם יאפשר סילוק רעלים החוצה?תודה שאת מאפשרת לי להסביר את זה. אני צריכה להסביר בקצרה על מבנה העור כדי לענות :
אנחנו מאבדים מים מהעור דרך הנקבוביות שבו. דרכן גם מופרשים גם חמרים שהגוף בוחר להפריש (רעלים).
את הנקבוביות אסור לאטום. אנחנו כן אוטמים אותם ע"י אבקות ,איפור ושמנים מינרלים שסותמים אותם.
מעבר לנקבוביות , שכבות העור העליונות מורכבות מתאים קרניים שכל הזמן מתחדשים מלמטה. מה שקושר את התאים אלו לאלו הוא המטריקס (חומר בין תאי). המטריקס מורכב בעיקר מחומצות אמינו, צרמידים (שומנים), חומצה היילורונית, כולסטרול, חומצות שומן, טריגליצרידים, פוספוליפידים, גליקוספינגוליפידים, אוריה, חומצה לינולאית ועוד).חמרים אלו נמצאים גם בשמנים ממקור צמחי.
חמרים אלו הם כמו דבק של התאים והם מונעים את התפרקותם ועוזרים לאגירת המים במטריקס.
המטריקס הבין תאי יוצר גבול חזק ומגן שמשמר את הלחות של תאי העור. אם הגבול הזה ייפגע - יאבדו תאי העור מים ויסודות חיוניים שהם זקוקים להם כדי להשאר גמישים, רכים ובריאים.
החמרים שקיימים בשמנים צמחיים משקמים את הליפידים (שומנים) הטבעיים של העור, שנפגעים לפעמים משימוש בדטרגנטים ומגורמים מזיקים נוספים ושומרים על תכולת המים הטבעית של התאים.
ועכשיו לפרקטיקה: תזכרי במקרים שמרחת קרם לחות (בד"כ מהסוג "המזין") ומיד הרגשת שאת מזיעה מאוד.
זה סימן מאוד מאוד מובהק לכך שהקרם אוטם את הנקבוביות. כתוצאה מכך, העור מתחמם ומתחיל להזיע בקצב מוגבר. בדיוק כפי שקורה אם מכסים את העור בניילון. הרעלים נשארים מתחת לשכבה האוטמת במשך כל היום עד ששוטפים את הפנים, בד"כ בסוף היום.
פרקטיקה נוספת: כשמורחים קרם טבעי באמת, לא מתקבלת תופעת ההזעה הנ"ל והעור נשאר רך וגמיש (עם תכולת מים טובה בתאים).

אי אפשר להתווכח עם עובדות ...
קישורעפרה_עדין‏ (03.06.2008 09:19):
הי אורי
גם אני קוראת את מה שאתה כותב ולומדת הרבה ממך.
לגבי סבונים*

זה מוצר שמשתמשים בו כבר אלפי שנים לחיטוי ונקיון אבל רק במאה השנים האחרונות ובמיוחד בעשורים האחרונים הוא הפך למוצר שמשתמשים בו יתר על המידה בגלל זמינותו ועלותו הנמוכה. עד לפני מאתיים שנה עוד היו מייצרים אותו באופן עצמי משומן בע"ח (חומצות שומן) ואפר+מים (בסיס). לפני מאתיים שנה גילו את הסודה הקאוסטית (בסיס נתרן) וזה החליף את הצורך לאסוף כמויות גדולות של אפר, וגםהפך את הסבון למוצר מדיד, כלומר שאפשר לחשב בדיוק את הכמויות הנחוצות כדי ליצור סוג סבון רצוי.אני לא הייתי מוותרת על רחצה טובה עם סבון, במיוחד באזורים האינטימיים אבל *כן מורידה את המינון, הסוג והסיבה. במיוחד במיוחד לאנשים עם עור בעייתי דווקא (אקנה, סבוריאה, פסוריאזיס וכו).
אחרי נגיעה במוצרי ביצים טריות או בשר חי או שאר חמרים מטונפים או אחרי יציאה משרותים- חשוב מאוד לרחוץ את הידיים בסבון, כי רק הוא מסיר מהעור שאריות חיידקים או חלקיקים שומניים אחרים. ( אפשר לחטא אותם באלכוהול או מים רותחים אבל תסכים איתי שסבון ובמיוחד טבעי, הוא לא כל -כך מזיק).
גם לגבי כלי בישול- האם רחצה במים מספיקה? אפשר להרתיח אבל לא חבל על האנרגיה שתבוזבז? במיוחד בכלים שלא מבשלים בהם (מרתיחים אותם), כן הייתי רוחצת בחומר מחטא כל שהוא.
מעבר לנקיון על מנת שלא ליצור מחלות וזיהומים (הגיינה), יש עניין אסתטי ופה כל אחד מחליט לעצמו.
הדור שלנו מכור לנקיון וריח טוב ודי קשה לחזור לאחור.
אני למשל עוד לא מצאתי תחליף לדואודורנט לבית השחי לא טבעי, לסבון ולשמפו (טבעיים אמנם אבל לא יכולה בלעדיהם). אוהבת להריח מנקיון וגם עובדת עם אנשים, כך שלא יכולה לאפשר לעצמי להסריח.
אבל זו סיבה אסתטית ולא חיונית כמו שטיפת ידיים או חיטוי כלי בישול.
קישורעפרה_עדין‏ (03.06.2008 23:06):
דגנית.
הייתי קונה לו ספוג/ מגבת רחצה לפנים בלבד, כדי שיוכל לשפשף את הלכלוך במים חמימים כשהוא חוזר הביתה.
לא הייתי נמנעת לגמרי מסבון אבל הסבון שיורד על הפנים בזמן החפיפה ושוטף באותה הזדמנות גם את הפנים - מספיק.
את השחורים צריך לנקות בצורה קבועה אצל קוסמטיקאית, כי הם מרחיבים את הנקקבוביות לאורך זמן וגם אוטמים את הפרשת החלב הטבעית שקצת מגינה על האף מנזקי שמש וסביבה.אם ההמצב יחמיר יש חמרים מקילים. שמעתי על החברה שציינת בקישור. עוד אף פעם לא החזקתי קופסא שלהם בידי, כדי לראות בדיוק מה הרכיבים. מה שמתפרם באתר שלהם הוא לדעתי רשימה חלקית.
קישור*נועה_בר‏* (04.06.2008 15:11):
אני למשל עוד לא מצאתי תחליף לדואודורנט לבית השחי לא טבעי
הי עפרה, מוזמנת לבדוק את הדיאודורנט של "סבון הברון".
אם יש לך קשר לרחל, שאלי אותה, ואם תירצי תוכלי לפנות אלי.אחרי נגיעה במוצרי ביצים טריות או בשר חי או שאר חמרים מטונפים או אחרי יציאה משרותים- חשוב מאוד לרחוץ את הידיים בסבון, כי רק הוא מסיר מהעור שאריות חיידקים או חלקיקים שומניים אחרים.
האם העור לא מסוגל להפרישם באופן טבעי (ע"י הבלוטות, ההזעה, וכו') ?
אם אין פצע החיידקים לא יחדרו לגוף דרך העור. העור הוא איבר הגנה.
חיידקים נמצאים כל הזמן סביבנו ועלינו. חיידקים מסויימים, אם יכנסו לגוף, יכולים לחולל מהומה .
הדרך היחידה שלהם להיכנס ללא פצע בעור היא דרך הפה (ופתחים אחרים של הגוף)
רחיצת הידיים היא כדי שלא תכניס אותם לפה מזהמות, או, תגע במישהו אחר ותעביר אליו את "החבילה".
דגנית,
את השחורים צריך לנקות בצורה קבועה אצל קוסמטיקאית, כי הם מרחיבים את הנקבוביות לאורך זמן וגם אוטמים את הפרשת החלב הטבעית שקצת מגינה על האף מנזקי שמש וסביבה.
זה נכון שהשחורים לא ממש יוצאים לבד.. מצד שני, קוסמטיקאית מוציאה, וזה מתמלא שוב וכך חוזר חלילה..
לדעתי גם ההוצאה הזו יוצרת מצב שהגוף נכנס לפעולה - כדי "למלא".
אם השחורים לא מאוד וותיקים, והם קטנים ולא מאוד הרחיבו את הנקבובית, גם אני ממליצה על המגבת שמציעה עפרה, וכן, היתי חושבת גם על פילינג כדי לעזור לעור להוריד שכבות עליונות ובכך אולי לעזור להמיס גם חלק מהשחורים .
הקרם ששאלת עליו לא מוכר לי, אבל כל קרם גרגירים עושה את העבודה, גם סוכר דק, (בעדינות שלא יסרוט) יכול לעשות פילינג, וגם - הכי טוב לדעתי :
קוואקר. לטחון אותו דק, לערבב עם קצת מים ולהניח על העור לכמה דקות עד שמתייבש, ואז לשטוף.
עושה לבדו עבודת פילינג מעולה, ללא צורך בשפשוף.
עפרה, תודה על המידע בדף הזה flowerקישורעפרה_עדין‏ (07.06.2008 09:25):עפרה, מה דעתך על המדבקות שמוציאות "שחורים"?אולי טיפה מבהיר את השחורים (את הקצה שמתחמצן והופך לשחור). אבל החלב התקוע נשאר עמוק בפנים.
לגבי מילוי מחדש של הנקבוביות : במצב של פעילות הורמונלית וכתוצאה מכך הפרשת חלב מוגברת" אכן הנקבוביות כל הזמן מתמלאות מחדש. אם זה כתוצאה מכך שהם התרוקנו והגוף "ממלא מחדש"- יכול להיות אבל לא קראתי מחקר בנושא.
מנסיון אני יודעת ורואה, שככל שהחלב (בד"כ הופך להיות קשה ויבש ככל שתקוע בנקבובית יותר זמן ), מרחיב את הנקבובית ומייצב אותה על גודל מסויים, שאי אפשר לצמצם אחר כך (מעין צלקת).
כך שלדעתי ,כן צריך לנקז באופן קבוע כדי שהחלב לא יתיבש ויתקשה מידי.
קישורעפרה_עדין‏ (07.06.2008 15:53):
נועה _בר
כל מקרה לנקבוביותיו...
מטופל אצלי בן 12 שהחלב החדש שנוצר אצלו, אחרי שבועיים מיום הניקוז, קשה וארוך כמו נחש.
צריך לראות ולהפעיל שיקול דעת.
קישורHilla_Kr‏ (09.06.2008 08:05):
עפרה, מה דעתך על המדבקות שמוציאות "שחורים"?
אולי טיפה מבהיר את השחורים (את הקצה שמתחמצן והופך לשחור). אבל החלב התקוע נשאר עמוק בפנים.
מנסיון, אמנם זה לא מחליף "ניקוז מסודר". אבל זה בהחלט מוציא לפעמים נחשים של מספר מילימטרים. גם כאלו קשים וגדולים שמרחיבים נקבוביות. ובנוסף, זה מוריד את החלק העליון גם של האחרים, ואת ה"קרום" שמכסה את האף, ואז מגע קל באף (ללא לחיצה משמעותית, ובטח שללא ציפרניים) כמו הסטת האף ימינה, שמאלה, למעלה, למטה. מוציאה כמויות של ג'יפה...
קישוראמא_אינקובטור‏ (10.06.2008 00:35):
האם העור לא מסוגל להפרישם באופן טבעי (ע"י הבלוטות, ההזעה, וכו') ?חובשת כאן את כובע מדריכת המעבדה במיקרוביולוגיה. אני עושה באופן קבוע ניסוי עם התלמידים שלי ובו אנחנו מנסים לגלות אילו חידקים חיים על העור, וגם - עד כמה שטיפת ידיים היא אפקטיבית. שטיפת ידיים טובה היא כלי יעיל להדהים בעצירת מירוץ השליחים של החיידקים. נכון, רובם לא מזיקים אבל סלמונלות, שיגלות ואי-קולים פתוגניים למיניהם אני מעדיפה לסבן ולהעיף רחוק ככל האפשר ממני. הפתוגנים המעצבנים הנ"ל די עמידים וקצת זיעה ממש לא מזיזה להם (זיעה היא בעצם מים ומלח).
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2008 08:21):
עפרה, האם את מכירה את המוצרים של "מורז"לא מזמן הייתי בבית הטבע במקום מגורי ובדקתי פנים מול פנים את המוצרים (בעיקר אחרי שקראתי לאחרונה שהם משווקים את עצמם כאורגנים וכו'), אז ממש ממש לא! כל מה שקיים בקרם סטנדרטי קיים גם אצלם (חמרים משמרים- פראבנים וכל שאר מיני כימיקלים). יכול היות שהחלק השומני בקרם שלהם הוא אורגני, אבל אותו הם מערבבים עם מים כמובן ולכן הם צריכים להוסיף כימיקלים.
באופן עקרוני תזכרי: אם את רואה שיש במוצר מים (AQUA/ WATER ) אין סיכוי בעולם שהוא טבעי.
את מוזמנת לקרוא באתר שלי הסברים מפורטים. בהמשך אני אעתיק גם לכאן.
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2008 22:43):
_גיליתי ורידים דקיקים_
בלשון רפואית זה נקרא קופרוז. זה קורה כשנימי הדם הקטנים מאבדים את גמישותם בגלל התרחבות יתר כתוצאה משפשוף או חום.כדי למנוע צריך לשמור ולא לחמם מידי את העור: כלומר-אלכוהול, סאונות, שפשוף נמרץ של העור..לא כדאי.
כן- להרטיב ולקרר את העור, במצבים שהוא מתחמם, כמו בזמן ספורט או שהיה בשמש.לגבי כתמים: ראי את מה שכתבתי בנושא הגנה מהשמש.
קישורעפרה_עדין‏ (11.06.2008 07:09):
איזה סוגי שמנים למרוח? האם אלכוהול מזיק כחומר משמר?אני מעדיפה לדעת מה אני מורחת על הפנים ולקבוע את המינון והדילול. אני לא משתמשת יותר בשום מוצר שמכיל מים מהמוכן. למען האמת יש לי דחיה ממוצרים תעשייתים.
אלכוהול, לפי כל מה שלמדתי והבנתי ממחקרים (לא מלימודי הקוסמטיקה...), מזיק לפנים בכך שהוא מסיר את השכבה המגינה עלהעור והורג את המיקרואוגניזמים שחיים על העור ותורמים לנו בכך שהם מדכאים אוכלוסיות מיקרואוגניזמים מזיקים. השתמשתי תקופה בקרמים עם מקדמי ההגנה של וולדה כי לא מצאתי משהו יותר בטוח. עכשיו מצאתי כימאית שמכינה לי קרם הגנה משמנים בלבד ומקדמי הגנה מינרלים- ללא מים. אף חברה מסחרית לא עושה את זה, כנראה משיקולי עלות (יותר זול לשים מים, במילא אף אחד לא מבין..).
לגבי *שמן זית* אני מאוד אוהבת אותו לצריכה פנימית אבל משום מה הוא לא מסתדר לי טוב על העור. לא יודעת להסביר את זה, אולי איזה שהיא דחיה פנימית מהריח. ישנם שמנים צמחים הרבה יותר טובים ונעימים (תקראי למעלה יותר על סוגי השמנים). שמן נר הלילה ממש טוב לעור יבש. תנסי לדלל אותו מעט, בכך שתמרחי אותו על עור לח.
תמיד עדיף לערבב כמה סוגי שמנים כי בכל שמן יש תכונות מטיבות ומרפאות שונות ואנחנו רוצים להרוויח את כולן.
קישורעפרה_עדין‏ (13.06.2008 07:49):
אולי את שוקלת מעבר לאזור השרון?מיכל,
אני כבר רגילה שבאות אלי נשים מרחוק. טיפול פנים לא עושים כל חודש בד"כ, אלא אם כן מטפלים באקנה או בעיות אחרות. פעם בכמה חדשים אפשר לנסוע 3/4 שעה ולטפל בעור, להצטייד בקרם פנים לחדשים הבאים, ואת שאר הטיפולים (שעווה, גבות שהם יותר אינטנסיבים, לעשות אצל קוסמטיקאית באזור מגורייך, ופה אין הבדל ביני לבינן).
מעבר לטיפול הפנים שהוא מאוד חשוב לעור ולנפש, יש חשיבות יותר גדולה למה שמורחים על העור ביום-יום. זה כמו שפעם בכמה חדשים תעשי יום צום ניקוי וטהרה לגוף על בסיס נוזלים בלבד...נחמד...אבל יותר חשוב לדאוג לתזונה טובה ומאוזנת ביום-יום. זו דעתי.



קישורעפרה_עדין‏ (13.06.2008 08:00):
צריכה לשטוף ידיים המון פעמים ביום בבית ובעבודה
  1. אני שואלת את עצמי אם את חייבת לשטוף בסבון גם את גב היד. את יודעת את התשובה.
כשאני שוטפת ידיים, אני מתרכזת בחלק שנגע , כלומר בכף היד ולא בגב היד. לגב היד אני עושה שטיפה מהירה במים ומעט סבון.
  1. דבר נוסף- השתמשי בסבונים נוזלייים, שהם יותר עדינים ובחרי את אלו שמצויין עליהם "עדינים, לתינוקות וכו".
  2. הסבונים שנמכרים די מרוכזים. אני מציעה לך לדלל את הריכוז שלהם ע"י 1/4 סבון נוזלי ו- 3/4 מים בבקבוק ריק עם משאב. אני מבטיחה לך שזה יוריד את החיידקים והשומן לא פחות טוב.
  3. אם את יכולה במשך היום או לפחות בלילה לפני השינה- כדאי למרוח על ידייך שומן צמחי כבד כל שהוא (שיאה, חוחובה, נבט חיטה, קוקוס או קרם שמורכב מכמה שמנים).
קישורעפרה_עדין‏ (13.06.2008 08:15):
בילבילא שמעתי על הסבון שהזכרת אבל אם תשלחי אלי עוד פרטים אנסה לחטט קצת ולמצוא עוד נוספים.
לגבי עור הפנים והעיניים- נשמע שאת לא ישנה מספיק , לא אוכלת טוב ולא שותה היטב.
*טיפוח טבעי וזול שמתאים לכל עור*
תנסי קודם כמה שאפשר לפנות זמן לעצמך . אפילו פה ושם לחצי שעה בלבד.
באותה חצי שעה שמצאת- מרחי על פנייך-כולל אזור העיניים -יוגורט לבן רגיל של דנונה לדוגמא או יוגורט עיזים, בשכבה עבה ושכבי כרבע שעה עד חצי שעה על גבך ותנסי לנמנם קצת.
לאחר מכן-שטפי במים חמימים היטב אך לא עם סבון. את יכולה לשפשף מעט את פנייך במגבת קטנה ונקיה שאותה תרטיבי במים חמימים.
לאחר מכן- קחי מעט שומן צמחי אמיתי מסוג כל שהוא באצבעות יד אחת ואת ידך השניה הרטיבי במעט מים. שפשפי את שתי הידיים זו בזו ומרחי על פניך.
את העור מתחת לעינייך אל תשפשפי אף פעם אלא התפיחי עליו את השומן בקלילות ובעדינות. אל תמרחי עליו אף פעם שכבה כבדה של שומן כי הוא נאטם בקלות ומפתח נפיחויות מתחת לעור.
זה טיפוח מינימלי אך טוב.
קישורשירין (13.06.2008 22:20):
עפרה - תודה רבה.
_לגבי פטמות סדוקות- נבט חיטה, קלנדולה וויטמין E _
הכוונה לתערובת של השלושה? באיזה יחס?
קישור*בילבי* (13.06.2008 22:59):
עפרה שלום
כמה נחמד לקבל תשובות כל כך מהר, תודה.
לגבי הסבון המתוק: אני קונה אותו ממישהי שעוסקת בארומתרפיה. היא כתבה לי עליו: סבון נוזלי 100% טבעי, המופק ממיצוי סלק סוכר ph 5.5.
לגבי עור הפנים והעיניים את די צודקת - לא ישנה מספיק , לא אוכלת טוב ולא שותה היטב. (אני משתדלת אבל עם שתי בנות קטנות, עבודה ובית זה לא תמיד מצליח.) לגבי הטיפול שהמלצת לי, לפני מריחת היוגורט צריך לנקות את הפנים? ועל איזה שמן צמחי היית ממליצה לעור יבש עם קמטוטים (סביב העיניים, מעל לשפה העליונה ובמצח) ואם כבר אני בשאלות אז - מה רצוי למרוח במקום קרם גוף לעור יבש והאם יש לך גם עיצות לטיפוח השיער (צבוע ויבש).
תודה, לילה טוב ותבורכי.
קישור*גברת_פלפלת‏* (13.06.2008 23:23):
נבט חיטה לא מומלץ על הפטמה למניקות כי גם אחרי השטיפה שאריות שלו יכולות להגיע למערכת העיכול של התינוק וישנה בעיית הגלוטן!
קישור*נועה_בר‏* (14.06.2008 14:38):
מעבר לטיפול הפנים שהוא מאוד חשוב לעור ולנפש, יש חשיבות יותר גדולה למה שמורחים על העור ביום-יום.
זה כמו שפעם בכמה חדשים תעשי יום צום ניקוי וטהרה לגוף על בסיס נוזלים בלבד...נחמד...אבל יותר חשוב לדאוג לתזונה טובה ומאוזנת ביום-יום. זו דעתי.
yesמשפט מפתח. גדול !תודה עפרה flowerהאם יש לך כתובת דוא"ל?קישורעפרה_עדין‏ (14.06.2008 23:04):
*לגבי פטמות סדוקות בזמן ההנקה*התייעצתי עם גיסתי שמניקה עכשיו, ויש לה כל מיני משחות וויטמין E וכל מיני דברים אחרים והיא אומרת שמה שהכי טוב זה למרוח את החלב עצמו על הפטמה לאחר ההנקה ולתת לו להתייבש.
מה שעוד חשוב מאוד זה לא לרחוץ את האזור בסבון כדי לא ליבש את הסיכה הטבעית שיש לפטמות. היא אומרת שהיא ממש משתדלת שסבון מהחפיפה לא ינזל דרך הפטמות.
עוד דבר- ראיתי אצל גיסתי משחה מ 100% לנולין ואני חייבת לציין שידוע שלנולין שמופק משומן כבשים, מכיל שאריות חמרי הדברה חזקים בגלל ריסוס שיער הכבשים נגד טפילים.
קישורעפרה_עדין‏ (14.06.2008 23:07):
האם יש לך כתובת דוא"ל?‏ofra@adin-is-natural.com‏
קישורעפרה_עדין‏ (14.06.2008 23:11):
הי בילביטיפוח לפנים עם קמטוטים : יש לי קרמים נהדרים שמחזיקים לכמה חדשים ולא עולים הרבה.
מצטערת,אבל אני יכולה להמליץ רק על המוצרים שלי. מאוד אובייקטיבי, כמובן. אבל זה מה יש.
לשיער: שמן חוחובה.
קישור*בילבי* (15.06.2008 13:18):
עפרה שלום
אני בטוחה שהקרמים שלך נהדרים וגם ארצה להזמין בזמן הקרוב. שאלתי התייחסה לעצה שנתת לי - לאחר מסכת היוגורט, מריחת שמן צמחי.
רציתי לדעת אם יש שמן שטוב יותר לעור יבש עם קמטוטים או שכל שמן יעשה את אותה עבודה. (יש לי שמן זרעי ענבים)
אשמח לשמוע אם תמצאי מידע לגבי הסבון המתוק.
ושוב תודה
דרך אגב, לגבי הלנולין נדמה לי שיש אורגני, אני לא זוכרת של מי, אני אבדוק ואעדכן.
קישור*בילבי* (15.06.2008 22:12):
בדקתי לגבי הלנולין. אז ככה: קודם כל הוא לא אורגני, הוא נקרא "לנסינו" (LANSINOH) ועל האריזה כתוב:
"לנולין של לנסינו יוצר במיוחד עבור אמהות מניקות, בתהליך יחודי ובטכנולוגיה בלעדית. נטול טעם וריח ואינו מפריע לתינוק היונק. הלנולין של לנסינו הוא הטהור ביותר בעולם - היפואלרגני וטבעי לחלוטין, ללא כל תוסף או חומר משמר. זוהי משחת ההנקה היחידה המאושרת ע"י משרד הבריאות ללא צורך בהסרה/שטיפה לפני ההנקה." וגם "HPA Ultra pure, medical grade, USP modified lanolin"
זהו, לילה טוב.
קישור*בשמת_א‏* (17.06.2008 17:02):
שלום עפרה,
יש לי חברה קוסמטיקאית. היא טוענת בתוקף שאני חייבת סבון מיוחד לערב, מהסגנון של MD Formulations, כזה עם חומצה/ות, שכל ערב עושה קילוף עדין-עדין של התאים המתים (אני מקווה שלא סירסתי את כל מה שהיא אמרה, משום מה זה סוג של מידע שאני לא מצליחה לזכור כמו שצריך) וכך, לטענתה, מעורר את התחדשות העור ושומר עליו. וכן קרמים עם חומצה לקטית וכו', שלטענתה, אם לא אשתמש בהם עכשיו, אז העור שלי יזדקן מהר יותר (למשל הוצע לי קרם יום להבהרה של גינו Guinot).
לא דיברתי איתה בכלל בכלל על הקרמים הטבעיים של ניבה_שקד‏ שאני משתמשת בהם, כי אני בכלל לא רוצה לדון בזה. אבל אני כן רוצה לדעת, מה דעתך על הדברים האלה -
האם זה נכון, שאלה החומרים הפעילים שבאמת יעכבו את הזדקנות העור?
או להיפך, שבעצם הם חומרים שבטווח הארוך דווקא מזרזרים את ההזדקנות?
אני לא כל כך יודעת ליישב את האמירות הכלליות על הקוסמטיקה ה"רגילה" עם מוצרים ספציפיים, כי גם את כתבת שיש דברים שבהם אין ברירה, ורק החומרים הקונבנציונאליים עושים את העבודה.



קישור*גברת_פלפלת‏* (20.06.2008 22:41):
לגבי נבט חיטה ומה שנכתב ע"י גברת_פלפלת‏‏: אשמח לקבל קישור לכתבה בעניין
אין לי כתבה, אני לא מסתמכת על כתבות בעניינים כאלה... אבל זה משהו שתגיד כל יועצת הנקה, ואת יכולה לקרוא באחד הדפים על הנקה פה באתר, וגם בדפים של תזונה לתינוקות.
קישור*בשמת_א‏* (21.06.2008 17:52):
נכון, כל מדריכת הנקה ויועצת הנקה תגיד לך שנבט חיטה נמצא כאלרגני לחלק מהתינוקות, והיום לא מומלץ להשתמש בו על הפטמות בכלל.
החומרים הבטוחים ביותר, לפי הסדר: 1. חלב אם, 2. לנולין טהור.
בשנים האחרונות, מדריכות/יועצות ההנקה מציעות קודם כל את האופציה היעילה ביותר, הבטוחה ביותר, הזמינה ביותר לכל אמא מיניקה וכמובן הזולה ביותר: חלב אם...
קישורעפרה_עדין‏ (25.06.2008 08:08):
פילינגים
אני מצטטת מתוך כתבתו של דר יורם הרט (רופא עור) באתר דוקטורס "הקוסמטיקאית וחומצות אלפא ובטא הידרוקסי (חומצה לקטית לדוגמא, היא מהסוג אלפא הידרוקסי)":
"ידוע מזה שנים שתא יכול להתחלק כ 50 פעמים בלבד. לאחר מכן הוא מאבד את חיותו והתאים הנוצרים הם פגומים. הקילוף המואץ המתמיד של העור על ידי החומצות האלפא והבטא הידרוקסי גורמות לחלוקה מזורזת של התאים בשכבה הבאזלית של העור. השאלה שנותרת פתוחה היא אם התאים יוכלו להמשיך להתחדש לשנים רבות או שיכנסו למצב זקנה מוקדם. מצב זה יכול להביא להרעה במצב העור ובין היתר להפחתה ביכולתו לרפא פצעים". סוף ציטוטפה מדובר בפילינג ע"י חומצות שמקורן מפירות או חלב או חומצה סליצילית (בטא הידרוקסי), בהן משתמשות רוב הקוסמטיקאיות במינון נמוך מאוד כי הן בטוחות לשימוש ובאמת טובות. לאור מה שהרופא כתב , אני לא חושבת שזה מועיל לטווח ארוך לעבור פלינג מידי יום לפני השינה. פילינג בזמן טיפול קוסמטי זה הגיוני ומועיל לטיפול עצמו. אישית אני לא עושה פילנגים כאלו ללקוחותי בתקופת הקיץ כי הם מגבירים את הרגישות לשמש ולכתמי שמש.

אני חושבת אינטואיטיבית שבגלל שקצב התחדשות התאים יורד ככל שאנו מתבגרים, יש לרענן את העור במידת הצורך ובעדינות מירבית. יותר מידי פילינגים יחלישו את מרקם העור שכך או כך מתבגר ונחלש עם הזמן.
קישורעפרה_עדין‏ (25.06.2008 08:13):
לאום_שלום?‏אני מנסה עכשיו טיפול לפסוריאזיס על אחת מלקוחותי שסובלת ממנו באזור המרפקים והזרועות.
אם זה יצליח או לפחות יקל- אודיע לך.
מאחלת לך בריאות והתאוששות מהירה
קישור*בשמת_א‏* (25.06.2008 18:00):
אם כן השורה התחתונה היא שבטווח הקצר זה כנראה נותן לעור מראה מטופל ויפה, אבל בטווח הארוך זה מאיץ את הזדקנותו ולא מעכב אותה, כמו שהן טוענות.
הבנתי נכון?
קישורעפרה_עדין‏ (06.07.2008 23:11):
הי בנות, חזרתי. הייתי קצת בהולנד ..גרתי שם פעם במשך 6 שנים ואני רגילה אליה כמו אל מולדת שניה.
כמה אסתטיקה ונקיון במקום כל כך קטן וצפוף.
ובנוגע לעניינינו, הגעתי למסקנה שעור פניהם של ההולנדים מידרדר בשנים האחרונות. יש להם עור עדין ובהיר והם חושפים אותו הרבה מידי לשמש (בחופשות ארוכות בארצות חמות) או למנורות שיזוף שזה כמעט חובה שם. בנוסף- יותר מידי אלכוהול ומגיל מוקדם, בילויים עד מאוחר בלילה ועבודה עד מאוחר ולא עד חמש בערב כמו שהיה נהוג עד לפני עשר שנים.תזונה פחות מסודרת ואיכותית ובכלל- בעשר השניים האחרונות אורח חייהם נעשה פחות בריא ורואים שלאנשים צעירים יש עור מבוגר הרבה יותר מגילם. כמובן שזה רלוונטי גם לנו פה, פשוט זה מפתיע אותי שגם ההולנדים הדרדרו.
הם היו כל כך עקביים באורחות חייהם המסורתיות.
קישור*בשמת_א‏* (07.07.2008 00:23):
פשוט זה מפתיע אותי שגם ההולנדים הדרדרו.
הם היו כל כך עקביים באורחות חייהם המסורתיות.
כן, זה בולט במיוחד בתרבויות שעד לפני לא הרבה שנים עוד שמרו על הרגלים טובים, כמו אוכל ביתי מבושל, כמו ליקוט פירות בר בעונת הקיץ וליקוט פטריות בחורף, הליכה ברגל ורכיבה באופניים וכדומה.
הייתי בשבדיה ב-2003 והזדעזעתי לראות את השינוי שחל בעשר שנים, כמוך. פתאום ראיתי לראשונה בחיי ילדים שבדים שמנים. כמות הג'אנק פוד גדלה שם מאוד. המבוגרים עוד נראים כמו קודם (בוודאי שומרים על הרגליהם), אבל הילדים והצעירים נראים לא טוב.
קישור*ניבה_שקד‏* (09.07.2008 17:43):
בדיוק אותו דבר קרה גם ליפנים. פעם יפני היה שם נרדף לעור חלק ולמראה צעיר גם בגיל 100. היום יש להם כל כך הרבה כספית (בדגים שהם אוכלים) וזיהום אויר, שהפנים שלהם הפכו למלאי פצעונים וממש לא חלקים!
קישורעפרה_עדין‏ (10.07.2008 22:26):
הי ניבה. לא ידעתי שהם התחצ'קנו. מעניין.
קישורעפרה_עדין‏ (11.07.2008 09:22):
שלום פלוניתלעור דק ומזדקן לא הייתי ממליצה לעבור פילינג כל שבועיים אלא רק פעם בחצי שנה, בזמן טיפול קוסמטי ולא בקיץ!

אני יודעת שזו המלצה מאוד לא מקובלת בקהילת הקוסמטיקאיות, כיוון שפילינג זה בד"כ גולת הכותרת של הטיפול ובלעדיו ההרגשה היא כאילו לא טיפלנו.
אני התגברתי על התחושות האלו. אני חושבת שפילינג תכוף מחליש את העור לטווח הארוך והופך אותו רופס, חלש וניזוק בקלות. בקיץ הוא מגביר את הרגישות של העור לשמש.
יש חשיבות לתאים המתים שעוד לא נשרו: הם מהווים בעצמם הגנה מסויימת לעור (ולגוף) מפני נזקים חיצוניים, קרני שמש. פילינג חזק גם מסיר תאים לא מתים וכביכול מעודד צמיחה והתחדשות תאים מוגברת: יתכן, אך לא נבדקה ההשפעה על מרקם העור בטווח הארוך. התחושה שלי (ע"פ הסתכלות בעורן של נשים שטופלו רבות בפילינגים) היא לא חיובית במיוחד.
צריך לתת לתהליכים בגוף להתרחש בקצב הטבעי שלהם. במהלך היום אנחנו מנגבים את הפנים במגבת כמה פעמים וזהו פילינג עדין ומספיק בהחלט.
לגבי עור מתקמט ודק: הדרך הטובה ביותר לטפל בעור כזה, חיצונית, היא שימון בעזרת שמנים צמחיים בבוקר ובלילה.
רחצת הפנים במים חמימים ולא בסבון (ראי המלצותי בנושאים שונים למעלה).
פנימית- אני ממליצה כמובן על שתיית מים רבה, הגבלת שתיית הקפה לפעמיים ביום ולא יותר.
תזונה- לא דיאטתית מידי. שמתי לב שנשים המקפידות יתר על המידה בתזונה דלת שומן, סובלות יותר מעור פנים מקומט.
מקווה שעצותי תעזורנה לך.
קישור*בשמת_א‏* (11.07.2008 17:50):
גם פילינגים עדינים לא מומלצים באופן שבועי/פעם בשבועיים לעור?
לי יש עור שמן ולא ממש מזדקן, והקוסמטיקאית הלגמרי-קונבנציונאלית שלי אמרה לי "פעם בחודשיים זה הרווח הכי קטן שאפשר". בשום פנים ואופן לא לעתים קרובות יותר. ושוב, זה לגבי עור שמן. אז כל שבוע-שבועיים נראה לי לא מתאים *לשום עור* בשום אופן. למה בכלל לעשות את זה?
קישורעפרה_עדין‏ (12.07.2008 14:01):
לגבי הקרמים ה"קונבנציונאליים" - יש כאלה שעושים פעולה של טשטוש קמטוטים ע"י מילוי בלחות רבהפלונית יקרה:
בקרמים טבעיים באמת המבוססים על חמאות ושמנים צמחיים מצויים חמרים רבים שעושים את אותה עבודה בדיוק: ספיחת מים, מילוי וטשטוש קמטים.
אולם, אם את באמת חושבת שמצאת משהו שממש משפר יותר את מראה עורך (אגב- אשמח אם תכתבי לי למייל
או כאן מהו החומר בדיוק שמביא לך כזו תוצאה),
אז עצתי היא להשתמש בו מידי כמה ימים או רק כשאת רוצה להראות במיטבך ולא מידי יום, כדי לתת לעור אפשרות לנקות את עצמו מהכימיקלים לכמה ימים.
לגבי הפילינגים- מה הסיבה שנותנת לך צורך בפילינג פעם בשבועיים? על איזה פילנג קליל מדובר?
קישורעפרה_עדין‏ (16.07.2008 08:39):
*מריחת יוגורט על הפנים כטיפול לאקנה*כיצד מסייעים החיידקים הפרוביוטיים ביוגורט לשמירה על מראה עור בריא ויפה?
המנגנון שבו מסייעים החיידקים הפרוביוטיים למניעת מחלות כשהם ניטלים בבליעה, הוא על ידי כך שהם נקשרים לקולטנים בריריות המעי ועל ידי כך מעכבים או מונעים מחיידקים אלימים ומזיקים להתיישב באתרים אלה ולחולל מחלות.
השאלה כיצד בדיוק מסייעים החיידקים הללו לשמירה על מראה העור כאשר מורחים אותם על העור נמצאת כעת במוקד המחקר. מספר מנגנוני פעולה מסבירים את דרך פעילותם: ראשית, החיידקים הפרוביוטיים מונעים מחיידקים פתוגניים (החיידקים ה"רעים") לגרום לזיהומים בעור. החיידקים ה"רעים" מפרישים רעלנים אשר נקשרים לקולטנים המצויים בעור. כאשר מורחים את החיידקים הפרוביוטיים על פני העור, הם תופסים את הקולטנים ובכך מונעים מהרעלנים להיקשר אליהם ולזהם את העור. שנית, החיידקים הפרוביוטיים מתחרים עם החיידקים ה"רעים" על מקורות התזונה, והמשמעות היא שככל שיהיו על פני העור יותר חיידקים פרוביוטיים, כך יתקשו החיידקים ה"רעים" להתקיים ולפגוע בעור. בנוסף נמצא, כי חיידקים פרוביוטיים מסוימים, כגון חיידקי לקטובצילוס, מפרישים חומרים חלבוניים הנקראים bacteriocins, שהם בעלי פעילות אנטיביוטית מקומית כנגד גורמים דלקתיים.
קישוראום_שלום‏ (16.07.2008 10:13):
עפרה יקרה שלום
בזכותך הפסקתי להשתמש בקרם פנים ואין מאושרת ממני, העור נראה נפלא.
אני גם לא מסבנת את הפנים וממעיטה לסבן את הגוף, רק איפה שמאוד מזיעה.
רב הזמן אני מרגישה נקיה וזוהרת (כמו פרסומת) ובכל זאת פעם ב... נגיד פעם בחודש בערך בא לי יותר מזה, חשבתי אולי על פילינג טבעי, גם לפנים וגם לגוף, האם יש לך המלצה?
דרך אגב, אני מתנגבת מאוד ביסודיות מה שבטח עושה קצת פילינג טבעי ואת הפנים משפשפת עם צמר גפן לח.



קישורגבעה_ירוקה‏ (16.07.2008 10:51):
גיליתי לאחרונה את המוצרים של עשבי-קדםאני משתמשת בקרם צוקים כתוב שהוא אינו מכיל מים אלא רק חמאת שייה ותמציות צמחים.אני משתמשת גם במי פנים עדינים לערב-מי מבוע שהוא מוצר מאד עדין.
את הפנים והגוף מנקה בסבון של סבתא ג'מילה-קודם כל הריח של הגרניום ממכר ומענג,אך לא מפורט מה הוא מכיל.אני די מזועזעת מהגילוי שמשתמשים האפר בסבונים-זה לא מסתדר לי עם ניקיון והגיינה,עדיין אין תחליף ? מה בכלל התפקיד של האפר בסבון? לגבי השיער אני בבעיה כי כנראה פיתחתי רגישות לשמפואים בכלל והם גורמים לי לגירוד,והטבעי שהתחלתי להשתמש לאחרונה כבד מידי(סבון שמפו מוצק של איה)אני אשמח לרעיונות.. תודה על הדף הזה! {flowerקישורעפרה_עדין‏ (16.07.2008 14:21):בזכותך הפסקתי להשתמש בקרם פניםאני מאוד שמחה לשמוע שעצותי עזרו לך. אני מקווה שאת מתכוונת לקרם פנים לא טבעי. אין כל רע בשימוש בקרם פנים טבעי (טבעי בלבד) במיוחד לנשים בעלות עור עדין ,דק ויבש.
בהקשר לפילינג: יש כל מיני מתכונים טבעיים לפילינג טבעי. אני אפרסם כמה מהם בקרוב.
קישורעפרה_עדין‏ (16.07.2008 14:35):
גבעה_ירוקה‏
היום לא משתמשים באפר לסבון: זה היה פעם! היום משתמשים בסודה קאוסטית : זה נשמע לך יתור טוב?????
בכל מקרה- הסירי דאגה מליבך- בתהליך היצירה נוצר חומר אחר לגמרי שהוא סבון (גם מאפר וגם מסודה קאוסטית).
הנזק של הסבון, כמובן זה שמתלווה לכל החיוב שבו: הגיינה ונקיון,הוא בכך ששימוש מופרז כמו בימינו, מסיר באופן קבוע את השכבה השומנית שמגינה על עורינו ואת התאים המתים שעוד לא נשרו וגם הם מגינים על עורינו. העור מאבד נוזלים ומתייבש ונעשה חשוף יותר למפגעים חיצוניים. בנוסף- הסרה של הפלורה הטבעית שעל העור תהפוך אותו לפגיע יותר למקרואוגניזמים מזיקים.לגבי השיער: יש כאן כאלו (אחת מהן פגשתי אישית והשיער שלה נראה נפלא),שהפסיקו לחפוף עם שמפו בכלל. הם חופפים רק עם מים ומשפשפים היטב את הקרקפת. אולי תנסי ותראי אםזה מתאים לך.
לי יש קרקפת שומנית מאוד וזה ממש לא עושה לי טוב (נעשה מסריח ונראה נורא) אבל לא ניסיתי יותר משבוע.
אם הרעיון לא נראה לך: יש עוד כמה אפשרויות-
1.נסי את השמפו של "סבון הברון" אםכי הוא גם כבד.

  1. נסי שמפו ללא SLS כמו זה של Naturetint .
  2. יש עוד כמה חברות שמוכרות שמפו טבעי (ראי באתר "בשבילינו")
קישורגבעה_ירוקה‏ (16.07.2008 15:14):
תודה עפרה על האינפורמציה ועל העצות,אני אנסה לוותר על השמפו בכלל לשבוע ונראה מה יקרה,בכל מקרה אני מנסה לא לחפוף יותר מפעמיים בשבוע,יכול להיות שזה דבר שלוקח זמן לגוף ללמוד מחדש? כלומר לנקות את עצמו בעצם?ואז אולי שווה להיות ג'יפה כמה שבועות כדי להגיע למצב הזה.. את יודעת משהו על עשבי קדם?
קישורעפרה_עדין‏ (16.07.2008 15:27):
עשבי קדם
החברה ותכולת המוצרים נראים לי בסדר גמור. משווקים ברשתות השיווק צריך רק לשים לב שהקרם לא עומד שם יותר מחצי שנה.
קישורעפרה_עדין‏ (27.07.2008 19:58):
הי בילביקודם כל מזל טוב! שמן זרעי ענבים מאוד מאוד קליל כך שאני לא מתפלאה.
נסי חוחובה- הוא יותר כבד או נסי למרוח את השמן (נבט חיטה) בעזרת פחות מים.
קישורעפרה_עדין‏ (27.07.2008 20:00):
תלתל_בתוך_תלתל‏: נהניתי גם אני לפגוש אותך! מקסימה וכל כך יפה ומטופחת. אדבר איתך טלפונית.
קישור*מיכל_בר‏* (28.07.2008 22:40):
היי עפרה
זו אני, מיכל מירושלים, שהיתה אצלך בטיפול פנים בחודש האחרון...
לא, עוד לא ילדתי. אולי מחר, נראה.
<בעצם לא מתאים מחר, אירגנתי לעצמי אוטו ויש לי תכניות...>
רציתי להתייעץ איתך. כפות הרגליים שלי יבשות* להחריד ונוצר לי *פצע/סדק/חריץ כואב בקצה העקב. זה גורם לי אפילו לצלוע קלות.
היום הלכתי לפדיקור (אחרי שנים!). הקוסמטיקאית (הקונבנציונלית לגמרי) המליצה לי ללכת לרופא עור ולקבל משחה שתסגור את הסדק. לא מתאים לי. יש לך רעיון איך לטפל בזה?
(בינתיים אני מזליפה שמן לבנדר נקי).
קישורעפרה_עדין‏ (29.07.2008 09:04):
הי מיכל,
לא נעים!
תשרי בגיגית מים חמימים עם כף סודה לשתיה לריכוך. לאחר מכן תייבשי ותמרחי תערובת של דבש ושמן זית ותעטפי בניילון לחצי שעה. שטפי במים בלבד וייבשי היטב.
הזליפי שמן עץ התה במקום לבנדר.
אמור לעזור.
בהצלחה
קישורלואיזה (30.07.2008 09:33):
הוא יכול בעצמו לשמש מזון לחיידקים לא טובים
לדעתי הסביבה החומצית שהיוגורט יצור על הפניםהיא שיכולה לשפר המצב. החידקים אינם זקוקים למקור מזון חיצוני, העור מספק להם די והותר.
קישורעפרה_עדין‏ (02.08.2008 09:17):
לפלוני_אלמונית?‏
מצטרפת לתגובה של לואיזה.
צריך לבדוק קודם כל מהי הסיבה לחררה. האם את משתמשת במוצרי קוסמטיקה על הפנים? אנא דווחי מהם.
לגבי היוגורט: המריחה על הפנים היא כמסיכה שאחר כך שוטפים ולא כקרם פנים. לכן אני לא רואה בעיה בלמרוח אותו כפי שהוא ולהשאיר כך חצי שעהלפחות. לגבי חיידקים מרוכזים- עלה על דעתי אבל עוד לא ניסיתי. רוצה לנסות? לא נראה לי שיכול להזיק.
אתמול למשל כבר לא יכולתי לסבול את פני (מי מטפל במטפלת...).מרחתי יוגורט על הפנים, תוך כדי נקיתי את הבית ואחר כך נשכבתי לישון מתחת למאוורר. כלומר היוגורט היה על פני משהו כמו 3 שעות.
מקלחת טובה ויצאתי חדשה לגמרי! הפנים נראו נפלא!
קישורעפרה_עדין‏ (02.08.2008 09:24):
אני קוראת שוב את מה שכתבת לי ומוסיפה:
  1. לא חשוב איזה יגורט- הכי חשוב שזה יהיה כזה שאת אוהבת לאכול כדי שתמיד יהיה במקרר ולא יחסר. ריכוז החיידקים ביוגורט הוא עצום בכל מקרה.
  2. אם את שוטפת אחר כך במים חמימים ללא סבון- נשארים חיידקים טובים על הפנים. אני מניחה (לא חקרתי) שרוב העבודה שלהם בדחיקת אוכלוסית החיידקים הלא רצויה נעשית בזמן מריחת היוגורט כמסיכה. לכן חשוב לעשות זאת לפחות פעם ביום.
קישורעפרה_עדין‏ (06.08.2008 18:55):

הי תלתל_בתוך_תלתל‏
משום מה פספסתי את הודעתך והנה אני עונה:
  1. למהדרין- אפשר למרוח את קרם הפנים עם מים מינרלים או רתוחים.
  2. הקרם אינו מכיל חומרים מייצבים (כימיקלים מיותרים) ולכן גרגירי האבקה שוקעים כל הזמן והשמנים צפים למעלה. לאלו שקנו קופסא, אני מסבירה שכדאי לערבב בכל יום מחדש את הקרם עם מקלון לניקוי אוזניים ובאותו שוונג גם להניח איתו כמה נקודות על הפנים ולמרוח.
  3. ישנם ריכוזים שנחקרו ונבדקו וע"פ זאת מכינים את קרם ההגנה. לבדיקה עצמית (מהיכרות איתך לא נראה לי שתיישמי אותה....happy
אם לוקח לך 30 דקות להשתזף ללא קרם הגנה. אזי קרם הגנה 15 ישזף אותך כעבור 15X30=450 דקות.
לדעתי 15 זה די והותר בשבילך! את גם לא נחשפת בכלל לשמש.
  1. אפשר להכין לך במיוחד מקדם 30 אבל הוא יהיה לבנבן ואוטם במיוחד. לא מומלץ!
קישורעפרה_עדין‏ (06.08.2008 19:01):
שוב חוזרת: כשחוזרים למקום מוצל- כדאי להוריד את קרם ההגנה מהפנים. גם אם הוא הכי פחות מזיק: אין צורך לאטום את הפנים איתו.
קישורעפרה_עדין‏ (10.08.2008 16:45):
אימון שרירי הפניםבעלי עור בעובי בינוני ומעלה שעברו את גיל 37 בערך, מכירים את התופעה היטב: הלחיים המקסימות פתאום מתחילות לשקוע להן.... והעפעפיים יחד איתן: אלו הן "קמטי הבעה". ככל שהעור דק יותר- כך נראית התופעה קטנה יותר. כובד העור משפיע לרעה על התופעה.
ניתן לעכב את התופעה ואפילו להקטין אותה צורה ניכרת. צריך להתחיל להתאמן. בדיוק כמו שאר שרירי גופינו: אלו שהזנחנו: יתרופפו ראשונים. יקח הרבה יותר זמן ומאמץ לחזקם. שווה להתחיל מגיל צעיר אך גם אם כבר גיליתם את קמטי ההבעה,תוכלו מהר מאוד להרים את פניכם, ללא ניתוח פלסטי אם תאמנו את פניכם לפחות פעמיים ביום לעשר דקות בכל פעם. צעירות יכולות להסתפק בפעם ביומיים.
שיעור אימון: אני מלמדת את השיטה ומאמנת את עור הפנים בטיפול -אימון כשעה וחצי. לאחר מכן תוכלו להמשיך להתאמן בעצמכם. ניתן למצוא חומר באינטרנט לגבי התעמלות פנים. אני מלמדת גם כיצד לאמן את השרירים מבלי להפעיל את ההבעה יתר על המידה, מה שיחמיר את קמטי ההבעה.
קישורעפרה_עדין‏ (11.08.2008 08:10):
בוקר טוב לאום_שלום?‏
תודה על התמיכה!לגבי נקיון בסבון:
אני המלצתי להוריד מינוני שימוש בסבון ולא להפסיק כלל! נכון, ישנם אנשים שהפסיקו להשתמש לגמרי בסבון ושמפו והם מראים לנו את הדרך שזה אפשרי ולא מזיק כלל כפי שנהגנו לחשוב מאז שנולדנו.
אני בעד להוריד מינונים. פעם בכמה ימים, שבוע, כמה שתוכלי בעצם. אין פה מדע מדויק. זו תחושה ממישוש העור והרגשה כללית שאומרת לי: היום אני מתרחצת רק עם מים וספוג רחצה או היום אני רוצה עם סבון.
בכל מקרה להורדת הרגשת השומניות ללא סבון, אני ממליצה לעסות (בעדינתו!) את העור עם מגבת קטנה, נקיה, רטובה וחמה (אני קונה מגבות יד מהולנד). בעיני זו תחושה עילאית של נקיון.
לגבי הפצעים שמופיעים לך: את טוענת שזה לא מאז השימוש בשמנים, אבל ליתר ביטחון: וודאי שהשמנים אמיתיים ולא ישנים (לא יותר משנה) ושימי לב לא למרוח שכבה עבה מידי. פנים לחות ושתי טיפות שמן זה מספיק. רק אם את מרגישה שזה יבש מידי- מרחי עוד.
בכל מקרה צריך לברר מה מקור הפצעים. תנסי לחשוב מה גורם להם. בדרך כלל יש תחושה פנימית מה גורם להם.
קישורנורה_קטנה?‏ (11.08.2008 18:54):
חיפוש תחת face exercise נותן הרבה מידע בגוגל. גם ביו טיוב.
תחושת בטן שלי היא שזה לא כדאי במיוחד. במקרה גם נתקלתי באתר שיש בו גם תרגילים וגם דעה "נגד" ‏http://www.shapeyourface.com/contrary.htm‏ .
קישורעפרה_עדין‏ (11.08.2008 21:34):
  • לגבי סבוריאה*
    רקחתי קרם פנים מקל על מצב סבוראי למישהי שהגיעה אלי מבאופן והיא מרוצה ממנו. באתר שלי היא כתבה את התרשמותה תחת "לקוחות כותבים לי" בשם נעמי. כך שאני יכולה להציע משהו אלטרנטיבי טבעי לחלטין.
קישורעפרה_עדין‏ (11.08.2008 21:56):
לגבי אימון שרירי הפניםיש הרבה חומר בעניין וגם אני נרתעתי המון זמן מהשיטות המיושמות, כיוון ששמתי לב, שתוך כדי אימון מפעילים יתר על המידה את הבעות הפנים ובכך בעצם מחמירים את התופעה.
לקחתי את הזמן בעניין זה ולא דיברתי עליו עם לקוחות עד שאהיה בטוחה.
בינתיים, התאמנתי על עצמי וקראתי הרבה חומר.
בעזרת אימון אישי הגעתי לשיטה שגם מאמנת את השרירים ומחזקת אותם אך מאידך לא מקמטת את הפנים תוך כדי.
היום אני מוכנה להעביר קורס אישי קצר, בו אני מלמדת להכיר את שרירי הפנים ולהפעיל אותם מבלי לקמט את הפנים.
זו נראית לי הדרך הנבונה והטבעית ביותר לדחות את הקץ בעניין קמטי ההבעה.
בסופו של דבר, בגלל היחלשות רקמת הקולגן, התכווצות שלד העצמות, כוח המשיכה, חידוש תאים איטי, החלשות שרירים, רדיקלים חופשיים ועוד: כולנו נזדקן ונתקמט. אבל יש הבדל גדול בין הזדקנות גוף שרירי ואתלטי לבין הזדקנות גוף רופס וחסר שרירים. כך גם הפנים- שרירי פנים חזקים מחזיקים את מראה הפנים מתוח יותר. צריך רק ללמוד לאמן אותם מבלי לקמט שוב ושוב את הפנים במהלך האימון.
על מרקם העור עצמו יש לשמור בשיטות שתארתי למעלה בנושאים השונים.
קישורירח_לבן‏ (12.08.2008 22:29):
את העור עם מגבת קטנה, נקיה, רטובה וחמה (אני קונה מגבות יד מהולנד). בעיני זו תחושה עילאית של נקיון.
ניסיתי בעקבות הקריאה פה וזה מדהים. משתדלת לא לעשות את זה יותר מדי (זה גם מין פילינג כזה נכון?) - אבל כשאני עושה העור פשוט זוהר
קישורעפרה_עדין‏ (14.08.2008 08:47):
מה למרוח אחרי הורדת שיעראם את נוטה לפתח פצעים לאחר ההסרה, אני מציעה לך לעבור על אזורי המריטה עם צמר גפן רטוב וסחוט שעליו טפטפת 2-3 טיפות שמן אתרי כל שהוא, או תערובת שמנים אתרים מחטאים( לוונדר מומלץ כי הוא עדין אך מחטא. קמומיל רומי עוד יותר מומלץ אם כי הוא יקר).
אם את רוצה להרגיע את העור מאדמומית אני מציעה לך למרוח את העור בשמן קלנדולה שהוא הכי מרגיע שבעולם.
אפשרויות נוספות: נבט חיטה.
אם את רוצה גם לחטא וגם להרגיע: אז קודם חיטוי בעזרת שמן אתרי, ואחר כך מריחת שמן מרגיע.
קישורעפרה_עדין‏ (14.08.2008 09:01):
הי מיכל,
לגבי שפשפתצריך לחטא את המקום כי השפשפת היא מצב דלקתי. תחטאי עם שמן עץ התה שהוא נוגד דלקות הכי חזק.
את חייבת להוריד את התחתונים...פשוט תוותרי עליהם עד שיעבור. או שתרכשי כמה תחתונים עם גזרה שונה ממה שאת רגילה.
גם דבש מחטא טוב אבל נראה לי לא פרקטי למרוח באזור הזה. תצטרכי לשבת על מגבת ולא לזוז. אי אפשר ללכת עם דבש בירכיים כי זה דביק.
לאחר החיטוי תמרחי שמן טבעי (מומלצים: נבט חיטה, חוחובה, אבוקדו, חמאת שיאה) או תערובת שמנים טבעיים (בקרם הפנים שרכשת ממני יש מכל טוב).
הערה: את בטוחה שהתזונה שלך מכילה מספיק וויטמין E, A, ו-B ? זו כבר בעיית העור השניה שלך מאז הלידה...
קישורעפרה_עדין‏ (14.08.2008 13:34):
לשרופה
שיטה עתיקת יומין: למרוח לבן או יוגורט. לרסק מלפפונים ולמרוח. בהצלחה.
קישורעפרה_עדין‏ (14.08.2008 13:38):
שמן עץ התה
מותר בטפטוף ישירות: במצב דלקתי או לחיטוי במקום אלכוהול.
למצבי מניעה: טיפה על צמר גפן רטוב.אני חייבת להוסיף- למרות שלא קשור לטיפוח העור: עד היום הצלחתי להיפתר מתולעי מעיים אצל ילדי ע"י מריחה בפי הטבעת בערב (צמר גפן רטוב + טיפה).
קישורלואיזה (14.08.2008 13:47):
תודה!
קישורעפרה_עדין‏ (15.08.2008 17:58):
נקיון ושימון הגוף- קבלו שדרוג
אתן זוכרות את מה שכתבתי על נקיון הפנים עם מגבת קטנה רטובה וחמה, ללא סבון?
אז היום מצאתי שיטה נוספת לנקיון הגוף ובאותו שוונג גם שימונו:
בזמן המקלחת- מזגו כפית עד כף שמן צמחי על ספוג/מגבת הרחצה הרטובה והחמה שלכם ושפשפו את העור בכל הגוף. אני השתמשתי בתערובת שמן להסרת איפור שלי , אבל אפשר שמן אחר וכדאי להוסיף לו שתי טיפות שמן אתרי.זה גם מנקה ומטהר את העור כיוון ששומן מסיר שומן הכי טוב ובהתערבות המגבת משפשפים ומסירים ליכלוך בעדינות . לא מייבשים את העור כמו שקורה עם סבון. אפשר גם לנצל את ההזדמנות ולגלח, כי העור חלק ואין צורך לההסתבן כדי לגלח.
לאחר מכן שוטפים במים ומנגבים קלות. תגלו שגם אין צורך בקרם גוף או שימון אחר, כי העור נשאר עם שכבת שומן דקיקה ועדינה שעוטפת אותו. את המגבת זירקו לכביסה. מומלץ כל יום שישי!
קישוראום_שלום‏ (15.08.2008 18:31):
מומלץ כל יום שישי! hilariousעפרה, יופי של טיפ! תודהקישור*מיכל_בר‏* (15.08.2008 21:32):
תודה, עפרה. אעשה כפי שאמרת (מייד בחמש עשרה השעות הקרובות, כשיתאפשר לי להתקלח...)וואללה, לא חשבתי על התזונה שלי. ז"א על חוסר בויטמינים. אשתדל להקדיש לכך יותר תשומת לב (השיבה מיכל בעודה לועסת סלט וולדורף אורגני עם מיונז עבודת יד)
קישור*פלוני_אלמונית‏* (17.08.2008 14:29):
לגבי דיאודורנט טבעי - נסו למרוח לימון טרי, פשוט לחצות לימון לסחוט טיפה ולמרוח. אמנם יקר כרגע , אבל מנסיון זה עובד!
קישורעפרה_עדין‏ (17.08.2008 15:44):
איפור טבעי
התחברתי היום במזל טוב לחברת איפור אמריקאית המייצרת איפור איכותי ועכשווי מאוד מחמרים טבעיים ומינרלים.
שילוב מנצח בין איפור איכותי, היושב היטב על העור ומינימום נזק אפשרי, אם בכלל.
מי שמעוניינת להצטרף לערב הדרכה בספטמבר - יכולה לשלוח מייל או להתקשר.
קישורעפרה_עדין‏ (19.08.2008 21:27):
כן, בעיה כואבת!!! רק כביסה ב 80 מעלות ומעלה- עוזרת. אני אוגרת ומכבסת בבת אחת את המגבות של הטיפולים אבל באמת בעיה למי שאין לו הרבה לכבס.אני חושבת יחד איתך: אולי להרתיח מעל הגז בסיר עם סבון כביסה. נראה לי פתרון טוב.
קישורמיכל_ע‏ (27.08.2008 00:56):
לגבי הכביסה, אולי תשתמשי במגבות לבנות? כך תוכלי להוסיף אותן לכביסה הלבנה של 90 מעלות.
קישוראליס_מיאו‏ (27.08.2008 16:42):
הרכיבים - כמובן לפי הסדר הכמותי משמאל לימין
Dead sea salts, deionized water, sodium chloride, 80% palm, 20% palm kernal oil, olive oil, almond oil, natural extract (levender)חיפשתי באתר שלך ואף אחד מהם לא מופיע, מה דעתך?
קישורעפרה_עדין‏ (27.08.2008 16:44):
שלום יפעת_ס‏
*טיפול באקנה של גיל ההתבגרות*ממש למנוע - קשה מאוד, כיוון שזו נביעת שומנים ממקור פנימי (תגובתיות של בלוטות החלב לפעילות הורמונלית). אם יש נטיה לזה, בלתי אפשרי לעצור את זה בדרך של טיפול קוסמטי, אפילו טבעי. אפשר ע"י תרופות אנטיביוטיות ושמעתי גם על הומאופטיה שעוזרת.
*אפשר להפחית את העוצמה* , להקל ולמנוע הזדהמות, צלקות, שחורים ומצבים איכסים אחרים ע"י טיפול קוסמטי. בעדיפות לטבעי כמובן..
את מוזמנת לקרוא למעלה כל מיני עיצות שנתתי ואני אצטט כאן כמה מהן:
ניקוי פנים עם סבון
ההמלצה שלי היא בהדרגה (רק כי מאוד קשה להתרגל לזה) להוריד מינונים של רחצת הפנים בסבון ולעבור לרחצה עם מים חמימים. ולשפשף בעדינות רבה את הפנים עם מגבת / ספוג רחצה עדינים, מהסוג שאפשר לזרוק לכביסה מידי כמה ימים כדי למנוע התיישבות חיידקים ופטריות.
אני מדברת אפילו על מקרים קשים ביותר של אקנה שהמלצתי להם את זה ואחרי כארבעה חדשים בממוצע,
(כמובן בנוסף לניקוי עמוק כל שבועיים- חודש, לניקוי פנים בחומר לא אלכוהולי שמבוסס על שמנים אתרים ושמני בסיס קלילים), הם נפתרו מהאקנה ללא רואקוטן או אנטיביוטיקה.
מנסיוני- הסבון- גם אם הוא טבעי במאת האחוזים, הוא גורם ליבוש העור ובסופו של דבר לאצירת החלב (סבום) מתחת לפני העור, במקום שיופרש על פניו ויגן עליו. לבעלי עור רגיש ויבש- על אחת כמה וכמה.
זה נכון שישנם סבונים שלא מייבשים אבל הם בד"כ לא סבונים טבעיים ולכן חסרונם בכך שהם שופעים בכימיקלים שכל קשר בינם לבין טיפוח העור מקרי בהחלט.
_מריחת יוגורט על הפנים כטיפול לאקנה
כיצד מסייעים החיידקים הפרוביוטיים ביוגורט לשמירה על מראה עור בריא ויפה?
המנגנון שבו מסייעים החיידקים הפרוביוטיים למניעת מחלות כשהם ניטלים בבליעה, הוא על ידי כך שהם נקשרים לקולטנים בריריות המעי ועל ידי כך מעכבים או מונעים מחיידקים אלימים ומזיקים להתיישב באתרים אלה ולחולל מחלות.
השאלה כיצד בדיוק מסייעים החיידקים הללו לשמירה על מראה העור כאשר מורחים אותם על העור נמצאת כעת במוקד המחקר. מספר מנגנוני פעולה מסבירים את דרך פעילותם: ראשית, החיידקים הפרוביוטיים מונעים מחיידקים פתוגניים (החיידקים ה"רעים") לגרום לזיהומים בעור. החיידקים ה"רעים" מפרישים רעלנים אשר נקשרים לקולטנים המצויים בעור. כאשר מורחים את החיידקים הפרוביוטיים על פני העור, הם תופסים את הקולטנים ובכך מונעים מהרעלנים להיקשר אליהם ולזהם את העור. שנית, החיידקים הפרוביוטיים מתחרים עם החיידקים ה"רעים" על מקורות התזונה, והמשמעות היא שככל שיהיו על פני העור יותר חיידקים פרוביוטיים, כך יתקשו החיידקים ה"רעים" להתקיים ולפגוע בעור. בנוסף נמצא, כי חיידקים פרוביוטיים מסוימים, כגון חיידקי לקטובצילוס, מפרישים חומרים חלבוניים הנקראים bacteriocins, שהם בעלי פעילות אנטיביוטית מקומית כנגד גורמים דלקתיים.
בנוסף: אני רוקחת נוזל טיפולי טבעי לחלוטין ללא אלכוהול לטיפו באקנה. יש למרוח אותו על הפנים בעזרת צמר גפן רטוב וסחוט. מטרת הנוזל: חיטוי, איזון הפרשת סבום(שומן) וריכוךהעור.
במצבים של קומודונים שחורים:צריך לנקז אצל קוסמטיקאית כל אימת שהם מתמלאים מחדש.
קישורעפרה_עדין‏ (27.08.2008 16:49):
אליס_מיאו‏
מחר הגיע מהר מהצפוי... נראה סבון טבעי בהחלט. של איזו חברה?אני יכולה לעזור לך להגיע בכך שתגיעי באוטובוס לגדרה- ואני אאסוף אותך מהתחנה המרכזית.
קישוראליס_מיאו‏ (28.08.2008 09:37):
GREEN & BLUE
זה רחוק לי מדי, אני אוותר על הסיפור, אבל אם יום אחד תקבלי בת"א אני אשמח לבוא (:
יש לי כמה שאלות,
קומודונים שחורים - יש דרך טבעית לטפל בהם? יש לי מיליונים על האף... אחרי קוסמטיקאית עדיין יש אבל פחות, ואחרי זמן קצר זה חוזר חזרה.
איפור - ראיתי שאת גם מאפרת טבעית, אני בטוחה שאת יודעת שגם במוצרי האיפור יש רעלים מטורפים ומסרטנים, האם את משתמשת במוצרי איפור רגילים
או שיש לך פתרון טבעי לכך? זו הסיבה שהפסקתי להתאפר...
קישורעפרה_עדין‏ (29.08.2008 18:28):
הי אליס
קומודונים צריך להוציא. הילה כתבה למעלה שמדבקות של שחורים עוזרות. את מוזמנת לנסות.
האיפור שבחרתי להשתמש בו טבעי (ממינרלים ושמנים טבעיים). לא הייתי מוכרת אותו אם לא. את מוזמנת להכנס לאתר שלי ומשם יש קישור לאתר חברת האיפור. שם תוכלי לקרוא על הרכיבים.
קישורעפרה_עדין‏ (03.09.2008 23:37):
כשאתם קונים מוצר טיפוח כל שהוא (מקרם פנים ועד צלליות לעיניים), תסתכלו ברכיבים מאחור על האריזה. (ברגע שתזרקו את האריזה יאבד המידע).האם ראיתם את המילה Fragrance ? סביר להניח שכן..
אל תקנו! חפשו תחליף fragrances Free .
מדוע? יש סיכוי גדול שהמוצר יעורר אצלכם אלרגיה שהשפעתה מיידית או בטווח הארוך. אם האלרגיה מיידית- הרבה יותר טוב, מכיוון שאז תבינו מייד את מקור הבעיה ותפסיקו את השימוש.
הבעיה הגדולה היא שחמרים אלו רעילים למערכת החיסונית. השפעתם איטית ומזיקה ככל שהשימוש מתמשך. לא תדעו לעולם את סיבת התופעות האלרגיות, במקרה הטוב. במקרה הרע- סרטן, הפרעות במערכת העצבים המרכזית, כאבי ראש, פגעים מולדים.
מה זה FRAGRANCE?
יותר מ- 5000 כימיקלים בתעשיית הקוסמטיקה המשמשים לייצור בשמים ( גם באבקות כביסה, שמפו , סבון וכו). 95% מהם עשויים מנפט. הרבה חוקרים הצביעו על כך שנזקם של החמרים המבשמים שווה ערך לנזק של סגריות, אך למרות זאת- אין פיקוח על תעשיית הבישום.
ישנם מחקרים המצביעים גם על נזק דומה משמנים אתריים במינונים גבוהים . גם באלו צריך להשתמש במינון נמוך ביותר על מנת שתוכלו להפיק תועלת מהשימוש בהם ולא תנזקו.
"בקישור הבא" ‏www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=PureSearch&db=pubmed&term=%28%22FRAGRANCE%22%5BTW%5D%20OR%20%22FRAGRANCE%22%5BTW%5D%20OR%20%22PARFUM%22%5BTW%5D%20%29%20%20AND%20%28%2Atoxic%2A%20OR%20cosmet%2A%20OR%20derm%2A%20OR%20irritation%20OR%20sensiti%2A%20OR%20%22personal%20care%20products%22%20OR%20skin%20OR%20gavage%20OR%20mutagen%2A%20OR%20carcinogen%2A%20OR%20%22biological%20activity%22‏%\
מאות מחקרים שפורסמו אודות חמרים מבשמים.
קישורריחות_של_יסמין‏ (04.09.2008 18:22):
היי עופרה!
קניתי בבית טבע סבון נוזלי שמתיימר להיות טבעי,
כתוב במפורש שלא מכיל SLS ושהוא עשויי רק משמנים צמחיים, אבל יש בו כמה דברים שנשמעים לי "חשודים"
רציתי לשאול אם את מכירה את המרכיבים האלה:
purified water - טוב, זה ברור אבל האם המשמעות של תוספת מים בסבון היא כמו בקרם - שיש גם חומר משמר?
potassium olivate
potassiumcocoate
greap seeds oil
lemon essential oil
והאחרון נשמע לי הכי פחות נחמד:
tetraborate Decahydrate
תודה
יסמין
קישורעפרה_עדין‏ (04.09.2008 23:07):
הי יסמיןמלח פוטסיום של חומצת שומן משמן זית, לא מזיק potassium olivate

מלח פוטסיום של חמצת שומן משמן קוקוס, לא מזיק potassiumcocoate
שמן זרעי ענבים, לא מזיק greap seeds oil
שמן אתרי לימון , לא מזיק lemon essential oil
tetraborate Decahydrate מלח של חומצה בורית או BORAX_ רעילות נמוכה. שימוש כמונע פטרת ודטרגנט טבעי.
לא מצוין חומר משמר. אם היה הם הי וצריכים לציין זאת. אולי הבוראקס משמש כאן כמונע התפתחות של פטריות? אבל מה עם חיידקים?
סה"כ סבון טבעי למדי . תספרי לנו איך הוא...
קישורריחות_של_יסמין‏ (05.09.2008 18:37):
אני נהנית ממנו מאד
אני יכולה לספר כאן על שם המוצר? (הבנתי שביקשת לא לספר)
קישורעפרה_עדין‏ (05.09.2008 21:17):
למה לא ? ספרי לנו, כל יצרן שמח לקבל מחמאה!
קישור*בשמת_א‏* (06.09.2008 06:40):
_הבנתי שביקשת לא לספר_
המטרה היתה, שכאשר את שואלת שאלות על מוצר (מתוך דאגה או חשד) שלא תהיה סכנה של הטיה או הכפשה.
אבל אחרי שהתשובה היתה שהוא באמת טבעי, ואת רוצה להגיד עליו דברים טובים - זה בטח לא מסוכן happyקישורHilla_Kr‏ (06.09.2008 09:09):הילה כתבה למעלה שמדבקות של שחורים עוזרות.
רק מדגישה שוב, שזה לא במקום קוסמטיקאית, זה בשביל להתמודד עם זה ש
יש לי מיליונים על האף... אחרי קוסמטיקאית עדיין יש אבל פחות, ואחרי זמן קצר זה חוזר חזרה.
לתחזוקה שוטפת שמערבת פחות ציפרניים.
קישורעפרה_עדין‏ (06.09.2008 09:18):
שלום לבשמת
תודה! הסברת בדיוק.הילה...תודה גם לך.
קישורשירין (06.09.2008 21:46):
היי עפרה,
אני מחפשת תחליף למגבונים לניקוי טוסיק של תינוקת.
חשבתי להשתמש בצמר גפן / מגבוני ויסקוזה יבשים ולטבול במים שמעורבבים עם קצת שמן (קלנדולה / שומשום / שקדים). האם זה נראה לך מתאים, או שאת ממליצה על משהו אחר? ואם כן - אני רוצה להכין בקבוקון עם התערובת של המים והשמן. השאלה היא כמה זמן התערובת הזו יכולה להחזיק מעמד.
תודה!
קישוראליס_מיאו‏ (07.09.2008 10:58):
הילה כתבה למעלה שמדבקות של שחורים עוזרות.
רק מדגישה שוב, שזה לא במקום קוסמטיקאית, זה בשביל להתמודד עם זה ש
יש לי מיליונים על האף... אחרי קוסמטיקאית עדיין יש אבל פחות, ואחרי זמן קצר זה חוזר חזרה.
לתחזוקה שוטפת שמערבת פחות ציפרניים.מוזר לי שדווקא כאן אתם ממליצים על מדבקות נגד שחורים. אני זוכרת שהסתכלתי פעם על הרשימה של החומרים והיא הייתה מ-פ-ו-צ-צ-ת בחומרים רעילים. מאז אני לא נוגעת בזה... אפילו זרקתי לפח את אלו שעוד נשארו לי. (זה היה לפני שהכרתי את באופן ואת ככר השוק, אחרת הייתי מפרסמת למסירה :) )
קישורריחות_של_יסמין‏ (07.09.2008 16:38):
המון תודה עפרה!
זו הקלה גדולה לשמוע שהוא "בסדר" מקווה באמת שהם לא מחביאים שום דבר, אני אתקשר בהזדמנות לשאול...
הסבון הוא של "טבע הגליל" קניתי ב"נטורל-לי" חנות הטבע של שוק הכרמל...מן הסתם יש אותו גם בחנויות טבע אחרות.
הוא לא זול...משהו כמו 37 ש"ח לבקבוק של 500מ"ל אבל החזיק אצלינו יותר מחודש ולפי החישוב שלי יצא יותר משתלם מסבוני ירדן הקשים בהם השתמשנו לפני כן...מה גם שעכשיו גיליתי שהוא מעולה גם לשיער!
אני ניסיתי עד עכשיו בריח לימון ופצ'ולי...
נראה לי שאני מעדיפה את הלימון
קישור*פלוני_אלמונית‏* (07.09.2008 18:23):
עפרה אני גרה באזורך ומעונינת להגיע אליך לטיפול פנים. איך אני יוצרת קשר איתך? קרן_שמש_מאוחרת‏
קישור*גברת_פלפלת‏* (07.09.2008 22:18):
אני אשמח להצטרף להדרכה ב- 25 לחודש...
קישורעפרה_עדין‏ (08.09.2008 14:38):
הי שירין
הרעיון נשמע לי מצוין. תוכלי לבקש מקוסמטיקאית באזור מגורייך לרכוש עבורך מגבות ויסקוזה חד פעמיות. זה ממש זול והכמות גדולה. אולי יש לך מקום אחר לקנות בו. אני לא מציעה לך לערבב מים עם שמן בבקבוק , כי זה יתקלקל. תכיני לך בקבוק עם משאבה לתערובת השמנים הרצויה- שיהיה שם לפחות רבע קלנדולה בכל מקרה , ובנפרד- בקבוק מים.
קודם כל תרטיבי את המגבת ואז תטפטפי עליה קצת מבקבוק השמנים. אני מציעה בניגוב ראשוני של קקי רק עם מגבת רטובה במים, עד שנראה נקי, ואז לעבור עם מגבת חדשה רטובה עם שמן.אפשר להכין כמה מגבות רטובות בקופסא בכל פעם שיוצאים מהביתאם את לא רוצה להתעסק בזמן אמת יותר מידי.
תספרי לנו איך הולך ואם שידרגת.
קישורעפרה_עדין‏ (08.09.2008 14:54):
_מוזר לי שדווקא כאן אתם ממליצים על מדבקות נגד שחורים_שלום אליס_מיאו‏
אי אפשר להגיד שאת לא צודקת...!
התירוץ שלי הוא שהגעת לדף שלי- עם שאלות דחופות ורציתי לעזור לך . לא חשבתי על כך שיש שם המון חמרים לא ידידותיים, כי לא יצא לי אף פעם להשתמש בהם. רק שמעתי מלקוחות שניסו (רובם לא היו מרוצים, אגב). מכיוון שיש כאלו שכן נעזרות בהן- הפניתי את תשומת ליבך לכך.
אני מודה ששגיתי בהמלצה הזו.
לגבייך- תמיד נשארת אפשרות לנקות אותם בעצמך ומידי פעם לגשת לקוסמטיקאית כדי להוציא בצורה יסודית. אני לא מצאתי טיפול טבעי שמנקה אותם. רק ניקוי פיזי עוזר.
קישורהגבירה_בחום‏ (08.09.2008 15:10):
האם ראיתם את המילה Fragrance ? סביר להניח שכן..
אל תקנו! חפשו תחליף fragrances Free .
הי עפרה, מה שלומך?
הלכתי לבדוק את הדאודורנט נטול האלומיניום שלי וגיליתי לאכזבתי שיש בו Fragrance וגם מים
האם יש אחד שאת מכירה באופן אישי וממליצה עליו? (כי אני כבר בדקתי כל מוצר אפשרי, ובתור מי שעובדת הרבה עם הגוף ומזיעה, רוב המוצרים הטבעיים, פשוט לא מספיקים לימים של חום + פעילות גופנית. אלה שכן עובדים.... לא באמת טבעיים)
אם מעדיפה לכתוב לי במייל מפאת חשש פרסום, מוזמנת
תודה flowerקישורעפרה_עדין‏ (08.09.2008 15:38):האם יש אחד שאת מכירה באופן אישי וממליצה עליובדף של ניבה_שקד‏ קראתי תגובה חיובית אודות דאודורנט טבעי שניבה מוכרת. אני גם מתכוונת לנסות אותו.
קישוראום_שלום‏ (08.09.2008 18:02):
גבירה יקרה- הדיאודורנט של "טבע הגליל" טבעי לחלוטין עד כמה שידוע לי.
אני לא כל כך אהבתי את הריח החזק (לימוני) וגם הכתים לי קלות כמה חולצות (מבוסס על שמנים בלבד) אבל הוא לגמרי עושה את העבודה.
אני שמה סודה לשתיה ואם צריך לתחזק באמצע היום- שפריץ מדאודורנט ספריי של וולדה (בטח לא הכי "נקי" אבל הרע במיעוטו).
קישורHilla_Kr‏ (08.09.2008 20:19):
מוזר לי שדווקא כאן אתם ממליצים על מדבקות נגד שחורים_
יש הבדל בין חומרים שאוכלים, חומרים שמעסים לתוך העור לספיגה וחומרים שמונחים על העור בלבד. אני לא אוכלת נייר, אבל אין לי בעיה לגעת בו._אני זוכרת שהסתכלתי פעם על הרשימה של החומרים והיא הייתה מ-פ-ו-צ-צ-ת בחומרים רעילים
אני מחזיקה ביידי את המדבקות שיש לי כרגע בבית והן מכילות שני חומרים בלבד:
1- Copolimer שזה סוג של נייר שלא מתפורר במים.
2- Aminomethil Propanol סוג של כהל.
מ-פ-ו-צ-צ-ת בחומרים רעילים? ממש לא. ובטח שלא כאשר מדובר על הנחה על העור בלבד.
מוצר טבעי שמוצה מזרעי ענבים? לא. אבל גם ממש לא מוצר שמפוצץ בחומרים רעילים.
קישורעפרה_עדין‏ (08.09.2008 22:33):
כמו שראינו עם ניתוח השמפו ש ריחות_של_יסמין‏ קנתה: לא כל שם מוזר באנגלית או לטינית הוא כימיקל שמאיים להמית אותנו..
אם אלו הרכיבים במדבקות אז לא נורא להשתמש פעם בחודש. לא לשימוש יומיומי.
קישורשירין (09.09.2008 14:37):
עפרה,
תודה רבה על הטיפים לגבי המגבונים.
הצלחתי לקנות בחנות ליד הבית גליל גדול של מגבות ויסקוזה, ובהחלט אאמץ את הרעיון שלך לשני בקבוקים נפרדים - למים ולשמן.
אדווח על הניסוי בהמשך happyקישורלי_אורה‏ (09.09.2008 14:55):ולגבי דיאודורנט טבעי, לי נראה שהדיאודורנט הטבעי ביותר הוא פשוט שמן לבנדר. גם ריחני, גם מחטא, וגם טבעי. ובאותה הזדמנות, אם יש איזה גירוי בעור בית השחי - השמן מרפא אותו. ומה שטוב בלבנדר, שזה השמן הארומטי היחיד (מלבד שמן עץ התה המסריח ולכן לא מתאים למטרה זו) שניתן להניח ישירות על העור, ללא שמן נשא.
קישורמיכל_אמא_של_ליאור‏ (10.09.2008 05:37):
לגבי קומודונים שחורים ,
מה עם קוואר טחון מעורב במים , למרוח על הפנים , ולחכות שיתייבש קצת ואז לשפשף כמו פילינג , להערכתי יוציא שחורים .
מה עופרה אומרת על הצעתי ? ( אני לא איש מקצוע בתחום הקוסמטיקה )
קישוראליס_מיאו‏ (10.09.2008 12:42):
אני מחזיקה ביידי את המדבקות שיש לי כרגע בבית והן מכילות שני חומרים בלבד:
1- Copolimer שזה סוג של נייר שלא מתפורר במים.
2- Aminomethil Propanol סוג של כהל.זה ממש לא מה שאני השתמשתי בו בעבר :) כנראה שאנחנו לא מדברות על אותן מדבקות... באילו את משתמשת? של איזו חברה?
קישורלי_אורה‏ (10.09.2008 12:57):
אני לא איש מקצוע
מיכל, את איש? hilarious(סליחה, לא הצלחתי להתאפק happy )קישורHilla_Kr‏ (10.09.2008 13:41):באילו את משתמשת? של איזו חברה?
יצא פה כאילו אני חסידה אדוקה של המדבקות...אני לא. יש לי את אותה החבילה כבר שנה לפחות...
אבל לפעמים, כשאני זוכרת, או כשמצב האף (או המצח) רע, או כשנשואי לא מסכים שאכאיב לו באף, אני נזכרת במדבקות ומשתמשת. ומאד נהנית לראות את הגושים והנחשים הדבוקים לנייר ohהמדבקות שישי לי בבית ומהם הקראתי את הרשימה הם של PONDS.בהצלחהקישורירח_לבן‏ (10.09.2008 14:03):
מה למרוח אחרי הורדת שיער
אם את רוצה גם לחטא וגם להרגיעבעיקר אני רוצה לעזור ליובש שנוצר אצלי אחרי ההורדה (ברגליים עסקינן...)
קישוראליס_מיאו‏ (10.09.2008 17:17):
מה המחיר של עפרון שחור של חברת האיפור שאת עובדת איתה? (בלי משלוח, בהנחה ומישהי נחמדה שמגיעה לערב הדרכה תסכים להביא את זה איתה לת"א :))
קישורמיכל_אמא_של_ליאור‏ (10.09.2008 21:30):
לליאורה happyקישורעפרה_עדין‏ (10.09.2008 23:17):_ומה שטוב בלבנדר, שזה השמן הארומטי היחיד (מלבד שמן עץ התה המסריח ולכן לא מתאים למטרה זו) שניתן להניח ישירות על העור, ללא שמן נשא_גם קמומיל מותר... אבל הוא נורא יקר!
אגב- אני לא הצלחתי להמנע מריחות זיעה בעזרת מריחה של שמנים אתריים.
קישורעפרה_עדין‏ (10.09.2008 23:19):
מה עם קוואר טחון מעורב במים , למרוח על הפנים , ולחכות שיתייבש קצת ואז לשפשף כמו פילינג , להערכתי יוציא שחורים .
מה עופרה אומרת על הצעתי ? ( אני לא איש מקצוע בתחום הקוסמטיקה )לא מוציא. עושה את זה הרבה- בתור פילינג והזנה.
קישורעפרה_עדין‏ (10.09.2008 23:21):
_יצא פה כאילו אני חסידה אדוקה של המדבקות...אני לא_הילה, זה לא יעזור לך....לעד נדמיין אותך עם מדבקות על האף....
קישורעפרה_עדין‏ (10.09.2008 23:23):
מה למרוח אחרי הורדת שיער
אם את נוטה לפתח פצעים לאחר ההסרה, אני מציעה לך לעבור על אזורי המריטה עם צמר גפן רטוב וסחוט שעליו טפטפת 2-3 טיפות שמן אתרי כל שהוא, או תערובת שמנים אתרים מחטאים( לוונדר מומלץ כי הוא עדין אך מחטא. קמומיל רומי עוד יותר מומלץ אם כי הוא יקר).
אם את רוצה להרגיע את העור מאדמומית אני מציעה לך למרוח את העור בשמן קלנדולה שהוא הכי מרגיע שבעולם.
אפשרויות נוספות: נבט חיטה.
אם את רוצה גם לחטא וגם להרגיע: אז קודם חיטוי בעזרת שמן אתרי, ואחר כך מריחת שמן מרגיע.
קישורעפרה_עדין‏ (10.09.2008 23:31):
מה המחיר של עפרון שחור של חברת האיפור שאת עובדת איתה? (בלי משלוח, בהנחה ומישהי נחמדה שמגיעה לערב הדרכה תסכים להביא את זה איתה לת"א :))74 ש"ח.
אני יכולה לנסות לבקש ממשהי מחברת היבוא להביא לך לתל אביב.
רכיבים

from packaging: Ingredients: Hydrogenated Jojoba Oil; Caprylic/Capric Triglyceride; Silica; Limnanthes Alba (Meadowfoam) Seed Oil; Mangifera Indica (Mango) Seed Oil; Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax; Butyrospermum Parkii (Shea Butter); Macadamia Ternifolia Seed Oil; Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax; Tocopherol; Ascorbyl Palmitate; May Contain: Iron Oxides(CI 77491; CI 77492; CI 77499); Titanium Dioxide (CI 77891); Manganese Violet (CI 77742); Mica (CI 77019); Carmine (CI 75470).
קישור*נועה_בר‏* (11.09.2008 14:08):
האם ראיתם את המילה Fragrance ? סביר להניח שכן..
האם יכול להיות מוצר קוסמטי שנראה כאילו *כלום* לא בריא בו , שלא נמצא ברשימת המרכיבים שלו את החומר הנ"ל ?תודה flowerקישורעפרה_עדין‏ (11.09.2008 16:31):נועה_בר‏אם הבנתי את שאלתך- אז בוודאי שכן. לא חייבים להכניס מרכיבי בישום סינטטיים Fragrances. אפשר ליצור מוצר מזיק בלעדיהם. אבל כשמוסיפים אותם, גורמים למוצר להיות משמעותית רע יותר.
קישורעפרה_עדין‏ (28.09.2008 22:35):
אני מאוד מתרגשת וחשבתי לשתף אתכן..
היום החלטתי שאני עוזבת בסוף שנת 2008 את עבודתי בתחום החקלאות, לאחר 13 שנים בחברה שעבדתי בשבילה והייתה טובה אלי.
דיברתי עם הבוסית שלי ולמרות שהכנתי את עצמי לכך בשנה וחצי האחרונות, הרגשתי פחד מעורב בהקלה גדולה.
יוצאת לדרך חדשה ומתמקדת רק בעסק הקטן שפתחתי.
הגעתי לנקודה שידעתי שזה הזמן לעשות את הצעד הגדול עליו אני חולמת כבר כמה שנים.
אי אפשר יותר שני תחומים ולהיות טובה בשניהם (טוב, אפשר רק עוד 3 חדשים..)
זהו, לא תהיה משכורת קבועה, מכונית צמודה ותנאים של שכירה, אבל מצד שני זה עכשיו רק אני ומה שאני עושה מזה.אז אני מאחלת לעצמי הצלחה בדרכי החדשה.
שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה ושנשמע תמיד תמיד רק בשורות טובות!
א מ ן
עפרה
קישור*סוניה_זרחי‏* (28.09.2008 22:43):
עפרה, וואו זה באמת מרגש
למרות שאנחנו לא מכירות, נוצרת פה באתר תחושת קירבה ושותפות
עדיין לא הגעתי אליך, אבל אגיע.
מאחלת לך הצלחה וברכה בדרך האמיצה שבחרת ללכת בה.
בראש השנה שלנו קיבלת החלטה על התחלה חדשה, ובראש השנה של העולם....תצא ההחלטה לדרך.
שנה טובה
מסוניה
קישור*בשמת_א‏* (29.09.2008 16:33):
וואו! בהצלחה! שתתחיל שנה טובה באמת!
קישור*נטע* (29.09.2008 18:43):
עפרה מזל טוב!
כל הכבוד על ההחלטה.
שנה טובה!
קישורתלתל_בתוך_תלתל‏ (30.09.2008 23:50):
עפרהל'ה,יישר כוחך על ההחלטה האמיצה!
המון הצלחה בדרך בה בחרת
מאחלת לך שפע של שגשוג ויצירה,
flowerקישורHilla_Kr‏ (01.10.2008 10:07):מזל טוב!
בהצלחה!
קישורשירין (01.10.2008 14:57):
אז אני מאחלת לעצמי הצלחה בדרכי החדשה.
מצטרפת לאיחולים!
קישור*פלוני_אלמונית‏* (01.10.2008 15:39):
שלום,
יש למישהי אלטרנטיבה לקצף גילוח? (כרגע, האלטרנטיבה של "לא לגלח כלל" לא רלבנטית). מדובר ברגליים, אבל אני מניחה שמה שעובד לבני זוג "באופניים" חלקי לחיים יעבוד גם לאברים פחות רגישים. תודה!
קישור*ניבה_שקד‏* (01.10.2008 20:30):
ומה שטוב בלבנדר, שזה השמן הארומטי היחיד (מלבד שמן עץ התה המסריח ולכן לא מתאים למטרה זו) שניתן להניח ישירות על העור, ללא שמן נשא
גם קמומיל מותר... אבל הוא נורא יקר!
אגב- אני לא הצלחתי להמנע מריחות זיעה בעזרת מריחה של שמנים אתריים.גם אני לא. הלבנדר עובד רק לשעתיים - ארבע בערך. בגלל זה העדפתי את הדיאודורנט של "טבע הגליל", שיש בו גם סודה לשתייה, שמחזיקה מעמד הרבה זמן. ובקשר לריח שלו - ביקשתי מהם שבסדרת הדיאודורנטים שהם מייצרים עבור הלקוחות שלי - שיורידו את שמן עץ התה, כי לא אהבתי את ההשפעה שלו על הריח הסופי. אז בסדרה שהם שלחו לי הריח הוא יותר קליל - לימוני (לעומת הריח היותר כבד שיש בדיאודורנטים המקוריים).
קישורעפרה_עדין‏ (01.10.2008 21:12):
יש למישהי אלטרנטיבה לקצף גילוח?בזמן המקלחת- מזגי כפית עד כף שמן צמחי על ספוג/מגבת הרחצה הרטובה והחמה שלכם ומרחו על האזור שברצונך לגלח. הגילוח יתבצע בקלות ממש.
********************************************
תודה לכולכן על האיחולים והתמיכה. הייתן לי משענת יציבה ותומכת לכל אורך התקופה. כל-כך הרבה מקסימות וחכמות באתר אחד קטן...
שוב- שנה טובה
קישור*פלוני_אלמונית‏* (02.10.2008 13:23):
בהצלחה בדרך החדשה! blinkקישור*פלוני_אלמונית‏* (02.10.2008 15:13):תודה, ובהצלחה מרובה!
קישורירח_לבן‏ (02.10.2008 21:02):
בהצלחה גם ממני flowerכבר שלחתי לאתר שלך מישהי שפגשתי במדף השמנים בסופר פארם happyקישור*ניבה_שקד‏* (06.10.2008 15:00):עפרהל'ה,בהצלחה עם ההתמקדות בעסק! גם אני פרשתי עכשו מעבודתי כרכזת עמותה לאיכות סביבה, כדי להתמקד רק בעסק. נראה לי שהמודעות עכשו מספיק גדולה כדי שנצליח!
קישורשירין (15.10.2008 21:36):
היי עפרה,
רציתי לשאול אם נתקלת פעם בתופעה של אלרגיה לשמן קלנדולה...
יש לי כבר "היסטוריה" של תגובות אלרגיות לחומרים טבעיים דווקא (לשמן לבנדר, כנראה, ואולי לעוד דברים שאני לא יודעת לזהות). אבל לשמן קלנדולה נקי, ללא שמנים אתריים, נראה לי קצת מוזר, למרות שעבודת הבילוש ממש מצביעה על זה כ"אשם" המרכזי - יום-יומיים אחרי שהפסקתי למרוח לתינוקת את השמן הזה הפסיק לי הגירוד בפנים שהוציא אותי קודם מדעתי sad(זה שמן שנקנה ב"בייבי טבע", ולמיטב ידיעתי הם אמורים להיות מקור אמין).אני כבר לא יודעת באיזה שמן כן להשתמש לעור של התינוקת (בת 6 שבועות) - גם כדי למהול במי האמבט וגם כדי למרוח במקומות בעייתיים, כמו קפלים של הצוואר, למשל, שם כבר התפתח גירוי אדום ולא נעים. זה צריך להיות שמן בסיס בלבד, ללא שמנים אתריים. אולי פשוט שמן שקדים? או "חמאה" כלשהי אחרי האמבט? את רוקחת מוצרים לתינוקות?
ושאלה נוספת - ראיתי באתר שלך שאת מכינה קרם "כבד" לכפות הידיים והרגליים. את יכולה לומר מה הוא מכיל? והאם יש אפשרות לקבל אותו ללא שמנים אתריים בכלל? יש לי בעיה של עור יבש מאוד בכפות הידיים, ואני לא מצליחה לפתור אותה בעזרת חומרים טבעיים - ניסיתי כבר חמאת שיאה וחמאת קקאו - לא הזיז ליובש. הדבר היחיד שעוזר, לצערי, זה הקרם הלא טבעי בעליל של ניטרוג'נה sad ניסיתי להיגמל ממנו, אבל תמיד נשברתי בשלב כלשהו, כי היובש הביא לסדקים ולגירוד.תודה רבה!קישורעפרה_עדין‏ (17.10.2008 14:30):
הי שירין
קודם כל מזל טוב לך!!!
יש אחוז קטן באוכלוסיה שאלרגי לשמנים אתרים ויש אחוז קטן יותר שאלרגי לשמנים בכלל. טבעיים ככל שיהיו. יתכן שאת ביניהם.
בשמן קלנדולה קיים ריכוז מסויים של שמנים אתרים כי הוא שמן תשרית. מכניסים את הצמח לתוך שמן רגיל, בדרך כלל חמניות, וכל החמרים הפעילים בצמח כולל שמנים אתרים עוברים לשמן החמנית. לא מפיקים ממנו שמן אתרי כי המינון שלו בצמח מזערי.יכול להיות שאת אלרגית לשמנים אתרים או לשמן קלנדולה שמכיל שמן אתרי, אבל כדאי לבדוק זאת לעומק כי לפעמים אנחנו משתמשים בשמנים ישנים (שנה זה מספיק להתיישנות) או לא אמיתיים (חיקויי ריח סינטטיים וזולים). לא נראה לי שלבנדר מחקים, כי הוא לא יקר, אבל אי אפשר לדעת עד כמה המוח האנושי רוצה להרוויח יותר, אם אפשר.
בכל מקרה, עד שתתאמתי עם הנושא ניתן להעשיר את מי האמבט של התינוקת עם שמן שקדים מתוקים או שמן זרעי משמש. אפשר גם שמן קוקוס או פסיפלורה אורגניים שניתן להשיג כיום. אני לא ממליצה למרוח ישירות על העור כי עור התינוק מתחדש מהר וצריך לאפשר אוורור מירבי. כפית שמן באמבט קטן עושה את העבודה נהדר.
לגבי קרם כבד לרגליים ולידיים: אפשר להכין לך אותו ללא שמנים אתרים. אני יכולה לשלוח אליך דוגמית ותחליטי לבד. אשלח לך גם דוגמית למי האמבט כדי שתבדקי שאת לא רגישה לשמן באופן כללי.
רק העבירי את כתובתך ישירות למייל.
קישור*אירי_סים‏* (18.10.2008 08:38):
היי עפרהרציתי לשאול - אני בת 41, יש לי עור מעורב - חלקים יבשים וחלקים שמנים. אני בתקופה בה לא יכולה להוציא סכומים על מוצרים לפנים.
האם יש דרך להזין ולנקות את העור באמצעים "ביתיים"? או להשתמש בחומרי גלם שיש ברשותי או שאינם יקרים כמו שמן
שקדים או שמן זרעי ענבים ולהוסיף להם עוד?
אשמח אם תוכלי להשיב לי לכתובת - ‏iralila@walla.co.il‏
חג שמח!
קישור*בשמת_א‏* (18.10.2008 15:56):
זה הקרם הלא טבעי בעליל של ניטרוג'נה ניסיתי להיגמל ממנו, אבל תמיד נשברתי בשלב כלשהו, כי היובש הביא לסדקים ולגירוד.
אני סבלתי מדבר דומה.
אחרי שנים של שימוש בקרם ידיים על בסיס נפט (פשוט לא ידעתי) גיליתי שהקרם עצמו מכיל את החומרים המייבשים והגורמים לסדקים, כך שאת לא יכולה להפסיק להשתמש בו... אז הלכתי על גמילה. היה קשה מאוד ולקח כחודשיים, אבל עכשיו זהו.
עזר לי שמן זית שמרחתי בכמות קטנה קטנה. ממש טיפה ועוד טיפה. מינימום, רק עד להקלה בסיסית. שלא יימרח לי שמן זית על כל דבר שאני נוגעת בו happyובייחוד הסכמתי פשוט לסבול במשך כמה זמן כי הבנתי שאין ברירה. העור צריך להתנקות מהחומרים הממכרים.קישורשירין (18.10.2008 20:01):
היה קשה מאוד ולקח כחודשיים
וואו, לא הצלחתי להחזיק מעמד יותר משבוע-שבועיים. אבל עכשיו שאת אומרת שאחרי חודשיים זה עובר, אולי אצליח להתמיד ורצוי עכשיו, לפני שהחורף מתחיל. ואולי בזכות הקרם של עפרה הגמילה תהיה קלה יותר. יש לי הפעם מוטיבציה נוספת להיפטר מהקרם מבוסס-הנפט - המחשבה לגעת בתינוקת בידיים שנמרחו בקרם לא כל-כך נעימה sadיש לך מושג מה המנגנון שממכר בקרם? כלומר, אני מבינה שהחומרים שבו עלולים לגרום ליובש / סדקים, אבל איך זה שאותו חומר עצמו גם נותן הרגשה טובה של היפטרות מהיובש והסדקים???קישורעפרה_עדין‏ (18.10.2008 21:27):
איך זה שאותו חומר עצמו גם נותן הרגשה טובה של היפטרות מהיובש והסדקים???וואו, זו תורה שלמה ויש ממש מומחים לענין- קוסמטולוגים. כימאים שמייצרים קרמים לחברות קוסמטיקה. אפשר לקרוא לזה "תורת האשליה" ולא לחינם משתמשים במילה קוסמטיקה, כשרוצים לדבר על משהו שמכסה מלמעלה ולא עבודה יסודית אמיתית. "טיפוח" זה מה שאני מאמינה בו...
ישנם המון המון חמרים שנקראים חמרים מחליקים ומרככים. גם שמנים צמחיים הם כאלו. הם ממלאים את הרווח שנמצא בין התאים הקרניים (חלקם מתים) שבשכבות העור העליונות ביותר. אבל מה? שמנים צמחיים מאוד יקרים ועדיף לאותן חברות להשתמש בהרבה מים עם שמנים מינרלים (נגזרות נפט) שהם הרבה יותר זולים או סיליקונים שקשורים למים בצורה כזו, שהאפקט הוא של חומר מאוד שומני " ומזין" . בעזרת תהליכים כימים (כמו קשירה לאלכוהול) הם גורמים להם להתפרק די מהר על העור או בעצם למים - להתאדות, ואז נדמה לצרכן שהקרם נספג, אבל בעצם לא היו שם יותר מידי שומנים. בהרבה קרמים, גם אם יש הרבה שומן- הוא כפי שכתבתי, שומן ממקור מינרלי ולא צמחי. אלו הם שומנים מאוד אוטמים וכך משבשים את קצב חילוף התאים וגורמים לאי סדרים, תמותה מוגברת של תאים או יצור מוגבר של תאים ולכן- יובש. ברוב הקרמים גם מכניסים כמויות גדולות של אלכוהול (חלקו קשור לשומנים עצמם) וזהו חומר מייבש מאוד בעצמו.
את מוזמנת לקרוא בתחילת העמוד דברים שכתבתי על שמנים מינרלים
קישורשירין (19.10.2008 13:17):
עפרה - תודה רבה! אני חושבת שאני מתחילה להבין את התהליך.
קראתי שוב את מה שכתבת בתחילת הדף.
יכול להיות שהשמנים הצמחיים מהווים פתרון ארוך-טווח, אבל לטווח הקצר לא מרגישים את האפקט המיידי של השמנים המינרליים? אני שואלת כי כך הרגשתי כשניסיתי לעבור למוצרים טבעיים לטיפוח עור הידיים (חמאת שיאה, חמאת קקאו ועוד). סמוך למריחה (בלילה לפני השינה) הייתה תחושה נעימה אבל בבוקר כשקמתי העור היה שוב יבש וסדוק. אולי הייתי צריכה להתאזר בסבלנות עוד כמה זמן כדי לראות תוצאות?
ושלחתי לך מייל. מקווה שקיבלת.
קישורעפרה_עדין‏ (19.10.2008 14:47):
הי שירין
שלחתי אליך היום דוגמיות. עור יבש בבוקר, בתחילת הטיפול, זה בגלל שיש המון עור יבש ומת בכפות רגלייך וזה לא מתחדש בין לילה. השמנים הצמחיים נספגים טוב יותר משמנים מינרלים בשכבות העור העליונות ולכן את לא מרגישה אותם עוטפים מבחוץ לזמן רב. השמנים המינרלים, שהיו בקרם שהשתמשת, אטמו מבחוץ ולכן ההרגשה מבחוץ הייתה חלקה (אבל מבפנים..הכל מת..).
בקרם ששלחתי לך יש גם רכיב שעווה (דבורים טבעית) והוא מעט יותר אוטם. את תרגישי בבוקר עדיין את תחושת החלקלקות.רק אחרי כחודש, יתחלפו כל התאים המתים בעור רגלייך ותקבלי עור חדש ורך.
קישורשירין (19.10.2008 20:45):
עפרה,
תודה! ירדו לי כמה וכמה "אסימונים" בימים האחרונים בעקבות התשובות שלך ושל בשמת. עכשיו אני מאמינה שתהיה לי הרבה יותר סבלנות לחכות להשפעה של הקרם.
מחכה בסקרנות לדוגמיות happyקישור*בשמת_א‏* (19.10.2008 21:24):happyקישוראנה (20.10.2008 12:27):עפרה שלום,
קניתי היום שמן אובליפיחה.
האם לדעתך גם הוא מתאים למריחה על עור הפנים בשיטה שתארת במעלה הדף?
תודה לך
קישורעפרה_עדין‏ (20.10.2008 19:39):
אנה,
אפשר למרוח אותו ישירות אבל כפי שידוע לי עושים את זה רק במצבים דלקתיים. בדרך כלל מדללים אותו מאוד (כ 1-10 טיפות ב- 50 מ"ל חומר). הוא שמן שאני לא ממליצה עליו להזנה יומיומית כי אין בו מספיק רכיב שומני. הוא מאוד מאוד מאוד מרוכז.הוא כן מומלץ להעשרה של קרם קיים.
קישורעצמי (21.10.2008 16:22):
מאיר עיניים. תודה
קישורעפרה_עדין‏ (23.10.2008 22:05):
שמעתן על סקוולאן?זהו שומן טבעי, המצוי בעור שלנו, הן בסבום (בחלב) והן ברקמת העור. הוא מהווה כ-10% מהסבום האנושי, וכ-10% נוספים מרקמת עור הפנים. חשיבותו רבה: הוא יוצר מעטה אנטי חיידקי, אנטי וירלי ואנטי פטרייתי על פני שטח העור, ובכך מגן עליו מזיהומים. סקוולאן משמש גם כנוגד חמצון והוא גם מתגבר את מערכת החיסון. הוא לחותן טוב, מסייע מפני איבוד מים מהעור. מריחתו החיצונית עוזרת לשחזר את מלאי השומנים הטבעי בעור. זה מעולה בפרט לעור שנשטף הרבה או נחשף לשמש, וסובל מפגיעה במאגר השומנים הטבעי. בנוסף, הסקוולאו מצויין לעורות יבשים. עם הגיל, העור מייצר פחות סבום ומכיל פחות שומנים, כך שהחומר יכול לתרום לעור הבוגר ולשחזר חלקית את מלאי המרכיב הזה. סקוולאן הוא מרכך טבעי של העור. הוא נספג מהר בעור ומקנה לעור רכות וחלקות ללא תחושה שמנונית. הוא מעדן מראה של קמטוטים ומעניק ברק יפה לעור. בעורות שנפגעו, נפצעו או סובלים מכוויות: הוא מאיץ את יכולתו של העור להחלים, תוך שמירה על המיום שלו והתפקוד הבריא בתקופת ההחלמה.
תכונה חשובה נוספת של סקוולאן: הוא מגביר את חדירתם של חומרים פעילים המצויים ביחד איתו בתכשיר. לכן, הוספתו לתכשיר פעיל מגבירה את יעילותו. ניתן למרוח סקוולן גם ישירות על העור, במיוחד לאחר טיפול אינטנסיבי כמו פילינג.
סקוולאן (Squalane) הוא הנגזרת הצמחית, בעוד סקוולן (Squalene ) מופק מן החי. כיום משתמשים בעיקר בנגזרת הצמחית, שהיא טהורה יותר, מתאימה יותר לעור ויותר יציבה לחמצון.
קישור*בילבי* (26.10.2008 15:08):
עפרה שלום
אני בת ארבעים ופתאום (לפני כחודשיים) צצו לי פצעונים (חצ'קונים) על הפנים והצואר. איך אפשר לטפל באופן טבעי?
תודה
קישורעפרה_עדין‏ (26.10.2008 20:03):
הי בילבי
באסה כמובן, אבל
תוכלי לומר לי אם יש לך גם קומודונים עם ראש שחור או לבן?
קישור*בילבי* (28.10.2008 08:57):
עפרה בוקר טוב
יש גם וגם, מה אפשר לעשות?
תודה.
קישור*עופרי* (28.10.2008 13:09):
גם לי יש תופעה דומה. אשמח לשמוע מה דעתך.
קישורעפרה_עדין‏ (29.10.2008 09:03):
בילבי ועופריאם ישנם ראשים שחורים או לבנים זה מצביע על עובדה (משמחת) שזה לא אקנה רוזצאה, שמופיע בגילאי 40 + , כתוצאה משינויים הורמונלים ומתבטא בפצעים אדומים כואבים, עור אדמומי ולא פשוט בכלל להפתר ממנו.
לגביכן: אם זה הופיע כך פתאום משום מקום, אני מאמינה שבכל זאת משהו השתנה: תזונה, טואלטיקה, שינה, סדר יום, אווירה, מתחים פנימיים (בעיקר). תבדקו טוב טוב עם עצמכם מה השתנה ולעיתים, תחושה פנימית נותנת את התשובה.
מבחינה חיצונית- צריך לעבור ניקוי עמוק של הקומודונים השחורים. בתקופה הזו של השנה אפשר גם לעבור טיפול פילינג עם חומצות אלפא הידרוקסיות או חומצה סליצילית שיעזור לתחלופת תאים מהירה יותר ולכן ריפוי מהיר יותר של הראשים הלבנים.
קישורעפרה_עדין‏ (04.11.2008 22:34):
אלרגיה קוסמטיתאלרגיה לכימיקלים במוצרים קוסמטיים קונבנציונלים קיימת הרבה יותר ממה שיודעים על כך. זה מדהים אותי איך אני , הקטנה, שנמצאת לא הרבה זמן יחסית בתחום, מפנה שוב ושוב את תשומת לב לקוחותי לכך שהפצעונים הקטנטנים, (מעין חררה) שקיימים על פניהן באופן קבוע, הם פשוט תגובתיות של בלוטות החלב לחמרים שלא מקובלים עליהם.

רופאי עור לא מדברים על זה. האם הם באמת לא יודעים ?
אלרגיה קוסמטית זה לא רק כשקרם גורם לתופעות קשות כמו צריבה ואדמומיות. נקודה. אני מוכנה להוכיח את זה לכל רופא עור. יכול להיות שזה בגלל שהרבה רופאי עור ופלסטיקאים עובדים במשותף עם מכוני קוסמטיקה. שיתוף פעולה בין האקדמיה ל"מאכריות" התברר ככלכלי מאוד.
ועכשיו למה שאני רואה אצל לקוחותי:
מספר אחד בגרימת פצעונים: קרם הגנה עם מסנן קרינה כימי. נמצא גם במייק אפ. שבוע לאחר הפסקה בשימוש- כבר ניכרת השתפרות. תוצאות טובות נצפו אצל 100% מלקוחותי שאבחנתי כאלרגיות לקרם הגנה כימי.
מספר שתיים: פארבנים. הם לא נחשבים חומרים משמרים מסוכנים אבל מאוד מאוד מגרים את הנקבוביות.
מספר שלוש: שמנים מינרלים.
קישוראום_שלום‏ (04.11.2008 23:41):
עפרה תודה לך על כל המידע החשוב.
שאלה-
ביומיים האחרונים האויר יבש מאוד ואיתו התייבש גם העור שלי, בעיקר עור הפנים.
כבר כמה חודשים שבעצתך אני כמעט ולא מסבנת את הפנים אלא משפשפת במגבת עדינה לחה ובמקום קרם לחות מעסה שמן שקדים לתוך העור.
עכשיו אני מרגישה צורך במשהו מלחח יותר.
מה את מציעה?
קישורעפרה_עדין‏ (05.11.2008 08:44):
עכשיו אני מרגישה צורך במשהו מלחח יותר.
מה את מציעה?שמן שקדים באמת קליל מאוד. בענות הקרירות כדאי למרוח שמנים כבדים יותר שמכילים חוחובה, נבט חיטה, אבוקדו, אובליפיכה. התחלתי לשלב גם מיצוי סקוואלן בקרמים (ראי למעלה) שמתגלה כרכיב מאוד מלחח.
קישורירח_לבן‏ (05.11.2008 13:44):
עפרה הי
מתנצלת אם אני חוזרת על מידע שכבר נמסר פה
תהיתי לגבי מריחת השמנים, אם זה בשעות הבקר, האם לא יוצר בעיה בחשיפה לשמש אחכ?ודרך אגב, אני פשוט מבסוטית לגמרי מכל העצות שיישמתי מהדף הזה. תודה שוב.
קישורעפרה_עדין‏ (05.11.2008 16:08):
הי ירח לבןלא צריך ולא נעים למרוח בשעות הבוקר שכבה עבה של שמנים. צריך מעט מאוד שמן על פנים לחות ממים ולעסות אל תוך העור עד לספיגה.
קישוריעל (05.11.2008 19:31):
שלום
קראתי את ההמלצות בעמוד ותהיתי אם יש חומר טבעי שיכול להחליף קרם לחות לשיער יבש שנוטה להתנפח בפיזור?
האם שימוש באחד השמנים שיש להם גם תכונה של סינון קרינה עדין יגרום לשיער "להשרף" בחוץ?
תודה :)
קישורעפרה_עדין‏ (05.11.2008 22:25):

לא ידוע לי ששמן לשיער כלשהוא גורם לשיער להישרף. יכול להיות שאם הוא ממש מבריק ונמצאים הרבה זמן בשמש ישירה זה יכול לקרות.
בכל מקרה- ממש מעט חוחובה על אצבעות הידיים ולמרוח על השיער- מצוין לשיער שנוטה להתפזר.
קישור*בילבי* (06.11.2008 13:19):
עפרה שלום
אמנם עבר קצת זמן מאז שענית לי אבל רציתי להגיד תודה.
ושאלה: האם אבץ יכול לעזור בעניין הפצעונים?
קישורעפרה_עדין‏ (08.11.2008 08:16):
שמעתי שכן, אבל מכיוון שאני לא נטורופתית עדיף להעיף את השאלה פה באתר ובטוח שיש כאן נטורופטית שתוכל לענות.לגביך- את חושבת שהבנת מאין הגיעו הפצעונים?
קישורתלתל_בתוך_תלתל‏ (08.11.2008 13:53):
הי עפרה,אפשר לקבל פרטים נוספים לגבי טיפול ההבהרה:
כמה זמן צריך להתמיד בו?
האם הוא מצריך יותר מקרם אחד?
מה עלותו?
אני שואלת פה כי ייתכן שזה יעניין עוד מישהו חוץ ממני...
תודה לך,
tree תלתל.קישור*שולמית* (08.11.2008 16:45):שלום לך
בני בן החמש סובל בימים האחרונים היבשים כל כך מיובש סביב הפס והסנטר נראה אדום מאוד
מה אפשר למרוח לו ?
תודה
קישורעפרה_עדין‏ (08.11.2008 21:10):
בני בן החמש סובל בימים האחרונים היבשים כל כך מיובש סביב הפס והסנטר נראה אדום מאוד
מה אפשר למרוח לו ?
תודהיכול להיות שמזון מסויים (כמו עגבניה) מגרה/ גירה את עורו מסביב לפה. חשבי מה אכל לפני שזה התחיל. אם זו עגבניה למשל, כדאי לחתוך אותה לחתיכות שנכנסות ישר לפה בלי שיזילו מיץ מסביב לפה. יש מזונות מאוד חומציים, שלעור עדין ממש גורמים מעין פילינג.
להרגעה ולסיכוך אפשר למרוח שמן עדין ולא חריף. גם חמאה תעזור.
קישורעפרה_עדין‏ (08.11.2008 21:14):
תלתל,
עונה לך מחר.
דש
קישוראום_שלום‏ (09.11.2008 11:45):
גם אני באתי לשאול מה לשים על שפתיים יבשות וסדוקות, אני מאוד רגישה ליובש וכל השפתונים הנמכרים רק מחמירים את המצב.
קישורעפרה_עדין‏ (10.11.2008 17:08):
*הבהרת כתמים כהים- היפרפיגמנטציה*הטיפול שעובד הוא טיפול בעזרת קרם הבהרה שמכיל חמרים מעכבי יצירת מלנין (הידרוקינון, חומצה קוג'ית) וחמרים שמעודדים חילוף תאים (רטין A ונגזרותיו). צריך לתכנן חודש עד חצי שנה להבהרה מלאה. חובה להשתמש בקרם הגנה שעובד (כדאי לבדוק קודם על מקום בגוף ולראות שהוא אכן מסנן 100%) כיוון שהעור נעשה חשוף כפלייים לקרני השמש.
מי שעושה הבהרה צריכה להבין שחשיפה לשמש ללא הגנה בשלב מאוחר יותר יכולה להחזיר את המצב לקדמותו.
עלות טיפול שונה מקוסמטיקאית אחת לשניה.
קישורעפרה_עדין‏ (10.11.2008 17:12):
*לגבי שפתיים סדוקות ויבשות*
את מוזמנת לנסות חמאת שיאה שיש לה גם מרכיב מסנן קרינה ובלבד שלא תמרחי חמרים שבמרכיביהם ישנם שמנים מינרלים (vasalin, perolatum, mineral oil....).
קישוראום_שלום‏ (12.11.2008 17:41):
עפרה שלום,
האם מתאים לערבב ויטמין E מקפסולות בתוך שמן שקדים נניח? כוונתי בשביל להעשיר את השמן.
קישורקרן_שמש_מאוחרת‏ (12.11.2008 19:34):
עפרה, מה שלומך? אני לא יודעת אם זה מתאים לשאול כאן. חבר שלי מעוניין להכין בעצמו קרם לחות לפנים מחמאת שיאה, שמן קוקוס ושמן דקלים פטצ'ולי-וניל-לבנדר. את יודעת איפה הוא יכול לרכוש שמן דקלים? האם יש סוגים שונים? אם כן, באיזה כדאי לו להשתמש והאם תוכלי להמליץ לגבי היחסים הרצויים בין השמנים השונים או איפה ניתן לקרוא על כך? תודה. קרן.
קישור*יער_ה?‏* (13.11.2008 15:22):
_לגבי שפתיים סדוקות ויבשות_
לי הציעו לפני כמה שנים להשתמש בחמאת קקאו ומאז אימצתי.
קישורעפרה_עדין‏ (14.11.2008 12:21):
חבר שלי מעוניין להכין בעצמו קרם לחות לפנים מחמאת שיאה, שמן קוקוס ושמן דקלים פטצ'ולי-וניל-לבנדר.קרן מתוקה,
אחרי ששוחחנו בטלפון אני אכתוב גם כאן תשובה:
אני מוכנה להכין לו קרם לפי בקשתו ויצא לו גם יותר זול, מכיוון שלקנות את כל החמרים ובכמויות גדולות- לא שווה אם לא מוכרים. החמרים מתקלקלים אחרי חצי שנה- שנה (תלוי מתי יצרו אותם) והשימוש האישי לא יגמור אותם לפני תאריך התפוגה.
קישורעפרה_עדין‏ (14.11.2008 12:22):
האם מתאים לערבב ויטמין E מקפסולות בתוך שמן שקדים נניח? כוונתי בשביל להעשיר את השמן.כן, מתאים וגם מאריך את חיי המדף.
קישורקרן_שמש_מאוחרת‏ (14.11.2008 12:31):
עפרה, תודה. כשהוא יחזור מהמדבר - אפנה אותו אלייך happy שבת שלום flowerקישור*מיכל* (15.11.2008 23:20):יש לי שאלה לגבי סבון ספציפי- סבון לבנדר של (XY -בבקשה לא לציין שמות חברות)
ככל הנראה הסבון באמת טבעי...
המרכיבים : cold press olive oil, coconut, palm, castor, jojoba oil, vit E oil, beeswax, lavender essential oil, aromas
הופתעתי לגלות שהמגע שלו על העור נעים מאד והוא גורם לעור להראות ממש בריא וזוהר ולא משאיר שום יובש
העניין הוא שצבע הסבון סגול בהיר וכשהתקשרתי לחברה לשאול לפשר הדבר ענו לי שהם עושים שימוש בצבע מאכל שמשתמשים בו בד"כ בקוסמטיקה טבעית
האם זה בסדר? ומדוע זה לא מצויין במרכיבים?בנוסף יש לי בעית פצעונים חמורה בצידי הסנטר, ייבשתי אותם בעזרת משחה רפואית עד כדי כך שהעור שלי ממש נכווה
כרגע אני מנסה להבריא אותו בעזרת סבון הלבנדר וטיפות שמן חוחובה שאני מעסה לתוך העור בתוספת מים טריים
השאלה שלי מה אני יכולה לעשות כדי לשקם את העור, ומה איכות הסבון שציינתי למעלה?
קישורעפרה_עדין‏ (17.11.2008 07:28):
שלום מיכל
שאלה מעניינת ומראה שאת מבינה עניין!
צבע מאכל - לא רק קוסמטי אלא גם אכיל- צריך לרשום את שמו !
כבר גילית, למעשה, שהם לא לגמרי ישרים וחבל ! נשמע סבון טבעי לגמרי.....
האם יש עוד דברים שהם שכחו לציין במקרה?ועוד דבר- למה לא לרשום מהי הארומה Aroma ? ארומה = ריח
אם המקור היה תמצית טבעית: אני בטוחה שהם היו רושמים אותה בגאון ברשימת הרכיבים.
אישית- גיליתי רק חברה אחת שלא מתפשרת עם הרגלי הצרכן המקולקל (בנוגע לריחות, קצף וכו).
פני אלי למייל ואומר לך איזו היא.
קישורעפרה_עדין‏ (17.11.2008 08:52):
מיכללגבי הפצעונים: בדרך כלל מקור פצעונים בצידי הסנטר הוא פעילות הורמונלית ומתח פנימי. חיטוי חיצוני לא כל כך עוזר במקרים אלו, אלא אם כן חיטטת (ואז כדאי לנקות עם סבון).
אם הגעת למצב צריבה של עורך, את צריכה *מאוד* להזהר עם מריחה של חמרים חריפים, גם אם זו תמצית טבעית לוונדר.
הייתי מציעה לך כמה דברים:
1.להמנע מהשמש לגמרי עד להחלמה של האזור (או שימוש בקרם הגנה טבעי).

  1. לנקות את הפנים במים חמימים בלבד +ספוג רחצה עדין, ללא סבון או רק כל כמה ימים.
  2. להזין את העור (חוחובה טבעית זה בסדר. יותר טוב תערובת של: נבט חיטה, גזר, קלנדולה ).
    אם תרצי- אני יכולה לעזור לך עם ערכת שיקום (כמויות קטנות מכל דבר).
קישור*מיכל* (17.11.2008 18:32):
היי עפרה,
תודה רבה על תשובתךקצת מבאס.. אחרי שבאמת שמעתי עליהם דברים טובים
ובעיקר אחרי שנוכחתי לגלות שהסבון הוא סבון פלא (הוא ריפא את פניי המחוספסות ועור הפנים שלי חזר להיות חלק ומבריק.. )
ולא מדובר פה רק בשם של חברה שהולך לפניה כי אם בתוצאות.
כרגע אני עדיין משתמשת בו כי התוצאות טובות והריח מעולה.
בכל אופן אני אשלח לך מייל לגבי הסבון...
בנוסף, יש לי עוד שאלה
יש לי פצעונים על הקרקפת שמגרדים, ונשירה... ממה זה נובע?
אשמח לקבל הצעות לטיפול טבעי
ועוד משהו- אם תוכלי להמליץ לי על שם של סבון טבעי שלא יגרה לי את הקרקפת מאחר ורוב החומרים גורמים לי לגירוד בקרקפת
(עד עכשיו הייתי משתמשת בג'ל חפיפה טבעי לשיער של אותה החברה שמייצרת את הסבון והתוצאות היו טובות..חוץ מהרגשה טיפה שמנונית)
קישורעפרה_עדין‏ (18.11.2008 08:29):
מיכל
עניתי לך למייל ששלחת אלי ובנוסף- כמה דברים:
יכול להיות שהפצעים נעלמו בגלל שעבר זמן והם החלימו בעצמם.
יכול להיות שהסבון עוזר, נעים וטוב ובהשוואה לסבונים תעשייתיים הוא אפילו מעולה, אבל טבעי לגמרי- הוא לא.
כמעט רכשתי אתו באחד מבתי הטבע ולבסוף, לאחר רחרוח (ריח לא טבעי) וההתבוננות בצבע (צבע לא טבעי וגם לא כתוב שום דבר לגבי מקור הצבע, אם הוא טבעי- כמו סלק וכו).
אם מרמים בשני דברים מובהקים (צבע וארומה לא טבעיים, בעוד שהם כותבים 100% טבעי !!!) יש מצב שהם ירמו בעוד דברים- כמו חמרי שימור, שלדעתי הם כן משתמשים בהם ( לפחות בשמפו ובג'ל הרחצה שלהם).יש את עניין משרד הבריאות שמחייב לרשום כל רכיב, אבל ישנם מליון מוצרים "מאושרי משרד הבריאות" שאני לא אעלה על כף רגלי אפילו, אז מה זה עוזר לי?
הבעיה עם מוצרים שלא העבירו אותם דרך משרד הבריאות היא, שאין חובה לכתוב מה יש בפנים (חוץ מחובה מוסרית שבעיני משמעותית הרבה יותר, אבל מי שואל אותי....)
לכן, צריך להפעיל אינסטינקטים וידע, כמו שאת הפעלת ובנוסף- אני מעדיפה, קודם כל, להכיר את האנשים שמאחרי הייצור (קנייה אנטימית..) וכשאני יודעת שמדובר באנשים עם ערכים ועקרונות מקצועיים (יש יותר ויותר כאלו...איזה כיף) אז קל לי להפוך ללקוחה שלהם.
קישוריעל (18.11.2008 18:03):
שלום עפרה.
ותודה על הדף המרתק.יש לי שאלה בנוגע לשיער.
השעיר שלי תמיד היה עם נטייה ליובש והתפצלות בקצוות, אבל לא משהו קיצוני ובדר"כ הסתדרנו ( אני והשיער happy )כבר כמה שנים אני חופפת בתדירות לא גבוהה (פעמיים בשבוע פלוס מינוס) ובשמפו טבעי של בראשית.אבל לפני כמה חודשים הרגשתי שהשיער שלי הולך ונעשה יבש יותר ויותר. בהתחלה ייחסתי את זה לשמפו, אז החלפתי אותו למשהו אפילו יותר טבעי - שמפו סרפד של חברת לבידו. אבל המצב רק החמיר. שמתי לב שהשיער לא לגמרי רק יבש. כלומר - הוא שומני בחלק שקרוב לקרקפת, וקצת הלאה - שם הוא נראה כאילו מרחתי עליו משהו. והלאה למטה במורד השיער הוא יבששששש, כמו שמעולם לא הכרתי אותו!
אני חופפת בתדירות יותר גבוהה + מרכך וזה לא עוזר.
היום נשברתי וחפפתי עם שמפו קונוונציונלי והיתה הקלת מה - השיער היום יותר רך ופחות נראה כמו מטאטא עייף.
השינויי היחיד שאני יכולה לחשוב עליו שעשיתי בחודשים של השינוי זה בתזונה - שהתחלתי לאכול יותר אוכל טרי וחי, יותר פירות, ירקות ועלים ירוקים, וצמצמתי את צריכת המוצרים מן החי.
האם יש לך המלצה למשהו טבעי שיכול לעזור לשיער שלי?
תודה
קישורעפרה_עדין‏ (19.11.2008 09:09):
שלום יעלשיער יבש לקראת סופו...הפתרון הכי הכי שאני מכירה זה (לא תאמיני..)- ללכת לספר. בכל פעם שאני שוכחת מהאפשרות הזו לחצי שנה ומנסה בכל מיני דרכי פלא להחזיר עטרה ליושנה, אני מגלה שהשיער פשוט הרוס בחלק היבש והמטאטאי שלו והפתרון היחידי הוא לגזור את אותו חלק יבש. שום דבר אחר לא מחזיר לו מראה בריא ומבוקש.
בדיוק אתמול עשיתי את זה והספר החדש והמקסים הכין לי מעין תספורת שובבה וקצרה כזו עם כל מיני תלתלים ארוכים וקצרים במשולב. עכשיו אני רק צריכה לבדוק אם אני יכולה להחליף את קרם השיער בשמן חוחובה ועדיין לקבל את אותו אפקט.
בנוגע לשמפו- אני וילדי התחלנו להשתמש בשמפו של סבון הברון שהוא טבעי במאתיים אחוז. לבת שלי יש שיער חלק וקרקפת מאוזנת (כמעט ולא הופכת שומנית ללא חפיפה): אצלה זה מסתדר מעולה. אפילו לא רואים שינוי.
איתי ועם בני (הקרקפת שומנית כעבור יומיים): בסדר עד ככה ככה. הרגשה של שיער כבד ולא מתפזר, אבל יציב וקל לעיצוב. לפי היצרנית צריך לקחת תקופה של חודש נסיון והקרקפת והשיער מתאזנים. זה ברור לי, שעודף חפיפות כימיקליות הביא אותי למצב של קרקפת שומנית ומה שיעזור לי זה פשוט להפסיק לחפוף עם שמפו בכלל למשך חדשיים- אבל בשביל זה אני צריכה תקופת בידוד מהעולם...
קישוריעל (19.11.2008 19:34):
תודה עפרה.
דווקא אני מבקרת אצל הספר פעם בכמה חודשים, אבל רק לקיצור קצוות. להסתפר קצר לא בא בחשבון כרגע, גם כי אני ממש לא רוצה להשתעבד להרטבות, חפיפות וקרמים לעיצוב וגם כי בתקופה זו של חיי אני קצת רזה מדי וזקוקה לתוספת הנפח שהשיער מעניק.
יש לי שאלה בקשר להמלצה להפסיק לחפוף לכמה חודשים - זו לא פעם ראשונה שאני שומעת את זה. אבל אני ספקנית, כי כמו שתיארתי, אצלי הקרקפת השומנית התפתחה דווקא בתקופה שעברתי לשמפו הטבעי הנ"ל.למשך חדשיים - הבנתי נכון? את מתכוונת לשני חודשים? זה מספיק? אולי אני יכולה לעמוד בזה....
ומה אמור לקרות אח"כ?
קישור*מיכל* (19.11.2008 19:36):
היי עפרה,

תודה על התשובה במייל
אך יש לי שאלה נוספת- יש לי שיער מאד בעייתי דק ועדין, שומני בקרקפת (ממש. לדוגמא אני חופפת בבוקר- בערב הוא כבר משומן וחסר צורה...
כמו שאמרתי יש לי פצעונים מגרדים על הקרקפת)
ויבש מאד בקצוות. הוא אף פעם לא נראה בריא
תמיד חסר חיים כזה בצורה מעצבנת. בכללי המראה שלו לא בריא.
התזונה שלי בסדר מינוס.. כי אני כרגע בצבא והאוכל בחדר אוכל הוא לא לפי בקשתך ובבית אני מנסה להשלים קצת סלט וקצת בשר..
כרגע אני נוטלת גם תוסף תזונה רוטס HR
לפני כמה חודשים הרופא הוגיעה לי שהברזל שלי ממש נמוך ונטלתי כדורי ברזל למשך שלושה חודשים. לא היה שיפור מי יודע מה.
לפני שבוע עשיתי בדיקת דם והרופא הצבאי טען שהכל הסתדר והרמת ברזל בנורמה. שאלתי אם זה קרוב יותר למינימום או למקסימום של הטווח
והוא חזר- בנורמה. כך שאני לא יודעת אם מצב הברזל שלי מזהיר.
בכל אופן אני מיואשת לגמרי
ניסיתי כבר עשרות סוגי שמפואים טבעיים, ואני באמת מתכוונת לעשרות.
שמפו משמן זית, ושמפו אובליפיכה, ושמפו סרפד רוזמרין, שמפו עץ התה (נורא מסריח וגרם לי לתחושת גרד בקרקפת) וכו כו'
לא מצאתי עד היום שמפו אחד שאני יכולה להגיד עליו- וואלה אני מרוצה ממנו ושגורם לשיער שלי להרגיש טוב ולהיות טבעי בו זמנית
(שמפואים כבדים מדי משמן זית גורמים לשיערי השומני בקרקפת ממילא- להיות כבד ועמום)
אני משתדלת פעם בשבוע בערך לחלוט סרפד ורומזרין, לקרר את החליטה ועשות בה את הקרקפת.
כרגע כשגרת טיפוח יומית אני חופפת בשמפו סרפד רוזמרין (שמכיל sls למרות "טבעיותו" אשמח אם תחווי דעך ע ל המרכיבים:
water,sls,cocamide DEA, glycerine, chamomille ext. ,salvia officinalis ext., urtica ext., sodium chloride, rosmary leaf oil, parfume, DMDM hydantoin, eucalyptus leaf oil, EDTA, methyl paraben, citric acid)
אני יודעת שהוא לא טבעי אבל לא מצאתי עד היום שמפו טבעי באמת טוב ואני חוזרת ומשתמשת בתחליפים לא טבעיים
ושמן חוחובה טבעי בקצוות שנותן ברק אך שיערי מאבד צורה מהר מאד ומכיוון שהוא נורא דק זה עוד יותר מבאס
אני כבר נואשת ממראה שיערי אבל לא פונה לחומרים לא בריאים כי אני באמת מעדיפה כמה שיותר טבעי
אשמח אם תייעצי לי מה לעשות.
קישורעפרה_עדין‏ (19.11.2008 22:54):

מיכל ויעלשתיכן שואלות על קרקפת שומנית ואני חייבת להגיד שאני עדיין לא הצלחתי לאזן את הקרקפת שלי, אבל גם לא ניסיתי שום דבר לאורך זמן , בגלל שאני לא יכולה לסבול "שיער רע" . אני מנסה ללמוד גם ע"י נסיונות על ילדי.
לפי ההגיון שמנחה אותי בטיפול בעור שומני ופצעונים אני חושבת שהפתרון טמון ב"צום סבונים". ככל שמייבשים ומרעילים יותר את הקרקפת כך יגדל הסיכוי שהיא תצא מאיזון. ועניין טבעיות הסבון: צריך לזכור שסבון /שמפו, הכי טבעי שיהיה, הוא לא בדיוק כלי עזר חיוני לגופנו. זה הומצא רק לפני 2 מאות ובמחצית המאה האחרונה משתמשים בו מעבר לכל מידה. אנחנו פשוט מכורים לו. בסבון טבעי אין כימיקלים רעילים ומיותרים, אבל הוא עדיין מוריד שכבת שומן טבעית ומייבש את העור.
יעל-
אני מכירה כבר כמה מטופלות שהפסיקו לגמרי שימוש בסבון לרחצה וחפיפה. הן משתמשות בסבון טבעי רק במצבי זוהמה (סכנת חיידקים). טיפלתי בהן והרחתי את גופן ושיערן- אין להם ריח רע. שיערן נראה בריא.
אבל מה- אף אחת מהן לא סבלה לפני כן מקרקפת שומנית...
את מוכנה לנסות חודש- חדשיים? כולנו (השומניות) נודה לך...
השיטה היא לחפוף את השיער במים חמימים בכל פעם שמתחילה שומניות (כי לא טוב להשאיר אותה שומנית) ולשפשף באצבעות את הקרקפת. מים חמים מאוד הורסים את השיער, אגב.
אפשר לשטוף עם חליטת צמחי מרפא כל שהיא.

לגבי תספורת: לא הצעתי לך להסתפר קצר, אבל קצת יותר מקצוות. לאחר מכן, תתחילי לטפל בשיער ולשמור עליו על ידי זה שתסרקי אותו בעדינות אחרי חפיפה (עדיף במברשת פן או מסרק שלא קורעים אותו), תשמני ממש מעט את הקצוות בחוחובה וחוץ מזה- יש דף טוב בעניין
שיער_מה_ניסינו_ועבד‏
מיכל
המרכיבים שפירטת כוללים את כל הכימיקלים המזיקים הרגילים. זה נמצא בכל שמפו.
אפשר לנסות את ההצעה שלי מהדף הנ"ל (שכאמור, לא ניסיתי לאורך זמן):
אני חופפת את הקרקפת (החלק ה"חי") בשמפו טבעי " סבון הברון " או במים חמימים בלבד ואת השיער (החלק המת) בשמפו רגיל. הבעיה היחידה היא שצריך לחפוף במהופך (מעל כיור או מעל האמבטיה), כך שזה מתאים לרציניות בלבד.
בצורה כזו אני נותנת לקרקפת ראשי את מה שמגיע לה (טיפול טבעי עם חמרים שלא חודרים ומגרים אותה) ולשיער שבמילא בנוי מתאים קרניים מתים: אני מספקת טיפול מודרני בשמפו רגיל עם חמרים שעוזרים לו להבריק ולהפריד את השערות אלו מאלו.
קישוריעל (20.11.2008 14:14):
עפרה, אני אשקול ניסיון כזה
אבל מה- אף אחת מהן לא סבלה לפני כן מקרקפת שומנית...
אני מזכירה לך שלמעשה, גם אני עד שעברתי לשמפו הטבעי של לבידו, מעולם לא סבלתי מקרקפת שומנית. כך שאולי הקרקפת השומנית היא דווקא תוצאה של אי חפיפה או חפיפה בחומרים מינורים? בן זוגי מדווח על אותה תופעה- כשהוא לא חופף תקופות ארוכות (שיער קצר) השיער שלו שומני יותר וכשהוא חופף השיער יבש.ואגב, גם אני מזמן כבר לא מסתבנת ממש. מסתבנת רק באיזורים אינטימיים וזהו.
וגם לא ממש מסתרקת. זה דווקא עושה לשיער טוב.
מים חמים מאוד הורסים את השיער, אגב.
למה?
קישור*מיכל* (20.11.2008 18:21):
היי עפרה, תודה רבה רבה:)לגבי סבון הברון- אני לא מתלהבת מלתת את פרטי האשראי שלי באינטרנט.. יש סיפורים לא טובים
עם כמה שהחברה כביכול טובה ואמינה
יש דרך אחרת לקנות? ומה לגבי סבון שמן זית לבנדר (אני לא אציין את שם החברה) שמרכיביו נראים טבעים לגמרי ויש לו צבע שנהב
ולפי דברי היצרן (חברה ישראלית מוכר וטבעית) מיועד לחפיפה, סיבון הפנים והגוף?
הרכיבים: Sodium Olivate, Purified Aqua, Sodium Cocoate, Sodium palmitate, Avocado, Shea Butter, Castor and Jojoba oils, Lavender and Rosemary essential oils
הרי בסבון לבנדר שדיברתי עליו הגענו למסקנה שיש חומרים מזיקים כמו צבע ו"ארומות" למיניהם (כשכנראה לא טבעיות במיוחד)
אך אני ככ מרוצה מהשפעת סבון הלבנדר על עור הפנים שלי...
קישור*מיכל* (22.11.2008 12:10):
היי עפרה, זאת שוב אני:)
לפני חודשיים צבעתי את שיערי בחינה ואני בקושי רואה שורשים חדשים (צבע שיערי המקורי הוא חום כהה)
וזה ממש נראה כאילו אין צמיחה והתארכות בריאה של השיער
כאילו הוא תקוע...
אני לא רוצה לקחת שוב ברזל (במידה ועדיין יש קצת חוסר) כי הבנתי שלא בריא לצרוך יותר מ3 חודשים פעם בשנה. זה נכון?
הקטע הוא שכשהייתי קטנה השיער שלי היה חלק בריא ומבריק (אם כי מטבעו הוא דק ועדין)
ועכשיו הוא פשוט "שינה את פרצופו" לגמרי והוא דק,חלש יבש וחסר חיים- לא משנה כמה אני מטפחת אותו
בגלל זה אני חושדת שחסר לי משהו בסיסי שאני לא מודעת אליו.. איך זה יכול להיות שפשוט אופי השיער משתנה?
אני ממש מתוסכלת כשאני רואה תמונות כשהייתי קטנה=/
בקיצור העניין הזה ממש מטריד אותי (כמו שבטח שמת לב) ואני לא יודעת איך לשפר את המצב (כמו שאמרתי- נוטלת תוסף רוטס HR כבר איזה חודש)
יש לך רעיון מה חסר לי בגוף?ולעניין אחר-
טוב אחרי תסכול גדול מהרבה מוצרים
אני חייבת לדווח על שלושה מוצרים טבעיים שבאמת גורמים לי להרגיש טוב
1.סבון שמן זית- לבנדר של חברה ישראלית (מי שתרצה את שם החברה שתשאיר פה את המייל אני אשלח לה)
השתמשתי לתקופה של כמה ימים בסבון שהוא לא לגמרי טבעי, אבל כרגע אני משתמשת בסבון טבעי- עם ריח טבעי וצבע טבעי
ואני מרגישה שיפור ניכר בפניי- שהיו מחוצ'קנים ומתקלפים
ועכשיו הם פשוט חזרו למצבם החלק והרך
2.עוד דבר שניסיתי ואני די מרוצה ממנו- שמפו אובליפיכה טבעי (שוב, מי שתרצה לדעת את שם החברה שתשאיר מייל)
ללא sls וללא פרבנים
משאיר את השיער רך ומבריק (אפילו יחסית לשיער חסר החיים שלי...)
עם ריח לימוני משגע (על האריזה כתוב שהחומר שנותן את הריח הוא שמן תה ירוק... אבל נו מה זה משנה? העיקר הוא משאיר ריח מרענן וכיף לחפוף איתו :)
מכיל אובליפיכה (שלפי מה שהבנתי- בריא מאד לטיפול בשיער ובעור)
הנה פירוט:
שמן אובליפיחה- Sea Buckthorn Oil
שמן האובליפיחה מכיל ריכוז גבוה של ויטמין E ונגזרותיו, ויטמין A ונגזרותיו, ויטמין C וחומצות פרי, ויטמין K, ויטמיני B, קרטנואידים-Carotenoids, ביופלבנואידים-Bioflavonoids, חומצות אמינו-Amino acids חומצות שומן חיוניות-Essential fatty acids, סוכרים אלכוהולים-Sugar alcohol
זהו אחד השמניים היעילים ביותר בשיקום שיער פגום ובשמירה על חיוניות ובריאות השיער.
בנוסף לאובליפיכה מכיל עוד כמה מרכיבים (הנה הפירוט עליהם כפי שהחברה מפרטת באתר שלה)
שמן עץ התה- Tea Tree Oil
שמן אנטיספטי, בעל ריח אופייני דומיננטי, אשר נחקר רבות בעשור האחרון, על ידי אנשי מדע אשר פרסמו מאמרים רבים אודות יעילותו ובטיחותו. ריכוז השמן במוצר הינו בהתאם למומלץ במחקרים.
מסייע במצבים של קשקשת.
שמן רוזמרין- Rosemary Oil
שמן ידוע ברפואה העממית כחומר אשר ריחו החזק דוחה כינים, בנוסף הוא שומר על בריאות השיער במיוחד שיער דליל וחלש.
ג'ל אלוורה- Aloe Vera Gel
מרגיע גירוד, אדמומיות, בעל אפקט אנטי דלקתי.
מלחים ומינרלים מים המלח- Sea Salts Dead
מלחים מינרלים ויסודות קורט ממי ים המלח, חיוניים מאוד לשמירה על בריאות השיער
וחשובים במיוחד לשיער צבוע, יבש ומתפצל.
בקיצור יחסית לכל שמפו טבעי שניסיתי את מאד מרוצה מההשפעה שלו על השיער ומהריח כמובן- אני פשוט מתה על ריח של לימון/ הדרים וכיוצא בזה...)
  1. משחה טיפולית על בסיס צמח הפוליגונום של חברה ישראלית שמיועד לעור נעורים בעייתי
מניחים נקודתית על הפצעים בלילה.
אני באמת הופתעתי לטובה כי בבוקר קמתי עם פצעים הרבה יותר קטנים ממה שזכרתי אותה כשהלכתי לישון
ולאט לאט העור התרפא וחזר להיות חלק ונעיםוזהו...
רק רציתי שעוד בנות ידעו על נסיונות מוצלחים...
קישוריש_לי_אוצר‏ (22.11.2008 13:01):
משחה טיפולית על בסיס צמח הפוליגונום של חברה ישראלית שמיועד לעור נעורים בעייתי
לי אישית המשחה הזו כמעט לא עזרה, אבל יש להם מוצרים נהדרים לטיפול בפגעי עור.
קישורעפרה_עדין‏ (22.11.2008 18:38):
באסה...כתבתי מלא וההוספה לא הצליחה...מה עושים? הכל מחדש?אוקי, ננסה לקצר: את צריכה לדבוק , לדעתי, בשמפו שעושה לך ולשערך טוב. השיער זה חומר מת. אי אפשר להחיות אותו יותר, אפשר רק להחריב אותו יותר (מים חמים מידי, צבע שיער לא טבעי, שמפו או מרכך חריפים מידי, שמש, מי ים ובריכה).
כדאי להסתפר חזק ולעקוב אחרי התגובתיות שלו. אם השיער החדש יוצא חלש ודהוי מזקיק השערה, או לא גדל כלל, אז הבעיה נמצאת בתזונה שלך. אישית, אני לא פותרת חוסרים בתזונה ע"י כדורים אלא ע"י מזון אמיתי. חוש הטעם והריח ותחושת התיאבון או הדחיה, הם אלו שמצביעים לי על המזון לו אני זקוקה ועל זה שיעשה לי רע. כשאני מתעלמת מהם ומחליטה מהר מידי- בדרך כלל אני אסבול אחר כך. במיוחד במקומות שבהם האוכל מוגש לך מוכן (כמו צבא או בית מלון): צריך לדמיין לרגע את עצמך אוכלת, מה מתחשק לך הכי לאכול, מה ישאיר לך הרגשה טובה בגוף ומה לא. במיוחד כשהגישה לאוכל קלה, חייבים לעצור לרגע לפני שמעמיסים על הצלחת.

כשמכינים אוכל, התהליך של ההחלטה יותר איטי ואנחנו יותר מתכווננים למה שהגוף שלנו או המשפחה שלנו צריכים. בצורה כזו, לא תגיעי למצבי חוסר ואם כן- הגוף שלך ינחה אותך למה שחסר לך.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (27.11.2008 16:11):
השפתיים שלי סדוקות ויבשות נורא כולל "חתכים" ודם. לא אסטתי ולא נעים. וזלין ושפתונים ליובש לא עוזרים הפעם, ההפך. למישהי יש עצה טבעית?
קישור*מיכל* (27.11.2008 16:37):
חמאת שיאה מצויינת לדברים כאלה (וגם למרפקים יבשים...)
בתוספת קצת דבש וקפסולת ויטמין E
או שפשוט תנסי למרוח שמן זית טבעי וטהור על השפתיים (לאחר ששפשפת אותן בעדינות עם מברשת שיניים רטובה...)
קישור*גילי* (27.11.2008 23:13):
שלום עפרה,
אין לי אפשרות לקרוא את כל הדף אבל יש לי בעיה שפוגעת מאוד באיכות חיי ואני מקווה שתוכלי לעזור -
ראשית כפות הרגליים הזוועתיות שלי. זה כבר לא עור יבש וסדוק. זה היה לפני שנים. היום זה כבר ממש עור סוליה מלוכלך (אי אפשר לנקותו) ונוראי. לפעמים אני ממש גוזרת במספרי ציפורניים חתיכות עור עבה ויבש (ומרוב שהוא עבה אני אפילו לא מרגישה את הגזירה) בתקווה להגיע לעור ורדרד וחדש למטה, אבל אני לא מצליחה.
אני זקוקה לטיפול דרסטי שם, איזו משחת פלאים שתמיס לי את כל הגועל הזה.
ניסיתי את כל השיופים והקרמים למינהם אבל זה במצב שלא מזיז לזה כלום.מוכנה לעשות כל דבר, כבר כמה שנים אני לא מעיזה ללכת יחפה או עם נעל פתוחה שלא יראו את כפות רגליי.
תודה לך,
גילי
קישורעפרה_עדין‏ (28.11.2008 00:11):
שלום גילי
האם ניסית ללכת לפדיקוריסטית מומחית או שאת משייפת בעצמך?
קישור*גילי* (28.11.2008 12:41):
בעצמי.
אני נבוכה מדי ללכת למישהי מקצועית.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (28.11.2008 13:02):
תודה אני אנסה. קניתי שפתון טבעי מועשר בויטמין e.
קישורעפרה_עדין‏ (28.11.2008 15:12):
אני נבוכה מדי ללכת למישהי מקצועית.פדיקוריסטיות מקצועיות ישמחו לעזור לך. הן רגילות לכל מצב ולא תפתיעי אותן בכלום.

יש גם פילינג חדשני של חברת קארט שאני קונה במרכז לקוסמטיקאיות. מורחים, מכסים בפלסטיק נצמד ואחרי 10 דקות מגרדים עם סכין לא חדה את העור המת כמו ג'לי מגעיל.
זה עובד מצויין אבל כשעושים לעצמך זה הרבה יותר מסובך, כי אם לא מורידים היטב ושוטפים היטב עם סבון וספוג קשה, אפשר להחליק באמבטיה ולשבור ת'ראש..
צריך להכין את הכל מראש לידך כדי שלא תצטרכי ללכת עם הג'ל הזה בכפות הרגליים. רצוי גם לשייף אחר כך תחת מים זורמים.
חובה גם כפפות!!!!!!!!!!!
אם תרצי- אקנה לך ותעשי פעם ביומיים עד שכל התאים המתים יוסרו. בנוסף - למרוח אחרי כל פילינג את כפות הרגליים בקרם כבד וטבעי בלבד כי כל השאר לא עוזרים.
אני מאוד אוהבת את השיטה וגם לקוחותי, כי היא ללא התערבות סכין.
קישור*אסנת* (29.11.2008 19:25):
היי.. אני חייבת לשתף אותכן בסוד שלי לעור פנים חלק
(עור פניי שומני ויצאו לי פצעונים מציקים בצידי הסנטר)
אני מעדיפה כמה שיותר חומרים טבעיים ולכן רוחצת את פניי בסבון לבנדר משמן זית
לאחר מכן, העור נותר מטוהר וממש נקי אבל קצת יבש
מאחר ושמנים גורמים לפנים שלי עוד יותר להתחצ'קן (וניסיתי הכל- חוחובה ,זרעי ענבים,שקדים)
מצאתי פתרון שלא יאומן כמה שהוא עובד
לאחר הרחצה אני מרססת על פניי כמה "שפריצים" של מים טרמליים של חברת אוון (מי מעיין טרמליים עשירים בסיליקה לריכוך העור)
וכך, עור פניי נותר חלק ורך ללא כל הרגשת יובש
קישורירח_לבן‏ (01.12.2008 21:20):
נשמע לי קצת כמו פרסומת... את אמיתית?
קישורמלי (02.12.2008 17:10):
שלום עופרה.
אני סובלת זה זמן רב מפטרת בצפורניים .(אצבעות רגל ימין)
ניסיתי משחות. טיפות שונות גם שמן עץ התה. מלבד תרופות.
האם יש לך רעיון שיוכל לעזור לי?
בתודה מראש?
קישור*אסנת* (02.12.2008 19:04):
אמיתית ביותר... יצאו לי באמצע החיים חצ'קונים מציקים ששום דבר לא העביר
(וניסיתי הרבה מאד.. סבונים טבעיים ולא טבעיים מסיכות מירקות ופירות ולא יודעת מה עוד)
ופשוט עד שמצאתי משהו שעזר לי סופסוף חשבתי שכדאי ליידע אנשים...
כי אני פשוט סובלת מעור שומני ובכל זאת חיפשתי משהו טבעי ולא כימיקלים
אני לא יכולה למרוח שמנים על העור שלי כי זה רק מחמיר את הבעיהבקיצור המלצה שלי- סבון טבעי משמן זית ולבנדר+מים טרמליים_שמן?‏ חוחובה/זרעי ענבים (שהם קלילים יותר ולא סותמים את הנקבוביות כמו רוב השמנים) באיזורים היבשים (שלי הם באיזור הלחיים ומתחת לעיניים לדוגמא)
קישורעפרה_עדין‏ (03.12.2008 09:46):
ל מים טרמליים של חברת אווןאסנת: האם תוכלי לציין את שם המוצר במלואו באנגלית?
לחברה שציינת ישנם הרבה מוצרים מאוד לא טבעיים. אשמח לבדוק מוצר זה ספציפית.
קישורעפרה_עדין‏ (03.12.2008 09:52):
מלי
שמן עץ התה עוזר מאוד. האם ניסית לאורך זמן?כדאי לטפטף גם בתוך הנעל. יתכן ואת שבה ונדבקת מאותו מקור :פדיקוריסטית לא סטרילית לדוגמא או רצפת מקלחות בחדר כושר. יתכן והרגל לא מאוררת מספיק או שהגרביים והנעליים סינטטיות.
ממליצה להכניס רפידה איכותית לנעל (במקום הזולה הסינטטית ששמים לנו בסין...) ומידי שבוע לזרוק לכביסה.
קישורמלי (03.12.2008 18:27):
תודה עופרה . אנסה
קישורריחות_של_יסמין‏ (06.12.2008 11:28):
היי עופרה!
שאלתי גם בדף אחר...אבל אולי את יודעת משהו יותר ברור ומבוסס על החומר המשמר פוטסיום סורבט או E202 ?
אני דווקא מתעניינת בו כתוסף למזון אבל קראתי שמוסיפים אותו גם לקוסמטיקה אז אולי את מכירה...
תודה
יסמין
קישורעפרה_עדין‏ (06.12.2008 15:21):
הוא משמר עדין יחסית לפארבן אבל גם אליו יש כאלו שמפתחים אלרגיה. אני נמנעת ממנו בקוסמטיקה שאני מייצרת, אבל בכמה מוצרים בודדים של האיפור הטבעי שאני ממליצה עליו הוא בכל זאת קיים.
קישור*סגו_לה‏* (06.12.2008 18:31):
מה יכול לעזור בימים יבשים אלו לעור יבש מאוד אצל ילדים-נראה כמו כויות,בעיקר סביב הפה הלחיים והאף.כמו כן מה עוזר לשפתיים יבשות מאוד לילדים וגם למבוגרים.
היתה לי משחהלשפתיים שהכינה נטרופאטית ,המבוססת על שמנים אתריים ולקטנצ'יק היא ממש החמירה את המצב,כנראה אחד הרכיבים חריף מידי בישבילו (לי היא טובה).אם כבר היו בדף תשובות לשאלות סליחה ואשמח שתפנו אותי למקום .
קישורעפרה_עדין‏ (07.12.2008 12:34):
מה יכול לעזור בימים יבשים אלו לעור יבש מאוד אצל ילדיםשמנים וחמאות צמחיות, ללא שמנים אתרים! לילדים אני לא נוהגת להכניס שמנים אתרים בכלל.
קישורהגבירה_בחום‏ (07.12.2008 12:53):
עכשיו אני רק צריכה לבדוק אם אני יכולה להחליף את קרם השיער בשמן חוחובה ועדיין לקבל את אותו אפקט.
הי עפרה.
אני משתמשת בתערובת שמנים לקרקפת ולשיער של חברה שכבר דיברנו עליה.
המוצרים שלה לא לגמרי לגמרי לגמרי טבעיים, אבל הם רושמים בדיוק את כל החומרים וגם כמה אחוזים חומר טבעי יש במוצר.
על תערובת השמנים הזו כתוב שהיא 99% טבעית והיא כוללת:
sweet almond oil, rosemary oil, jojba oil, lemon oil, calendula oil, tocopheryl acetate (vitamin e)h - לבדיקתך. אני מניחה שה"ויטמין אי" הוא החלק הפחות טבעי בעניין. ואת בטח יכולה לערבב בעצמך את השמנים הרצויים לך.
אני מאוד מרוצה מהתערובת. ומעסה את השיער והקרקפת לפני או אחרי חפיפה. זה נותן מראה קפיצי ורענן אפילו לשיער סקוצ' ברייט כמו שלי happyנ.ב.- מאוד מרוצות מהמוצרים. מצטערת שלא חזרתי אלייך (רציתי לשאול משהו ואז זה נפתר מעצמו), עד שנזכרתי בזה זה כבר הפך לא רלוונטי.קישור*סגו_לה‏* (07.12.2008 15:13):שמנים וחמאות צמחיות, את יכולה לכתוב דוגמאות?
קישורעפרה_עדין‏ (07.12.2008 17:47):
שמנים וחמאות צמחיות, את יכולה לכתוב דוגמאות?בתחילת דף זה יש מאמר על שמנים וחמאות צמחיות. בכל מקרה: חמאת שיאה מצויינת לשפתיים רק קצת קשה למריחה.
השפתונים הטבעיים שאני ואחרים רוקחים, מכילים תערובות של שמנים ושעוות דבורים כך שההגנה וההזנה מכסימליות.
קישור*ניבה_שקד‏* (07.12.2008 20:22):
דרך אגב, מרפא הבושם העתיקו ממני קטע שלם שכתבתי על "איך יודעים מה באמת טבעי". סתם, לידע כללי. באמת מעניין לקבל דוגמית מהמוצרים שלהם, כדי להבין מה זה נקרא אצלם "קרם לחות קליל ועדין" - עם מים או בלי מים? (כלומר עם חומרים משמרים או בלי)?
קישור*בילבי* (08.12.2008 12:51):
שלום עפרה
האם יש לך המלצה לטיפול באטופיק דרמטיטיס אצל ילדים?
תודה.
קישור*מיכל* (08.12.2008 20:06):
היי עפרה
רציתי לשאול מה דעתך על סבון צמחים לשיער של ירדן (שמפו נוזלי)
יש בו המון תמציות צמחים (אם את לא מכירה אני ארשום את המרכיבים ותחווי את דעתך עליהם) הוא מבוסס על שמן זית
אין בו SLS או חומרים משמרים ויש לו ריח מדהים
כמעט טוב מדי מכדי להיות אמיתי...מה דעתך עליו?
אגב כמה המלצות- נפתחה בראשון לציון (ובטח זה קיים בעוד כמה מקומות, שווה לברר)
סופרמרקט אורגני בשם "עדן"
הכל אורגני וטבעי ובמחירים בהחלט שווים לכל נפש
ומחלקת הקוסמטיקה הטבעית והאורגנית שם זה משהו פשוט נהדר ככ הרבה מוצרים שבמיוחד לבנאדם שקשה לו להחליט כמוני זה בעייתי...
קניתי חמאת שפתיים של עומר הגליל (מצויינת! אני משתמשת בה גם למרפקים ולברכיים מאחר והיא מכילה חומרים בסיסיים כמו שמן קוקוס,דקל,
חמאת שיאה ושמנים אתריים. יש לה ריח לימוני ומרקם מענג)
וסבון מוצק של חברת מדימיקס (ע"פ העלון שלה מבטיחה להעלים אקנה בשלושה טיפולים, מכילה איזה 20 תמציות צמחי מרפא)
כרגע אני בסיבון השני והמצב בהחלט משתפר. המחיר גם כן מצויין פחות מ20 שקלים)
קניתי שם גם את הסבון צמחים לשיער של ירדן
בקיצור יש שם המון דברים ובמחירים טובים
והמבחר עצום
אני הולכת להתמכר...וזה לא טוב=/
גם ככה הרבה מהכסף שלי מתבזבז על מוצרי טיפוח טבעיים
קניתי גם פשתן טחון בקירור ששמעתי שהוא מצויין לעור הפנים ובכללי לגוף
קישור*מיכל* (08.12.2008 20:09):
הבעיה שעור פניי קצת מתייבש מהסבון ואני ממש לא יודעת מה למרוח מאחר והפרצוף שלי רגיש ומתמלא פצעונים (כמו שכבר הזכרתי בעבר)
יש לך המלצה על משהו טבעי או קרם לחות טבעי?
לא נראה לי שאני אפסיק להשתמש בסבון,אני אוהבת שעור פניי נקי משאריות שומן
קישורנקודות_ורודות_אגדיות‏ (08.12.2008 21:53):
שלום עופרה
אני קוראת בדף הזה מזה זמן ומצטברות לי שאלות. מאוד אשמח לתשובותייך עד כמה שידיעותייך וסבלנותך מאפשרות.
את אומרת שכל תכשיר שיש בו מיים הוא בעייתי בשל הצורך לשמר את המיים. אם ככה כיצד נשמרים המים המינרלים? כיצד נשמר הטופו (האורגאני- יש לאמר) במים? כיצד המיים לא מתעפשים?
קישורנקודות_ורודות_אגדיות‏ (08.12.2008 21:57):
ועוד שאלה או שתיים blushאיך שמפו ירדן מקציף אם אין בו כימיכלים? האם יש מקציפים טבעיים? ואיך זה שהוא לא מתקלקל? נשמר מהשמן שיש בו?ועוד: פעם ראיתי בטלוויזיה איש שהולך באפריקה. הוא עבר איזה ערוץ נחל והראה איזה צמח שנדמה לי שגדל בתוך המים או מאוד קרוב, בכל אופן, הוא לקח חתיכת עלה שפשף אותה ויצא קצף. הוא אמר שזה הסבון של הטבע. זה הימם אותי. מדליק לאללה!!! את יודעת על זה משהו??
נראה לי מסרחי לאללה להביא את זה לארץ, אם אף אחד לא מתעסק בזה.
הנה לך רעיון..happyתודה מראש ובכל מקרהקישורעפרה_עדין‏ (09.12.2008 04:50):
אני אתחיל מהצמח המקציף:
ישנם חמרים מקציפים אמיתיים. אני מכירה צמח שקוראים לו סאפונריה (סאפו מגיע מסבון) ויש לו תכונה של הקצפה. יכול להיות שזה מה שראית בטלוויזיה.
עוד לא ראיתי שמפו שמבוסס עליו, כנראה שיותר זול להכניס כימיקל מקציף. זה שהוא מקציף- לא אומר עדיין שהוא יצליח להוריד שומן. אולי מישהו רוצה לתרום כאן הסבר מדעי. יש הבדל בין סבון לבין חומר מקציף.לגבי מים: כשהם לבד הם נשמרים. כשמוסיפים להם חומר אורגני - הם יוצרים זיהום. אפשר כמובן להסתכל על זה במובן של "מים יוצרים חיים" כיוון שהזיהום נוצר מיצירת חיים של קהילות פטריות ובקטריות...
לא ידוע לי על אפשרות אחרת לשימור חומר אורגני (שמן במקרה של קרם) מעורב במים ללא חומר משמר (קוטל חיידקים ופטריות). חוץ מעיקור, אך הוא תקף עד לפתיחת המוצר לאוויר.
יתרה מזו- אפילו סבון נטו, ללא חומר משמר: אם תערבבו אותו עם מים ותנסו לשמור אותו כך, לא יחזיק מעמד ויתקלקל.
החיים מנצחים כנראה...
הסבון והשמפו היחידים שאני מכירה כטבעיים לחלוטין, הם של "סבון הברון".
מצטערת, אבל זה מה שמצאתי במחקרי עד כה. אין לי כאן שום אינטרס כלכלי להמליץ. אני משתמשת בסבון שלהם לכל המשפחה. הצלחתי סוף סוף לשכנע את הילדים. ניסיתי גם את השמפו אבל רק לילדה שלי, שלה קרקפת מאוזנת, הצלחתי בשימוש.
לבני ולי יש קרקפת שומנית ולמרות שניסיתי לאורך זמן: זה לא עושה לנו טוב. השיער נעשה כבד כזה. כנראה, שבגלל המחסור בחמרים מקציפים אנחנו גם לא מצליחים לנקות את כל השערות. קשה למרוח אותו על כל השיער. אי אפשר להשוות את העבודה של שמפו לא טבעי על השיער. יש בו גם חמרים שמפרידים את השערות אלו מאלו ולכן השיער נראה קליל יותר. קשה לי לוותר על שיער שנראה בריא ונקי.
אז שכל אחת תנסה קודם את הטבעי ואם לא הולך- יש מספיק חלופה. הזכירו כאן המון חברות שמשתדלות לעשות את השמפו טבעי, כך שגם אם לא ממש טבעי: לפחות הוא לא מזיק כמו חברות אחרות שפשוט דוחפות את כל הכימיקלים הרעילים בכמויות.
מעבר לזה: אין צורך שתציינו את שם החברה, רק את הרכיבים. אם יש לכם משהו טוב להגיד על איזו חברה- בשמחה. כבר קרה פעם שחברה מסוימת התקצפה למה אמרנו כך וכך. אני פה לא כדי לשפוט חברה מסוימת (כי אין לי את כל הכלים והרשות לזה), אלא כדי להביא את הידע והנסיון שלי בלבד. אם הלקוח לא רוצה לדעת או שטוב לו עם מה שיש לו - אין פה בעיה. משרד הבריאות במדינה החליט שהחמרים האלו (משמרים, מקציפים, בישום) לא מזיקים. הדיעה שלי ושל אחרים כמוני היא, שהם מזיקים לטווח ארוך. מי אמר שהצדק איתנו? אני יכולה רק לנסות לעשות בחלקת האלוהים הקטנה שלי , משהו שאני מאמינה בו כטוב יותר. מי שרוצה להצטרף-מוזמן.
ולסיכום: צריכים ללמוד להסתכל על הרכיבים ולא על שם החברה ולהפעיל גם שיקול דעת, כי חברה שהיא לא תחת פיקוח משרד הבריאות לא מחויבת לרשום. יכול להיות שיום אחד יהיה חוק שמחייב את כולם לעבור פיקוח.
קישורעפרה_עדין‏ (09.12.2008 04:58):
בילבי
אני יודעת שזה עובר מעצמו. תנסי רק להוריד כליל סבונים ומגע עם חמרים חריפים ומאכלים מתובלנים.
קישורעפרה_עדין‏ (09.12.2008 05:02):
מיכל
תהני מהמוצרים שקנית!!! לפעמים חווית השימוש חשובה מהחמרים...
אולי תמצאי שם גם קרם פנים מתאים?
קישור*בילבי* (09.12.2008 14:58):
היי עפרה
תודה על התשובה המעודדת לגבי האטופיק. השאלה היא גם מה אפשר לעשות עם היובש של העור (שגם גורם לגירוד). אני כרגע מורחת לביתי בת השנתיים חמאת שיאה וזה לא כל כך עוזר בינתיים. יש לך הצעות נוספות?
לגבי סבונים, אני רוחצת אותה בסבון מתוק, שהוא סבון טבעי לחלוטין המופק מסלק סוכר, ודרך אגב לגבי שמפו, אנחנו משתמשים בשמפו המבוסס על הסבון המתוק, בתוספת זרעי כותנה כתושים ואדמת חוואר. אני מאוד מרוצה ממנו הוא מקציף קלות ומנקה היטב.
שאלה נוספת - שמעת על הסבונים הטבעיים של ד"ר ברונר? החלו לאחרונה למכור אותם בארץ.
קישורעפרה_עדין‏ (09.12.2008 15:56):
בילבי
דר ברונר מייצר מוצרים ידידותיים בהחלט אם כי לא לגמרי טבעיים
‏http://www.cosmeticsdatabase.com/brand.php?brand_id=281‏לגבי בתך- מציעה לך להוריד כל סבון, כולל טבעי. תשאירי לה את השומן הטבעי של העור. זה הדבר היחיד שיכול לעזור לה. תנקי אותה במים חמימים וספוג רחצה.
קישורנקודות_ורודות_אגדיות‏ (09.12.2008 16:46):
תודה עופרה.
באמת הטופו סגור באריזת וואקום וכשפותחים אותה, צריך להחליף את המים כל יום.
קישורהגבירה_בחום‏ (09.12.2008 16:59):
דר ברונר מייצר מוצרים ידידותיים בהחלט אם כי לא לגמרי טבעיים
גם אני רכשתי אותו כדי לנסות ובעקבות חוק המים תארתי לעצמי שהוא לא טבעי לגמרי....
האמת, אני יותר ויותר מגלה שמספר הפעמים שאני זקוקה לשימוש בסבון כדי להתנקות הוא מאוד מועט.
אני משתמשת בליפה רכה כזו מהנפוצות ביותר בפארמים ומשפשפת איתה קלות את העור וזה מספיק ממש לניקוי טוב והעור מרגיש חלק, רך ונעים - גם בימים של פעילות גופנית מוגברת (נגיד ימים של 3 שעורים ביום) וגם בקיץ כשהזיעה מוגברת. אל הסבון אני מגיעה רק בימים שאני עובדת בגינה ומתמלאת בבוץ או משום מה מתלכלכת ממש ממשהו (נדיר) או שבא לי לצאת מבושמת מהמקלחת (צורך שכאמור הולך ופוחת)
קישורפלוניתה (09.12.2008 17:27):
מה עושים עם שפתיים שמתייבשות מאד מאד וכלום לא עוזר?
אני משפשפת בעדינות עם מקלון אוזניים את הקילופים ואז מורחת שמן/קרם מזין וזה לא עוזר..
קישורעפרה_עדין‏ (09.12.2008 21:27):


חוק המים hilariousקישורעפרה_עדין‏ (09.12.2008 21:29):ואז מורחת שמן/קרם מזין וזה לא עוזר..איזה שמן מרחת וכמה זמן
קישור*גברת_פלפלת‏* (09.12.2008 21:35):
הי עפרה, רציתי לשאול אותך לגבי סבון הברון שהזכרת- הוא לא מייבש את העור? כי כל הסבונים הטבעיים שניסינו מייבשים ממש. גם השמפואים. ודבר נוסף- יש סבון נוזלי חדש של 'אהבה' שמתיימר להיות טבעי (בדקתי והוא ללא SLS, אבל התייאשתי מרשימת הרכיבים הארוכה ואין לי הידע המספיק כדי להבין אותה). מה דעתך עליו? אכן טבעי?
קישורעפרה_עדין‏ (09.12.2008 22:00):
הוא לא מייבש את העור? כי כל הסבונים הטבעיים שניסינו מייבשים ממש

יש כל מיני. גזר וקלנדולה מאוד עדין ויש עוד אחד נדמה לי משיבולת שועל שלא מייבש.
סבון אבעי צריכים ממש ללמוד לעשות טוב. הרבה נסיון נדרש. אם הוא יוצא מייבש זה סימן שהשתמשו ביותר מידי מידי בסיס ביחס לשמנים.עוד לא בדקתי את השמפו החדש שלהם. סביר להניח שהוא לא טבעי אבל פחות מזיק.
קישור*גברת_פלפלת‏* (09.12.2008 22:58):
תודה..
קישור*מיכל* (10.12.2008 23:31):
טוב בנות
אני יודעת שלא מתלהבים מלנקוב בשמות של חברות
אבל אני ממש צריכה לדעת מה אתן חושבות על השמפו של ירדן (או בשמו השני: סבון צמחים קלאסי לשיער משמן זית של ירדן)
ומי שהתשמשה- אני אשמח לשמוע תגובות
ובכללי, מה אתן חושבות על החברה הזאת (רצוי שיהיה באוביקטיביות...)
קישוראריאלה (18.12.2008 22:12):
שלום עפרה
רציתי לשאול בנוגע לנקודה שחורה שכל הזמן חוזרת ומתמלאת במלא חלב. רק אחת אבל מציקנית!
יש דרך להיפתר ממנה לתמיד?
*תודה*
קישורבריא_לעד‏ (18.12.2008 23:31):
השפתיים שלי סדוקות ויבשות נורא כולל "חתכים" ודם. לא אסטתי ולא נעים. וזלין ושפתונים ליובש לא עוזרים הפעם, ההפך. למישהי יש עצה טבעית?
גם לי היו לא מזמן גם סדקים רציניים מאוד עם דם וה-פתרון* הוא:
*פתרון זמני: לחתוך חתיכת מלפפון(לאכול את החלק שנותר :]) ולהשתמש בו ממש כמו שפתון. "מריחה" של כחמש דקות הספיקה לי ליותר -24 שעות!!!!! יותר טוב מכל שפתון קונבנציונלי!!!
פתרון קבוע: גיליתי במקרה שכאשר התחלתי לשתות מים בכמות די גדולה, הסדקים נעלמו לחלוטין כלא היו אפילו שלא התכוונתי לכך! *מכאן נובעת ההשערה שלי שהשפתיים מתייבשות בחורף כי אנו שותים בד"כ הרבה פחות מאשר בקיץ*(פחות מרגישים צמאון). ההשערה עולה בקנה אחד עם העובדה(ביולוגיה) שעור של גוף רווי יותר מתוח ובריא. עור השפתיים הוא רגיש במיוחד, ולכן כנראה נסדק.



אולי צריך לפתוח דף טיפול_בשפתיים_יבשות_באופן_טבעי?‏ ?

קישור*ניבה_שקד‏* (19.12.2008 16:33):
השפתיים שלי סדוקות ויבשות נורא כולל "חתכים" ודם. לא אסטתי ולא נעים. וזלין ושפתונים ליובש לא עוזרים הפעם, ההפך. למישהי יש עצה טבעית?השפתיים סדוקות בגלל הוזלין. הוא פשוט אוטם את העור וגורם ליצירת בקיעים וסדקים. (לאחר שתחושת ההקלההראשונית עוברת) וזלין מופיע בעוד שמות - פטרולטום, מינרל אוייל, פראפין וכו' וראיתי את כל אלו גם בכמה שפתונים שמציגים את עצמם כטבעיים. מסכימה מאד עם בריא_לעד‏ - לשתות הרבה מים ולשים משהו על השפתיים לפני שהולכים לישון. אישית אני שמה חמאת שיאה / קקאו אבל אני מבטיחה לנסות את המלפפון ולדווח.
קישור*ניבה_שקד‏* (19.12.2008 16:40):
את אומרת שכל תכשיר שיש בו מיים הוא בעייתי בשל הצורך לשמר את המיים. אם ככה כיצד נשמרים המים המינרלים? כיצד נשמר הטופו (האורגאני- יש לאמר) במים? כיצד המיים לא מתעפשים?הטופו נשמר במקרר לתקופה של כמה שבועות. מוצרי קוסמטיקה אמורים להיות עמידים לשנה לפחות על המדף בחוץ. לכן לטופו מספיק להחליף את המים אבל לקרמים קוסמטיים חייבים להוסיף חומרים משמרים אם יש בהם מים. וכמו שעפרה כבר אמרה - אין אף חומר טבעי שיעיל כמשמר בריכוזים נמוכים. ובריכוזים גבוהים - הקרם לא יצא נעים ולא יהיה אטרקטיבי.
קישור*אסנת* (06.01.2009 13:52):
יש לי שאלה לגבי קרקפת שומנית:
הקרקפת שלי מאד שומנית, כלומר אם אני חופפת בבוקר -בערב השיער יהיה כבר משומן וחסר צורה
האם מכך יכולה לנבוע נשירה?
בנוסף, רציתי לדעת באיזה סוג שמפו כדאי להשתמש?
שמפו עדין על בסיס שמנים (כמו רוב השמפואים הטבעיים) או שמפו המיועד לקרקפת שומנית
הרעיון בשימוש בשמפו עדין הוא לא לגרות את הקרקפת לייצור נוסף של סבום מפאת הייבוש
אבל מצד שני אני מעוניינת בשמפו שינקה טוב טוב את עודפי השומן על הקרקפת וישאיר אותה נקייה בלי שומן שייסתום את הנקבוביות
(יש לי פצעונים על הקרקפת)
כרגע אני נוטלת כמוסות לשיפור מראה העור (שאולי יאזנו גם את הקרקפת)
אבל השאלה שלי מה להעדיף כטיפול חיצוני. (אשמח לשמות של שמפואים ספציפיים)ועוד שאלה- מאיזה מזונות כדאי להמנע על מנת לשפר את מראה העור שהתחצ'קן בן לילה? או לחילופין- איזה מזונות כדאי לצרוך?
קישורעפרה_עדין‏ (08.01.2009 14:11):
שלום אסנת
לגבי קרקפת שומנית: עוד לא מצאתי את הפתרון לבעיה. אני שפנית הנסיונות הראשית לצורך העניין, כיוון שלי יש כזו. ניסיתי לחפוף עם שמפו טבעי, חצי טבעי, ללא שמפו בכלל. הבעיה היא שאם זו הייתה קרקפת בלבד (כלומר...קרחת) אז היה אפשר לטפל בה במים חמימים בלבד ומעט סבון מידי פעם, אבל השומן נדבק לשיער ולא יורד ממנו באמצעים עדינים. שמפו לגמרי טבעי , איכשהוא לא מצליח לעטוף כל שערה ושערה ולהוריד את השומן ממנה (אני משערת שזה בגלל חוסר בחמרים מחליקים). אחרי שבוע מתקבל שיער כבד משומן ומריח רע. נסיתי גם עלי וגם על בני. לעומת זאת- לבעלי ובתי יש קרקפת לא שומנית בכלל והם חופפים עם שמפו טבעי (של סבון הברון) ומרוצים. אי אפשר לראות הבדל בכלל.
בחודש האחרון אני משתמשת בשמפו לא טבעי אבל מאוד עדין (לא מקציף כל כך ומבושם בעדינות) שקניתי מהספר. הוא נקרא סנסיינס של מעבדות שיסידו. אני מרוצה ממנו אם כי הוא לא זול (60 ש"ח ל 300 מ"ל). זה לא מרפא את הקרקפת השומנית. צריך פשוט לחפוף מידי יום עד יומיים כדי למנוע נשירה (שמתגברת בהחלט ככל שהשיער שומני ומגרד).
מנסיוני עד היום אני יכולה להמליץ לך לחפוף כל יום בבוקר או בערב ולהשתמש במעט, ככל האפשר, שמפו. עדיפות לשמפו חצי טבעי אם זה מסתדר לך.לגבי תזונה לעור אקנתי: אוכל לא שומני מידי.
השומנים צריכים להוות כשליש מצריכת הקלוריות שלנו. מתוךהשליש הזה, רק שליש צריך להכיל שומן רווי (שמנים מוצקים טמפרטורת חדר כמו חמאה), שליש שומן חד בלתי רווי (מוצק במקרר כמו שמן זית) ושליש שומן רב בלתי רווי (לא מתמצק במקרר כמו שמן סויה).
בנוסף להמנע ממזון תעשייתי, להכין את המזון בבית ולאכול ארוחות מסודרות בזמנים קבועים.
קישור*אסנת* (08.01.2009 22:04):
היי עפרה
תודה רבה עזרת לי מאד...
ועוד שאלה-
איזה צבע יש לשמן אובליפיכה טהור וטבעי ללא תוספות?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (09.01.2009 15:45):
היי עפרה,
רכשתי היום סבון מתוק מסלק סוכר של עומר הגליל
הבנתי שהוא מאד מומלץ לעור פנים אקנתי ורגיש מאחר והוא מאד עדין
מה לגבי רחצת השיער והקרקפת? שיערי חלק, דק ונוטה לשומניות
מבחינתי זה סבון מעולה..יש לו ריח מדהים של סירופ סוכר (בד"כ יש לי בעיה עם ריחות של סבונים טבעיים)
והוא מבוסס על חומרי ניקוי עדינים של סלק הסוכר
כלומר אינו מכיל שמנים שיכבידו לי על השיער, שזה עוד אחת מהבעיות של שמפו טבעי מבוסס שמנים
אני בהחלט אנסה להתרחץ איתו מכף רגל ועד ראש.קניתי כמות מזערית של 50 ML ב30 ש"ח ואם אהפוך אותו לסבון הרחצה הקבוע שלי זה קצת מוגזם..
יש לך מושג מאיפה אני יכולה לרכוש סבון מתוק טבעי בכמות גדולה יותר (חצי ליטר לדוגמא)
ובמחיר הוגן?
חשוב שאהיה בטוחה גם בטבעיותו
ולא אקנה סתם מוצר זול אך גם לא איכותי
כי אחרת אני אשאר עם עומר הגליל שאני מאד מרוצה מהמוצרים שלהם
ועוד משהו אחרון- איך היית ממליצה לטפל ולמנוע ריחות בכפות הרגליים שנחנקות בנעליים החורפיות?
קישורעפרה_עדין‏ (13.01.2009 11:15):
אסנת שלום
לשמן אובליפיכה טהור יש צבע יותר כתום מכתום..
קישורעפרה_עדין‏ (13.01.2009 11:17):
פלוני אלמונית
אשמח אם תספרי לנו איך השיער מגיב לחפיפה עם סבון סלק סוכר. מענין.
כמויות גדולות יותר? הכי טוב לפנות ליצרן אבל קודם כל תחליטי שזה מה שטוב לך.
קישורעפרה_עדין‏ (13.01.2009 11:23):
לגבי כפות רגליים מסריחות: אני קונה כמה רפידות מונעות זיעה(בבית מרקחת) וברגע שהן מתחילות להסריח, זורקת לכביסה. בדרך כלל אחרי שבוע. לפעמים אני מוציאה את הרפידה המקורית ומחליפה אותה ברפידה מונעת זיעה.
קישור*ניבה_שקד‏* (13.01.2009 13:23):
לפלונית,סבון מסלק סוכר אפשר לקנות אצל חברת אב - און בטלפון 03-5567120/1 . המחיר אמור להיות כמה עשרות ש"ח לליטר, אבל אם לא תקני לפחות 5 ליטר אין סיכוי שהם יתייחסו אליך בכלל. תבקשי קודם שישלחו לך דוגמית בדואר.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (13.01.2009 22:16):
אפשר גם בשלוס, לקנות בכמות קטנה ובגרושים. הם נמצאיםבתחנה המרכזית בתל אביב. בעיקרון הם מוכרים רק למטפלים אבל אם תבקשי רק את הסבון אולי ימכרו לך. אבל אני חוששת שהוא קצת מייבש.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (13.01.2009 22:17):
מישהי יודעת האם יש איזשהו תכשיר טבעי או פטנט להוצאת שיערות שצומחות פנימה (הפוך)?
קישורירח_לבן‏ (14.01.2009 08:17):
אשמח אם מישהו יענה לי על שאלה בדף חמאת_שיאה‏
תודה
קישור*פלונית_אלמונית‏* (14.01.2009 20:50):
לגבי רחצת הקרקפת וטהשיער בסבון מתוק- זה פשוט מעולה
מאד נהניתי
מהריח, מהמרקם,מהקצף העדין והרך, ומהברק ששיערי קיבל לאחר החפיפה
קצת נואשתי מכל החיפושים וקניתי שוב כמות מזערית של 50 מ"ל, למטרת רחיצת הפנים (כמות מאד קטנה מספיקה לניקוי יסודי)
קניתי עכשיו שמפו רוזמרין של עומר הגליל וגם נהנית ממנו (חוץ מהריח החזק של הרוזמרין)
אגב- מה דעתך על מוצרי עומר הגליל? השמפואים הטבעיים?כשאמצא כמות גדולה יותר של סבון מתוק במחיר הוגן בוודאי אחזור לחפוף איתו
אבל כרגע זה יוצא יקר מדי
הריח שלו זה משהו מדהים...כמו קרמל חם
קישור*פלונית_אלמונית‏* (20.01.2009 13:47):
הזמנתי משלוס סבון מתוק...אמור להגיע היום.
אני מעוניינת להעשיר אותו בשמנים/שמנים אתריים/ג'ל אלוורה
מה מתאים?
(קרקפת שומנית)
קישורתלתל_בתוך_תלתל‏ (20.01.2009 16:27):
הי עפרה,
האם את מכירה סבון נוזלי שיכול לשמש גם כשמפו לילדים?
השתמשנו עד היום במוצר של וולדה אבל קשה מאוד להשיג אותו וממה שראיתי מחירו הוקפץ פלאים!
(47 ש"ח לשפורפרת)
אשמח להמלצה ממך
flowerקישורעפרה_עדין‏ (20.01.2009 18:09):לגבי שמפו: לילדים אפשר להשתמש בכיף בשמפו של סבון הברון. אפשר להשיג דרך אתר האינטרנט שלהם וגם אצלי.
אפשר להוסיף גם תמצית אתרית כלשהיא אבל לא כשהבקבוק עשוי פלסטיק. שמן אתרי מותר רק במיכלי זכוכית או אלומיניום. תמציות אתריות שמתאימות לשיער שומני- כולן! בחרי בריח שנעים לך.
קישור*פלונית_אלמונית‏* (20.01.2009 20:40):
סבבה:)
מה המינון?
נגיד לכף סבון מתוק- כמה טיפות שמן אתרי?
וזה נכון שלשמנים אתריים יש סגולות טיפוח וריפוי או שזה רק גימיק שיווקי?
קישורעפרה_עדין‏ (21.01.2009 09:19):
ממש לא גימיק! יש הרבה מחקרים שאפשר להוריד מהאינטרנט אפילו, שמצביעים עליכולות נוגדות חיידקים ופטריות של שמנים נדיפים. יש גם מחקרים שמראים על הקלה נפשית כתוצאה מהרחה של שמנים שונים.
כמובן שמדובר במיצויים אמיתיים ולא בחיקויים סינטטיים.
לגבי מינון: כף סבון זה מעט מידי לטיפת שמן. טיפה אחת של שמן אתרי מתאימה ל- 4 כפות סבון לפחות. טיפה אחת היא מאוד ריחנית ומלאת עוצמה.
קישור*ניבה_שקד‏* (21.01.2009 11:15):
אני מפנה אתכם לדף שמסביר איך בדיוק לבדוק האם קרמים וסרומים הם טבעיים באמת או רק בכאילו. "הנה הקישור" ‏http://www.reader.co.il/article/24904/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%91%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%A7%D7%95%D7%A1%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%9C%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%9B%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%95‏.
קישורצילציל_הפעמון?‏ (21.01.2009 20:57):
שלום, הייתי שמחה לשמוע עם מה אפשר לרחוץ תינוק? לא רוצה סבון, אך בכל זאת משהו שיינקה.
קישור*פלונית_אלמונית‏* (23.01.2009 19:57):
נראה לי שסבון מסלק סוכר הכי עדין שיש
קישור*אמא_של‏* (24.01.2009 02:08):
יש לי תינוקת בת חצי שנה ובתשעים אחוז מהפעמים אני טובלת אותה באמבטיה עם שלוש טיפות לוונדר
בעשרה אחוז הנותרים מסבנת מתחת לבית השחי ובטוסיק עם טיפת סבון
קישור*גילית_ט‏* (24.01.2009 16:15):
אמא של בדרכ בגיל כזה טיפה 1 של לבנדר מספיקה 3 זה קצת יותר מדי
6-8 שמים למבוגר באמבטיה
קישורלוטם_מרווני‏ (24.01.2009 16:41):
אפשר לרחוץ עם מים. הם מנקים נהדרblushקישורה_עוגיה‏ (24.01.2009 18:09):גם אני בעד מים (וגם זה לא בתדירות גבוהה מדי. בחורף אני לא מוותרת על מקלחת בכל פעם שהתינוק חוזר מבוצבץ ממשחק כדורגל blink ).קישורעפרה_עדין‏ (29.01.2009 08:25):יש לי חידוש קטנטן אבל נחמד בנושא שמפו טבעיכבר כתבתי ששמפו טבעי לא עושה בשבילי את העבודה בגלל שהוא לא נמרח בקלות ולכן לא מצליח להוריד את השומן מכל השערות.
לאחרונה עשיתי ניסיון קטן שהצליח: הוספתי לשמפו טבעי לגמרי, 20% שמפו רגיל בהחלט.
השמפו הפך להיות נמרח ומקציף יותר ובהחלט עושה את העבודה.
עכשיו יש לי שמפו 80% טבעי כשאני בטוחה שהחלק הטבעי הוא באמת 80% ובאמת טבעי.
אותי זה מספק.
קישור*פלונית_אלמונית‏* (01.02.2009 21:41):
היי עפרה
שאלתי פה כמה שאלות לגבי סבון מתוק, איפה ובכמה רוכשים כמות גדולה יותר
אז לבסוף קניתי רבע ליטר מי.ד שלוס
זה נשמע קצת אבל מספיק להמון שימושים (אני חופפת איתו,רוחצת איתו את הפנים והגוף)
ראוי לציין שהקרקפת שלי שומנית וכך גם פניי- הנוטים לפצעים
אחלה דבר אני מאד מרוצה
השיער נותר מבריק ונקי (אף שמפו טבעי מבוסס שמנים לא מנקה את הקרקפת ככה)
והפנים נשארות גם כן נקיות ולא מתוחות כמו אחרי שימוש בסבונים מייבשיםואם כל זה לא מספיק אז- הריח...
ריח של קרמל יאמי :)
-
שאלה לי אליכן...
אני רוצה להבהיר את שיערי (צבעו חום בהיר)
אבל לא בא לי להתחיל להשמש בחומרי צביעה אגרסיביים
למישהי יש רעיונות?
מיץ לימון?
חברת צבע כלשהי שמייצרת צבע טבעי?
הבעיה בהבהרה זה שתמיד צריך מי חמצן, וזה בעצם החומר הגרוע
אז מה...למישהי הפתרונים?
קישורעפרה_עדין‏ (02.02.2009 18:24):
‏http://www.heschel.org.il/public_health/newsletter9.htm‏
עלון אינטרנטי חינמי בנושא בריאות הציבור והסביבה. מתפרסמים בו סיכומי מחקרים עדכניים בעברית וקישורים אליהם. ישנם עד כה 9 עלונים בהם ניתן לצפות.
אובייקטיבי, מדעי ומומלץ.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (02.02.2009 22:10):
להבהרת שיער ניתן להשתמש בצבעי שיער טבעיים יחסית שנמכרים בבתי טבע.
יש בהם מי חמצן, אבל באחוז נמוך יותר מהמקובל. למיטב ידיעתי בלי מי חמצן לא ניתן להבהיר.
אין בהם אמוניה ושאר חמרים מזיקים נוספים שיש בצבעי שיער רגילים.יש גם תכשיר מבוסס מיץ לימון בשם "סאן אין" שמרססים ויוצאים לשמש או מייבשים בפן בחום והוא מבהיר.
נמכר בפארמים למיניהם, אבל לא ידוע לי איזה מרכיבים נוספים יש בו.
קישוריעל (10.02.2009 17:18):
היינו בטיול היום וליקטתי מעט פרחי ציפורני חתול (קלנדולה).
מה אפשר לעשות איתם? האם כדאי להשתמש כמו שהם או לייבש קודם לכן.
איך מייבשים?תודה
קישור*פלונית_אלמונית‏* (13.02.2009 21:04):
היי עפרה
יש לי כמה שאלות
#האם את מכירה את החימר הירוק, והאם ידוע לך מה סגולותיו? (הומלץ לי להכין ממנו מסיכה כל ערב ולהניח על הפנים לצורך טיפול באקנה קלה-בינונית)
#האם חליטת קלנדולה יכולה לסייע בהעלמת צלקות שנוצרו מחצ'קונים? (מה הכמויות שממולץ להשתמש לצורך הכנת חליטה?)
#האם ידוע לך משהו על שמפו U3 של שלוס? הבנתי שהוא מבוסס על סבון מסלק סוכר והוא מצויין
אבל כמעט לא מוצאת עליו מידע באינטרנט
#מה דעתך עכל תחליב לניקוי עור נעורים פגום טבעי המכיל:
חומרי סבון רכים משמן זית ושמן חמניות, תמציות אורגניות של קמומיל וקלנדולה
ושמנים אתרים: תפוז, לימון, אשכולית, לבנדר ורוזמרין?אני נואשתי לגמרי ממצב פניי
רק נרפא פצעון אחד וכבר יוצא אחד חדש
קבעתי תור לרופא עור מה שאומר שאקבל שלל כימיקלים חריפים למרוח על העור/כדורים וכו'
אני מ-א-דמנסה להמנע מהלגיע למצב שאני מורחת חומרים כאלה על העור
אבל באמת שהתייאשתי
כרגע שגרת הטיפוח שלי כוללת מסיכת חימר כל ערב+שטיפת הפנים בסבון קלנדולה
ומעט מאד קרם לחות לעור שמן של סבוקלם
יש לך מוצא אחרון לפני שאני פונה לרפואה הקונבנציונלית ומלאת הכימיקלים?
קישורנקודות_ורודות_אגדיות‏ (13.02.2009 23:20):
פלוני_אלמונית‏
כשהייתי ילדה אמא שלי הייתה שוטפת לי את השיער בתום החפיפה עם תה קמומיל - בשביל לשמור על הבלונד (נדמה לי שזה גם מבהיר את השיער- צריך לנסות). חוץ מזה נדמה לי אבל רק נדמה לי שקראתי איפה שהוא שעלי חובזה עושים עבודה כזו. צריך לבדוק.
חוץ מזה יש חינה טבעית- מה איתה?
קישורעפרה_עדין‏ (15.02.2009 13:01):
פרחי ציפורני חתול (קלנדולה).
מה אפשר לעשות איתם?אפשר להשרות בשמן טבעי לחודש ולקבל שמן תשרית קלנדולה! השמן הכי טוב שיש...
האם את מכירה את החימר הירוק, והאם ידוע לך מה סגולותיו?
מכירה, יש לי ולא משתמשת. לא מאמינה בחמרים שמייבשים את העור.
האם חליטת קלנדולה יכולה לסייע בהעלמת צלקות שנוצרו מחצ'קונים?
לא. הדרך(הקוסמטית) היחידהשיכולה לעזור זו דרך הקילוף ועידוד צמיחת תאים חדשים (רטין A ונגזרותיו).
_מה דעתך עכל תחליב לניקוי עור נעורים פגום טבעי המכיל:
חומרי סבון רכים משמן זית ושמן חמניות, תמציות אורגניות של קמומיל וקלנדולה
ושמנים אתרים: תפוז, לימון, אשכולית, לבנדר ורוזמרין_
נשמע טוב- אני רק לא יודעת מהם חומרי סבון רכים (נשמע כמו פשוט סבון...). האם ישנה רשימת רכיבים באנגלית?
לגבי שגרת הטיפוח שלך: נסי חודשיים ללא קרם הפנים שציינת (מלא בכימיקלים מיותרים שעלולים לגרום לפצעים!) וללא מסיכת החימר (מאוד מייבשת את העור).שטפי היטב במים חמימים ומעט סבון ולחיטוי הפצעים השתמשי בשמן אתרי קמומיל טהור (הוא לא זול אבל הכי טוב).
קישור*בילבי* (15.02.2009 13:29):
לפלונית אלמונית שכתבה על הסבון המתוק:
האם קנית אצל שלוס כמטפלת? (חשבתי שהם מוכרים רק למטפלים)
תוכלי לכתוב מה המחיר של רבע ליטר?
תודה.
קישור*פלונית_אלמונית‏* (15.02.2009 16:38):
היי עפרה :)
לגבי המרכיבים של התחליב באנגלית:
deioniset water,potassium olivate,rice strach,chamomilla recutita, calendula officinails,essential oils of:
orange oil
lemon oil
lavender oil
lavendim oil
rosmary oil
grapefruit oil
lemon juice
grapefruit juice
oleic acidהקרם גורם לפצעים אפילו שהוא מיועד לעור נעורים שמן?

ועוד משהו- את שמן הקמומיל למרוח נקודתית? על כל השטח הפגום?
ומה לגבי אלוורה ללחלוח העור? יש חברה מסויימת שמייצרת ג'ל אלוורה מרוכז ופעיל ולא חלטורה עם מעט תמצית והרבה כימיקלים?
לבילבי-
הזמנתי את הסבון המתוק ממטפל שעובד עם שלוס
שגר באיזור שלי (אני ראשל"צית:)
תוכלי להתקשר אליהם ולשאול איזה סוכנים יש באיזור שלך
רבע ליטר עלה לי 55 ש"ח
כן, קצת יקר אבל זה חומר איכותי וטבעי לחלוטין
ויש לציין חסכוני,
מעט חומר מספיק לניקוי טוב
קישורעפרה_עדין‏ (16.02.2009 11:27):
לגבי הרכיבים שציינת: הם בסדר גמור. האם התחליב באישור משרד הבריאות? למה אני שואלת? לדעתי הם לא כתבו את החומר המשמר. חייב להיות גם חומר משמר כי יש שם מים ומיצים. רק אם זה לא מאושר אפשר לשקר..לגבי קרם הפנים שהזכרת: יש לי לקוחה שהפסיקה שימוש בקרם הזה ועברו לה הפצעונים (אבל אלו היו פצעוני "חררה" שאפיינים לאלרגיה קוסמטית). פצעונים מוגלתיים הם ממקור פנימי בדרך כלל.
לגבי הקמומיל- תטפטפי על צמר גפן רטוב וסחוט 2 טיפות ותמרחי על כל הפנים.
קישור*קוראת_וקוראת_פה?‏* (16.02.2009 13:20):
עפרה שלום, יש לי כבר שנים רבות פצעונים אדומים קטנים באיזור המחשוף והגב. די שונים מחצ'קונים רגילים (שגם יש לי בפנים, מעטים, לקראת הווסת).
מה אפשר לעשות לדעתך?
אני בדרך כלל שוטפת את איזור המחשוף באותו סבון פנים (של חברות רגילות - קרליין וכו') אבל לא מצאתי גאולה.
כשלאיזו תקופה עברתי על האיזור עם ספירט סליציל, כמה שבועות קבוע, זה עזר, אבל חזר כשהפסקתי להקפיד.
אני אודה לך על כל עצה, הכוונה
קישורעפרה_עדין‏ (16.02.2009 13:53):
קוראת..
האם את מורחת קרם גוף כלשהוא?
בגדייך- מאלו בדים הם עשויים בדרך כלל?
האם את מורחת משהו על שיערך?
קישוראיילת_מושל‏ (18.02.2009 13:30):
יש לי חומרי גלם טבעיים ואורגניים מהם אני מכינה לי קרם פנים לבד: חמאת שיאה אורגנית, שמן מקדמיה בכבישה קרה, שמן רוזהיפ, אובליפיכה. הנוסף אני מוסיפה שמנים נדיפים-לבנדר, גרניום ורוז אבסולוט.אני מעוניינת להכין לבד קרם לטוסיק של תינוקות. באיזה רכיבים מותר לי להשתמש ומה היחסים ביניהם? יש לך מתכון בשבילי? אפשר גם עם שמנים נוספים כמו קלנדולה למשל
קישוראום_שלום‏ (18.02.2009 15:19):
הי עפרה,
בהמלצתך קניתי שמן חוחובה לתוספת לחות לעור בעונה הקרה,
אך אבוי- השמן מסריח נורא בעיני, הוספתי כמה טיפות לבנדר כדי לעדן אבל עדיין הריח הבסיסי משתלט.
יש הצעות?
קישורעפרה_עדין‏ (18.02.2009 16:10):
אום שלוםחבל שהוספת ריח כי מה שהיית צריכה לעשות זה להחזיר לחנות. שמן חוחובה (ובכלל כל השמנים הצמחים) הם חסרי ריח או בעלי ריח אופייני צמחי. כל מה שמריח לא טוב= מקולקל . גלל זה אני לא מאמינה בקוסמטיקה טבעית מחנויות. זה פשוט עומד לעיתים הרבה זמן על המדף.
איילת
לצערי אין לי מתכון בשבילך.
קישור*פלונית_אלמונית‏* (19.02.2009 07:28):
היי עפרה,
בקשר לתחליב ניקוי- הוא ברישיון משרד הבריאות...
קישור*פלונית_אלמונית‏* (19.02.2009 07:37):
היי בנות רציתי לשתף אותכן במשהו שגיליתי רק לאחרונה למרות שהיה מתחת לאפי כל הזמן- ג'ל האלוורה
כבר 4 חודשים אני סובלת מפצעונים שלאחר התייבשותם משאירים צלקות טריות כאלה
באמת שהתייאשתי מכל התכשירים הקוסמטיים הטבעיים והלא טבעיים
אין קרם/משחה/סבון שלא ניסיתי
ולכן העפתי את כל המשחות והקרמים היקרים והתחלתי שגרת טיפוח פשוטה כי נמאס לי
סבון פילינג שאחריו אני מורחת ג'ל אלוורה (בריכוז של 20% עם הממליס ואלנטואין)
ולהפתעתי אני רואה שעור פניי חוזר להיות חלק...האם באלוורה יש חומר מחדש תאים?
ומאחר שאני מאד נהנית ללחלח את פניי ללא קרמים ושאר משחות לא כיפיות
איפה אני יכולה להשיג ג'ל אלוורה בריכוז גבוה ופעיל במיוחד? (חברה/חנות+עלות משוערת)
והאם מומלץ לשלב ג'ל קלנדולה?
קישורעפרה_עדין‏ (19.02.2009 08:09):
בקשר לתחליב ניקוי- הוא ברישיון משרד הבריאות...אין מצב שאין בו חומר משמר!!! אפשר להלשין עליהם למשרד הבריאות. היו כבר מקרים שחברות לא רשמו חומר מסוים ואז בבדיקות של משרד הבריאות הם תירצו את זה כטעות הדפסה, תוויות ישנות וכו'.
קישורעפרה_עדין‏ (19.02.2009 08:11):
אלוורהאפשר פשוט לקנות עציץ , לחתוך חתיכה מהעלה ולמרוח את הג'ל שבפנים. הכי טבעי והכי מרוכז.
בג'ל שקונים יש חמרים משמרים.
אם בכל זאת קנוי- אני יודעת שבמושב עין יהב יש מפעל שמייצר קוסמטיקה מאלוורה.
קישור*ניבה_שקד‏* (19.02.2009 16:45):
אין מצב שאין בו חומר משמר!!! אפשר להלשין עליהם למשרד הבריאות. היו כבר מקרים שחברות לא רשמו חומר מסוים ואז בבדיקות של משרד הבריאות הם תירצו את זה כטעות הדפסה, תוויות ישנות וכו'.אני פעם ראיתי מוצר של חברת קוסמטיקה "טבעית" ישראלית, באישור משרד הבריאות, שבתווית כתבו רק את הרכיבים הבריאים והשמיטו את כל השאר ופתאום באחד הקרמים הם שכחו בטעות למטה את התווית המקורית, שעליה נתנו להם את הרישיון של משרד הבריאות, עם כל הפירוט המלא... זה היה ממש מאלף לראות איך בחזית יש תווית תדמיתית ולמטה יש תווית מקורית עם כל התוספות הכימיות...
קישור*פלונית_אלמונית‏* (19.02.2009 17:52):
אוי ואבוי...=/
אז מה...אסור להאמין לאף אחד? אין חברה אמינה?
המוצר הוא של וולדה והמוצרים שלהם עוברים תקנים מחמירים
הכיצד?רעיון נחמד- העציץ אלוורה:)
מחירו יקר?
קישור*פלונית* (19.02.2009 17:56):
איך אפשר לתפור את בעיית האקנה באמצעים טבעיים
יוצחאים לי כל הזמן פצעונים כלומר זה לא דבר חד פעמי שדורש ייבוש וזהו
יש משהו שלמען השם עובד?
אני בת 19 אני משתדלת לאכול מאוזן
כמעט ולא אוכלת חטיפים ומטוגנים
ממה זה יכול לנבוע?!
ואיך מטפלים בבעיה הזאת כבר? :(
קישור*פלונית* (19.02.2009 17:56):
לפתור*
קישור*ג'יזל* (21.02.2009 08:53):
איך אפשר ללחח עור שומני עם פצעים ללא קרם לחות קוסמטי?
קישור*קוראת_וקוראת_פה?‏* (21.02.2009 23:42):
היי,
לא, אני לא מורחת קרם גוף אלא פעם בכמה שבועות, וגם לא באיזורים אלו. בשאר לא שמה שום חומר אף פעם, וכעת גם חופפת בשמפו אורגני.
הבגדים- מחומרים רגילים, לרוב טישירטים מטריקו ועליהם סריג בחורף, הרבה גופיות בקיץ.
קשה לי להאמין שזה מזה, אבל אני מחכה לשמוע
קישורעפרה_עדין‏ (22.02.2009 11:37):
לקוראת
אם כך, זה לא מקרמים או מלבוש אוטם.
מכיוון שכתבת שספירט עזר לך, זה נותן לי לחשוב על "קרטוזיס פילאריס רוברה" (שום דבר נורא- תופעה מוכרת רק לא כל כך באזור החזה): ‏http://www.kidspedia.co.il/mamar.asp?id=77‏ .
פילינגים מבוססים על חומצות אלפא הידרוקסיות יכולים לעזור (אבל קודם תוודאי אצל רופא העור שאכן מדובר בזה).
בנוסף- זה שבשמפו אורגני זה לא אומר שהוא טבעי. הם שמים כמה מרכיבים אורגנים וכותבים שהוא טבעי..
שימי לב למרכיבים. כדאי להשתמש (בבעיות עור במיוחד) בסבונים / שמפו טבעיים לגמרי!
קישורעפרה_עדין‏ (22.02.2009 11:52):
איך אפשר לתפור את בעיית האקנה באמצעים טבעיים
לפלונית בת ה 19
הבעיה בדרך כלל הורמונלית ולא ניתנת לפיתרון ע"י חמרים חיצוניים. יש לך הפרשה מרובה של חלב שאופיינית בגלאים שלך. לחץ מאוד מאוד מגביר את התופעה. אני רואה את זה בבירור אצל לקוחותי.
קשה מאוד להגיד לבחורה שלחוצה ממבחני בגרות או חיילת שלחוצה נורא מהממשימות שיש עליה- לא להיות לחוצה...חשוב מאוד לעבור את התקופה הזו *מבלי* ליבש את העור ומבלי להוריד ממנו את השכבה החיצונית והשומנית שמגינה עליו. זאת עושים בעזרת תמציות צמחים שמחטאות בעדינות ולא פוגעות במרקם העור .
מעבר לכך- כדאי להירשם לחוג כמו יוגה או ספורט מרגיע אחר (שמרגיע אותך..). כלומר: למצוא דרך כל שהיא להרגיע אי שקט פנימי.
חיצונית: לנקות את הפנים אצל קוסמטיקאית בצורה מסודרת, למרוח כמה שפחות איפור, למרוח מסכות יוגורט לבן פעם ביום לרבע שעה עד שעה ולנוח עם זה. לא לחטט בפצעונים ואם הם יוצאים למרוח עליהם מעט יוגורט ולהניח שיבש עליהם.
במידה ופצעון מתפוצץ ומפריש: לשטוף מיד את כל הפנים עם סבון ועל הפצעון למרוח סבון ולא לשטוף רבע שעה. החומר המוגלתי מאוד מדבק.
קישורעפרה_עדין‏ (22.02.2009 11:54):
ג'יזל
בת כמה את?
קישור*ג'יזל* (22.02.2009 16:47):
בת 18... :)כרגע משתמשת בג'ל אלוורה הזה: ‏http://www.shavit2000.co.il/catalog.php?id=22‏
לא הרגשתי שינוי משמעותי אבל אני פשוט מעדיפה לא להשתמש בקרם לחות
נקווה שהוא בטמת טבעי כמו שהם טוענים...
קישורעפרה_עדין‏ (22.02.2009 17:05):
גיזל
את יכולה להוסיף לג'ל כפית שמן שקדים או שמן צמחי כל שהוא, לערבב היטב וזה יוסיף לך הזנה כקרם פנים.
קישור*קוראת_וקוראת_פה?‏* (22.02.2009 19:30):
היי, תודה תודה על האבחנה, קראתי וזה נשמע מתאים.
אז פילינגים שכאלו (מבוססי חומצה הידרוקסית) זה משהו שניתן לעשות לבד? אצל רופא או קוסמטיקאית?
קישורעפרה_עדין‏ (22.02.2009 21:44):
אפשר לעשות לבד מלימון למשל אבל הכי יעילים הם כאלו שרוכשים דרך קוסמטיקאית . תנסי קודם אצל רופא עור - אולי יש משהו רפואי לזה. בהצלחה!
קישור*אינה* (23.02.2009 08:22):
חשוב מאוד לעבור את התקופה הזו מבלי ליבש את העור ומבלי להוריד ממנו את השכבה החיצונית והשומנית שמגינה עליו. זאת עושים בעזרת תמציות צמחים שמחטאות בעדינות ולא פוגעות במרקם העור .
אז איך עושים את זה? לא לנקות את העור בכלל? לשים עליו רק יוגורט?
מה דעתך על סבון קלנדולה על הפצעונים עצמם, (לא לכל הפנים). זה בגדר יבוש?
תודה.
קישורעפרה_עדין‏ (23.02.2009 13:38):
אני דווקא כן ממליצה לשטוף עם סבון אבל פעם ביום ובסבון לא אגרסיבי ומייבש.
בנוסף לא ממליצה על מוצרים מבוססי אלכוהול כחומר מחטא ולמסכות מייבשות
קישור*ג'יזל* (23.02.2009 14:16):
אני צריכה לשטוף את הפנים בסבון אנטיספטי/אנטיבקטריאלי... באיזה להשתמש?
קישור*קוראת_וקוראת_פה?‏* (23.02.2009 16:25):
תודה, אני אעדכן!
קישורעפרה_עדין‏ (23.02.2009 21:28):
קוראת, יופי- חשוב שתעדכני.
ג'יזל: ממליצה על סבונים יותר עדינים כמו גזר, קלנדולה, סלק סוכר, לוונדר. טבעיים בלבד.
קישוראליס_מיאו‏ (25.02.2009 22:30):
עפרה שלום,אשמח לשמוע את חוות דעתך על שני מוצרים אשר רכשתי - הראשון שמפו והשני פילינג
רכיבי השמפו:
water, saponaria offocialis ext, cocomide dea, almond oil, glyceryl-cocoare, rosemary ext, cranberry ext, magnesium stearate, sage ext, dead sea salt, urea, peg-7, dunaliella bardwill ext, lactic acid, fragrance, dmdmh, phenonip
רכיבי הפילינג:
wheat germ oil, sweet almond oil, lemon grass oil, peg 2000 & lactic acid &kojic acid &butylene glycol &mulberry root ext & bearberry ext & licorice ext, bees wax, lemon oil, tocopheril acetate, mandarin oil, grape seed oil, orange oil, geranium, sea salts, bht, caffeine
בשמפו אכן זיהיתי כמה חומרים לא טבעיים אך למיטב הבנתי אין שמפו טבעי לחלוטין אשר חופף מספיק את השיער...
תודה רבה!
קישורעפרה_עדין‏ (26.02.2009 08:16):
שמפו- נשמע מעניין. ספונריה זה צמח מקציף טבעי.
השמפו לא טבעי אבל מכיל אחוז מסוים של מרכיבים טבעיים.יש בו מרכיבי בישום fragrances שהם בפירוש לא מומלצים. לא מצוין חומר משמר..(למרות שמקום ראשון- מים)
מה שמראה שלא הכל כתוב..
מדהים - זה נעשה להיט עולמי- חברות עם מוצרים טבעיים מסחריים בכל רחבי העולם- פשוט לא מציינות חומר משמר.
הם כנראה יודעות שאנשים למדו לחפש את זה (במיוחד חובבי טבעי) ומעלימות את זה. אז נכון שמתיל פארבן הוא לא משמר אכזרי..אבל יש לי כמה לקוחות שאלרגיות אליו (פריחה בכל הגוף) והנזק שלו חשוד כמצטבר אם כי מאוד קשה להוכיח ממה נובעות בעיות עור, כיוון שכל האוכלוסיה משתמשת במוצרים האלו .מעניין אם בדקו אוכלוסיות פרימיטיביות ואחוז בעיות העור שם. בדרך קבע להשמיד את המיקרואורגינזמים שנמצאים על עורינו נראה להרבה חוקרים מתכון בטוח לבעיות עור ואלרגיה.הפילינג- טבעי ברובו. יש בו חומצה לקטית שמקלפת וחומצה קוג'ית שמבהירה. האם את מעוניינת לעשות טיפול הבהרה וחידוש העור? אם כן- לתקופה של כמה חודשים, להמנע משמש ולמרוח כל הזמן מסנן קרינה.
אם לא- לא להשתמש בו יותר מפעם בחודש.
קישוראנה (26.02.2009 08:35):
עפרה שלום,
תוכלי להסביר לי מה ההבדל בין פילינג ביתי בעזרת מוצר קוסמטי לבין פילינג אצל קוסמטיקאית?
קראתי קצת באינטרנט אבל אני חושבת שמה שמדובר שם זה תהליכים יותר סבוכים ממה שמוצר קוסמטי עושה.
מעולם לא עשיתי פילינג ואני קצת מתעניינת.
קישורעפרה_עדין‏ (26.02.2009 21:10):
אנה שלום
יש הרבה חברות שמוכרות פילינגים לשימוש ביתי ואני לא מכירה את כולם כמובן. ממה שראיתי פה ושם, זה מבוסס על אותם חמרים רק שאצל קוסמטיקאיות אפשר לראות ריכוזים יותר גבוהים. שוב- לא כולן עושות פילינג עם ריכוז גבוה. צריך לזה קצת אומץ וניסיון.
קישורנקודות_ורודות_אגדיות‏ (26.02.2009 22:49):
עופרה שלום
האם תוכלי להסביר מה זה מרכך שיער (הרגיל)? איך זה שרק נוגעים בו וכבר השערות רכות לגמרי? מה הנזקים שלו בעצם? sls אין בו נכון?
אשמח מאוד לשמוע הבהרות ותובנות שלך.
תודה flowerקישורעפרה_עדין‏ (27.02.2009 17:22):נקודות,
לפעמים יש SLS במרככים. צריך לבדוק מאחור אם כתוב sodium lauril sulfat

מרכך פועל ע"י סיליקונים שעוטפים את השערה. יש גם חמרים שגורמים למטען שלילי בין השערות וכך הן לא נצמדות זו לזו.
חוץ מזה: ים של כימיקלים שמגרים את העור ולא כדאי שיהיו הרבה זמן על עור הפנים (לי זה גורם לפריחה).
שיטת הריכוך של הסבתות (והן עוד היו חופפות עם סבון מוצק כי לא היה שמפו) זה לשפוך לימון סחוט ומסונן מדולל במים בסוף החפיפה, לעסות מעט ולשטוף. עובד מעולה רק לא לישם יותר מפעם בשבוע.
קישורקרן_קיימת‏ (27.02.2009 17:31):
שלום עפרה, אשמח לדעת מה יכול להוות תחליף טבעי ללחות לשיער (שמים על שיער כשהוא יבש). התכשיר הקונוונציונלי מורכב מהמון דברים שאני לא זוכרת אבל הפריט הראשון ברשימה היה ג'לטין.
בהזדמנות זאת אומר גם תודה על הדף הנפלא שפתחת ועל האינפורמציה המועילה שאת חולקת כאן בנדיבות.
קישורנקודות_ורודות_אגדיות‏ (27.02.2009 18:24):
תודה עפרה
שבת שלוםflowerקישורעפרה_עדין‏ (28.02.2009 09:27):אשמח לדעת מה יכול להוות תחליף טבעי ללחות לשיער
לצערי אין משהו שממש יכול להחליף את הלחות לשיער. לשיער מלא שצריך הורדת נפח והוספת ברק יש: למרוח שמן חוחובה בקצוות. זה לא כל כך מתאים לשיער דק .השיער עצמו לא סובל, כמובן, מקרם לחות לא טבעי. השערה בנויה מתאיים קרניים מתים ומתחדשת מכיוון השורש. הבעיה היא שהקרם נוגע בגב או במצח או בצידי הפנים או מגיע לקרקפת אם מניחים אותו גבוה. לעיתים זה יגרום לפצעים ושאר תופעות לוואי שאנחנו לא ממש יודעים ממה הן.
קישוריעלה_ב‏ (28.02.2009 15:51):
הי עופרה וכל מי שיש לה נסיון בנושא החצ'קונים..happyאני אחרי הריון והפנים עדין ממשיחות להיתחצקן ומאוד מבאס. רופאי עור למינהם שרשמו לי משחות ואיכס אנטביטי לא עזר בכלל ואני מעונינת לנסות את התכשירים הטבעים שחלק מכן צינו ללא שם החברה.. מדוע לא מפרסמים שמות..?האימייל שלי ‏orneta3@walla.co.il‏
אשמח להמלצות כיצד לטפל והחזיר את הפנים לקדמותם (כולל שמות המוצרים -אם אתן כותבות באימייל תרשמו בנושא שאתן מבאופן טבעי) המון תודה
מקווה להגיע להצלחה המיוחלת..happyקישורעפרה_עדין‏ (05.03.2009 20:41):יעלה,
הבעיה בדרך כלל הורמונלית ולא ניתנת לפיתרון ע"י חמרים חיצוניים. לחץ מאוד מאוד מגביר את התופעה. אני רואה את זה בבירור אצל לקוחותי.חשוב מאוד לעבור את התקופה הזו מבלי ליבש את העור ומבלי להוריד ממנו את השכבה החיצונית והשומנית שמגינה עליו. זאת עושים בעזרת תמציות צמחים שמחטאות בעדינות ולא פוגעות במרקם העור .
מעבר לכך- כדאי להירשם לחוג כמו יוגה או ספורט מרגיע אחר (שמרגיע אותך..). כלומר: למצוא דרך כל שהיא להרגיע אי שקט פנימי.
חיצונית: לנקות את הפנים אצל קוסמטיקאית בצורה מסודרת, למרוח כמה שפחות איפור, למרוח מסכות יוגורט לבן פעם ביום לרבע שעה עד שעה ולנוח עם זה. לא לחטט בפצעונים ואם הם יוצאים למרוח עליהם מעט יוגורט ולהניח שיבש עליהם.
במידה ופצעון מתפוצץ ומפריש: לשטוף מיד את כל הפנים עם סבון ועל הפצעון למרוח סבון ולא לשטוף רבע שעה. החומר המוגלתי מאוד מדבק.
אני מייצרת נוזל מחטא. אוכל לעזור לך בזה.
קישוראני (10.03.2009 16:44):
שלום,
אני רוצה לקנות שמן חוחובה לשיער כמו שהומלץ כאן, רציתי לדעת אם יש מקומות יותר אמינים לקנות בהם, כלומר שלא הוסיפו כל מיני דברים לשמן?
תודה
קישור*שוות_נפש‏* (10.03.2009 21:30):
עפרה שלום, מה דעתך מהכרותך מקרוב את עור הפנים על מה שאומרים לנו כל הזמן שקרם פנים לא מתאים לאיזור העיניים והוא צריך קרם עיניים בלבד?
קישורעפרה_עדין‏ (11.03.2009 11:20):
שלום לנפש השווה (נהנית מאוד לקרוא אותך, אגב)
הדיעה שלי שמתבססת על עובדות בלבד היא שעור העינייים צריך שכבה דקה של שומן צמחי קליל נטול שעווה , נטול כימיקלים ומיעוט חמרים פעילים ככל שניתן.
במשך שנים מכרו לנשים האומללות קרמים כבדים ויקרים במיוחד לאזור העיניים. העור מסביב לעיניים נטול שכבת שומן תת עורית, חדיר מאוד ודק מאוד. כשאוטמים אותו עם שמנים כבדים ובכימיקלים שנלווים אליהם (כיאה וכנאה בכל קרם טיפוסי)גורמים לחדירה של כימיקלים לתוך העור, לחסימה של הזעה ולהצטברות נוזלים מתחת לעור. מקבלים שקיות נפוחות מתחת לעיניים ועיגולים כהים כתוצאה מהצטברות רעלים וזרימת דם איטית.לסיכום: שמן צמחי טהור וטרי כמו: גזר, קלנדולה, שקדים, זרעי משמש או שילוב שלהם הם המתאימים ביותר לאזור זה.
קישורעפרה_עדין‏ (11.03.2009 11:21):
את,
גם אצלי וגם אצל ניבה שקד ניתן להשיג שמנים טריים.
קישור*שוות_נפש‏* (11.03.2009 12:10):
עפרה תודה רבה רבה על התשובה. איזה יופי שאפשר לשאול ולקבל תשובה אמיתית. כל הכבוד לך. מעריכה מאד את מה שאת נותנת כאן.
תודה נוספת על הפירגון flowerקישור*דגנית_ב‏* (11.03.2009 12:29):בני כמעט בן 13 ובחודשים האחרונים יצאו הרבה ראשים שחורים על האף. זה בולט על רקע עורו העדין ואפו החמוד.
רק אחד הפך לפצעונון שנעלם די מהר. הוא לא מתעסק בהם. בנתיים.
הוא נמצא הרבה בחוץ. הרבה אבק.
מעדכנת - לפני שנה החלטתי לא ללכת לקוסמטיקאית. אבל השחורים נשארו גדולים ונוצורו עוד ועוד נקודות שחורות קטנות למרות משחת הגרגירים.
קוסמטיקאית עשתה עבודה יסודית והפנים הרבה יותר חלקות. היא אמרה שכאן בארושה יש בעיה גדולה מאד של אבק וועשןמכוניות (שבעולם המערבי אסור להן להיות על הכביש). תכשירים לא מספיקים.
וזה נכון.
מצד שני היא נתנה שמות של תכשירים מאד חריפים לניקוי ולחות. בנתיים שמתי לו בחדר אבל אני לא ממש בודקת אם הוא משתמש כי באמת הפנים שלו נראות טוב יחסית לגיל ההתבגרות. אמרתי לו לנגב בעדינות את הפנים עם מגבת בזמן שהוא מתקלח. הוא הבטיח אבל אני לא בודקת blinkכשנבוא לארץ - אני מתייצבת אצל עופרה וניבה.עוד משו - עופרה הדף המצויין הזה בשל בשל לעריכה. מה דעתך?קישורעפרה_עדין‏ (11.03.2009 20:11):
דגנית
צריך ועוד איך צריך לנקות את השחורים אצל קוסמטיקאית באופן קבוע. גם כתבתי על זה איפה שהוא למעלה (אולי עריכה תעזור למצוא לפי נושאים? מצד שני אני אוהבת את הנימה האישית שלו).
השחורים ממשיכים להווצר ומתעבים=מרחיבים את הנקבוביות ומרחיבים אותם. מנסיוני-(אני גם מקבלת מידע מלקוחות שעברו סוגים שונים של טיפולים ) שום משחה לא עוזרת לעצור את ההפרשות התמידיות האלו.
מה שכן מטיב זה ניקוי יומי עדין בעזרת שמן קליל עם תמציות צמחיות. זה מחטא ומונע הדלקה, ובעיקר מרכך את העור ומונע את התעבותו ויבושו.
אפשר אגב גם לשלוח אליך לחו"ל.
קישור*ג'יזל* (15.03.2009 19:50):
היי עפרה יש לי מספר שאלות:
1.רכשתי מקוסמטיקאית משחה לייבוש נקודתי של פצעונים בשם "פרופולין" (המשחה סמיכה מאד בצבע בז')
היא טובה מאד ואני מרגישה שיפור בפצעים שמתייבשים במהירות
האם את מכירה את המשחה והאם היא מכילה פרופוליס? (הבנתי שזה חומר גלם מעולה לחיטוי)
בנוסף קניתי גם קרם לחות בשם ויטמין סי 60% פורטה.האם ויטמין C יכול לשפר את מראה העור בטיפול חיצוני?
3.באחת התגובות שלך כתבת שאת מייצרת נוזל צמחים לחיטוי
מה הוא מכיל?
ואיך ניתן לרכוש אותו ממך?
(אני גרה בראשון לציון במרכז העיר)
קישור*דגנית_ב‏* (17.03.2009 17:08):
עפרה היקרה,
צריך ועוד איך צריך לנקות את השחורים אצל קוסמטיקאית באופן קבוע.
טוב ניסיתי להדחיק blink לא ידעתי איך ילך עם הבן אצל קוסמטיקאית. אבל הייה יופי. הוא שאל אותי אחר כך איזה סוג פינצטה יש לה sad זה מה שהוא הרגיש בלחיצות.אבל התוצאה באמת יפה.אפשר אגב גם לשלוח אליך לחו"ל.
אני לא מעיזה לנסות. זה לא פשוט לטנזניה. חבל לי שלא יגיע או שיגיע אחרי חודשים. אחשוב על זה.
תודה לך
קישורעפרה_עדין‏ (18.03.2009 12:42):
ג'יזל
כעקרון המשחה מכילה פרופוליס ואני שמחה שהיא עוזרת לך!
נוזל החיטוי שלי מכיל שמנים ותמציות צמחים מחטאות. ניתן לפנות אלי במייל.
קישור*סוניה_זרחי‏* (20.03.2009 21:54):
עפרה שלום
האם את מכירה את המוצרים של "פוראבר" מאלו ורה? (FOREVER)
יש להם המון המון מוצרים ומתיימרים להיות טבעיים.
(לא ראיתי אם הוזכרה כבר החברה במעלה הדף)
אם את לא מכירה, אני אכתוב דוגמא של רכיבים מכמה מוצרים.
כמובן, שאלתי היא, האם המוצרים טבעיים.
תודה
קישורעפרה_עדין‏ (24.03.2009 18:06):
שלום סוניה
זו אחת החברות הראשונות שנתקלתי בה בתחילת חיפושי אחר קוסמטיקה טבעית (הם עולים בגוגל די ראשונים).
אף פעם לא החזקתי מוצר שלהם בידי, כך שאינני יודעת מה יש בפנים. הם לא מפרסמים את רשימת הרכיבים המלאה או לפחות חלקית וגם לא מסרו אותה ל"ארגון החוקר בטיחות בקוסמטיקה"‏www.cosmeticsdatabase.com‏
יש להם דרך שיווק מסוימת (את יכולה למשל להתחיל למכור את מוצריהם וכך הם מוכרים לאדם אחד בבת אחת טונה של מוצרים..)
בקיצור- לא יודעת
קישור*סוניה_זרחי‏* (25.03.2009 00:33):
טוב, בנתיים בדקתי, וגם חזרתי וקראתי את מה שכתבת פה בדף, וראיתי את החומרים ה"אסורים":
חלק מהמוצרים מכילים מים, חלקם מכילים Imidazolidinyl Urea חלק מכילים Fragrance וחלק מכילים אלכוהול.
בקיצור....הבנתי לבד, בזכות הדף המחכים הזה וסבלנות לקרוא בו מחדש.
תודה לך
קישור*ניבה_שקד‏* (25.03.2009 17:32):
כרגע משתמשת בג'ל אלוורה הזה: ‏‏http://www.shavit2000.co.il/catalog.php?id=22‏‏
לא הרגשתי שינוי משמעותי אבל אני פשוט מעדיפה לא להשתמש בקרם לחות
נקווה שהוא בטמת טבעי כמו שהם טוענים...הי ג'יזל,
כל ג'ל אלוורה מסחרי מכיל חומרים משמרים. לרוב אוריאה או מתיל פראבן. (לא תמיד זה כתוב בתווית...) ואם הוא ירוק, הוא מכיל גם צבע רעיל...
תקני לך עציץ אלוורה במשתלה, ותשתמשי בג'ל האמיתי והטרי מתוך הצמח. כל מה שהצמח צריך זה שמש ומים (וגם דשן פעם בשנה). שימי אותו על החלון או במרפסת ותני לו לגדול. תורידי בכל פעם רק את העלים החיצוניים ושימי במקרר את חלק העלה שעדיין לא השתמשת בו באותו יום. עלה אחד יכול להספיק לשבועיים - חודש בערך.
קישור*שוות_נפש‏* (26.03.2009 22:33):
עפרה תודה על העצה על התחליף לקרם עיניים, קניתי שמן זרעי משמש והוא ממש טוב לאיזור הזה של מתחת לעיניים..hurrayקישור*קוראת* (19.04.2009 18:00):היי עפרה,
רופא העור אישש מיד את האבחנה מרחוק שלך - קרטוזיס פילאריס.
הוא רשם לי שלושה מוצרים וחשבתי לבדוק איתך אם את מכירה לפני שאגש לבית המרקחתף
סבון Dermax לשטוף כל יום
gel zindaclin
וגם קרם של רטין A retavit (ייתכן שאחד מהם לא עבור עור המחשוף, אלא עבור החצ'קונים, הוא דיבר מהר ולא רשמתי)
מה דעתך?
קישור*דובונית* (19.04.2009 19:15):
שלום עפרה,
קראתי את הטיפ שלך לשמן צמחי קליל, שישמש כתחליף לקרם לאיזור העיניים.
שאלתי היא האם שמן פשתן מתאים, ואם כן, האם יש מניעה להשתמש בו קר מהמקרר?
ושאלה שניה, התברכתי בשקיות כחלחלות מתחת לעיניים, האם השמן יסייע לי גם בכך? (במכולת אני לא לוקחת שקיות, אז בעיניים???)
תודה רבה!
קישור*קילקני* (20.04.2009 00:34):
היי עפרה,
נתקלת פעם בבעיה מוזרה - יובש בגבות?
בשאר הפנים יש קצת יובש אבל ממש מתחת לשיער הגבות יש עור ממש יבש ומתקלף sadלשאר הפנים אני עושה כל מיני מסכות (יוגורט וכאלה) אבל בגבות אני לא יודעת מה לעשות... יש לך עצה?תודה !קישורעפרה_עדין‏ (20.04.2009 00:44):
וגם קרם של רטין A retavit (ייתכן שאחד מהם לא עבור עור המחשוף, אלא עבור החצ'קונים, הוא דיבר מהר ולא רשמתי)
מה דעתך?

ה- A retavit שזה ויטמין A מחומצן. אסור בהנקה והריון.
אם זה לאזורים מוסתרים בבגדים: אפשרי בקיץ אבל אם זה לאזורים חשופים: לא בקיץ כיוון שחשיפה עלולה לגרום להיפרפיגמנטציה.
לדעתי זה צריך להועיל לקרטוזיס כי זה גורם לתחלופת תאים מהירה, חשיפה של העור מהתאים שאוטמים את הנקבוביות.
הג'ל הוא אנטיביוטי נגד אקנה. כלומר לחצ'קונים. כמה זמן השימוש בו?
הסבון הוא גם סבון שמטרתו לעזור בחשיפת העור. זה רק לאזור הקרטוזיס כי הוא די חריף למרות שיש בו גם קוקוס.
קישורעפרה_עדין‏ (20.04.2009 08:17):
דובוניתלפני שאענה לך: האם השקיות נפוחות?
האם מדובר בעיגולים כהים שטוחים? באיזה גוון עורך?
קישורעפרה_עדין‏ (20.04.2009 08:24):
נתקלת פעם בבעיה מוזרה - יובש בגבות?נראה לי שזו סבוריאה. הזהרי עם קילופים יזומים של העור כיוון שזה יכול למרוט את שערות הגבות ולהשאיר קרחות.
הייתי מציעה לך לוודא סופית עם רופא עור שזה אכן כך ואם כן- אוכל להציע לך את עזרתי ברקיחת שמנים לסבוריאה. מאוד מועיל.
קישור*דובונית* (20.04.2009 09:57):
שלום עפרה,
השקיות מעט מעט נפוחות, יש להן, בעיקר בחלק התחתון גוון כחלחל.
גוון עורי בהיר (מעט נמשים...)
אני מוסיפה שאלה, האם עדיף להשתמש בשמן לעיניים לפני השינה או במהלך היום?
שוב תודה רבה.
קישור*קילקני* (20.04.2009 11:49):
תודה עפרה! אני אבדוק אם זה אכן סיבוריאה...
קישורעפרה_עדין‏ (20.04.2009 19:26):
_השקיות מעט מעט נפוחות, יש להן, בעיקר בחלק התחתון גוון כחלחל.
גוון עורי בהיר (מעט נמשים...)
אני מוסיפה שאלה, האם עדיף להשתמש בשמן לעיניים לפני השינה או במהלך היום?
שוב תודה רבה_דובונית,
שמן לעיניים לא צריך להיות קר כדי לא להאט את זרימת הדם (עצירת דם ונוזלים גורמת לשקיות וכהות).
אפשר למרוח לפני השינה, אבל תדאגי למרוח ממש מעט שומן על עור לח כדי שתהיה שכבה דקה ולא אוטמת. תעסי את המקום מסביב סביב בצורה של טפיחות עדינות כמו נגינה על פסנתר..
יש קונסילר שאני ממליצה לך ‏http://www.janeiredale.com/conceal_al.html‏
שהוא גם מטשטש וגם פעיל: מבהיר ומוריד נפיחות.
החברה הנ"ל מייצרת איפור טבעי ב-90%.
קישור*קוראת* (28.04.2009 11:33):
היי עפרה,
תודה! ושוב תודה!
אני אזהר בשימוש בג'ל retavit, אני עוד מתלבטת אם לרכוש אותו לקראת הקיץ.
בשאר החומרים אני פשוט סומכת על דעתך ואקנה.
את החומר נגד החצ'קונים צריך לשים עליהם כשהם יוצאים, לא באופן קבוע.
קישורפלוני_אלמונימית?‏ (28.04.2009 20:31):
נכנסתי לאתר של ג'יין ארדל. מושך מאוד! אבל איפה ניתן להשיג? (חוץ מארה"ב וקנדה). אודה לך עפרה אם תאמרי!
קישור*פלוני_אלמונית‏* (28.04.2009 22:36):

_ג'יין ארדל_

להתקשר לחברה שמייבאת אותה בארץ (דרמל גרופ )‏http://www.dermalgroup.co.il/?contact‏
ולברר מי הנציגה הכי קרובה אליך. אני מוכרת אותה בגדרה.
קישורעפרה_עדין‏ (28.04.2009 22:37):
זו אני למעלה.
קישורעפרה_עדין‏ (29.04.2009 22:01):
לפני כמה ימים עשיתי סדר בניירת וגיליתי בכתב ידי מתכון לשמפו טבעי. אין לי מושג מהיכן העתקתי אותו אבל החלטתי שמתאים לי לנסות אותו. אני צריכה לחפוף כל יום- יומיים בגלל הקרקפת השומנית שלי ואוכלת בכל פעם את הלב שעוד לא מצאתי תחליף.
אז אני שמחה מאוד לבשר לכם שמצאתי תחליף!!! זה הוריד את השומן והשיער מתעצב בקלות אחר כך.
אז המתכון הוא כזה (לשיער קצר אפשר חצי מהכמות):
2 חלמונים + מיץ מחצי לימון+ כמה טיפות רום (אני שמתי ליקר שקדים).לעסות ולחפוף היטב את השיער והקרקפת. להשאיר על הראש ובינתיים לגמור מה שצריך בגוף.
לשטוף היטב.
מרכך: כף לימון + חצי כוס מים. לעסות לתוך השיער בשטיפה האחרונה.
קישורנקודות_ורודות_אגדיות‏ (29.04.2009 23:33):
עופרה שלום.
ביצה?? איכס, ומה עם הריח?ואת המרכך שוטפים אחרי ששופכים על הראש?
תודה flowerקישורדנה (30.04.2009 03:50):שלום עפרה.
חבר שלי סובל בערך 10 שנים ממה שרופא עור הגדיר כזיהום בזקיקי השיער בקרקפת. ללא טיפול כלשהו, יוצאים לו כל הזמן פרונקלים ענקיים וכואבים בצד האחורי של הראש. הרופא נתן לו טיפול אנטיביוטי וזה עבר וחזר. אז התחלתי למרוח לו כל ערב עלה אלוורה על הראש וזה עזר קצת, אח"כ התחלתי למרוח לו שום כתוש בתוך גזה- וזה גומר את הפצעים .(מדהים). אבל- אם מפסיקים אפילו יום אחד הם חוזרים. וגם- הריח בעייתי. רציתי לשאול אם יש לך רעיון למשהו אחר חזק באותה מידה, או אולי משהו שיפתור את הבעיה בכלל. הוא מסופר קצוץ דרך אגב. החבר שלי מעשן ולא כל כך מעוניין לשנות תזונה(אוכל הרבה גבינה לבנה למשל..) חוץ מזה כל הפנים שלו מחוררות מאוד ומחוטטות בגלל שהיו לו פצעים בצעירותו והוא התעסק איתם. יש אפשרות לעשות עם זה משהו כיום?
תודה רבה. אחלה דף!
קישורעפרה_עדין‏ (30.04.2009 08:30):
דנהאני מציעה לך מתכון שיכול לעזור: חלמון ביצה עם 5 טיפות שמן עץ התה. לערבב ולסגור בצנצנת קטנה מזכוכית (עד שבוע). למרוח על המקום כמו שמורחים משחה. להשאיר לפחות שעה. ככה במשך חודש.
דבר שני: שינסה לחפוף ללא שמפו או סבון בכלל!!! רק מים חמים ומטלית רחצה נקיה ומידי פעם עם המתכון לשמפו טבעי שנתתי למעלה. הסבונים מייבשים את העור ולכן אפילו יותר אוטמים את זקיקי השערה.
יש לו שיער קצוץ אז בכלל אין בעיה.
אשמח לשמוע פיד בק בעוד חודש.
בהצלחה
קישורעפרה_עדין‏ (30.04.2009 08:36):
נקודות- דווקא אין ריח בזכות הלימון.
שוטפים קלות אחרי שטיפת הלימון.
קישורדנה (30.04.2009 17:03):
עופרה תודה רבה(:
אני אנסה את מה שהצעת. בקשר לחפיפה- הענין הוא שהוא עובד בעבודה פיזית מאוד מלכלכת שהוא ממש מקרצף את עצמו בסוף כל יום. שאני אכין לו את השמפו הנ"ל שישתמש בו לחפיפה יומיומית? ואולי כדאי אם כבר להוסיף גם לשמפו שמן עץ התה? חוץ מזה, על איזה פירמה של שמן עץ התה את ממליצה? ואיפה משיגים אותה?
שוב תודה, דנה.
קישורעפרה_עדין‏ (01.05.2009 13:08):
הי דנהשיקרצף את הגוף עם סבון אבל לא בקרקפת. שם -ללא סבון או עם המתכון. את יכולה להוסיף 1 טיפת שמן עץ התה למרקחת השמפו אבל חשוב שגם תהיה במקביל מרקחת שנמצאת על האזור לפחות שעה ולא נשטפת.
מבחינת חברה- פרימהוורה נמכרת בפארמים ולדעתי טובה.
קישורHILLA_KR‏ (02.05.2009 18:25):
הי
לשלו יש איזה גירוי עור על הפנים כבר כמעט חודש. עיגול סימטרי ורדרד בהיר, קצת יבש. בלי עטרה מודלקת כמו במצב של פטריה, ולא עם קשקשים עבים כמו פסוריאזיס, לא חלק כמו "כתמי השמש"...לא יודעת מה זה. בתור התחלה קיוויתי שיעבור לבד, אבל לא עבד.
רוצה לנסות שמן לבנדר או משהו כזה. נראה לך? אם כן, אז איך בדיוק ליישם? למהול את השמן? כמה פעמים ביום?
תודה flowerקישורעפרה_עדין‏ (03.05.2009 19:17):הי הילה
הייתי מתייעצת עם רופא עור. זה נשמע משהו פסוריאזסי או סבוראי.
קישורHILLA_KR‏ (03.05.2009 21:51):
זה לא פסוריאזיס זה בטוח.
בסבוריאה אני מבינה פחות.
אבל בכל מקרה, רוצה לנסות קודם לבד.
אם זה משהו סבוראי, שמן לבנדר יכול להזיק?
קישורHILLA_KR‏ (03.05.2009 21:51):
ותודה כמובן...happyקישורעפרה_עדין‏ (06.05.2009 12:09):הי הילה
זה לא יכול להזיק אבל מכיוון שאין לך אבחון הייתי בכל זאת ניגשת לרופא עור. זה גם לא מזיק..
קישור*טבעונית* (10.05.2009 19:52):
שלום,
קראתי את התלונות הנוגעות לבעיות עור.
אני טבעונית מזה 30 שנה. מאז נעלמו כל בעיות העור, כולל נקודות שחורות, ואתן גם כל המחלות האחרות.
בריאות העור באה מפנים הגוף ולא מהחוץ.
כל העצות הטובות והנכונות של עפרה באות בנוסף לבריאות העור על מנת לא לפגום בו מבחוץ, אבל התזונה הבריאה היא המפתח - לא לאכול מזון מן החי, לאכול מזון מלא ועדיף אורגני, לא לאכול מזון תעשייתי וכו'.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (24.05.2009 10:21):
למישהו יש מושג ללק/תחליף לק לצפרניים שהוא לא רעיל?
קישורעפרה_עדין‏ (25.05.2009 08:26):
לפני כמה חודשים צרפתי למכון שלי טיפול כזה. זה נקרא ביוסקלפצ'ר והוא הכי ידידותי שיש. החסרון- את לא יכולה למרוח אותו בעצמך אלא רק טכנאית מורשית עושה זאת.
את מוזמנת לקרוא עליו באתר שלי. אם תהיי מעוניינת- תצטרכי למצוא טכנאית באזור מגורייך כיוון שההורדה מתבצעת רק על ידה ולכן חשוב שתהיה לידך. לחומר החדש יש גם יתרון שהוא מחזיק שבועיים לפחות ללא שריטה או קילוף. למי שאין נטיה לקלף...(כאלו שלא עוזבות פצע עד שהן משטחות אותו..) אז זה יכול להחזיק גם חודש.
קישורמרים_ס‏ (07.06.2009 16:49):
שלום!
הילדים שלי רגישים ליתושים ונעקצים המון.
ניסיתי המון דברין ומה שעזר זה רק למרוח עליהם סנו- די.
אבל אני משתוקקת לתחליף 100 אחוז טבעי ואפקטיבי. יש משהו?
קישורמרים_ס‏ (07.06.2009 16:51):
ועוד שאלה-
המלצת לי על מרכך טבעי מלימון ומים.
אבל זה לא עזר לי... יש לי שיער עם הרבה קשרים, ותמיד מה שפתר את זה זה מרכך שיער רגיל בכמויות גדולות.
אני רואה שהמרככים הטבעיים מאוד יקרים (כ- 40 ש"ח) ולכן אולי יש לך רעיון נוסף בשבילי?
תודה
קישורתלתל_בתוך_תלתל‏ (07.06.2009 20:42):
_מה זה FRAGRANCE?
יותר מ- 5000 כימיקלים בתעשיית הקוסמטיקה המשמשים לייצור בשמים ( גם באבקות כביסה, שמפו , סבון וכו). 95% מהם עשויים מנפט. הרבה חוקרים הצביעו על כך שנזקם של החמרים המבשמים שווה ערך לנזק של סגריות, אך למרות זאת- אין פיקוח על תעשיית הבישום_אפרופו בישום, אני מתבשמת כבר שנים בהתזה על הבגדים ואף פעם לא ישירות על העור,
בעיקר מחשש לפיגמנטציה (בושם + שמש = כתם!)
וזה עובד מעולה!
flowerקישורעפרה_עדין‏ (08.06.2009 16:37):הילדים שלי רגישים ליתושים ונעקצים המון.כמובן: תכשירים טבעיים המכילים ציטרונלה. עובד מעולה . גם אני מוכרת כזה. הסתכלי באתר.
_המלצת לי על מרכך טבעי מלימון ומים.
אבל זה לא עזר לי_
אולי תנסי לימון כמו שהוא ללא מהילה במים. האם השיער שלך שומני או יבש וכל כמה זמן את חופפת?
קישורמרים_ס‏ (08.06.2009 21:53):
לעפרה- תודה על התשובות.
השיער שלי יבש. אני שוטפת אותו כל יום במים (נרטב מעצמו במקלחת), ובערך פעמיים בשבוע בשמפו טבעי.(ובערך חודש כבר בלי מרכך שיער).
קישורמרים_ס‏ (09.06.2009 22:46):
ושאלה אחרונה חביבה-
האם וואזלין (לשפתיים) זה בסדר או שזה לא בריא?
קישור*יער_ה?‏* (09.06.2009 23:16):
למעלה אום_שלום‏ כתבה שהיא משתמשת בשמן שקדים לפנים - רציתי לשאול איך כדאי שמים את השמן על הפנים?
וגם, האם אני יכולה להכין תערובת של שמן שקדים ושמן לבנדר, כי ראיתי ששמן לבנדר עושה טוב לפצעונים שיש לי (ואני אוהבת את הריח)?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (10.06.2009 09:54):
מרים_ס‏, יש לי כמה עצות לעניין הגמילה מהמרכך והקשרים, מנסיוני עם הרבה ראשים סבוכים:
  1. לספר את הקצוות. בהרבה מקרים השיער שנקשר הוא הקצוות העייפים והדהויים, והשיער החדש הקרוב יותר לקרקפת לא מסתבך.
  2. אם את מנסה להעביר אצבעות בשיער והן נתקעות כבר קרוב לקרקפת, צריך לחשוב על פתרון אחר.
  3. אם כשאת חופפת את עושה תנועות שבוחשות את אורך השערות ומביאות אותן קרוב לראש, הרי שאת מייצרת לעצמך קשרים. רצוי לחפוף היטב ולקרצף את הקרקפת אך אין צורך לבלגן יותר מדי את האורכים.
  4. אחרי המקלחת מומלץ לסחוט את עודפי המים ולעטוף במגבת לכמה רגעים. לא לשפשף את השערות במגבת כדי ליבשן, כי גם זה יוצר קשרים
חדשים.
  1. אם כל זה לא עזר ועדיין אין מנוס מלסרק ולהתיר קשרים, עדיף להשתמש במעט מסיכת שיער (יש שלל מוצרים, חלקם טבעיים ורובם לא) על האזור הסבוך ולפתוח בעזרת האצבעות או במסרק רחב. מסיכה הרבה יותר אפקטיבית ממרכך גם בכמות קטנה. לא למרוח על כל הראש והקרקפת, אלא רק איפה שקשור ולשטוף היטב אחרי.
  2. עוד דבר - שיער צבוע, ובעיקר בגוונים בהירים ומחומצנים, נוטה גם הוא להסתבך ולהיקשר.
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2009 11:36):
האם וואזלין (לשפתיים) זה בסדר או שזה לא בריא?ממש לא!!!
גם מושך שמש וגם מייבש את השפתיים .השימון הוא רק חיצוני ולא חודר לעור. בגלל האטימה של העור יש האטה בקצב תחלופת התאים ונוצרת שכבה יבשה מעל העור מה שגורם לרצון למרוח עוד ועוד ולשווא!!!
להחליף מהר עם חמאת שיאה
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2009 11:38):
_האם אני יכולה להכין תערובת של שמן שקדים ושמן לבנדר_בהחלט!
אם תראי שזה לא עוזר סימן שהשמנים לא אמיתיים.
50 מ"ל שמן שקדים + 20 טיפות לוונדר
קישור*יער_ה?‏* (12.06.2009 10:46):
תודה על ה"מתכון" happyקיבלתי סבון המכיל sodium palmitate, sodium cocate, dead sea minerals, fragrance. האם המלחים האלה בסדר או שייבשו יותר מדי את העור?קישורמרים_ס‏ (14.06.2009 08:05):
תודה על התשובות המפורטות.
קניתי תרסיס טבעי לגוף נגד יתושים של וולדה.
ובבית גיליתי שכתוב לא לתינוקות,
ושזה לא מוכח כמרחיק יתושים.
באסה...
קישורעפרה_עדין‏ (14.06.2009 22:49):
קיבלתי סבון המכיל sodium palmitate, sodium cocate, dead sea minerals, fragrance. האם המלחים האלה בסדר או שייבשו יותר מדי את העור?האם הסבון מייבש? אי אפשר לדעת לפי שם המלחים אלא לפי הכמות שלהם. אני לא מכינה סבונים בעצמי אבל הבנתי שהקטע זה האיזון הנכון בין המלחים לשמנים.
מה שכן מזיק זה ה- fragrance : בשמים לא טבעיים.
קישור*פצעונית* (19.06.2009 11:59):
שלום עפרהמה עושים נגד פצעונים בישבן?
בתודה-
פצעונית
קישור*אפרת* (19.06.2009 12:38):
עפרה, שלום!
אני מאוד אלרגית, הידיים שלי מלאי פצעים. אני מחלפיה סבונים בקצב וזה לא עוזר.השתמשתי בסבוני סבתא ג'מילה, סבון נוזלי של מורז (נורא יקר!), סבון של AVA ועוד ובינתיים אין שום שיפור. יש סבון ללא SLS במחיר סביר? לא חייב להיות 100% טבעי, פשוט ללא אלרגנים?
קישורעפרה_עדין‏ (20.06.2009 11:53):
מה עושים נגד פצעונים בישבן?וואו אני לא יודעת...
למישהו יש עיצה?
קישורעפרה_עדין‏ (20.06.2009 11:54):
יש סבון ללא SLS במחיר סבירסבון הברון. מאוד מומלץ ולדעתי לא כל כך יקר.
קישורקרן_שמש_מאוחרת‏ (20.06.2009 12:19):
פצעונים בישבן - לעבור לתחתוני 100% כותנה? לתת לאזור לנשום כמה שיותר? ואולי לדאוג להתקלח בעיקר בקיץ לעיתים קרובות וליבש טוב את האזור..
קישור*אפרת* (20.06.2009 15:32):
עפרה, תודה!
flowerקישור*אפרת* (20.06.2009 15:36):עפרה, אפשר עוד שאלה?
נכנסתי לאתר של סבון הברון וראיתי שמדובר בסבון מוצק. יש סבון נוזלי אולי?
יש לי שני קטנטנים בבית, מבחינה לוגיסטית יותר קל לי עם הנוזלי.
קישורחופש_גדול‏ (20.06.2009 22:04):
סבון סלק סוכר. טבעי לגמרי, ללא תוספים או תוספות, נוזלי.פצעונים בישבן - אחרי רחצה לייבש היטב. לשים לבנדר או עץ התה או שילוב של שניהם ישירות על הפצעונים. לאוורר כמה שיותר (למשל ללכת עם חצאית ללא תחתונים, בבית, או לישון בלי תחתונים).
לטבול בים המלח.

ויטמין A - לקנות קפסולות, לנקב עם סיכה ולמרוח.
תמצית זרעי אשכוליות גם אפשר למרוח.
שילוב אידיאלי - ויטמין A ולבנדר (אחד בבוקר ואחד בערב).
לבדוק גם חוסר איזון הורמונלי או עומס רעלים.
קישוראום_שלום‏ (20.06.2009 22:22):
ויטמין A עדיף על ויטמין E לטיפוח העור?
קישור*אפרת* (21.06.2009 09:32):
סבון סלק סוכר. טבעי לגמרי, ללא תוספים או תוספות, נוזלי.
יקר! הרבה מעבר למה שאני רוצה ויכולה לשלם!
sadקישור*אירית_בנגל‏* (25.06.2009 08:32):הי עפרה
משאירה לך הודעה גם כאן
מבקשת לקבל פרטים על קרם ההגנה משמש שלך
במיוחד הרכיבים שלו ועד כמה הוא מגןאנחנו משתמשים בולדה 15, או דר' האושקה 20, בעבר..רק עכשיו הבנתי שהרכיבים בהם בעייתיים. מאוד מבהיל!
קישור*נטע* (25.06.2009 23:07):
יש דרך להפחית צלקות? להקטין? לטשטש?
לפני כחודשיים טיילתי ונשרטתי רבות וחלק מן השריטות הפכו לצלקות שמאד מטרידות אותי.
האם יש מה לעשות?
ניסיתי שמן עץ התה אך לא הועיל.
קישורעפרה_עדין‏ (04.07.2009 15:54):
מצטערת שלא עניתי הרבה זמן, הדף פשוט לא עולה במלואו. תמיד אפשר לפנות אלי דרך האתר שלי.
לגבי קרם ההגנה שלי: הוא מורכב משמנים צמחיים טבעים, טיטניום אוקסיד ואבץ אוקסיד (חלקיקים לא מוקטנים ולכן לא נספגים בעור). חסרונו הבולט- לבן מאוד. בחוף הים צריך למרוח שכבה עבה והילדים שלי (גדולים) לא רוצים להסתובב לבנים. לגבי הפנים- יש פתרון: לפדר פודרה טבעית בגוון העור + מעל. מקבלים מראה של מייק אפ אבל ממש בסדר.
לתינוקות שלא אכפת להם איך הם נראים- אפשרי.
קישורעפרה_עדין‏ (04.07.2009 15:55):
העלמת צלקות - דרך רופא עור - פלסטיקאי (ע"י פילינגים בינוניים ומעלה)
קישור*בשמת_א‏* (04.07.2009 20:01):
הדף פשוט לא עולה במלואו
כן, יש בעייה של דפים ארוכים.
כדאי לערוך את הדף, ולעשות לו פירוק_לגורמים‏ לפי נושאים. כך יהיה גם קל יותר למצוא את המידע רב-הערך שנמצא כאן בדף, וגם יהיה קל להפנות את מי ששואלת שאלות חוזרות.
קישור*בשמת_א‏* (04.07.2009 20:02):
אה, עוד טיפ לעריכה:
אחרי הפירוק לגורמים, כדאי בראש הדף הזה לשים את רשימת הדפים שפורקו ממנו (כמו בככר השוק, ראית?) ואז מי שנכנסת לראשונה תראה תיכף ומייד את תתי-הנושאים ותוכל להיכנס ישר לדף הרלבנטי.
מה דעתך?
קישורנורה_קטנה?‏ (05.07.2009 08:43):
אני רוצה לשתף בתגלית קטנה.
עיסוי של עור הצוואר עם מברשת שיער (מהסוג הזה עם הקצוות המעוגלים שלא דוקרים) משפר מאוד את מראה העור.
ונראה לי שזה נותן אפקט של מיצוק והרמה קלה.
קישוראום_שלום‏ (05.07.2009 09:06):
שוב שואלת:
ויטמין A עדיף על ויטמין E לטיפוח העור?
קישור*אפרת* (05.07.2009 10:07):
עדיין מחפשת סבון נוזלי בלי SLS ואלרגנים בכמות גדולה ולא יקר שאוכל להשתמש בו יחד עם כל בני הבית גדולים וקטנים. אשמח לעצות.
קישור*פלונית* (05.07.2009 10:18):
עפרה יקרה
האם שמן קוקוס נועד גם למריחה על הגוף? מה עם בטן הריונית?
ובכלל איזה שימושים אפשר לעשות איתו
תודה flowerקישור*סבטקסט_כפול‏* (05.07.2009 17:37):לי לאחיי ולהורי יש אקנה עם קומודונים שחורים ולבנים שנים.(ההורים שלי מתקרבים לשנות ה50 שלהם)
יש מה לעשות?
קישורעפרה_עדין‏ (05.07.2009 22:10):
שוב שואלת:
ויטמין A עדיף על ויטמין E לטיפוח העור?למה חייבים לבחור? אי אפשר גם וגם?
קישורעפרה_עדין‏ (05.07.2009 22:14):
האם שמן קוקוס נועד גם למריחה על הגוף? מה עם בטן הריונית?
ובכלל איזה שימושים אפשר לעשות איתואפשר למרוח אותו על הגוף. לאורגני יש ריח קוקוס משכר. לעיתים (האורגני, הלא מזוכך, גורם קצת לגירוד. לא יודעת למה).
שימושים- לעור יבש, שיער יבש.
קישורעפרה_עדין‏ (05.07.2009 22:19):
לי לאחיי ולהורי יש אקנה עם קומודונים שחורים ולבנים שנים.(ההורים שלי מתקרבים לשנות ה50 שלהם)
יש מה לעשות?את הקומודונים השחורים יש לנקז באופן קבוע אצל קוסמטיקאית . מעבר לכך, לדעתי צריך לטפל בבעיה בצורה שורשית : תזונה , ניקוי רעלים וכו'.
ישנם מטפלים שזו התמחותם.
קישוראום_שלום‏ (05.07.2009 22:48):
אי אפשר גם וגם?
תוכלי קצת לפרט, מה התועלות של כל אחד מהם (ויטמין A וויטמין E)
קישור*פלונית_אלמונית‏* (06.07.2009 12:25):
עפרה שלום,האם קרם הלחות היומי שלך (ללא מסנן קרינה)
מתאים גם לנשים הריוניות?
קראתי כי ישנם שמנים אתריים שלא מומלצים לשימוש בתקופת ההריון
אני בתחילת הריון, האם עלי להחליף קרם כעת?
תודה
flowerקישור*סופיה* (07.08.2009 11:46):היי עפרה
אשמח אם תוכלי להמליץ לי על שמפו טבעי (3-4 סוגים הכי איכותיים בעינייך כדי שאוכל לבחור)
והיכן אפשר להשיג את השמפו של סבון הברון באיזור ראשון לציון?
הקרקפת שלי שומנית(הנבתי שגם שלך ושאת מחפשת עדיין פתרון)
ואני כרגע רוחצת את הקרקפת והשיער בסבון מסלק סוכר
אבל אני מרגישה שהקרקפת והשיער מעט יבשים לאחר מכן ויש לי הרבה קשרים שכשאני מסתרקת(מאד מאד בעדינות) נתלשות שיערות
והשיער שלי דק ועדין אז מחפשת פתרון
אני צריכה המלצה לשמפו כמה שיותר עדין,אפשרי שיכיל שמנים שיזינו את הקרקפת והשיער ויקלו על הסירוק
[אגב יוצאים לי לפעמים פצעים על הקרקפת.זה יכול לנבוע משומניות אבל מצד שני אולי רגישות של הקרקפת לשמפואים שאני משתמשת בהם)
קישורעפרה_עדין‏ (07.08.2009 22:02):
אשמח אם תוכלי להמליץ לי על שמפו טבעיאת השמפו של סבון הברון קונים דרך הזמנה , הוא לא נמכר בחנויות. תכנסי לאתר שלהן.
הוא השמפו הטבעי היחידי שאני מכירה כי אין בו מים בכלל- רק שמנים עם בסיס.הוא מתאים כמו שהוא לשיער יבש/ רגיל. אין לו ריח טוב אבל אפשר להוסיף לחפיפה טיפה משמן אתרי כמו לוונדר, רוזמרין וכו'. אפשר להוסיף מן אתרי לבקבוק אבל אז הבקבוק לא יהיה מפלסטיק.
שאר השמפואים שהם טבעיים חלקית לא עושים טוב לשערי . הוא יוצא חסר ברק ויבש למראה. אבל שוב- יש לי קרקפת בעייתית כי אני צריכה לחפוף אותה מידי יום כדי שלא תהפוך שומנית.

אישית, פתרתי את הבעיה בכך שאני מוסיפה שמפו רגיל לגמרי ( 30-40% ) לשמפו של סבון הברון ובכך אני יודעת שהשמפו שלי מכיל שמנים טובים ב 60-70% ממנו ושאר החמרים הפחות טובים בכל זאת גורמים לשיער להיראות טוב.
קישור*סופיה* (08.08.2009 15:35):
הבנתי... נשמע פתרון מעניין...
לגבי סבון הברון, לא מצאתי באתר שלהם פירוט על השמפו.תוכלי למצוא לי פירוט, ומה מחירו?
בנוסף, לפי מה שראיתי ללבידו יש מוצרים טבעיים וטובים
מה את אומרת על המוצרים שלהם? (יש להם שמפו מבוסס שמנים ותמציות הדרים, 95% טבעי)ועוד שאלה גיליתי פתרון נחמד למנוע קשרים לאחר המקלחת-
אני מעשה את השיער בשמן ארגן/חוחובה
מסתרקת היטב
וחופפת בסבון מסלק סוכר שמנקה טוב את השומנים
השאלה שלי האם יש שמנים מסויימים שמומלצים? ושלא יגרמו לסתימת הנקבוביות
כמו שהזכרתי,יש לי קרקפת שומנית
קישור*סופיה* (08.08.2009 15:35):
מעסה*
קישורעפרה_עדין‏ (08.08.2009 17:05):
לגבי סבון הברון, לא מצאתי באתר שלהם פירוט על השמפו.תוכלי למצוא לי פירוט, ומה מחירוזה נכון- את השמפו מזמינים דרך הטלפון או המייל. אין הזמנה באתר.
מחירו תלוי בכמות המוזמנת. תשאלי אותה (רחל).
לגבי לבידו- תביטי על רשימת הרכיבים ותחליטי לבד. צריך להבין שבשמפו המורכב ברובו ממים (כ 90 %) אין הרבה מקום לחמרים מטיבים.לכן אני מעדיפה לקחת סבון טבעי או שמפו טבעי ולערבב אותו לפי הבנתי.
הפיתרון שהצעת: סבון סלק טבעי נשמע טוב. אם זה נוח לך להשתמש בסבון מוצק לשיער.
שמנים צמחיים רבים מתאימים לקרקפת אבל לא בכל יום- אלא פעם בשבוע כמסיכה.
כהוספת ברק לשיער לאחר החפיפה- מעט שמן חוחובה על השיער אבל לא על הקרקפת.
קישורשואלת (16.08.2009 19:58):
עפרה שלום ,לא בנושא טיפוח טבעי , אבל ...
היכן אני יכולה לקנות לי צבע לריסים ולגבות ?
אני יודעת לצבוע לעצמי, ונגמרו לי השפופרות הקטנות שקניתי מזמן ,
אני באיזור תל-אביב , ואינני קוסמטיקאית .
אשמח אם תוכלי לענות בדף הזה . תודה .
קישור*סופיה* (19.08.2009 18:56):
עפרה
על איזה סבון פנים וקרם פנים טבעיים את ממליצה לעור פנים שמן נוטה לפצעונים?
עדיפות לקרמים על בסיס צמחי טבעי ללא חומרים משמרים
קישורעפרה_עדין‏ (20.08.2009 09:18):
שואלת- את יכולה לגשת לאחד ממרכזי האספקה לקוסמטיקאיות או לספרים באזור מגורייך (דפי זהב יעזרו לך למצוא). הם מוכרים רק לקוסמטיקאיות אבל אני בטוחה שהם יסכימו למכור לך אם תסבירי להם.סופיה- סבון הברון מייצרים סוגים שונים של סבונים. הייתי בוחרת בסבון גזר לפנים. לגבי הקרמים - את יכולה לפנות אלי למייל (ראי בדף הבית)
קישורמרים_ס‏ (23.08.2009 00:46):
שלום עפרה-
האם מומלץ להסתבן עם ספוג רחצה, או שהשפשוף המאסיבי שלו מזיק לעור?
קישורשואלת (23.08.2009 21:30):
תודה על תשובתך , אנסה .
קישורעפרה_עדין‏ (09.10.2009 08:37):
חברות גדולות שמשווקת עצמן כטבעיותבאוגוסט האחרון ביקרתי בהולנד והלכתי לבדוק מקרוב חנות של רשת עולמית לקוסמטיקה טבעית LUSH . אפשר גם להכנס אל אתר האינטרנט שלהם דוט.קום.
כבר עם הכנסי לחנות המרהיבה, היכה אותי גל של ריחות חזקים ולא טבעיים. אחרי כמה שנים של עבודה עם תמציות צמחיות טבעיות לומדים מיד להבחין איזה ריח הוא טבעי ובעיקר- איזה לא....
החנות מעוצבת כמעין מעדניה לגבינות וממרחים. קרמים ופילינגים מצויים בתוך קערות גדולות שרויות בתוך אבמט קרח.
סבוני ענק כמו גושי גבינות כפר נחתכים לפי משקל ונעטפים בנייר פרגמנט.
כל נראה מאוד מגרה וצבעוני בסטרקטורות של פירות וירקות. ליד כל מוצר ישנם גם רשימת רכיבים בהם אפשר לקרוא על המצאות PARFUM (טוב, כש fragrances הפכה למילה גסה בקהילת המבינים אז חוזרים למילה parfum שזה בעצם אותו דבר= בישום לא טבעי), המצאות צבעים לא טבעיים ובקרמים - חומרים משמרים.
ליתר דיוק, אפשר לקרוא על רשימת הרכיבים לא באתר שלהם (כמובן) אלא בתנ"ך של הרכיבים בקוסמטיקה
‏http://www.cosmeticsdatabase.com/company/LUSH_Ltd./‏
חבל שהוא בודק רק מוצרים שמשווקים בארה"ב...
החברה הוקמה ע"י זוג ששיווק בתחילת דרכו לרשת ה body shop כשזו הייתה עוד שייכת למייסדת שלה שבאמת דגלה במוצרים טבעיים. לאחר מכן נמכרה ה body shop לחברת קוסמטיקה ענקית, מה שהפך את המייסדת לעשירה מאוד ואת ה bodu shop לחברה שמשווקת גם מוצרים לא טבעיים בעליל.
בדרכי החוצה מהחנות לקחתי לי עיתון חדשות שלהם כדי לקרוא בבית. לא יכולתי להחזיק אותו אצלי יותר מיום אחד כיוון שהוא הפיץ ריח-כאב -ראש נוראי בכל החדר...
קישורyael_o?‏ (09.10.2009 10:29):
זה לא מפתיע, היום הרבה חברות מוסיפות כמה שמנים לקרמים וקוראות לזה טבעי. מעניין אם בכלל חברה שבאמת מייצרת הכל טבעי יכולה אי פעם להפוך לרשת גדולה בלי לחרוג מהטבעיות לגימיקים..
קישורעפרה_עדין‏ (10.10.2009 08:51):
לדעתי זה אפשרי אם באמת רוצים אבל זה כמעט לא אפשרי למכור בחנות חומרים טבעיים לחלוטין. הרעיון של חנות בימינו, זה נקודת מכירה מאוד מושכת ומפתה עם מלאי גדול מוכן למכירה.
.
אפשר לעשות זאת אם מתחילים בקטן מאוד וגדלים ככל שגדלה הצריכה או בתקציב ענקי שלוקח בחשבון בלאי ענקי בתחילת הדרך.
קישור*ניבה_שקד‏* (12.10.2009 15:35):
דווקא אין בעיית בלאי, כי חיידקים לא יכולים לחיות בשמן, כך שהמוצרים יכולים להחזיק גם יותר משנה על מדפי החנויות, כל עוד הם בתוך אריזת קרטון ששומרת עליהם מפני האור המחמצן וכל עוד מדליקים מזגן בחנות באופן קבוע, כולל שבתות.הבעייה היחידה, שבה אני נתקלת כל הזמן, היא בעיית פערי התיווך. אם הייתי עובדת כמו החברות הגדולות: מוכרת למשווק שמוכר לחנות שמוכרת לצרכן, הקרמים שלי היו מטפסים למחירים של 200 ש"ח לקרם. חברות גדולות לא יכולות למכור ישירות לחנויות, כי צריך מקצוענים עם מערך הפצה רציני בשביל זה. לכן, הדרך היחידה מבחינתן להגיע למחירים סבירים, היא לדלל את הקרם במים, שמפחיתים את העלויות באופן דרסטי. (אם יש מים, חייבים להוסיף גם חומרים משמרים וכמובן שריכוז החומרים הפעילים יורד בהתאמה לדילול במים). בנוסף, גם השמנים הצמחיים הם לרוב לא בכבישה קרה אלא מזוקקים, ככה שגם במעט השמנים הצמחיים שעוד נשארו בקרם, חוסכים הרבה כסף.
בנוסף - מערך ההפצה של קרמים לא באמת טבעיים (שמכילים מים) הוא במשאיות רגילות, לעומת הפצה של קרמים טבעיים, שדורשת קירור, שמייקר מאד את מחיר הקרם לצרכן.
לכן אפילו חברה כמו וולדה, מכניסה מים לקרמים שלה ואפילו הם לא לגמרי טבעיים בכל המוצרים.
זאת הסיבה שבגללה אני עובדת ישירות מול הלקוחות במשלוחים בדואר עם קרחומים - כי אפילו דמי המשלוח ועלות הקרחומים, עדיין לא מתקרבים לעלות פערי התיווך במכירה לחנויות.
קישור*מאמינה_בשפע‏* (16.10.2009 16:37):
שאלה לעופרה :
מה דעתך על התכשיר הבא לעזרה בשיער נושר ?
פיטוציאן לטיפול בשיער דליל לנשים - אמפולות טיפוליות לשיער דליל ושיער חלשאמפולות פיטוציאן מכילות תמציות צמחים, זרעי ענבים, גינקו בילובה וצמח ויברונום, ויטמינים ומינרלים הידועים בספרות מדעית כמרחיבים וממריצים במסג' את עור הקרקפת שם נמצאת פקעת השערה שאחראית על צמיחת שיער, מטפחים ומחדשים את עור הקרקפת ומאיטים את הופעת השיער הלבן. בניסוי קליני שנערך בצרפת ע"י רופאי עור על אמפולות פיטוציאן , הוכחה יעילותו של פיטוציאן בטיפול ב שיער דליל ב 85% מהמקרים.
אופן הטיפול: 2 אמפולות פיטוציאן בשבוע לאחר החפיפה, במשך 4 חודשים.
יש ליצור שבילים בשיער, לטפטף את החומר שבאמפולה ולעסות את הקרקפת.
אין לשטוף! אמפולות פיטוציאן אינו גורם לשיער להיות שומני.
מומלץ לחפוף עם שמפו פיטוציאן. התמדה בשימוש מבטיחה תוצאות.
אמפולות פיטוציאן ניתן להשיג ברשתות הפארם, בבתי מרקחת ובתי טבע.
תודה , מחכה לתשובתך , שבת שלום ,
קישור*ניבה_שקד‏* (19.10.2009 15:34):
את משווקת שלהם? את יכולה לרשום את זה בגלוי...ויטמינים ומינרלים זה תמיד טוב, גם ובעיקר בלקיחה פנימית, באכילת פירות וירקות טריים ובשלים. זה הופך את השיער והעור לבריאים וזוהרים יותר. הנה קישור "למאמר של התזונאית דפנה זיו בנושא" ‏http://www.shaked-natural.com/index.php?tPath=3_7&itemID=83‏.
עיסוי הקרקפת זה גם תמיד טוב, וממריץ את זרימת הדם. גם רשימת הרכיבים החלקית שרשמת נראית מבטיחה.
השאלה היא רק מה רשימת התכולה *המלאה* של האמפולות והשמפו ולמה לשווק את זה באמפולות יקרות ולא בבקבוק גדול, שיכול להוזיל עלויות?
קישור*מאמינה_בשפע‏* (20.10.2009 06:12):
ניבה שקד ,
אם פנית אלי אם אני משווקת שלהם , אז התשובה שלילית , ומופתעת מהחשדנות , אני סובלת מנשירת שיער ומצאתי את זה באינטרנט ורצתי לשאול אם זה מזיק או מועיל .
חבל שיחד עם התשובה קיבלתי גם חשד ...
קישור*ניבה_שקד‏* (23.10.2009 02:07):
מצטערת, פשוט העתקת את כל הפרסום שלהם בלי לשים עליו מרכאות של ציטוט...
זה לא אישי!
קישור*מאמינה_בשפע‏* (23.10.2009 08:34):
סבאבה
קישור*פלוני_אלמונית‏* (25.11.2009 05:42):
שלום,
רציתי לדעת אם למישהי יש המלצה להבהרת שיער פנים באופן טבעי, אני מניחה שעם לימון, אבל לא רוצה לעשות נסיונות כדי לא ליצור כתמים על הפנים.
תודה
קישור*ימימה* (02.12.2009 12:48):
שלום עפרה
רציתי לשאול אם יש מה לעשות כדי למנוע את "נפילת הפנים" - כשהלחיים נופלות ויורדות אל הלסת (ומטה) למשל.
שמעתי שיש התעמלות לפנים, את יודעת אם זה יכול לעזור?
תודה.
קישורעפרה_עדין‏ (08.12.2009 09:15):
שלום ימימה
התעמלות לפנים עוזרת מאוד לפי כל מה שאני קוראת ושומעת.
הבעיה היא שכאשר מתחילים בגיל מבוגר, כשבמילא בכל יום שעובר יש נסיגה במראה העור/ נפילה כל שהיא של השרירים, קשה לראות תוצאות ולכן עוד לא ראיתי תוצאות נחרצות.
אישית גם לא הכרתי מישהי (כולל אני ) שממש עושה זאת בכל יום כמה פעמים, לפי ההמלצות. ביפן יש ממש תרבות כזו של התעמלות בוקר לפנים בצוותא.
אם את רצינית ועושה זאת ממש מידי יום בוקר וערב- צפי לתוצאות מטיבות, בלי כל ספק.
יש כל מיני שיטות- להבנתי לא לדבוק בשיטות שגורמות להפעלת יתר של מימיקה אלא כאלו שמחזקות את השרירים בתנועות קטנות ולא מורגשות .
קישורעפרה_עדין‏ (10.12.2009 13:26):
חשיבותן של הנקבוביותהגוף שלנו מפריש החוצה פסולת דרך הנקבים השונים. בעידן המודרני האדם אוכל, שותה, מורח, נושם ונחשף לחמרים רבים ומגוונים שאין לגוף כל צורך בהם. הגוף משתמש במה שהוא צריך בלבד וכל מה שמזיק לו או מכביד עליו, הוא ינסה לפרק ולהפריש החוצה דרך פי הטבעת, שופכה, נקבוביות הזעה, נקבוביות חלב, נשיפה ואפילו הקאה. הגוף יודע לעשות זאת מצוין אולם, ככל שאנו נחשפים לריכוזים גדולים של חומרים מיותרים או אפילו ריכוזים קטנים לאורך שנים רבות, נוצר עומס רב על מערכות ניקוי הגוף ועלולות להופיע מחלות שונות הנובעות מהפניית המשאבים לניקוי הגוף ופחות להגנה עליו (המערכת החיסונית נחלשת). נזק נוסף עלול להיגרם כתוצאה ממסעם של אותם חומרים (בעלי רעילות מיידית או מצטברת) בתוך הגוף לפני שזה הצליח להפרישם, אם בכלל.
ומכאן להפרשות דרך נקבוביות החלב שעל עורנו:

החלב, שעשוי משומנים וחלבונים מגן עלינו מפני יובש, קרינה רוח ולכלוך. שימו לב שבלוטות החלב נמצאות באזורים חשופים ובולטים: קרקפת, גב, כתפיים ועל פנינו- באזור
ה T (מצח-אף- סנטר) בעיקר. נוגדי החמצון שבשמנים נותנים מענה לרדיקלים חופשיים שנוצרים בעקבות דלקות, יובש וגירויים, אך גם מעישון.
במצב מאוזן, מופרש החלב ע"פ העור. מי שמתעורר בבוקר עם פנים שומניות צריך לברך על כך שנקבוביותיו פעורות והחלב מופרש על עורו ומסכך אותו. מי שלא, כדאי שידאג למרוח על עורו שמנים מזינים ממקור צמחי שיחליפו את החלב הטבעי.
אולם כפי שכולנו יודעים, אנחנו חיים בעולם מזוהם בכימיקלים. רמה גבוהה של טוקסינים (רעלנים) שנספגו ממערכת העיכול, מהנשימה ומספיגה עורית בדם, בשילוב עם פעילות הורמונאלית ומתח יכולים לגרום להפרשת חלב גדולה מידי ושינוי בהרכב החלב עצמו (יותר תאים מתים, חומרי פסולת, וחלבון). כל זה יגרום לתופעות על עוריות מוכרות כמו קומודונים שחורים ולבנים, מוכרות פחות כמו סבוראה והתפרצות חיידקי אקנה acnes Propionibacterium בתוך הזקיקים שגורמת למיגולים גדולים וכואבים.
חשוב מאוד להבין שקשה מאוד למנוע מהגוף להפריש את מה שהוא רוצה להפריש ומאידך אנחנו צריכים לעזור לו ע"י פתיחת הנקבוביות הסתומות באופן קבוע, גם אם הן ממהרות להתמלא מחדש (ניקוי קוסמטי חיצוני).
ברפואה האלטרנטיבית נהוג לחזק את הכבד שתפקידו לנטרל רעלים בין השאר. טיפולים כאלו אף יעודדו הפרשת חלב ואקנה בשלב ראשון.
קישור*ימימה* (13.12.2009 13:02):
תודה על תשובתך על התעמלות לפנים. היכן אפשר ללמוד את השיטה? האם יש אתר אינטרנט שמלמד, או ספר?
חג שמח.
קישורעפרה_עדין‏ (14.01.2010 17:31):
‏http://www.reader.co.il/article/60369/2-כללי-ברזל-כדי-להבחין-בין-מוצר-טיפוח-טבעי-לחיקוי‏
קישורכוכב_מעז‏ (19.01.2010 20:46):
היי עפרה,יש לי 2 שאלות:
  1. תערובת שמן בסיס+שמן אתרי למריחה על הפנים - מה צריך להיות היחס?
  2. איך אפשר להיפטר מקשקשים על עור הקרקפת בדרך טבעית?
תודה ויום טוב!
קישורעפרה_עדין‏ (26.01.2010 21:28):
שלום לך כוכב_מעז‏
  1. תתחילי עם 5 טיפות ל 50 מ"ל ואם תרגישי שאת רוצה עוד מבחינת ריח תעלי. אני לא שמה אף פעם יותר מ 15 טיפות כדי לא לגרום נזק במקום תועלת.
  2. קשקשים על הקרקפת דורשים טיפול מתמשך של שבועיים בערך. לפני החפיפה למרוח על הקרקפת שומן צמחי למשך שעה ויותר (קוקוס מעולה לשם כך אבל גם שמנים אחרים יהיו מספיק טובים)..
אחר כך להבריש במרץ במברשת שיער את הקרקפת מתחת למים זורמים כ 10 דקות ולסיים בחפיפה אינטנסיבית כדי להוריד שאריות שומן. כך כל יומיים-שלושה.
קישורחייבת_עצה?‏ (28.01.2010 09:58):
אולי לא 100 אחוז קשור לדף, אבל במצבי יורה לכל הכיוונים...
אני בלונדינית עם שיער ממש בהיר וכך גם הגבות,
רציתי להכהות בטון אחד את הגבות (דבר שעשיתי כבר בעבר)
והקוסמטיקאית צבעה לי אותן בחום כהה לבהלתי!!!
אני נראית ממש ממש מוזר ולא יודעת מה לעשות,
חושבת אולי לחמצן אותן, אבל לא בטוחה שכדאי, אני גם בהריון.בנות, עוצו עצה, יש מה לעשות על מנת להבהירן ובמהרה?
תבינו, אני ביטלתי היום עבודה בגלל איך שהגבות נראות-
אשמח לכל עצה מועילה.
קישוראום_שלום‏ (28.01.2010 10:50):
מנסיון העבר אני חושבת שאם תשפשפי את הגבות כמה פעמים עם סבון זה יחליש את האפקט.
לא נראה לי שכדאי לחמצן זה לא כל כך בריא.
אופציה נוספת- למרוח צללית מאוד בהירה על הגבות שתבהיר את השיער ועל אותו רעיון רק בכיוון ההפוך, אני גם בעלת גבות שקופות למראה ובגלל שלא אהבתי לצבוע אותן וזה תמיד היה לי כהה מדי אני כבר שנים מורחת צללית בגוון חום בהיר עם מברשת מיוחדת (מברשת אלכסונית מאיכות מאוד גבוהה), זה נראה מעולה (ממש לא כמו נשיפ שמציירות גבות עם עפרון), אף אחד אף פעם לא שם לב שזה לא הצבע הטבעי שלי אם אני לא אומרת.
קישורעפרה_עדין‏ (28.01.2010 14:39):
מציעה לך לגשת לספר ולבקש ממנו לצבוע אותן מחדש לגוון שטני. לספרים יש כל הגוונים.
קישורחייבת_עצה?‏ (28.01.2010 17:14):
תודה אום שלום
קישורחייבת_עצה?‏ (28.01.2010 17:15):
ותודה עופרה:) אני ממש מתפדחת לצאת כך מהבית,אך אאזור כוחות מחר לעשות זאת
קישורשאלות_שמנות?‏ (03.02.2010 23:53):
המלצתך למעט שמן חוחובה על קצוות השיער, רלוונטית גם לשיער יבש, או רק רטוב?
עדיף על פני שמן קוקוס טהור?
אילו שימושים נוספים מומלצים לשמן חוחובה?
שמן שקדים ניתן למרוח ישירות על עור הפנים?
תודה, דף מעולה!
קישורעפרה_עדין‏ (04.02.2010 14:38):
שמן קוקוס כבד ויפיל את השיער. כמובן שאם המטרה שלך כזו אז אפשר לנסות.
שמן שקדים טוב לפנים. עדיף מכל קרם פנים קונבנציונלי.אם את באמת רוצה להטיב עם עצמך אז תחפשי מכבישה קרה שעולה אולי פי3 אבל מכיל את כל האלמנטים החיוניים בשמנים.
קישורשאלות_שמנות?‏ (04.02.2010 23:28):
תודה.
ומה בקשר לחוחובה?
המלצתך למעט שמן חוחובה על קצוות השיער, רלוונטית גם לשיער יבש, או רק רטוב?
אילו שימושים נוספים מומלצים לשמן חוחובה?
קישור*ירדן* (18.02.2010 20:45):
הייי עפרה,
יש לי כמה שאלות ואשמח מאד להשכיל בנוסף למה שכתוב בדף המצויין הזה...
אז ככה, קודם כל אציין שמאד חשוב לי להשתמש רק בחומרים טבעיים
וממש כמו שאני מקפידה על התזונה שלי שתהיה כמה שיותר טבעית וטרייה
ככה גם בקשר לטיפוח- משתמשת בקרם טבעי משמנים צמחיים
ובסבון טבעי.
עכשיו- כמה שאלות בנוג לסבון-
1.האם מומלץ לחפוף סבון מוצק וטבעי? יש איזה שהוא ערך מוסף לעור או נטו סיבון?
ואם מדובר בנטו סיבון אז למה חשוב להשתמש דווקא בסבון טבעי?
אני אמקד את השאלה שלי- אמנם חומרי הגלם של הסבון הם שמנים צמחיים,
אבל בהתרכבות עם הסודה הקאוסטית נוצר חומר חדש לגמרי- הסבון
אם כך, לא נשאר זכר לשמנים הצמחיים כי המוצר הסופי הוא אותו מוצר?
אם אקח לדוגמא את הסבונים הטבעיים של סבון הברון- הם מוסיפים לו תמציות צמחים שונות, שמנים אתריים, וצמחי מרפא
אך השאלה שלי עד כמה דברים אלו אפקטיביים במוצר המוגמר?
2.בנוסף, אהבתי את התחושה לאחר חפיפה בסבון המוצק הטבעי בחלק שקרוב לקרקפת (על אף ששיערי נחשב שומני) ,אך בקצוות השומניות הפריעה
ונוצר מראה של קווצות שיער.
יש לך פיתרון לעניין?
3.ושאלה אחרונה- כבר תקופה ארוכה אני משתדלת להפחית שימוש בסבון, מרחת כל לילה קרם טבעי
אמנם מרגישה שעור פניי התאזן קצת ונראה הרבה יותר נינוח ובריא (בעבר היו לי הרבה פצעונים ושומניות תמידית באיזור הTׂ )
אך למרות זאת ממשיכים לצאת לי פצעים כואבים מתחת לעור.
האם את ממליצה לי להוסיף את הנוזל המחטא שלך לאקנה? מה ההשפעה שלו?
קישורעפרה_עדין‏ (19.02.2010 08:34):
שלום ירדןבנוגע לשיער:
לצערי, אני כל פעם מתחילה במשטר חדש שאני מאמינה בו, אבל לאחר כמה ימים זונחת אותו לטובת שמפו רגיל, בגלל שהשיער מתחיל להיראות נוראי וקשה לי לעמוד בזה. אם הייתי יכולה לשרוד חודש ולספר לחבר'ה...
אולי כדאי להזמין לדיון את פרח_הלימון‏ שהיא ספרית טבעית ויש לה אולי כמה עיצות טובות לתת לנו.
אני רק יכולה להגיד לך שאם הייתי יכולה להתחיל הכל מחדש, (כולל את משטר החפיפה של ילדי), הייתי חופפת להם בעיקר עם מים חמימים ושפשוף הקרקפת באיזו מברשת גוף ופעם בשבועיים בסבון טבעי. אני חושבת שהחפיפה האינטנסיבית מילדות שינתה לכמה מאיתנו את הפרשות הקרקפת בצורה קיצונית. זה פשוט לא נורמלי שכל יום מחדש היא הופכת לשומנית.
השיער עצמו, מורכב מתאי קרטין מתים והוא סופג אליו חומרים. במקרה של סבון טבעי, הוא סופג שמנים (הם עדיין נמצאים בסבון טבעי ומשפיעים על מרקמו) ואם זה שמפו רגיל אז כל מיני חומרים שעוטפים אותו ומקנים לו מראה מבריק.
שמפו רגיל מכיל המון כימיקלים (משמרים, בישום סינטטי, SLS ) מאוד מאוד לא טבעיים שניתן לקרוא במחקרים שונים שהם עלולים לגרום לאלרגיה במקרה הטוב.
אני מאמינה שהפגישה האינטנסיבית של עור הקרקפת שלנו עם אותם כימיקלים משפיעה מאוד לרעה. איך? כל אחד ונטיות הגוף שלו להתגבר על חומרים מזיקים. אולי אצל כמותי זה הפרשה אינטנסיבית של שומן מהקרקפת.
שוב- צריך למצוא תחליף טוב למראה השיער ולבריאות הקרקפת. לא מצאתי עדיין.
אני רצה לטיפול. אמשיך לענות לך יותר מאוחר..
קישור*ירדן* (19.02.2010 09:50):
תודה רבה, עפרה
אכן עניין החפיפה בעייתי, גם מבחינת עלות
קשה למצוא שמפו טבעי ואיכותי במחיר שפוי
וסבון מוצק מבחינתי זה איכות וודאית (בעיקר אם אני קונה אותו מיצרנית פרטית שמכינה אותו בעבודת יד)
גם העלות שלו סבירה וגם מחזיק להמון זמן.אשמח מאד לקבל תשובה על השאלה הראשונה והשלישית :)
קישור*מאמינה_בשפע‏* (19.02.2010 10:14):
עפרה שלום ,יצרתי לי קרם הזנה שמורכב משמן שקדים מתוקים , ושמנים ארומטיים כמו סנדלווד , רוז , לבנדר ועוד .
וההרגשה שיש לי על העור , שזה יותר מדי שומני ולא נספג .
יש לך איזו הצעה בשבילי ?
תודה
קישורעפרה_עדין‏ (19.02.2010 17:13):
ירדן הי
בעיני אין הבדל בין שמפו טבעי אמיתי לסבון טבעי. אני מקבלת את אותו אפקט, כך שאת יכולה להשתמש בסבון שהוא יותר זמין.
לגבי הקצוות: הפיתרון הוא לחפוף את החלק החופשי של השיער בשמפו רגיל, בלי שייגע בקרקפת.לגבי הפצעונים הכואבים- נוזל החיטוי שלי עובד יפה. יש כאלו שאומרות שאפילו הפצעון שלפני המחזור פוחד לצאת..
מאידך אותן נשים בדיוק יקבלו פצעונים ודבר לא יעזור לכך, כשהן בתקופת מתח, אוכלות לא בריא וכו.
כשזה ממקור פנימי- קשה להתמודד חיצונית. אפשר רק להמעיט את המוגלתיות.
קישורעפרה_עדין‏ (19.02.2010 17:15):
מאמינה בשפע- עליך למרוח מעט שמן (טיפה או שתיים) על פנים לחות.
לא מורחים אף פעם שמנים על עור יבש. זה גם שומני מידי וגם לא נספג היטב.
אחרי כמה נסיונות את תמצאי לך את הדילול המתאים.
קישור*ירדן* (19.02.2010 23:16):
היי עפרה, שוב תודה על המענה
האם את מכירה שמפו נוזלי טבעי ואיכותי
רצוי כמה שיותר עדין
במחיר סביר?
קישור*מאמינה_בשפע‏* (20.02.2010 08:52):
עפרה , תודה , תודה, אנסה את שיטתך , כנראה יהיה שינוי גדול ...
קישורעפרה_עדין‏ (20.02.2010 13:39):
לירדן
אני מכירה רק את השמפו של סבון הברון אך הוא בעל ריח לא נעים ונותן את אותו אפקט של סיבון השיער סבון מוצק טבעי
קישור*מאמינה_בשפע‏* (20.02.2010 16:18):
עפרה תודה ,
אכן הבדל ענקי כאשר הרטבתי את הפנים במים לפני מריחת השמן על הפנים !
תודה על עצתך .
קישורעפרה_עדין‏ (03.05.2010 10:40):
אם אתן מכירות קוסמטיקאיות מורשות (אמינות עדינות ומקצועיות), שיתכן וירצו להכניס נישה טבעית לקליניקה שלהן- אני מציעה הכשרה, פרסום והספקה של חומרים.
אשמח אם תמליצו לי עליהן.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (04.05.2010 11:39):
שאלה קצת חריגה בדף, אבל אולי תוכלו להתייחס אליה:
תהיתי לגבי שימוש קבוע בשמן באיזורים האינטימיים.
בעצם הרעיון התחיל מעיסוי פרינאום לקראת הלידה. אהבתי גם את הריח של השמן וגם את ההרגשה (לא של המתיחה כמובן).
האם מומלץ לשמן את האיזור ברגיל? האם זה עלול להזיק?
והשאלה מתחזקת לאור העובדה שזה אחד המקומות היחידים בגוף שאני עדיין משתמשת בסבון יומיום מה שבודאי לא תורם, ובתקופות של הנקה וקצת בהריון אני סובלת מיובש באיזור.
בקיצור: כן/לא ואם כן, באיזה שמן מומלץ להשתמש.
תודה
קישורעפרה_עדין‏ (07.05.2010 08:27):
תראי, בהריון של ביתי לפני 10 שנים עיסיתי את האזור בשליש האחרון של ההריון בשמן נבט חיטה (שהיה מתברר מעופש וישן כי אז לא ידעתי מה הריח האמיתי של השמן כיוון שלא היו לי מקורות טובים לרכישה).
חטפתי פטריה לא נורמלית בעקבות כך (מעולם לא הייתה לי לפני כן) וכל כך שרף לי שם שלא יכלו לבדוק אותי פנימית במהלך הלידה (וזה היה כיף ..).אני לא יודעת להגיד לך אם זה בגלל העיפוש או בגלל השימון. אינטואיטיבית נראה לי שאם את משמנת, אז ממש מעט וכשהמקום לח ממים כדי שתוכלי למרוח ממש מעט ולא לאטום את האזור, שגם כך לא נהנה מיותר מידי בריזה.
אני מכירה כבר הרבה נשים (כולל את עצמי) שהפסיקו לסבן יומיומית את האזור ומסתפקות בשטיפה ללא הגבלה במים ומידי פעם קצת סבון בשביל ההרגשה.
למה שלא תצטרפי אלינו?
קישור*גלי_לבנדר‏* (07.05.2010 09:11):
הי פלונית,
בעניין השמן, עדיף באיזור הזה שמן שקדים ולא נבט חיטה שגורם לפטריות גם לפעמים כשהוא לא מעופש.
באופן כללי עדיף מאוד לא להשתמש בסבון באיזור הזה, הסבון מסלק את השומניות הטבעית שמגנה על האיזור ומאוד חשובה לשמור מחיידקים.
קישור*גלי_לבנדר‏* (07.05.2010 09:13):
וגם -
רציתי להמליץ על השמפו של yes to carrots
לא יודעת מה שם החברה אבל הוא נראה טבעי ועשה לי מאוד נעים בשעא.
הריח קצת מוזר בעניי אבל לא מגעיל
קישור*פלוני_אלמונית‏* (07.05.2010 11:04):
למה שלא תצטרפי אלינו?
happyכל פעם אני מוצאת את עצמי עושה עוד צעד לעבר ה...אז מה, מים עושה את העבודה?שמן שקדים
כן, זה מה שחשבתי. אני יודעת שנבט חיטה עלול לגרום לפטריה. אבל מה לגבי כל השמנים האתרים שמוסיפים לשם? הם בסדר?
קישורעפרה_עדין‏ (07.05.2010 18:22):
_שנבט חיטה עלול לגרום לפטריה_המ..למה לי לא אמרו את זה אז? או שמה אני זו שהפיצה שזה עלול לגרום לפטריה בפורומים קדומים יותר..?
לגבי שמנים אתרים- מה פתאום...! רק שמן בסיס ללא שמנים אתריים.
קישור*גלי_לבנדר‏* (07.05.2010 19:04):
גם כשיש קנדידה מומלץ לא לאכול חיטה, זה אותו דבר עם הפטריה והשמן נבט חיטה.
בעניין השמנים האתריים, בשמן שקדים אמור להיות רק שמן שקדים. לא כדאי לקנות תערובות מוכנות מהפארמים.
שמנים אתריים ממולצים כשיש בעיות, וגם אז, רק במינון נמוך מאוד ושמנים ספציפיים מאוד
<סליחה על ההידחפות>
קישור*ירדן* (19.05.2010 18:31):
היי עפרה,
יש לי שאלה קטנה-
עד היום נהגתי למרוח על פניי תעברובת של שמן שקדים ולבנדר (עורי שמן, אך התאזן לאחרונה בגלל שימוש סדיר בשמנים צמחיים והימנעות מכל חומר סינטטי שהוא...)
לארונה נגמר לי שמן השקדים והכנתי את התערובת משמן זית וכמה טיפות שמן אתרי לבנדר,ביקבקתי בבקבוק זכוכית ואני משתמשת בזה כסרום על
עור פנים רטוב (אחרי רחצה בסבון משמן זית)
התחושה נעימה, לא שמנונית מדיי, והריח עדין מאד
אך רציתי לשאול-
האם שמן הזית טוב למריחה חיצונית? מה העמידות שלו בפני קרינת השמש?
ומהן הסיבות להמלצות הרבות לשימוש בשמן זית הן חיצונית והן פנימית?
קישורעפרה_עדין‏ (20.05.2010 21:01):
איזה יופי..עוד אחת שגילתה כמה טוב בלי קוסמטיקה כימיקלית!נחמד לשמוע על הנסיון שלך עם שמן הזית. שמן מצויין, זול וזמין מכבישה קרה באזורינו .
שאר השמנים לא כל כך זמינים בכבישה קרה וגם יחסית יקרים ולכן פחות פופולרים.
לכל השמנים הצמחיים סגולות נפלאות כשהם נכבשים בכבישה קרה (תוכלי לקרוא עליהם בויקיפדיה). שמן הזית מצטיין במיעוט חומצות שומן רוויות ולכן מאוד מומלץ לצריכה פנימית. חיצונית הוא נחשב לשמן קליל יחסית ולכן טוב לעור שומני. אם התגברת על מחסום הריח בעזרת שמן אתרי,
אז השגת את המטרה.
בגיל מבוגר יותר כדאי לעבור לשמנים קצת יותר כבדים או לשלב אותם בתערובות שמנים כדי להשיג עוד איכויות בנוזל ההזנה.
קישורירח_לבן‏ (27.05.2010 13:39):
שלום עפרה וכולם.
אחרי קריאה מרובה פה באיזור והתלבטות הגעתי להחלטה שאני משתמשת בקרם הגנה. אמנם 'טבעי' (מורז, ולדה וכאלו) אבל באופן יומיומי, לפנים שלי ושל הילדים. (אני מאד בהירה ורגישה לשמש, והילדים ג'ינג'ים.)
והרי השאלה:
עם מה כדאי לנקות את הפנים?
ז"א, עד עכשו כבר התרגלתי לשטוף עם מים בלבד, מדי פעם סבון טבעי (של חב' לבנדר כרגע), ומדי פעם שפשוף במגבת עדינה וזהו. גם מבחינת מריחה - לרב לא מורחת כלום, מדי פעם תערובת שמנים כלשהי.
אבל עכשו, עם כל הקרםשי הזה, נראה לי שגם חייבים איזה נוהל יומיומי של ניקוי אחה"צ או בערב. קראתי באיזה דף פה על צמרגפן רטוב עם לבנדר. מספיק?
וגם: אחרי הניקוי - האם למרוח משהו ואם כן מה?
עור הפנים שלי מעורב מבחינת השומניות ובסהכ נראה לידי מאוזן. חוץ מזה אני גם בהריון. אשמח לעצות. תודה
קישורירח_לבן‏ (08.06.2010 14:09):
עפרה? ניבה? מישהו?
וגם: גיליתי את נפלאות חמאת הקוקוס לשיער. לאילו עוד שימושים היא מומלצת?
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2010 10:20):
אפשר לנקות עם צמר גפן רטוב וסחוט שעליו קצת שמן צמחי או תערובת שמנים צמחיים כלשהם.
לגיל ההתבגרות - רק טיפת שמן אתרי לבנדר על צמר גפן
קישור*ניבה_שקד‏* (11.06.2010 15:33):
חמאת קוקוס טובה להכל - לשיער לפנים וכחמאת גוף. רק צריך לבחור "חמאת קוקוס בכבישה קרה" ‏http://www.shaked-natural.com/index.php?tPath=4_13‏, עם ריח של קוקוס. אלה שבאות בלי הריח, עברו חימום, שגרם לכל הויטמינים להתאבד.
קישורפרח_הלימון‏ (07.08.2010 19:30):
אהבת_עולם‏ כתבה ב ככר_השוק‏
שוס שגיליתי - דאודורנט טבעי נוסף: שמן קוקוס !!!
היה לי בבית שמן קוקוס אורגני בכבישה קרה, שקניתי לשיער (בהמלצת פרח_הלימון‏‏).
ופעם אחת בשנה שעברה אחרי שגילחתי בבית השחי, החלטתי לשים את השמן כדי שלא יהיה בעור גירוי מהגילוח.באותו יום לא שמתי שום דבר כדיאודורנט (בד"כ סודה לשתייה) ושמתי לב בסוף היום שאין ריח בכלל. חשבתי שאולי מקרה, אז המשכתי להשתמש - וראיתי כי טוב. עכשיו המלצתי ל-פרח_הלימון‏‏ לנסות, וגם היא הופתעה לטובה.
את ההמשך אני כותבת בדף דאודורנט_נטול_אלומיניום‏‏, כדי לא להכביד פה.
אתם מוזמנים לקרוא שם, וגם לנסות, ולהביע את התרשמותכם.
קישורעפרה_עדין‏ (07.08.2010 21:51):
גבר ניסיתי היום ואתמול. אכן שוס
קישור*מאמינה_בשפע‏* (16.08.2010 13:40):

לעפרה עדין
אילו שמנים ארומטיים הוספת לשמן הקוקוס , אם אפשר לשאול ?
קישורעפרה_עדין‏ (29.09.2010 09:05):
מזמינה אתכן ל "פורום קוסמטיקה טבעית באסימון"‏http://www.asimon.co.il/ForumPage.aspx?FID=123‏ שם התחלתי לנתח מוצרי קוסמטיקה הטוענים לטבעיותם. אתן מוזמנות לשלוח תמונות או סריקות של תוויות רכיבים.
קישורקרן_שמש_מאוחרת‏ (25.12.2010 08:47):
הי עפרה! שאלה קצרה - קניתי לפני מספר שנים כבר מסתבר מתנה לחברה שילדה - קרם גוף של חברת LAVIDO. איכשהו לא יצא לי לתת לה אותו. פתחתי את העטיפה עכשיו וראיתי שרשום עלי תאריך תפוגה ב16.10.09. עבר זמנו, בטל קורבנו או שיש מה לעשות איתו?
קישורעפרה_עדין‏ (25.12.2010 09:13):
היי קרן ,
אם זמנו עבר- כדאי לזרוק אותו. קרם טבעי לחלוטין שעבר זמנו מתחמצן ומייצר רדיקלים חופשיים. בקרם לא טבעי ישנם כימיקלים שנעשים חדירים יותר לעור ככל שעובר זמן.
בקרם של לבידו יש גם חומרים טבעיים וגם כימיקלים סינתטיים שחלקם עלולים לגרום נזק. באתר אסימון ניתחתי לבקשת אחת השואלות את קרם הגוף של לבידו. מעניין הוא שבנוסף לשאר הכימיקלים שיש בו, יש גם מסנן קרינה כימיקלי ומזיק. לא כתוב על האריזה שהקרם אמור לסנן קרינה.הנה הפירוט של המרכיבים הלא טבעיים שבקרם. יש בקרם גם חמאת שיאה ושמנים נוספים במינון לא ידוע.
STEARIC ACID
Fragrance Ingredient; Surfactant - Cleansing Agent; Surfactant - Emulsifying AgentSurfactant-Cleansing Agent is included as a function for the soap form of Stearic Acid.; EMULSION STABILISING; MASKING; REFATTING נזק 2 מתוך 10
CETYL ALCOHOL
Emulsion Stabilizer; Fragrance Ingredient; Opacifying Agent; Surfactant - Emulsifying Agent;Surfactant - Foam Booster; Viscosity Increasing Agent - Aqueous; Viscosity Increasing Agent -Nonaqueous; EMOLLIENT; EMULSION STABILISING; FOAM BOOSTING; MASKING; VISCOSITY CONTROLLING נזק 1 מתוך 10
OCTYL METHOXYCINNAMATE= OCTINOXATE - מסנן קרינה
UV ABSORBER; UV FILTER נזק 6 מתוך 10
CAPRYLIC/ CAPRIC TRIGLYCERIDE
Fragrance Ingredient; Skin-Conditioning Agent - Occlusive נזק 1 מתוך 10
נראה שיש טעות- כתבו acrylic במקום caprilic
DIMETHICONE
Antifoaming Agent; Skin-Conditioning Agent - Occlusive; Skin Protectant; EMOLLIENT; SKIN CONDITIONING; SKIN PROTECTING נזק 2 מתוך 10
CETYL PALMITATE
Fragrance Ingredient; Skin-Conditioning Agent - Occlusive; EMOLLIENT; MASKING; SKIN CONDITIONING נזק 1 מתוך 10
UREA
Buffering Agent; Humectant; Skin-Conditioning Agent - Humectant; ANTISTATIC; SKIN CONDITIONING נזק 4 מתוך 10
ALLANTOIN
Skin-Conditioning Agent - Miscellaneous; Skin Protectant; SKIN CONDITIONING; SKIN PROTECTING; SOOTHING אין נזק
PHENOXYETHANOL
Fragrance Ingredient; Preservative אלכוהול ארומתי , חומר משמר. נזק 4 מוך 10
RETINYL PALMITATE VITAMIN A PALMITATE
Skin-Conditioning Agent - Miscellaneous; SKIN CONDITIONING נזק 5 מתוך 10
DISODIUM EDTA
Chelating Agent; VISCOSITY CONTROLLING נזק 3 מתוך 10
FRAGRANCE
DEODORANT; MASKING; PERFUMING נזק 8 מתוך 10
קישורקרן_שמש_מאוחרת‏ (25.12.2010 10:06):
תודה על התשובה המהירה והמפורטת!! שבת שלום.
קישור*ניבה_שקד‏* (25.12.2010 21:44):
היי עפרהל'ה,לא ידעתי שהכימיקלים נעשים חדירים יותר לעור ככל שהקרם מתיישן. למה זה קורה???
קישורעפרה_עדין‏ (27.12.2010 13:42):

החומרים שאציין בהמשך הם כימיקלים (אמינים משניים) שנמצאים בהרבה ממוצרי הקוסמטיקה. הם יוצרים תרכובת רעילה עם תוצרי חנקן (ניטריטים), וכך נוצרים ניטרוזאמינים המסוגלים להספג במהירות בעור. כאשר נוצר ניטרוזאמין משמפו או מקצף אמבטיה כדוגמה, הוא יכול להכנס לזרם הדם. ככל שהתכשיר עומד זמן רב יותר על המדף ובטמפ' גבוהה (במיוחד בארץ החמה שלנו), הניטריטים ממשיכים להיווצר בצורה מואצת יותר בגלל התפרקות של כימיקלים אחרים בתכשיר. אין בארץ איסור על השימוש באמינים המשניים או על השימוש בכימיקלים יוצרי תוצרי חנקן, והתקנות אינן מציינות במפורש, אילו חומרים אסור להכניס יחד כדי להימנע מיצירת התרכובת המסרטנת. התוצאה: החומרים עדיין מצויים במגוון עצום של מוצרי קוסמטיקה, בחלק גדול מהם בצוותא, והאירוניה היא שלפעמים אפשר ללמוד על כך מהתווית עצמה.חשיפה ממושכת לחמרים אלו עלולה לשנות את תפקודי הכבד והכליות ואף לגרום לסרטן
הכימיקלים הבאים יכולים ליצור זיהום בניטרוזאמין שהוא חומר מסרטן. נמצאים בשימוש נרחב במוצרים קוסמטיים.
2-bromo-2-nitropropane-1,3-diol
Cocoyl Sarcosine
DEA compounds
Imidazolidinyl Urea
Formaldehyde
Hydrolysed Animal Protein
Lauryl Sarcosine
MEA compounds
Quaternium-7, 15, 31, 60, etc
Sodium Lauryl Sulfate
Ammonium Lauryl Sulfate
Sodium Laureth Sulfate
Ammonium Laureth Sulfate
Sodium Methyl Cocoyl Taurate
TEA compounds
קישור*גילית_ט‏* (16.01.2011 17:31):
מה דעתך על POTASSIUM HYDROXIDE בשמפו?
קישורעפרה_עדין‏ (25.02.2011 15:25):
לגבי דאודורנט טבעי. פתרתי את הבעיה סופית !!! זהו, אני מנסה כבר חודש ולא שמה שום דבר אחר.
אפשר להגיד תודה ל אהבת_עולם‏‏ שגילתה את שני הרכיבים,.פשוט היה צריך לחבר ביניהם כדי להגיע לתוצאה המושלמת...
מחזיק מעמד יום שלם כלומר יותר טוב מכל דבר אחר ובזכות שמן הקוקוס גם לא מגרה כמו סודה לשתייה לבדה.
הנה המתכון:
מצרכים:צנצנת קרם פנים ריקה, יבשה ונקיה
1 כף סודה לשתיה
30-50 גר שמן קוקוס טבעי מכבישה קרה (עם ריח קוקוס)
הכנה: לערבב ולהכניס למקרר לשעה. לאחר ששמן הקוקוס מתקשה, לערבב שוב היטב ולהכניס למקרר לכמה שעות.
שימוש: לקחת מעט חומר ולמרוח על בתי השחי הנקיים.
בחורף אפשר לשמור בחוץ. בקיץ עדיף במקרר כיוון שהשמן הופך לנוזלי ואז הסודה לשתיה שוקעת.
קישור*מעיין* (25.02.2011 20:42):
אין לסודה לשתיה שום אפקט שלילי או לא בריא על העור?
קישור*מעיין* (25.02.2011 20:42):
אשמח לשמוע מה את חושב על המוצרים של עומר הגליל, הרכיב הראשון למשל בשמפו הוא מים...
קישורעפרה_עדין‏ (26.02.2011 11:37):
להלן ניתוח הרכיבים הלא טבעיים בשמפו (לפי תמונה ששלחה אלי שואלת באתר אסימון)COCAMIDOPROPYL BETAINE-CAPBהוא אחד הגורמים האלרגניים השכיחים בתעשיית הקוסמטיקה. במחקר שנערך נמצא ש 66% מהסובלים מאלרגיה של מגע (קונטקט דרמטיטס) רגישים לחומר זה.נזק 5 מתוך 10 לפי skindeep.
DECYL GLUCOSIDE
חומר משטח. לא מזיק
PANTHENOL
מרכך. נזק 2 מתוך 10 לפי skindeep
סה"כ- השמפו יכול לעורר אלרגיה. הוא לא טבעי לחלוטין כמובן, אם כי הוכנסו אליו כמה רכיבים טבעיים.
האם הוא מאושר ע"י משרד הבריאות? משום מה נראה לי שחסרים בו רכיבים. אני לא רואה חומר משמר כל שהוא וזה לא הגיוני כיוון שיש בו מים וחמרים צמחיים ולכן יכול להתקלקל ללא משמרים.
קישוראום_שלום‏ (27.02.2011 22:26):
הי עפרה, אני יודעת שכבר שאלתי אותך וענית לי פעם אבל אני לא מוצאת את התכתובת ההיא.
על איזה שמן בסיס היית ממליצה לעור יבש. אני מרגישה ששמן שקדים למשל ממש לא מספיק לי.
קישורעפרה_עדין‏ (28.02.2011 10:19):
עור יבש: חמאת שיאה, חוחובה, קוקוס, שמן רימונים (מאור יקר)
קישוראום_שלום‏ (28.02.2011 10:38):
תודה
קישור*קואלה* (28.02.2011 13:38):
בשבועים האחרונים התחילו לצאת לי פצעים גדולים וכואבים, לא מוגלתים (ללא ראשים לבנים/שחורים) בעיקר בקו הלסת
למה זה קורה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בהם ולמנוע יצאת חדשים?
קישור*מעיין* (28.02.2011 19:30):
תודה על התשובה בקשר לעומר הגליל.אין לסודה לשתיה שום אפקט שלילי או לא בריא על העור?
קישור*דינה* (09.03.2011 11:51):
לא יודעת מה לעשות
הפסקתי לקחת גלולות לפני כחצי שנה, אחרי כמה שנים שלקחתי, ומאז אני מחוצ'קנת. בגיל ההתבגרות לא הייתי מחוצ'קנת במיוחד.
בהתחלה לא הרבה, אחד פה אחד שם.
בחודש האחרון המצב ממש החמיר, אין יום שלא יוצאים כמה חצ'קונים חדשים, חלק מוגלתיים, חלק מתחת לפני העור כואבים מאוד מאוד וגדולים- לפעמים אחרי כמה ימים הם יוצאים על העור ולפעמים לא.
אני ממש אובדת עצות, אני מרגישה שזה מתחיל לפגוע לי באורח החיים.
בהתחלה הנחתי שזה אקנה הורמונלי בגלל שזה היה מופיע בעיקר סביב המחוזר, עכשיו זה כל החודש.
קישורכוכבית_בוקר‏ (09.03.2011 22:39):
לי קרה בדיוק אותו הדבר עם הפסקת הגלולות לפני שלוש שנים. אצלי לקח לזה כמה חודשים להירגע ולהעלם. מאוד קשה, אני יודעת. אפשר ללכת לקוסמטיקאית טבעית ועדינה, לנקות עם חומרים לעור מגורה ובעייתי. גם ממליצה על חומרים טבעיים ועדינים כמו של וולדה ולוידו. אבל יותר מהכל, לנסות לנשום ולתרגל קבלה של עצמי גם ככה. הכל עובר. אומרת ומאחלת שתצליחי לא להילחם וגם באמת יודעת כמה שזה לא פשוט..
קישורstav (10.03.2011 18:15):
דינה, איך את מטפלת באקנה שלך בינתיים ? מה ניסית ?
קישורstav (10.03.2011 18:33):
אום_שלום‏ , ליובש תשתמשי בשמן זית. זה מעולה. למרוח שמן זית מיד אחרי המקלחת.
בנוסף, אם את משתמשת בסבונים תעשייתיים, תחליפי אותם בסבונים מוצקים טבעיים על בסיס שמן זית. סבון טבעי טוב, אינו מייבש.
קישורstav (10.03.2011 18:50):
איך מומלץ לטפל בורידים בולטים ברגליים ?
קישור*דינה* (10.03.2011 21:48):
לא יותר מדי, משתמשת בסבון יחסית טבעי, נוזלי, ועל הפצעים שמה חומרים מייבשים קונבנציונלים. משתדלת להשתמש בקרם פנים, כי אני יודעת שיובש יחמיר את המצב. מצד שני זה קרם רגיל.
חשבתי על זה ואני לא יודעת אם זה הורמונלי או לא, האם זה שזה לא סביב המחזור זו אינדקציה?
קישור*דינה* (12.03.2011 01:09):
למישהו יש רעיון איך לשפר את המצב ולו בקצת?
קישור*אבולה* (12.03.2011 11:31):
למישהו יש עיצה לגבי קרטוזיס פילאריס? מה באמת עוזר? משחהת חומץ תפוחים, תזונה, לייזר להורדת השיערות, כלום, זיקנה.....
קישור*שקדי_ה?‏* (12.03.2011 12:26):
דינה-
אני ממש לא אשת מקצוע, אבל יש כמה דברים מהדף כאן שלי עזרו מאוד.
ברמה החיצונית, לעבור לסבון טבעי לגמרי, שמומלץ למצבי אקנה, או- וזה לדעתי הכי טוב- להפסיק עם סבון בכלל, ופשוט לנקות את הפנים עם מגבת קטנה רכה ונקייה שהרטבת במים חמימים. וגם להפסיק מיד להשתמש ב חומרים מייבשים קונבנציונלים . סבון וחומרים מייבשים מורידים את השומן הטבעי של העור וזה גורם לייצור יתר של חלב.
אם את משתמשת בקרם פנים רגיל אז גם אותו להפסיק מיד, ולעבור לקרם או נוזל טבעי על בסיס שמנים בלבד שאת מערבבת עם מים לפני המריחה, ורצוי כזה שהותאם לך אישית ויכלול את מה שמתאים למצב העור שלך מבחינת חיטוי ושיקום במקביל להזנה (כאן באתר יש לפחות שלוש נשים שיכולות לעזור לך בזה: ניבה_שקד‏ , ענבל_נתן_בר‏ ו עפרה_עדין‏ ). מסיכת יוגורט על בסיס יומיומי גם מאוד עוזרת.
ברמה הפנימית לבדוק תזונה, ואולי להיעזר בטיפול תזונתי או בדיקור. וגם כפי שכבר נאמר לחכות בסבלנות- למערכת ההורמונלית לוקח זמן לחזור לעצמה אחרי נטילת גלולות.
אם קוסמטיקאית אז רק בעיני אך ורק טבעית באמת כמו עפרה_עדין‏ , ואם זה ממש בלתי אפשרי להגיע אליה מבחינתך אז ללכת למישהי אך ורק לניקוי, לא לתת לה למרוח עלייך תכשירים משום סוג, ולוודא שהיא מנקה את הפנים אחרי טיפול באדים ולא בעזרת ג'ל התפחה.
קישור*בשמת_א‏* (12.03.2011 15:17):
_ולוודא שהיא מנקה את הפנים אחרי טיפול באדים ולא בעזרת ג'ל התפחה_
את יכולה להסביר מה זה ג'ל התפחה ולמה חשוב אחרי טיפול באדים ולא בג'ל הזה?
קישור*שקדי_ה?‏* (12.03.2011 16:12):
בטוחה שעפרה תסביר טוב ממני ובצורה מקצועית יותר, אבל הנה מה שאני יודעת מביקורים רבים מספור אצל מגוון קוסמטיקאיות:
לפני שקוסמטיקאית מנקה את הפנים ומרוקנת נקבוביות סתומות היא צריכה לפתוח את הנקבוביות כדי להקל על הניקוי. שיטה אחת היא בעזרת אדי מים (כמו שאחרי מקלחת חמה הנקבוביות נפתחות). בהנחה שכבר מנקים את הנקבוביות זו נראית לי שיטה טבעית שלא כרוכה במגע של חומרים לא טבעיים עם העור, וזה קריטי במיוחד במקרים של אקנה.
שיטה שנייה היא בעזרת ג'ל התפחה- חומר במרקם ג'ל שפוער את הנקבוביות ויוצר אפקט חימום (ממש מרגישים חום בפנים כשמורחים אותו). אין לי מושג מה בדיוק יש בזה אבל טבעי זה ממש לא נראה לי, מכיוון שזה במרקם של ג'ל אז ממה שלמדתי כאן בדף זה בטוח מכיל חומרים משמרים, וכשהנקבוביות פעורות אז מגע עם חומרים כאלה הוא בעיני אפילו עוד יותר מסוכן.
קישור*בשמת_א‏* (12.03.2011 16:26):
תודה! הבנתי יותר.
קישור*דינה* (12.03.2011 19:44):
תודה רבה על העצות!
עכשיו אני אעבור לדף דחיינות_כרונית‏ כדי לקבוע תור לקוסמטיקאית...
קישור*פלונית* (12.03.2011 23:57):
שלום למומחיות הקוסמטיקה הטבעית,
יש לי שאלה בתחום העור שאולי היא לא אמורה להיות מופנית לכאן..אבל אני כותבת כאן בתקוה שכן.
ממש צריכה עזרה..
יש לי בעיה של מורסות / גולה כהה מתחת לעור באזור המפשעה, משחה שחורה קצת עוזרת לנקז
מוגלה אבל אחרי יום יומיים או אפילו כמה שעות זה שוב הופך לגולה כואבת.
האם יש משהו טבעי לעשות בנידון? אני ממש פוחדת ללכת עם זה למרפאה...
הם עוד יתנו לי אנטיביוטיקה ועוד כל מיני דברים (למרות שמגעיל יותר מהמשחה השחורה אין..
זה נפט גולמי לא? ככה לפחות זה נראה ומריח..)
קישורהערסית_מהשכונה‏ (13.03.2011 11:22):
הייתי מציע , כפררה , שתבררי קודם כל מה גורם למורסות הללו...רופא עור יועיל לך מאוד.
העור הוא מראה של התהליכים הפנימיים המתרחשים בגוף...כבר אמרנו לא?
קישורעפרה_עדין‏ (19.03.2011 10:12):
איזו פעילות הייתה כאן בזמן של נכחתי...תודה ל שקדי_ה?‏ שעזרה בתשובות נהדרות
פלונית-
_יש לי בעיה של מורסות / גולה כהה מתחת לעור באזור המפשעה, משחה שחורה קצת עוזרת לנקז_זו בעיה כרונית וחוזרת על עצמה. הדרך היחידה לפתור זאת לתמיד היא להסיר את השיער באופן תמידי באזור (טכנולוגיית IPL בשילוב עם שיטת EPIL FREE )
יש הרבה קוסמטיקאיות שעושות את זה.
קישור*פלונית* (19.03.2011 11:55):
עפרה תודה על תשובתך, יש לי שיער כהה והרבה ועור בהיר, האם ipl באמת עדיף? האם צריך לגלח לפני הטיפול?
ובכללי - האם את מכירה אולי את הטכנולוגיות הביתיות ויכולה לומר עליהן משהו (me שנמכר בסופרפארם למשל)
אחרי שאני מסירה בשעווה יש לי המון פצעים (אחרי יומיים) ולכן הפסקתי להסיר ואני פשוט לא חושפת רגלים ולא הולכת לים בריכה וכו
זה מבאס מאד ואשמח למצוא פתרונות לשיעור היתר ולפצעים גם יחד..
תודה!
קישור*פלוני_אלמונית‏* (20.03.2011 12:52):
למישהו יש משהו לספר על הסבונים של ד"ר ברונר?
קישורעפרה_עדין‏ (21.03.2011 10:58):

יש לי שיער כהה והרבה ועור בהיר, האם ipl באמת עדיף? האם צריך לגלח לפני הטיפול?
אני באמת מציעה לך לעבור הסרת שיער לתמיד אצל אחת הקוסמטיקאיות (תשאלי מסביבך, מישהי בוודאי תוכל להמליץ לך).
מהכרות עם משהי שסבלה גם היא ממורסות באזור המשפעה, רק הסרת שיער (IPL תהיה טובה לך) עוזרת מאוד כיוון שהמורסות נוצרות מהיתקעות של שיער מתחת לעור.
צריך לגלח יום לפני הטיפול אבל אפשר גם רק לגזור נדמה לי.
קישור*זכרו_נות?‏* (11.04.2011 08:17):
הי עפרה
לפני כשבועיים המצח שלי התחיל מתהדר, מקדימה ובצדדים (בעיקר קרוב לקו השיער אבל לא רק), בפצעונים קטנים יותר ופחות, רובם אדומים עם חלב, כאלה שמפתה "לפוצץ" (אני יודעת שעדיף לא לעשות את זה), מלווים בתחושת שומניות במצח.
בהתחלה חשבתי שמדובר ברגישות לשמפו או לחומר לשיער, אבל בשמפו הזה אני משתמשת כבר כמה חודשים, והחומר לשיער הוא שמן קוקוס של ג'מוקה.
ניסיתי שטיפות במים חמים ומסיכות יוגורט, ואין שיפור, ואפילו החמרה.
הרגלי טיפוח: שטיפת פנים במים חמים בערב ומים קרים בבוקר בלבד.
תזונה: בלי שינויים.
סוג עור: מעורב. באופן כללי לא בעייתי בכלל, אף פעם לא סבלתי מבעיות עור פנים מיוחדות, ואפילו להיפך (גנים טובים).
מציינת שבימים אלה יצאו פצעים דומים גם בגב, אבל הרבה הרבה פחות.
יכול להיות קשור בסוג של אלרגיה עונתית? אם כי בשנים קודמות זה לא קרה.אין לי שום ספק שהמקור הוא נפשי (פעם אחת ויחידה קרה לי בדיוק אותו דבר, לפני כשש שנים, עבר מעצמו אחרי כחודש), ובכ"ז תוהה אם יש לך רעיונות איך להקל על המצב בינתיים.
תודה ויום נעים flowerקישורעפרה_עדין‏ (16.04.2011 11:12):לפעמים מתפתחת אלרגיה מאוחרת. כלומר: אנחנו משתמשים או צורכים מוצר כל שהוא הרבה זמן, ללא תופעות (כמו שמן קוקוס) ופתאום מתפתחת אלרגיה. אז כדאי גם לנסות לעצור שימוש בשמן לחודש ולראות האם יש הטבה. השמפו נשטף לכן פחות סביר שיעורר אלרגיה.יכול מאוד להיות שהסיבה היא נפשית ואז קשה מאוד לפתור את הבעיה. אפשר למתן את הדלקתיות בצורה חיצונית ע"י מריחת האזור עם 2 טיפות שמן אתרי לבנדר או עץ התה פעם- פעמיים ביום. ייבוש הפצעים ע"י מריחת חימר ירוק (קנייה בחנות טבע, הוראות הכנה על האריזה).
קישור*פלוני_אלמונית‏* (16.04.2011 13:01):
רציתי לשאול, יש חלופה להבהרת שער בפנים מלבד ג'ולן שנראה רווי בחומרים חריפים ??? תודה !
קישור*פלוני_אלמונית‏* (16.04.2011 13:08):
מישהי עם עור פנים מדהים אמרה לי שפעם בשבועיים היא מנקה את הפנים עם צמר גפן רטוב סחוט טבול באלכוהול 2%. זה יכול לגרום נזק לעור?
קישורענבל_נתן_בר‏ (20.04.2011 21:42):
הייתי אומרת שזה שעור הפנים שלה מדהים זה למרות השימוש באלכוהול וממש לא בגללו happyלמה את רוצה לנקות את הפנים באלכוהול? את סובלת מאקנה?קישורירח_לבן‏ (21.04.2011 18:12):
הי, שאלה דחופה -
אחרי שכבר נשרפנו (אני ובן ה3) בשמש: חמאת שיאה+לבנדר זה טוב?
קישור*ניבה_שקד‏* (23.04.2011 21:08):
אחרי שכבר נשרפנו (אני ובן ה3) בשמש: חמאת שיאה+לבנדר זה טוב?כן. חמאת שיאה ולבנדר זה מצויין. שניהם מרפאים כוויות, בעיקר אם מורחים אותם מיד לאחר אירוע הכוויה (או השהות המוגזמת בשמש). רק חשוב ששניהם יהיו באיכות טובה ממקור אמין!
קישור*ניבה_שקד‏* (28.04.2011 12:09):
טוב, אני משרדגת את התשובה אחרי שחטפתי כווייה קטנה בעצמי:
שלב א': לשטוף במים קרים. בנוסף, להספיג פד גזה בחלבון ביצה ולעטוף את כל שטח הכווייה. (כך שהפלסטר ייגע רק בגזה עם החלבון ולא בעור).
שלב ב': לאחר שהחלבון מתייבש, לשטוף במים ולמרוח חמאת שיאה עם לבנדר ולהשאיר מאוורר.אבל להישרפות רגילה בשמש על שטח עור גדול ללא כווייה עם שלפוחיות, אין צורך בשלב א' עם החלבון, ואפשר להתחיל מיד עם חמאת השיאה.
קישור*שלולית_י‏* (28.04.2011 15:58):
עכשיו מצאתי כימאית שמכינה לי קרם הגנה משמנים בלבד ומקדמי הגנה מינרלים- ללא מים. אף חברה מסחרית לא עושה את זה, כנראה משיקולי עלות (יותר זול לשים מים, במילא אף אחד לא מבין..).
מדובר על קרם הגנה נגד שמש? לפנים?
אם כן, תוכלי בבקשה לפרט אם חברתך מעונינת למכור גם לאחרים, ומהן העלויות?
קישורקרן_שמש_מאוחרת‏ (28.04.2011 16:00):
שאלה - אני מניקה ומעוניינת להפסיק לכסוס ציפורניים. הדרך היחידה שאני מצליחה להזכיר לעצמי לא לכסוס היא אם אני שמה לק. כרגע אני משתמשת במחזק של חברת תפוח ם (שמה שכבה חדשה כל יום בתקווה שזה אכן יחזק את הציפורניים החלשות שלי) החל אבל מטריד אותי ההשפעה שעשויה להיות לזה על היונקת (שאיפת הריח או החומר עצמו אם נספג בעור שלי ועובר אליה בהנקה). מישהי כאן יודעת האם יש בסיס לחשש הזה? הייתי רוצה גם פעם בחודש לעשות מניקור כדי לעודד אותי להמשיך עם המבצע ולאז אולי לשים לק ממש. מה דעתכן? למיטב ידיעתי אין פיתרון אחר טיבעי לנושא אבל אם יש, אשמח לשמוע.
קישור*גברת_פלפלת‏* (28.04.2011 19:59):
קודם כל, בטח אל תמרחי כשהיא בסביבה ותני ללק להתייבש היטב היטב לפני שאת מתקרבת אליה. תמרחי באוויר הצח כך שלא תנשמי את האדים בעצמך. מעבר לזה לא יודעת כמה זה נספג דרך הציפורניים לעור, או לדם- מצד אחד בטוח שיש איזשהי השפעה, ומצד שני היא נראית לי זניחה לעומת כל הרעלים האחרים שאנחנו נושמים וסופגים. אבל אני לא מומחית, אז לשיקולך happy<אני הפסקתי למרוח לקים בשנים האחרונות, גם בגלל הריח, גם בגלל שאחר כך צריך להוריד באצטון וזה ממש נוראי, וגם בגלל שאיכשהו זה מרגיש לי חוסם את כל התחושתיות בציפורניים. ואני הייתי מאלה שלא זזות מטר בלי לק>קישורקרן_שמש_מאוחרת‏ (28.04.2011 22:11):גברת פלפלת תודה על התשובה. אני כמובן מורחת כשהיא לא בסביבה ועושה את זה באמת באוויר הפתוח. גם אני לא מתכוונת למרוח לקים לאורך זמן אבל רוצה רק לעשות את זה עד שאגמל מהכסיסה.
קישור*פלונית_זמנית‏* (16.05.2011 17:53):
הקיץ מתקרב ועמו הקושי הגדול לחשוף את הגוף.. התברכתי בהרבה שיער
ועור לבן לבן וגם פצעים כשאני כבר מנסה להסיר, בקיצור נמאס לי, אני רוצה קיץ אחר ומשוחרר
אולי יש למישהי נסיון בהסרת שיער לצמיתות עם המלצות
נכון שזה מאד לא טבעי אבל אולי בכל זאת..
ויותר מזה, אולי יש למישהי נסיון עם המכשיר me החדש שנמכר בסופרפארם?
זה יהיה כל כך משמח אם הוא באמת עובד..
אשמח מאד מאד לעצות!
קישור*שני* (20.05.2011 09:11):
שלום לכולן,רציתי לשאול מה מומלץ למרוח על עור הפנים מיד לאחר הסרת שיער בשעווה, על מנת לטפל בעור שנותר אדום ולצמצם את זמן האדמומיות.
חשבתי על מסיכת שיבולת שועל או אולי חמאת שיאה כמו שהומלץ לכוויות שמש, אבל הייתי שמחה לשמוע דעה של מביני דבר ;)
תודה רבה,
שני
קישורעפרה_עדין‏ (28.05.2011 09:53):
שני שלום
אחרי שעווה (במיוחד במקומות רגישים ו לכאלו שמאדימות בקלות),
אני מורחת משחת אבץ וקלנדולה שאני מכינה. הלקוחות שלי טוענות שזה עובד כמו קסם.
קישורעפרה_עדין‏ (28.05.2011 10:01):
הסרת שיער לתמיד
גם אני החלטתי אחרי התלבטויות רבת שנים (עדיין לא יודעים את ההשלכות ארוכות הטווח, כי הטיפול לא קיים כל כך הרבה שנים)

...לעבור הסרת שיער בבתי השחי , אצל קוסמטיקאית בסביבתי, שעובדת עם שיטת IPL. כבר מהטיפול הראשון ראיתי האטה משמעותית בצמיחה.
כדאי לעשות את הטיפול אצל קוסמטיקאית שגם משלבת עוד שיטות כמו "אפיל פרי" כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.
"אפיל פרי" זה חומר שנמרח לאחר שעווה ומדכא משהו כמו 60% מהצמיחה. גם כאן יש צורך לעבור מספר טיפולים. מצוין לשערות בהירות שמכשירי האור הממוקד (לייזר, IPL, SHR) לא קולטים.
קישורעפרה_עדין‏ (28.05.2011 10:15):
אני מצרפת כאן קישור למאמר שכתבתי אודות פילינגים למיניהם ולמה חשוב *לא* לעבור אותם על בסיס יומיומי. למה *כן* חשוב לשמור על התאים המתים עד לקילופם באופן טבעי ומה תפקידים על העור (כן..יש להם תפקיד!)
"הנה הקישור למאמר"‏http://www.adin-is-natural.com/100023/%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%96%D7%94-%D7%93%D7%95%D7%95%D7%A7%D7%90-%D7%9C%D7%90-%D7%98%D7%95%D7%91‏
קישור*פלונית_ביישנית?‏* (17.06.2011 23:42):
הפסקתי לקחת גלולות וחזרו לי פצעונים באיזור החזה, וגם המון בגב. איך אפשר לאזן את העניין הזה באופן טבעי? זה עובר באיזשהו גיל? (אני כבר לא נערה מתבגרת...) יש לציין שהתזונה שלי כמעט לא כוללת מזון מעובד, חוץ מחטאים של חטיפי שוקולד פעם בכמה ימים...
קישורעפרה_עדין‏ (06.08.2011 12:05):
חזרתי אחרי חופשה ארוכה...
במקרה של פצעונים כואבים ומוגלתיים - כדאי לשים טיפת שמן עץ התה או לבנדר (טהורים) על מקום הפצע כבר כשהוא מתחיל לכאוב, וללוות אותו מידי יום.
הרבה פעמים הפצעון אפילו נמנע מלצאת.
מבחינה פנימית - מציעה לך ללכת למרפא/ה סיני/ת טוב/ה
קישור*נורלי* (07.08.2011 01:10):
שלום!יש לי שאלה לגבי קרמי הגנה מהשמש. כמובן, עדיף לא להיחשף, ואני גם יודעת שלשמן שומשום, חוחובה וחמאת שיאה יש מקדם הגנה קטן, משהו באיזור 5.
אבל לפעמים צריך דברים רציניים...:)
של אילו חברות היית ממליצה, עפרה? מה הכי פחות מזיק? Avene למשל?
תודה!
קישורעפרה_עדין‏ (09.08.2011 20:08):
כן Avene בסדר יחסית
קישור*נורלי* (09.08.2011 22:50):
תודה!יותר טוב מדר' האושקה או וולדה?
קישורעפרה_עדין‏ (16.08.2011 13:55):
הייתי בוחרת בהאושקה. וולדה משתמשים אפילו בשמנים אתריים לא אמיתיים
קישורעפרה_עדין‏ (16.08.2011 13:56):
הכשרתי 3 קוסמטיקאיות נוספות לטיפולים קוסמטיים טבעיים לחלוטין. באזור הצפון (עמק יזרעאל/ תענכים), באזור השרון ועוד אחת בגדרה חוץ ממני.
אני מעוניינת להעביר הרצאה על קוסמטיקה ואיפור טבעיים באזור הצפון ובאזור השרון ,יחד עם הקוסמטיקאית באותו אזור.
למעוניינות- ניתן לפנות במייל - ‏‏adin.is.natural@gmail.com‏‏למי שמכירה קוסמטיקאיות ממש ממש טובות, ישרות, נקיות בעיקר באזור תל אביב וירושלים (גם באזורים אחרים) - אשמח לשמוע עליהן. אני מכשירה אותן לעבוד בשיטה הטבעית ללקוחות שמעוניינות בכך.
קישור*נורלי* (17.08.2011 04:14):
תודה עפרה!וואו, לא ידעתי שוולדה כאלה גרועים! איך ככה?
למה לדעתך האושקה יותר טוב מ Avene?
פשוט חברות שלי לא יוצאות מהבית בלי לשים קרם נגד שיזוף על הפנים, ואני נמנעת בגלל הכימיקלים, או שמה שמנים טבעיים (שומשום, חמאת שיאה, חוחובה), אך זה הרי לא מספיק....
אוף...
קישורLemongras (17.08.2011 17:14):
לעפרה שלום!
רציתי לדעת מהיכן קיבלת את המידע על כך שחברת וולדה משתמשים בשמנים אתרים לא אמיתיים?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (17.08.2011 21:55):
הי עפרה,
לשני הילדים שלי (6, 3.5) יש פצעים מגרדים בקרקפת. ניסיתי למרוח שמן קוקוס עם לבנדר - לא נראה שעוזר. לא ברור לי ממה זה נובע (אולי קשור לקיץ ולהזעה?). את מכירה את התופעה?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (01.09.2011 18:02):

.
לעפרה שלום!
אני בחורה בת 22 שהתחלתי להשתמש בתכשירים לפנים ,אך כל תכשיר שאני משתמשת בו בין טבעי ובין שלא טבעי אני מקבלת תוצאה שאני לא מרוצה ממנה ואפילו אני מרגישה שהרסתי את הפנים .הייתי מאוד רוצה ושמחה שתאמרי לי כיצד כדאי לי לטפח ולשמור על עור הפני שלי. יש לי עור רגיל הנוטה ליבש ואני בעלת עור כהה.תודה.
קישור*שקד* (28.09.2011 14:31):
איזה שמן מומלץ יותר לטיפוח השיער- חוחובה או קוקוס? (לשיער דק וחלק וקרקפת שומנית)
קישור*ניבה_שקד‏* (01.10.2011 14:09):
איזה שמן מומלץ יותר לטיפוח השיער- חוחובה או קוקוס? (לשיער דק וחלק וקרקפת שומנית)ניסיתי את שניהם ושמן הקוקוס יותר מתאים. הוא מונע חשמל סטאטי ומעניק לכל סוגי השיער מראה מסודר וזוהר. (מורחים על שיער רטוב ומסתרקים. כשהוא מתייבש, השיער נראה ממש בריא ויפה).
קישורטדליק_נהנאנע‏ (02.10.2011 01:47):
ניסיתי את שניהם ושמן הקוקוס יותר מתאים. הוא מונע חשמל סטאטי ומעניק לכל סוגי השיער מראה מסודר וזוהר. (מורחים על שיער רטוב ומסתרקים. כשהוא מתייבש, השיער נראה ממש בריא ויפה).
יש על העניין דיון בדף שמן_קוקוס_לא_זוכרת?‏ _בדיוק_מה?‏... ואני כנראה מהבודדות ששמן הקוקוס לא עשה טוב לשיערי. אבל אולי הסתרקתי ורק אחר כך מרחתי שמן קוקוס, אז אנסה שוב.
קישור*ניבה_שקד‏* (04.10.2011 08:53):
בדיוק. הסירוק מפזר את הקוקוס באופן שווה על השיער ואז זה נראה טוב. גם לא צריך לשם כמות גדולה. אחר כמה ימים זה כבר נעשה שומני מיד ואז צריך לחפוף ולהתחיל מחזור חדש של קוקוס על שיער רטוב ואחר כך להסתרק.
קישורתשובה (04.10.2011 09:09):
הדבר היחידי שמונע אקנה מכל סוג ולתמיד הוא הימנעות מוחלטת מסוכר ומוצרים המכילים סוכר על כל סוגיו ואפילו פירות יבשים.
האקנה היאא חיידקים. חיידקנים ניזונים מסוכר.
אין עודף סוכר בגוף = אין לחיידקים על מה לחיות - אין אקנה.
שום תכשיר חיצוני לא יפתור את הבעיה. האקנה נקראת לפעמים ברפואה - סכרת של העור.
קישור*פלונית_ביישנית?‏* (04.10.2011 11:17):
יש לך קישורים בנושא? ולאיזה סוכר הכוונה, רק למעובד או גם לסוכר פירות?
קישורתשובה (04.10.2011 16:00):
אין לי קישורים, יש לי ניסויים בבני-אדם (אני).
זה נכון שלאקנה מעגל הורמונלי שקשור למחזור, ושיש כאלה שמתחצ'קנות בהריון או כאלה שדוקא בהריון יש להן עור חלק לשם שינוי, אבל החיידק צריך בסיס לחיות עליו, ואם אין לו, הוא לא מתרבה.למרבה הצער מדובר בכל סוכר, גם פירות. לדוגמה אם אני אוכלת המון אבטיח, או תמרים, ההשפעה דומה לחתיכת עוגה - חצ'קונים למחרת.
הגמילה מסוכר קשה בהתחלה, אבל זה נהיה קל יותר אחריו חודש בערך.
קישור*ניבה_שקד‏* (05.10.2011 14:31):
למרבה הצער מדובר בכל סוכר, גם פירות. לדוגמה אם אני אוכלת המון אבטיח, או תמרים, ההשפעה דומה לחתיכת עוגה - חצ'קונים למחרת.
הגמילה מסוכר קשה בהתחלה, אבל זה נהיה קל יותר אחריו חודש בערך.אבל הגוף חייב סוכר ובמיוחד פירות טריים. חיידקים יש תמיד בכל מקום והרעיון הוא להרוג אותם בעזרת מערכת חיסון טובה ולא להפסיק לאכול פירות. אני אוכלת טונות של פירות ויוצא לי פצעון קטן רק פעם בשנה בערך. חייב להיות פיתרון אחר חוץ מלהפסיק לאכול פירות! זה שעוד לא מצאו אותו לא אומר שצריך להיצמד לפתרונות שמזיקים לנו בטווח הארוך...
קישורתשובה (05.10.2011 16:17):
חשבתי שהכוונה היא סוכר פירות, כמו זה שבא בקופסה, שנתנו לנו כתינוקות.
כמובן, פירות זה טוב.
חצי אבטיח, או חמש כפות סילאן - זה סוכר לוריד. לא משהו. יש גם עניין של מתינות.
לאקנה לא יעזור לשים מולסה בתה במקום סוכר לבן, וגם לא יעזור לשים דבש בעוגה. כי אלה סוכרים כמעט טהורים.
פירות כן. ריבת פירות 100% לא. יש הבדל בין שני הדברים.
ה שעוד לא מצאו אותו לא אומר שצריך להיצמד לפתרונות שמזיקים לנו בטווח הארוך...
ומחוץ לנושא, קשה להאמין שאי אכילת פירות מזיקה לטווח ארוך. יש מספיק ויטמינים וסוכר גם בירקות.
קישור*פלונית_ביישנית?‏* (05.10.2011 18:14):
תודה. ניסיתי לקרוא קצת ברשת ויש טענה כי גם הסוכר וגם ההורמונים רק מחמירים את הבעיה המקורית שהיא רעלים בגוף שבגללם יוצאים הפצעונים. בזה הרבה יותר מורכב לטפל :(
קישורפלונית_ביישנית_אחרת?‏ (05.10.2011 22:10):
שלום,
יש לי הרבה פצעונים על הפנים, לא יודעת אם לקרוא לזה אקנה, הם נראים כמו פריחה, ונמצאים בלחיים ומתחת לעצמות הלחיים, לפעמים בולטים יותר ולפעמים פחות.
אני בת 32, וזה התחיל בשנתיים שלוש האחרונות אני חושבת. לא מגרד או מוגלתי. בד"כ גם לא מפריע לי, למרות שזה לא יפה.
האם קשור למה שנכתב למעלה בקשר לאכילת סוכר?
או בכלל מזון לא אורגני/ לא בריא?
אני אוכלת גם דברים לא בריאים, אבל סה"כ יחסית לקרובים שלי אוכלת בריא, ורק לי יש פצעונים...
תודה
קישור*פלונית_ביישנית?‏* (05.10.2011 22:40):
את משתמשת במגבונים לחים על הפנים? כי זה יכול לגרום לזה...
קישור*בשמת_א‏* (06.10.2011 10:03):
וגם לא יעזור לשים דבש בעוגה. כי אלה סוכרים כמעט טהורים_
דבש אורגני לא מחומם - לא בעייתי. להיפך, מחטא ומעודד חיידקים טובים.
דבש בעוגה - מחומם. הופך לסוכר טהור. זבל._ומחוץ לנושא, קשה להאמין שאי אכילת פירות מזיקה לטווח ארוך. יש מספיק ויטמינים וסוכר גם בירקות.
זה פשוט לא הגיוני לאדם בריא. הבעיה של האקנה היא הבעיה של התזונה המערבית: מזון מעובד, יותר מדי סוכר, מזונות ריקים כמו קמח לבן, אורז לבן.
העובדה היא שאקנה לא מוכרת בחברות שניזונות אך ורק מהתזונה המסורתית הטבעית שלהן (לרוב שילוב של בעלי חיים + צמחים, הכל מקומי). אז פירות בוודאי שיש שם. מה שאין שם אלה דברים באריזות...
קישורתשובה (06.10.2011 10:29):
דבש אורגני לא מחומם - לא בעייתי. להיפך, מחטא ומעודד חיידקים טובים.
סוכר טהור. התכונות האנטי דלקתיות שלו לא מספיקות כדי לכסות על כך שהוא קרקע פורייה לחיידקים.אני חושבת שכבר היה שיח על פירות בדף אחר - שפע הפירות שיש לנו עכשיו מעולם לא היה קיים בפני האדם הקדמון או חברות שבטיות כיום - הם אכלו פירות לעיתים רחוקות ובגיוון מוגבל.
היום התפוחים מהונדסים להיות מתוקים בטירוף, האגסים גם כן.
אין לי הרבה להוסיף - שכל אחת תעשה ניסוי על עצמה.
קישור*שרית* (06.10.2011 10:34):
_יש לי הרבה פצעונים על הפנים, לא יודעת אם לקרוא לזה אקנה_
אולי סוג של אלרגיה?
קישור*חלמונית* (06.10.2011 22:04):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:שלום אני בת 19 ואני סובךת משער על הפנים כמו זקן כזה רציתי לדעת איזה משחות או דרכים טבעיות יש להורדת השער הזה כי זה מגעיל אותי בבקשה תעזרי לי
קישור*פלונית_ביישנית?‏* (13.10.2011 12:32):
אני חייבת לעדכן שחצ'קונים וחזרה לעולם הדייטים זו אחלה דרך להגמל מממתקים...
(וזו עוד תוצאה חיובית ל אני_הפסקתי_עם_הגלולות‏ במקום לטשטש בעיות פנימיות בהתערבות הורמונלית..)
קישור*דינה* (28.10.2011 11:24):
מה אפשר לשים על חצקון גדול וכואב שעדיין לא יצא החוצה?
בעיקר כדי להקל על הכאב...
קישורעפרה_עדין‏ (17.12.2011 14:04):
כדי להקל על כאב חצ'קון אפשר למרוח מעט חמאה (כן מהמקרר). כדי לנסות לדכא אותו כדאי לשים עליו טיפה של שמן עץ התה (אמיתי). בהצלחה
קישור*פלוני_אלמונית‏* (17.12.2011 15:46):
גילית שלעשות אינלציה של כורכום עוזר. עשיתי בשביל הגרון ועל הדרך עזר גם ליבוש חצ'קון וניקוי הפנים משחורים. שמים כוכרום במחבת ומאדים. כשיש אדים סוגרים את האש ומכסים כמו שמלה עם מגבת בין הראש למחבת ונושמים את האדים
קישורעפרה_עדין‏ (24.12.2011 10:49):
מעניין...האם הפנים נוקו משחורים אחרי האינלציה?
קישור*פלונית* (18.01.2012 08:10):
עפרה, כתבת בעבר שלא טוב לעשות הרבה פילינג לעור כי ההתחדשות שלו מוגבלת. אני הרבה זמן תוהה לגבי השפעת הסרת שפם בשעווה על העור באיזור זה. נראה לי שגם השעווה מסירה תאי עור ובשנתיים האחרונות אני רואה קמטים שהולכים ומעמיקים מעל השפה העליונה (בשאר הפנים אין לי קמטים). האם לדעתך ההתקמטות יכולה להיות כתוצאה מהשעווה ואיזה דרך אחרת להסרת השפם מומלצת לדעתך? ידוע לי על השיטה בעזרת חוט אך איני יודעת כיצד לעשות זאת וגם הבנתי שלא תמיד השערות נתלשות מהשורש.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (25.01.2012 21:22):
שלום לעפרה, אשמח להתייעץ עימך:
בדקתי היום מוצרים נחמדים של אננדה (חברה שאני בדרך כלל לא מתקרבת אליה בגלל המחירים,אבל היה מבצע בחנות)וחשבתי לקנות תחליב פנים (כדי להחליף סבון פנים) ומסכת בוץ. את מכירה? יש לך דיעה על מידת טבעיותם ויעילותם?
תודה!
קישורעפרה_עדין‏ (01.02.2012 09:38):
כן...בעבר ניתחתי כמה מוצרים שלהם שפרח הלימון שלחה אלי תמונות שלהם עם רשימת הרכיבים הנה ניתוח הרכיבים ה*לא טבעיים* במוצרים :מסכה*
CETYL ESTERS
Skin-Conditioning Agent - Emollient; SKIN CONDITIONING נזק 0
AMODIMETHICONE
Hair Conditioning Agent נזק 0
TRIDECETH-12
Surfactant - Emulsifying Agent נזק 1 מתוך 10
CETRIMONIUM CHLORIDE
Antistatic Agent; Cosmetic Biocide; Surfactant - Emulsifying Agent; ANTIMICROBIAL; PRESERVATIVE נזק 3 מתוך 10
*מרכך*
IMIDAZOLIDINYL UREA
Preservative נזק 5 מתוך 10
חומר שימור נפוץ, המזוהה עם היווצרות של דרמטיטיס לפי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה. Imidazolidinyl urea הוא חומר משמר-משחרר-פורמלדהייד הנמצא בשימוש במוצרי קוסמטיקה, היגיינה, חומרי לחות ועוד
*שמפו
COCAMIDOPROPYL BETAINE
Antistatic Agent; Hair Conditioning Agent; Skin-Conditioning Agent - Miscellaneous;Surfactant - Cleansing Agent; Surfactant - Foam Booster; Viscosity Increasing Agent - Aqueous; FOAM BOOSTING; VISCOSITY CONTROLLING נזק 5 מתוך 10
המח' למחלות עור ומין, המרכז הרפואי האוניברסיטאי, הדסה עין כרם, ירושלים
Cocamidopropyl betaine הוא תחליב אמפוטרי נפוץ במוצרי קוסמטיקה. עדיין לא הוברר עד תום מהו המרכיב האלרגני שבו.
במאמר זה נבדקו שכיחות התופעה בקרב חולים ישראליים והמאפיינים הקליניים בקרב אלה הרגישים לחומר.
לשם כך, 100 נבדקים בחשד לדלקת עור שממגע בקוסמטיקה עברו תבחיני טלאי לסידרה הסטנדרדית ולסידרת הקוסמטיקה המכילה CAPB בריכוז של 1%.
בשישה נבדקים, כולן נשים, נמצאה רגישות ל- CAPB. שיעור הרלבנטיות עמד על 66%. לא נמצא קשר בין רגישות ל- CAPB לבין משתנים נוספים.
לסיכום, שיעור הרגישות ל- CAPB בישראל דומה לדיווח העולמי. CAPB הוא אחד הגורמים האלרגניים השכיחים בתעשיית הקוסמטיקה.
DMDM HYDANTOIN
Preservative
הפורמלין גם ידוע כגורם לרגישויות אלרגיות, ובפרט לאקזמה ("אלרגיה במגע", במינוח הרפואי). לדברי פרופ' אריה אינגבר, מנהל מחלקת העור בבית החולים הדסה עין-כרם ונשיא החברה הישראלית לדלקת עור ממגע, השכיחות הגבוהה של התגובות האלרגיות דחפה חברות קוסמטיקה מובילות להחליף את הפורמלין בחומרי שימור אחרים
.
חוץ מהפורמלין נעשה שימוש בתמרוקים שונים בכימיקלים שהתפרקותם יוצרת פורמלין, כגון ברונופול ו-DMDM Hydantion. אלה גורמים לפחות אלרגיות מן הפורמלין בשל הריכוז הנמוך שלו בהם, אך ככל שהמוצר שוהה זמן רב יותר על המדף, הם מתפרקים יותר, וריכוז הפורמלין בתכשיר עולה.
POLYQUATERNIUM-7
Antistatic Agent; Film Former; Hair Fixative; FILM FORMING נזק 2 מתוך 10
קישור*פלוני_אלמונית‏* (01.02.2012 10:03):
תודה רבה על התשובה המנומקת!!
קישור*פלוני_אלמונית‏* (24.04.2012 23:51):
היי, רוצה לשאול על הרכיבים של מייקאפ של חברת nveyהאם טבעי ולא מזיק?
Ricinus Communis (Organic Castor) Seed Oil*, Carthamus Tinctorius (Organic Safflower) Seed Oil*, Cera Alba (Organic Beeswax), Cetyl Alchohol, Simmondsia Chinensis (Organic Jojoba) Seed Oil, Copernicia Cerifera (Organic Carnauba) Wax*, Glyceryl Stearate, Tocopherol (Vitamin E), Ascorbyl Palmitate (Vitamin C), Daucus Carota Sativa (Carrot) Seed Oil, Benzyl Alcohol (and) Salicylic Acid (and) Sorbic Acid, Glycerin. May Contain +tilted CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77492, CI 77491, CI 77499, CI 77019 (Mica). *Certified Organic Ingredientתודה רבה :)קישור*פלוני_אלמונית‏* (14.05.2012 19:07):
היי, אשמח לתשובה מן המומחיות לשאלה למעלה-תודה!
קישורעפרה_עדין‏ (16.05.2012 10:19):
היי, רוצה לשאול על הרכיבים של מייקאפ של חברת nvey
האם טבעי ולא מזיק?
א. טבעי
Ricinus Communis (Organic Castor) Seed Oil*, Carthamus Tinctorius (Organic Safflower) Seed Oil*, Cera Alba (Organic Beeswax), , Simmondsia Chinensis (Organic Jojoba) Seed Oil, Copernicia Cerifera (Organic Carnauba) Wax*, Tocopherol (Vitamin E), Ascorbyl Palmitate (Vitamin C), Daucus Carota Sativa (Carrot) Seed Oil, *Certified Organic
Glycerinב. סינתטי מזיק:
Glyceryl Stearate,

Benzyl Alcohol משמר, מעורר אלרגיה
Sorbic Acid משמר, אין מספיק מחקרים
ג. סינתטי לא מזיק:
Cetyl Alchohol,
Salicylic Acid
ד. CI 77891 Titanium Dioxide: מינרל טבעי, עלול לחדור לעור (כשהחלקיקים מוקטנים) ועלול לגרום נזק בשאיפה (מחקר על אנשים שעבדו עם החומר בבתי חרושת)
CI 77492 , CI 77491, CI 77499, מינרל טבעי תחמוצת ברזל. לא מזיקה.
CI 77019 מינרל טבעי, מיקה. לא מזיק
קישור*פלוני_אלמונית‏* (16.05.2012 10:52):
תודה רבה רבה! ואשמח לדעת מה דעתך עליו, יותר טוב ממייאפ רגיל? כדאי להשתמש? (האם הנזק בו רציני או "בטל בשישים")
קישורעפרה_עדין‏ (16.05.2012 11:25):
הוא נראה בסדר גמור אבל תרשי לי להיות קצת שיווקית: למה לא להשתמש במייק אפ של מינרז שלא מכיל בכלל חמרים סינתטיים?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (16.05.2012 11:44):
האמת היא שיש לי את המייק אפ של מינרז (שקניתי ממך) והוא אחלה. אני מחפשת משהו כבסיס לצללית שמקבע אותה לכל היום... (וזה של מינרז על כמה שהוא טוב לא עושה את הפעולה הזאת) אם את מכירה מוצר טבעי לחלוטין שעושה זאת אשמח לדעת עליו,תודה!
קישורגרניום (16.05.2012 11:52):
שלום עפרה איך אני יכולה לנסות את המיקאפ של מינרז בכדי להתאים גוון?
אני באזור פ.חנה ,
פניי בהירים מאד ומבוגרים...
תודה
קישורעפרה_עדין‏ (16.05.2012 15:03):
(וזה של מינרז על כמה שהוא טוב לא עושה את הפעולה הזאת) אם את מכירה מוצר טבעי לחלוטין שעושה זאת אשמח לדעת עליו,האם את מניחה את מינרז על קרם פנים?
קישורעפרה_עדין‏ (16.05.2012 15:04):
איך אני יכולה לנסות את המיקאפ של מינרז בכדי להתאים גוון?שולחים אלי למיל תמונה באור יום ואני שולחת דוגמית
קישורהילה_א‏ (19.05.2012 03:13):
היי עופרה, נחשפתי לאחרונה באינטרנט על מידע בנושא החומרים המזיקים שיש במוצרים קומסטיים, והחלטתי לעבור למוצרים טבעיים. יש לי כבר רשימות של חומרים מזיקים, אבל קשה למצוא בחנויות הרגילות מוצרים בטוחים בשיטה הזאת. רציתי לשאול אותך, האם את יכולה להמליץ לי על מייק אפ וקרם טבעיים של חברות כלשהן? בנוסף, ראיתי שהמלצת לניקוי יומיומי של עור הפנים להשתמש רק במים חמים, האם זה באמת ניקוי מספק? ודבר אחרון - אני סובלת מסבוריאה באזורים שונים בפנים, ומטפלת בה בזמן הופעתה במשחות עם סטרואידים, את מכירה תחליף יותר בריא ויעיל לתופעה?תודה רבה על כל תשובה ועזרה.
קישורהילה_א‏ (19.05.2012 03:14):
בהודעה הקודמת - התכוונתי להמלצה למייק אפ וקרם הגנה. כתבתי בטעות רק קרם.
קישורהילה_א‏ (19.05.2012 03:17):
(תיקון נוסף להודעתי: התכוונתי למייק אפ נוזלי, לא באבקה)
קישורעפרה_עדין‏ (19.05.2012 14:42):
היי הילה . אני ייצרנית של קוסמטיקה טבעית ולכן זה לא אובייקטיבי להמליץ על עצמי. יש את ניבה שקד וענבל נתן בנוסף אלי. אני מוכרת מוצרי איפור טבעיים של מינרז.
קישורהילה_א‏ (19.05.2012 15:53):
והאם מינרז מייצרים מייק אפ נוזלי ולא אבקתי?
קישורהילה_א‏ (19.05.2012 15:54):
ובנוגע למוצרים שלך - יש לך אתר כלשהו בו ניתן לראות מה את מוכרת?
קישורמתנגבת (19.05.2012 17:02):
בנוסף, ראיתי שהמלצת לניקוי יומיומי של עור הפנים להשתמש רק במים חמים, האם זה באמת ניקוי מספק?
לי זה לא מספיק, אני משתמשת בשמן זית, מורחת על הפנים ומסירה עם נייר טואלט - הכל יורק. אח"כ נכנסת למקלחת, שוטפת פנים וגוף (רק עם מים), מתנגבת וזהו.
קישורעפרה_עדין‏ (19.05.2012 22:01):
זה ממש לא מדוייק.. המלצתי לרחוץ במים חמימים וספוג או מגבת עדינה לבעיות אקנה. זה כדי למנוע ייבוש יתר של העור עי סבון.
קישורעפרה_עדין‏ (19.05.2012 22:05):
מינרז מייצרים איפור אבקתי בלבד. חייבת להגיד שלמייק אפ שלהם יש הצלחה אדירה אבל רק אחרי שאני מדגימה על המטופלת. נשים כמעט ולא רוכשות אותו ללא הדגמה, הן חוששות שזה לא מה שהן רוצות. אבל אחרי שאיפרתי אותן יש הפתעה רבה.
קישור*ניבה_שקד‏* (21.05.2012 18:49):
הפורמלין גם ידוע כגורם לרגישויות אלרגיות, ובפרט לאקזמה ("אלרגיה במגע", במינוח הרפואי).והוא גם מסרטן והורג כל דבר חי. לכן הוא משמש גם לשימור גופות.
קישורעפרה_עדין‏ (26.05.2012 10:30):
תרגום מחקר אקדמי "שמנים אתרים כקוטלי חיידקי אקנה"‏http://www.adin-is-natural.com/100023/%D7%A9%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%93%D7%A7%D7%99-%D7%90%D7%A7%D7%A0%D7%94‏
קישור*בשמת_א‏* (26.05.2012 11:15):
תגידי, גם אכילת הצמחים האלה באופן יומיומי אמורה להביא תועלת או רק מריחה של שמן אתרי מרוכז על העור?
קישורעפרה_עדין‏ (27.05.2012 15:24):
צריך לברר עם הרבליסטים. בארומתרפיה הכל מבחוץ.
קישור*בשמת_א‏* (27.05.2012 18:15):
תודה!
קישור*לי_אל?‏* (29.05.2012 09:37):
שלום עפרה, תודה על הדף הנהדר.
רציתי להתייעץ איתך לגבי קרם פנים להגנה מהשמש, אחרי בדיקות רבות נראה לי שמצאתי משהו מספק. הינה רשימת המרכיביםActive Sunscreen Ingredient: Non-Nano, Uncoated Zinc Oxide 10.55%
Other Ingredients: *Aloe Barbadensis (Aloe) Extract, *Olea Europaea (Extra Virgin Olive) Oil, *Sucrose Polysoyate (from Soybean), *Ethyl Palmate (from Palm), Aqua (Purified Water), *Sucrose Cocoate (from Coconut), *Glycerin (from Palm), Citrus Medica Limonum (Lemon) Extract, Chondrus Crispus (Carrageenan) Extract, Xanthan Gum, *Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, *Hydrolyzed Soy Protein (from Soybean), *Rosa Canina (Rosehip) CO2 Extract, *Hippophae Rhamnoides (Seabuckthorn) CO2 Extract, *Rosa Damascena (Rose Otto) Oil, *Anthemis Nobilis (Roman Chamomile) Oil, and *Calendula Officinalis (Calendula) CO2 Extract.
  • = Certified Organic

הקרם הוא של חברת Badger
אני לא יודעת אם החברה משווקת בארץ אך אני חיה בארה"ב.
ושוב תודה על כל האינפורמציה המועילה
קישורהערסית_מהשכונה‏ (29.05.2012 10:46):
שלום שלום,
בשמת, לשאלתך : קודם כל אסור בהחלט להניח שמן אתרי מרוכז על העור . אם יש כאילו שניתן לשים באופן נקודתי טיפה אחת למשל, עדיף להתייעץ קודם כל עם ארומתרפיסטית.
אכילת הצמחים לא תועיל לטיפול חיצוני באקנה (דווקא ההפך, המנעות ממוצרים מסויימים תועיל להפחתת התופעה אם אינה ממקור הורמונאלי בלבד.
יש כמה רקיחות המכילות טינקטורות (מיצוי כוהלי) העשויות להועיל , כמו קרם מור למשל ואחרים...
אם את מעוניינת במידע נוסף, תיפני אלי.ולך דינה, איזה אתר יפה
ישר כח
לומדת ממך הרבהhappy(גם לערסים יש תודעה טבעית)קישור*פלוני_אלמונית‏* (03.06.2012 07:28):
עופרה שלום
אני תו"ך טיפול באנטיביוטיקה לשושנה (עקיצה עם זיהום... לא נעים)
וגם פורחת בכל הגוף - כנראה תגובה אלרגנית, אפילו שהחליפו לי כבר את סוג התרופה.
רציתי לשאול - איך את ממליצה לשקם את עור הגוף?
בלי קשר לפריחה - כל הגוף שלי יבש ברמות של חספוס ויובש
אולי בגלל העונה? (גם לבת שלי,בת שנה וחצי זה ככה)
יש שמן / תערובת שמנים שכדאי להשתמש בה ליובש בגוף?
וליובש בפנים?
סליחה על ככ הרבה שאלות.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (03.06.2012 12:43):
זה בסדר. אני שמחה לענות. אני לא יודעת מה יש לך בבית מבחינת שמנים. אצלי יש חמאת הזנה 5 פלאים לגוף והיא פשוט נהדרת. אני לא אובייקטיבית.
הייתי עושה לך ולה אמבטיות שמנים. ממעיטה בסבון באזורים שלא ממש התלכלו או הסריחו .
לשיקום עור פגום יש לי חמאת קלנדולה ואבץ מומלצת ביותר
קישור*פלוני_אלמונית‏* (03.06.2012 15:10):
תודה רבה!
סליחה שאני שוב שואלת- (אני לא באזור של לקנות תכשירים)-
איזה אמבטיות שמנים? איזה שמנים מתאימים?
גם לעיסוי?
קישורעפרה_עדין‏ (18.06.2012 13:31):
כל שמן יהיה לך טוב. תתחילי עם שמן זית שבטח יש בבית ותתקדמי לשמנים אחרים, פחות מזכירים סלט, מכבישה קרה. בכל שמן יש איכויות שונות ולכן אני אוהבת תערובות שנותנות את מרב התכונות.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (20.06.2012 17:35):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:מה לעשות נגד קמטים בעיניים? מתחילות להיות לי שקיות בעיניים עם קצת קמטים (בת 28) מה לעשות על מנת למנוע את זה?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (21.06.2012 06:36):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי, ראיתי שחברת LAVIDO הוציאה ליין של שמנים אתריים וצמחיים אורגניים עם אישור של "אגריאור" - מה המשמעות של האישור ?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (22.06.2012 22:48):
איך להסיר איפור מעור יבש?
תודה על העצות הרבות
קישור*יסכו_נט‏* (22.08.2012 21:03):
הי. אני מחפשת טיפול פנים מומלץ בירושלים. יש לך רעיון?
קישור*ניבה_שקד‏* (23.08.2012 21:58):
ראיתי שחברת LAVIDO הוציאה ליין של שמנים אתריים וצמחיים אורגניים עם אישור של "אגריאור" - מה המשמעות של האישור ?אגריאור היא חברה שבודקת שאכן הצמחים גדלו באופן אורגני (בלי כימיקלים) ושגם השמנים שהפיקו מהם עברו תהליך כבישה ללא כימיקלים.
זה אומר שהשמנים הם באמת מצמחים אורגניים, מצד שני, זה לא אומר שהשמנים הצמחיים הם בכבישה קרה. אם לא כתוב במפורש "כבישה קרה" / כתית / וירג'ין וכו', יכול להיות שהם עברו כבישה חמה, ואז הויטמינים נהרסו בחימום, למרות שהם אורגניים.
קישור*פלונית* (21.09.2012 20:43):
שלום,
האם מישהי מכירה פתרון לקרם לגילוח ואחרי גילוח בשביל הפנים (לגבר)?
תודה :)
קישור*פלוני_אלמונית‏* (21.09.2012 21:33):
כן, יש ללבנדר ויש לוולדה.
לא מכירה מישהו שהתנסה אישית, אבל המוצרים של לבנדר באופן כללי נהדרים, ואני מעדיפה אותם על פני וולדה כי הם מייצור מקומי ועם רשימת מרכיבים קצרה וידידותית יותר. חפשי באתר שלהם.
קישור*בשמת_א‏* (21.09.2012 21:40):
האם מישהי מכירה פתרון לקרם לגילוח ואחרי גילוח בשביל הפנים (לגבר)?
תשאלי את ניבה_שקד‏. יש לה קרם ברוש ועוד אחד, שנועד בדיוק לזה.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (22.09.2012 00:15):
לסבוני יהל יש קרם מצויין לאחרי גילוח.
קישוראני_דולב‏ (22.09.2012 08:17):
האם מישהי מכירה פתרון לקרם לגילוח ואחרי גילוח בשביל הפנים (לגבר)?לגילוח - רוב הזמן בן זוגי משתמש בקצף גילוח רגיל, אבל התיגלחות האהובות עליו ביותר (והן גם החלקות ביותר) הן אלו שבזמן או מיד מיד לאחר המקלחת, עם סבון ומים בלבד.
לאחר הגילוח - בן-זוגי כבר שנים מורח לאחר הגילוח אלוורה בלבד (מהסוג הטוב, 97% ללא תוספים למיניהם), שכבה דקה וזהו. זה בהמלצת קוסמטיקאית. זה עובד מצויין והוא עוד בעל עור אשכנזי רגיש במיוחד.
קישור*פלונית* (23.09.2012 14:54):
תודה לכולכן על ההמלצות. עזרתן לי מאד :)
קישור*פלונית* (29.09.2012 13:51):
האם מישהי מכירה ג'ל או משחה של אלוורה שהיא הכי טבעית שיש? :)
קישור*פלוני_אלמונית‏* (29.09.2012 18:10):
אלוורה בלבד (מהסוג הטוב, 97% ללא תוספים למיניהם)
אפשר פרטים? של איזו חברה? היכן ניתן לקנות? כמה עולה?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (30.09.2012 11:32):
שלום לכולן :) אשמח לתשובה לשאלתה של פלונית אלמונית מה21.6 "מה לעשות נגד קמטים בעיניים? מתחילות להיות לי שקיות בעיניים עם קצת קמטים (בת 28) מה לעשות על מנת למנוע את זה? "
אני בת 33 ולאחרונה גם לי יש את אותה תופעה. מה שמוזר זה שבעין שמאל זה בולט יותר מאשר בצד ימין ... נראה קצת כאילו מישהו נתן לי בוקס בעין
קישור*פלוני_אלמונית‏* (19.10.2012 08:34):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:
  • היי פלוני .... קרם עיניים טבעי שאני מכירה שעזר לי מאוד לנפיחות וכתמים שחורים תחת העיניים הוא של חברת LAVIDO עם רימונים וחומצה הילורונית אורגנית, יש עוד חברה טובה אבל שחכתי את שמה כרגע, היה לי בעבר.
קישורעפרה_עדין‏ (26.11.2012 12:48):
הקלה על קרקפת שומנית ומגרדתאם יש לכם קרקפת שומנית מגרדת (וגם אם לא) העיצה הבאה בשבילכם: כשחופפים את השיער צריך לעשות הבחנה בין החלק של העור (הקרקפת) לחלק של השיער. השמפו שנמכר לנו מתאים לשיער, שעשוי מתאי קרטין מתים. החמרים בו מבריקים את השיער, נותנים לו מראה אוורירי ומסירים היטב את השומן), אולם הם קשים מידי והרסניים מידי לעור הקרקפת,שהוא ל"מרבה הפלא" דומה לשאר עור גופינו. החפיפות הממושכות בשמפו, גורמות לעור הקרקפת לצאת מאיזון ולכן, לאלו מכם עם נטיה לעור שומני, תהפוך הקרקפת במהלך השנים לשומנית ומגרדת .
בקיצור: כשאתם חופפים את השיער, קרצפו ראשית היטב את הקרקפת עם סבון טבעי מוצק. זה לא פשוט להחדיר את הסבון מבין השערות אבל אפשרי !
לאחר ששטפתם, הפכו את הראש וחפפו עם שמפו ואחר כך מרכך לשיער, (אם אפשר ידידותיים לסביבה), את השערות, בלי לגעת בקרקפת. השערות עשויות מתאים מתים ולכן אפשר לטפל בהם בחמרים פחות ידידותיים לעור.
קישור*בשמת_א‏* (26.11.2012 19:28):
מה קורה אם מתחילים פשוט לחפוף את הראש במים בלבד, אבל כשהופכים את הראש חופפים רק את השיער (בלי לגעת בקרקפת) בשמפו?
כלומר, האם חייבים לקרצף את הקרקפת בסבון?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (30.11.2012 20:54):
הי עפרה,
נשאלה כאן שאלה (ממש קצת לפני) על קרם הגנה של חברת BADGER - גם אני קניתי אותו עכשיו ואשמח לשמוע מה את אומרת עליו. תודה!
קישורעפרה_עדין‏ (01.12.2012 19:51):
בשמת זה יכול להיות רעיון טוב (או לפחות לרחוץ לפי הצורך ולא בקביעות) . אישית לא עמדתי בזה כי הקרקפת הפכה שומנית ומגרדת בטירוף ואחרי שבוע נכנעתי. זה הפתרון הכי ידידותי שמצאתי לעצמי
קישורעפרה_עדין‏ (01.12.2012 19:52):
BADGER לפי מה שקראתי עליו מכיל מסנני קרינה פיסיקלים ולכן יותר ידידותי. מצד שני הוא לבן מאוד נכון?
קישוררונית (04.12.2012 17:24):
שלום,
רציתי לשאול לגבי מינרל הסיליקה, הייתי בהדרכה שאמרו שמינרל זה במריחה יום יומית בהתחלה ואח"כ פעם בשבוע עושה מיצוק והחלקת קמטוטים.
עשיתי על עצמי וראיתי שיפור קל בקמטוטים גם ביום שלמחרת, אך האם לטווח הארוך יש לזה אפקט מצטבר, כפי שנאמר בהדרכה?
אשמח לתגובתך,
קישור*המרכז* (05.12.2012 11:44):
הי עופרה,חפשתי בדף ולא מצאתי המלצה לטיפול יום יומי לעור שמן למניעת קמטים ומיצוק העור במקום הקרמים התעשייתים למינהם.
תודה רבה. הייתי שמחה לבוא טיפול אבל אני בחו"ל כרגע.
קישורעפרה_עדין‏ (14.12.2012 20:07):
רונית- אבדוק ואחזור אליך.
המרכז- עור שמן לא בעייתי כלל אלא אם כן יש לך פצעונים וכדומה. עור שומני מגן על עצמו היטב והשומן או החלב בשפה מקצועית הוא קרם הפנים הטוב ביותר. הבעיה היא שברוב הפנים בעלי העור השומני החלב נתקג בנקבוביות= קומודונים שחורים או שמתפתחים פצעים מוגלתיים בעזרתו האדיבה של חיידק האקנה. מה המצב אצלך?
קישור*עדן* (17.02.2013 22:39):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי עופרה,
שאלה לי אלייך: אני בת 24 וסובלת מקופרוז,פיגמנטציה ויובש כרוני בפנים עקב שימוש בעבר בחומרי הבהרה, חומרי קילוף וקרמים לא מתאימים .יש לי עור לבן ,רגיש ודק. לאחרונה הוצע לי לעבור טיפולי חמצן בשביל לטפל ביובש וכמו כן טיפולי פנים , מה את אומרת על הטיפולים האלה ,יכולים להתאים במקרה שלי? זה לא רק לקמטים הטיפולי חמצן? והאם הטיפולים האלה יכולים לגרום לנזק בטווח הארוך ולגרום לתלות? תודה מראש!
קישורעפרה_עדין‏ (02.03.2013 15:39):
שלום עדן. אני לא מצאתי סימוכין לכך שטיפול חמצן יכול לעזור למצב שתיארת או למצב אחר. זה עוד טיפול שנועד להוסיף רווח למטפל והרגשה של "מטפלים בבעיה שלי, אני בדרך לפתרון..." למטופל. מה שנחוץ לך עכשיו, זה כמה שיותר מהר להפסיק להשתמש בכל מוצר קוסמטי שעל המדף, כי הם כולם מכילים חמרים שיחמירו את מצבך, ולעבור לחיזוק עור פניך והעשרתו בחמרים מזינים ומלחחים, הדומים בהרכבם לחלב הטבעי של העור. הייתי מציעה לך למשל למרוח חמאה (מחלב) על פניך *לפחות*פעם ביום לחצי שעה עד שעה, ולהסיר אותה ללא סבון אלא עם מי חליטת צמחים (קמומיל, בבונג, מרווה, רוזמרין למשל)וצמר גפן.
לאחר שתרגישי שעור פניך התחזק ונעשה פחות יבש ורגיש אפשר לעבור לקרמים טבעיים לחלוטין וגם בהמשך טיפול הבהרה מותאם ונתמך. אשמח לעזור לך אישית בפניה ישירה.
קישור*קרן* (03.07.2013 14:08):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי עופרה,
אני בת 18 וסיימתי לאחרונה טיפול ברואקוטאן (לפני חודש). כבר תקופה מסויימת (ולדעתי עוד לפני הטיפול ברואקוטאן אך עכשיו במיוחד) שאני מרגישה שעור הפנים שלי כמו רופס כזה.. הוא נראה די מת ולא אחיד ויש לי חריטות של קמטוטים באיזור הפה.. תמיד היו לי פנים שמנמנות (למרות שאני עצמי רזה למדי) אבל בזמן האחרון אני מרגישה בכמו "נפילה" של הלחיים והעור באיזור הלסת שגורם לפנים שלי להראות קצת חסרי מבנה (כאילו הן איבדו קצת structure).. זה נורא מפריע לי ביום יום ורציתי לדעת מה אפשר לעשות כדי לשקם את העור או אם יש סיבה לנפילה של הלחיים והעדר המבנה ה..מסורטט? חחח [אני לוקחת גלולות מסוג דיאנה, אם זה רלוונטי]
חוץ מזה, נותרתי עם קובץ קטן של צלקות אקנה באזור בין הלחי לפה שלי אישית נורא מפריעות.. איך ניתן להבהיר/להפטר מהן?
תודה רבה מראש!!
קישורעפרה_עדין‏ (03.07.2013 14:53):
היי קרן
האם רזית או שמנת בזמן האחרון? אפילו בכמה קילוגרמים.. את כותבת שמבנה הפנים "נפל" אבל זה ממש לא אופייני לגילך!
אולי משהו השתנה בתזונה, שתיית מים או אולי את ישנה יותר מהרגיל?
יש לך במקרה תמונה מלפני הרואקטן ואחרי? אשמח לקבל למייל האישי שלי. גם כדי לראות את סוג הצלקות שנותרת עימן.לגבי החריטות / קמטוטים : זה הגיוני לאחר שימוש ברואקוטן מכיוון שהוא מייבש מאוד. בגילך זה הפיך אם תשתמשי עכשיו באיזה חומר הזנה מתאים.
קישור*קרן* (12.07.2013 02:18):
עפרה תודה רבה על התשובה המהירה!!
ניסיתי לשלוח לך מייל (מאוד מפורט וחופר עם תמונות) אבל אני מקבלת הודעת שגיאה מGMAIL שהמייל adin.is.natural אינו קיים. יש כתובת חלופית שניתן לפנות אליה?תודה רבה על הכל
קישור*ביישניתית* (12.07.2013 14:46):
יש לי שאלה - העור שלי לא דק בכלל, אבל יבש בטירוף.
יש לציין שאני במשך שנים כמעט לא עשיתי איתו כלום חוץ מקרם הגנה - רוב הימים אני לא שוטפת פנים אפילו, ואפ כן אז רק עם סבון רגיל, שמה קרם לחות שזוכרת וכו'.
בגלל שהוא נעשה כל כך יבש ודהוי התחלתי להשתמש בפילינג אורז של דרמהלוג'יקה - ורואה שיפור. אבל אני שואלת את עצמי, למה הוא נהיה כל כך יבש? מה אפשר לעשות? נראה לי מוזר למרוח מלא קרם לחות. לא אמורה להיות לחות באופן טבעי?
קישוראישה_בהריון?‏ (05.08.2013 14:42):
שלום עפרה- מאוד התרשמתי ונהינתי מהטיפים שלכם בצורה טבעית. רציתי לדעת אם את יודעת איך מכינים ג'ל התפחה בצורה טבעית? תודה מראש
קישורעפרה_עדין‏ (06.08.2013 18:28):
לקרן...מוזר אבל זו כתובתי.
ביישניתית: פילינג אורז של דרמלוג'יקה מאוד חביב מידי פעם אבל מייבש עוד יותר. האם את שותה בצורה מסודרת?
אישה בהריון: אני מכינה ג'ל מגואר גם ומחממת ע"י מכשיר אדים
קישורשמש_צהובה‏ (06.08.2013 19:14):
היי עופרה, יש לי שתי שאלות:

מה לעשות אם כפות הרגליים שלי יבשות בטירוף? עד גיל 13 הן היו כמו עור של תינוק, בגיל 13-14 הלכתי בחוץ יחפה, והן כמובן התקשו. עכשיו (7 שנים אחרי) הן יבשות, העור מתקלף..
(אמרת בדף זה שיש למרוח לפני הכניסה למיטה קרם 'כבד' - האם יש לך המלצה לאחד ספציפי?
וגם, אני תוהה, האם יש לי פטריות בכפות הרגליים, ומה לעשות איתן. לבשתי נעלי חורף שמצאתי, עם גרביים כמובן, אבל מאז מקנן החשש. אם אגלה שכן - מה לעשות?
וגם - האם טוב למרוח קרם נגד יובש על פטריות, או שצריך לחכות. בינתיים לא מורחת כלום. תודה לך, מראש
קישורשמש_צהובה‏ (06.08.2013 19:15):
*הכוונה היא לנעליים שמצאתי בחוץ (סמיילי מסמיק)
קישוראישה_בהריון?‏ (08.08.2013 20:56):
תודה עפרה- מכיוון וזו הפעם הראשונה שאני שומעת על חומר זה יש לי שאלות נוספות:
ישנם תופעות לוואי לשימוש בגואר?
האם הוא אסור בשימוש לאנשים מסויימים?
ואיפה אפשר להשיג אותו?
קישוראישה_בהריון?‏ (11.08.2013 12:58):
ומה בדיוק המתכון לכך (כמה מים להוסיף ואם בכלל או כל דבר אחר...)?
קישורריבי_רובי?‏ (14.08.2013 16:36):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:עפרה שלום,
אני נהנית מאוד לקרוא את השרשור הנפלא הזה.(!!!). טוב לשמוע על עצות קלות ורלוונטיות שאפשר לעשות גם לבד בבית (חבל לגלות אותך רק עכשיו...). במיוחד שזה סה"כ הרבה יותר טוב מהמוצרים הנמכרים...
חוץ מזה רציתי לדעת:

  1. האם את מעבירה קורסים/סדנאות לקוסמטיקה-זה מאוד מאוד מעניין אותי תחום האסתטיקה הטבעית.
  2. האם את מכירה, אם יש, חומר סיכה אינטימי טבעי טוב?
או במילים אחרות- האם ניתן להשתמש בשמן כלשהו מכבישה קרה כחומר סיכה כזה (ידידותי לזרע)
קישור*סנונית_הסיפורים‏* (15.08.2013 15:06):
הי עופרה
הדף הזה מקסים ומאד מעניין
יש לי שאלה: מה היית ממליצה לריפוי צלקות אצל מתבגרת בת 13 שנגרמו מאקנה קשה בחצי שנה האחרונה ועכשיו מחלימות אבל עדיין יש אדמומיות וצלקות?
תודה,
סנונית.
קישורעפרה_עדין‏ (15.08.2013 22:09):
ריבי_רובי?‏ ו אשה_בהריון?‏ : לאחרונה פתחתי סדנה לקוסמטיקאיות ובה אני מלמדת רקיחה ושלבי טיפול פנים טבעי. .פרטים באתר עדין זה טבעי.
לגבי עור כף הרגל: צריך ללכת לפדיקוריסטית טובה להסרת העור היבש אבל לפני כן לרכוש אבן להורדת העור היבש בבית. לאחר טיפול הפדיקור להקפיד רק כמה שניות בכל יום, לקראת סיום המקלחת לשפשפף את עור כף הרגל. כמו שמצחצחים שיניים, כך ההקפדה היומית הזו שומרת את העור בכף הרגל תמיד רך ונעים. אפשר לקרוא על פטרת הציפורן ‏כאן‏
קישורעפרה_עדין‏ (15.08.2013 22:12):
סנונית הסיפורים: חשוב שלא תשהה כלל בשמש כיוון שהחלקים האדמדמים רגישים לפיגמנטציה. ישנם טיפולים קוסמטים שונים של חברות שונות נגד צלקות. ממליצה קודם לגשת לרופא העור ולהתייעץ איתו.
קישורמאמינה_בטוב‏ (18.08.2013 16:12):
עפרה עדין,
הקישור שנתת על פטרת הציפורן לא עובד,
תוכלי לשלוח מחדש ?
קישורב_שאיפה‏ (01.09.2013 10:22):
היי עפרה נתקלתי בלינק הזה
‏http://www.onlife.co.il/%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D/64300/%D7%A2%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%99%D7%A9-%D7%9E%D7%A6%D7%91‏
עיסוי פנים שמעלים קמטים
מה דעתך?
קישור*פלוני_אלמונית‏* (23.01.2014 15:31):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:הי
רציתי לדעת אם אפשר להשתמש בחימר ירוק צרפתי בהריון?לשימוש חיצוני.
קישורעפרה_עדין‏ (24.01.2014 07:45):
קצת הזנחתי את הפינה החמה הזו...הולכת לעבוד וחוזרת עם אנרגיות חדשות ושלל טיפים ועיצות. יום מקסים
קישורעפרה_עדין‏ (24.01.2014 17:55):
מאמינה_בטוב‏ הקישור ‏למאמר על פטרת הציפורן‏
קישורעפרה_עדין‏ (24.01.2014 18:00):
חימר ירוק צרפתי לא אמור להוות בעיה בהריון.ב_שאיפה‏ ...צפיתי בלינק ולא ראיתי משהו מיוחד מעבר לעיסוי נחמד עם תנועות כלפי מעלה. עיסוי עוזר להחדיר את הקרם לעור. אם זה קרם טבעי וטוב אז עוד יותר טוב. להעלים קמטים??? אם כבר טרחו ללצלם סרט אז עוד טרחה קטנה הייתה עוזרת להשתכנע: להביא בתור דוגמנית אשה עם קמטים כדי שנוכל לצפות כיצד זה קורה...
קישורבריג'י_נומושי‏ (26.01.2014 13:47):
אפשר להתייעץ גם עם אסתר_לחמן?‏ המדהימה ''ערוגות הבושם''( ''זאת שיודעת'' )
הכי הכי שווה בעולם !!!
קישורעפרה_עדין‏ (30.01.2014 08:26):
רציתי לספר לכם על אישור משרד הבריאות למוצרי קוסמטיקה. לאחרונה שוב עלה הנושא על הפרק ב"עדין זה טבעי". ידיד/ קולגה שלי קיבל אישור משרד הבריאות למוצרי קוסמטיקה שהוא מייצר והוא סיפר לי שבדיקת הקרם נעשית בדרך הבאה- מדביקים את הקרם בחיידקים ופטריות בכמות מטורפת (בשפה מקצועית- ‏מאלחים"). הקרם שלו מכיל חמרים משמרים. הם היו צריכים להוסיף חומר משמר כדי לאשר את הקרם.
כך בודקים אם הקרם עמיד לחיי מדף ארוכים ושימוש לא זהיר.
מכיוון שאני שוללת שימוש בחמרים משמרים (גם לעור וגם בשימוש פנימי), תוכלו לקרוא למה בחלק על החיידקים "כאן‏ למה המוצרים שלי לא מכילים חומר משמר.
חבל מאוד שחברות מוכרות, אפילו זו שהוזכרה פה מעל שהאידיאולוגיה הטבעית שלה היא מעל לכל ספק, מכניסות חמרים משמרים ולא מיידעות את הלקוחות הנאמנות. חשוב שאדם שהחליט לא לצרוך חומר משמר יוכל לראות זאת בברור על האריזה ולא לעשות דוקטורט על רשימת הרכיבים. תבינו, גם כשכתוב "מי מעין" זה אומר שיש במוצר חומר משמר. כלל מאוד נוקשה הוא שחומר שיש בתוכו "מים", בצורת ג'ל, בצורת מי מעין בכל צורה שהיא...יתקלקל כעבור כמה ימים ללא חומר משמר.
דוגמא מחיי היום יום: טחינה גולמית לא מתקלקלת אבל טחינה שהוספנו לה מים- תתקלקל כעבור כמה ימים. טחינה שתקנו בסופר תמיד תכיל חומר משמר.
אז אני ממשכיה לייצר חומרים מרוכזים ללא מים ומלמדת את הלקוחות שלי אחת אחת בתורה איך להשתמש בצורה חכמה ויעילה.
קישורפלוני_אלמוני?‏ (01.06.2014 22:07):
היי עופרה, רציתי לשאול האם כדאי להוציא שחורים מהפנים והאם זה לא פוגע בעור הפנים לטווח הארוך. אני בת 22 והפנים שלי מאוד חלקות ונקיות. יש לי שחורים קטנים מאוד בעיקר באזור האף והסנטר.שמעתי שאחרי שמוציאים את השחורים הנקבוביות נפתחות ויש סיכוי לזיהומים ולחטטים בעור , מה את חושבת? דיברתי עם קוסמטיקאית שהמליצו לי עליה והיא אמרה לי שהיא לא עובדת עם מכשיר כלשהו, היא עובדת עם הידיים, ומרככת את עור הפנים לפני הטיפול
קישורעפרה_עדין‏ (02.06.2014 22:54):
אם להיות ממש מדוייקת בתשובתי, הוצאת שחורים מועילה מבחינה אסתטית: לרוב הם בולטים ושחורים ונותנים מראה מחוספס. מועילה גם בגלל שאם הם נשארים בנקבובית זמן רב, הם מתקשים ומרחיבים את דפנותיה עם הזמן.מצד שני: כן, ברגע שנשלפים מהנקבובית נשאר חור. גם הלחיצות החוזרות על עור הפנים כדי להוציא אותם לא ממש תורמות למרקם העור. (גם בעזרת מכשיר מפעילים לחץ בצורת וואקום).
צריך למצוא איזון בין "ניגוד האינטרסים" , גם ע"י תכיפות הטיפולים והלחיצות וגם ע"י טיפולים עדינים ככל שניתן.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (08.06.2014 22:30):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:תודה על התשובה המהירה, הייתי אצל הקוסמטיקאית והיא הוציאה לי את השחורים ואמרה שבטיפול הבא בעוד כחודשיים היא תוציא לי גם את הלבנים בעזרת מחט.היא עשתה לי פילינג עמוק לעור הפנים ואמרה שרצוי לעשות פילינג כזה כל חודשיים. האם הדבר לא עלול להזיק לעור בכך שהוא מקלף את השומן הטבעי שלו? היא גם המליצה לי להשתמש בקרם עיניים שהיא מכינה שמכיל שמן

שקדים. הקרם ללא חומר משמר ומורכב מחומרים טבעיים. האם לדעתך רצוי להתחיל להשתמש בקרם עיניים כבר מגיל 22? תודה רבה
קישורעפרה_עדין‏ (09.06.2014 19:44):
‏זה מה שאני חושבת על פילינגים‏אם את משתכנעת מהכתוב שאין לך צורך בהם, אז תבקשי מהקוסמטיקאית שאת לא מעוניינת. רוב הסיכויים שהיא תשכנע אותך שאת זקוקה להם, כי זה מה שמלמדים אותן. לגבי קרם טבעי לעיניים: הייתי מבררת איתה ממש ממש לעומק ממה הוא מורכב. מרבית מהקוסמטיקאיות שרוקחות קרמים משלבות אותם עם קרם בסיס (עכשיו יש את זה של חברת שיפון שהוא מאוד ידידותי אבל יש גם אחרים ) או עם ג'ל (שגם אם הוא נקרא ג'ל אלוורה, הוא עדיין לא טבעי).
אזור העיניים מאופיין בעור דק מאוד וחדיר יותר. אם יש כימיקלים בקרם כמו חומר משמר הוא עלול לחדור ולגרום לנפיחות או כהות בקלות רבה. לא לחינם נשים סובלות יותר מגברים מעפעפיים נפוחים: הן פשוט מורחות שם הרבה קרמים. ריכוז גבוה של שמנים אתריים עלול לצרוב.
מה שאני מציעה לאזור העיניים זה קרם ממש טבעי 100% שמני בסיס. לקחת ממנו ממש מעט ולטפוח בעדינות עם ידיים רטובות או על עור רטוב.
לא ליצור מעטה שומני כבד מידי שגם עלול לגרום לנפיחות, לא לשפשף מידי. כן , כדאי להתחיל בגיל צעיר מידי כמה ימים.
קישור*רותם* (09.06.2014 23:17):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי עופרה,
האם יש לך המלצה על קוסמטיקאית טבעית טובה באזור מודיעין או ירושלים?
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2014 07:51):
הי מצטערת לא מכירה אף אחת, אבל בטוח ישנן. כדאי לשאול מקומיות
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2014 07:57):
אם נורא דחוף לך ואת לא מוצאת, אז אני חייבת לציין שיש לי די הרבה לקוחות שמגיעות ממודיעין וסביבתה וירושלים happy . טיפולי פנים לא עושים כל חודש, אלא אחת לכמה חודשים ואת הטיפולים השיגרתיים כמו שעווה וכאלו הן עושות במקום מגוריהן.יש כאלו ללא רכב שבאות בימי שישי והבעל עם התינוק מסתובבים בינתיים. אפשר לשלב עם ביקור ברחוב הבילויים הססגוני בגדרה...קישור*מיקה* (10.06.2014 08:28):
היי עופרה, את מכירה קוסמטיקאית טובה בתל אביב? ( אין לי רכב ואני לא ממש ניידת כדי להגיע לגדרה, לצערי). תודה.
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2014 09:01):
היי
אני לא מכירה קוסמטיקאיות טבעיות וגם כאלו שאני שומעת שהן טבעיות, מתבררות בסוף שמשתמשות בחומרים לא ממש טבעיים ולא מיידעות את הלקוחות (אולי מחוסר מודעות). אין לי ביעה שאם אתן מכירות, תפרסמו אותן פה בדף.
כמה פעמים רציתי ללמד אבל מודה שקשה לי עם השיווק של זה ואני מתייאשת בקלות ופשוט בוחרת שוב להתמקד בטיפול וברקיחה.
לימדתי בינתיים רק שלוש: אחת במושב רם און (אפרת ינאי), אחת באזור קריית גת (איילת מושל) ואחת ברהט (סמאח אלבוחירה).אם אתן יודעות על משהי מתאימה
קישור*פלוני_אלמונית‏* (10.06.2014 17:33):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי עפרה, בקשר לקרם שמני בסיס 100% טבעי שאמרת שמומלץ לאזור העיניים ורצוי להתחיל מגיל צעיר, מה זה הקרם הזה, ניתן להכין לבד?
קישור*מיקה* (10.06.2014 17:58):
תודה עפרה, אולי בסוף אגיע אלייך...
קישורעפרה_עדין‏ (10.06.2014 23:27):
אפשר להכין לבד מתערובות שמנים או שמן מסוג אחד. אפשר לקנות מוכן. לחפש קרם או חמאת הזנה, שלא מכילים שום דבר חוץ משמנים וחמאות. כל סימן למים / ג'ל בריכיבים מעידים על המצאות חומר משמר, גם אם לא כתוב. רק קרם שלא מכיל מים יכול להישמר ללא חומר משמר יותר מכמה ימים.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (11.06.2014 16:14):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:יש לך איזה שם של חברה שאת מאמינה בה שהיא מייצרת קרם לחות טבעי לפנים וקרם עיניים לעור צעיר?
קישורעפרה_עדין‏ (12.06.2014 07:53):
אני גם מייצרת אבל יש עוד. אני לא רוצה שהדף הזה יהפוך ליותר מידי ממוסחר. אם אחרות רוצות לכתוב כאן במה הן משתמשות (100% טבעי) -בכיף.
קישורגבר_מי_שמטפל?‏ (02.07.2014 20:03):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:שלום אני נהנה מאוד בקריאה של הפורום הזה אני חדש באיזור של הקוסמטיקה הטבעית וזה בהחלט מאיר עיניים . אני בן 20 חייל שלא יכול להרשות לעצמו כרגע להגיע לטיפול פנים . אני סובל מאקנה בעיקר סביב השפתיים והסנטר ומסבוריאה .. אשמח לטיפים לאופן פעולה ואם אפשר לעצות פרקטיות של התנהלות בבוקר וגם מה צריך לעשות בערב
קישורעפרה_עדין‏ (03.07.2014 08:14):
חייל יקר. טיפול פנים לא יעזור אלא טיפול מתמשך יום יומי ואורח חיים. אקנה סביב השפתיים מאוד מאוד עקשן. קשור מאוד מאוד לתזונה ומתח. שים לב גם לצחצוח שיניים: קצף משחת שיניים שמציף את השפתיים עלול להחליש אזור זה ולהקל על התיישבות חיידקית.
להוריד באופן דרסטי סוכר ופחמימות. לאכול מזון טרי שמכיל את כל אבות המזון. לשמור על מרווח גדול בין ארוחה לארוחה ובו בעיקר לשתות או לקחת פרי או ירק. טיפולים אלטרנטיבים לטיפול במתח יעזרו.
כל האמור למעלה, יעזור גם לסבוריאה. ‏קישור למאמר באתר שלי‏
קישורגבר_מי_שמטפל?‏ (03.07.2014 16:48):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:תודה על הטיפים .. אדאג לנסות למזער את המתח ולשפר את התזונה שלי נקווה שזהו אכן יהיה הפיתרון אבל גם היום בישראל האוכל ללוחמים בגדודים לא טבעי ומזין במיוחד אבל אשתדל . תמשיכי לכתוב המידע מאוד נחמד ופותח עיניים תודה
קישורעפרה_עדין‏ (04.07.2014 12:26):
הצבא באמת לא מקפיד על עניין השמן. משתמשים בשמנים צהובים תעשייתיים, עשירים באומגה 6 ולכן מעודדים דלקתיות, ובמקרה שלך לדלקתיות יש קשר לסבוריאה ואקנה.
מצד שני יש לך ארוחות מוכנות שמכילות את כל אבות המזון. תתמקד במאכלים שנראים לא מוצפים בשמן או מטוגנים. תפחית את כמות הפחמימות בצלחת לרבע מהרגיל ואל תקנה חטיפים או לפחות תמעיט מאוד. במקום החלק שהורדת מהפחמימות, תוסיף הרבה ירק מכל הסוגים ויותר בשר, אם אין לך התנגדות עקרונית אליו.
קישור*נגה* (04.07.2014 17:51):
הי חייל, תזונה בלי סוכר (גם לא דבש או סילן או פירות יבשים) ובלי גלוטן פתרה לי את בעיית האקנה. דווקא המטוגנים או השמנים לא משפיעים עלי.
קישורגבר_מי_שמטפל?‏ (04.07.2014 19:19):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:תודה על העצות הבנתי ממך להפסיק את השימוש בסבון פנים ואכן עשיתי זאת ועברתי לניקוי עם ספוג עדין במקום הרגשה טובה יותר באמת פחות יבשה .רציתי להתייעץ לגבי הלחות בבוקר ובערב כרגע אני מורח סבוקלם אקטיב בערב לפני שינה דבר שגורם לי להרגשה טובה לסבוריאה וקרם לחות קרליין יאנג בבוקר עם מקדם הגנה ?
קישור*יובל* (29.07.2014 22:07):
הי עופרה, את מדהימה באמת כל העצות שלך והזמן שאת משקיעה קראתי כמעט את כל הדף גם תגובות מלפני כ5 שנים!!! לקח לי כמעט שעה... רציתי לשאול אותך כמה שאלות אשמח אם תעני..1- האם יש משהו חיצוני התורם להארכת שיער- במידה והשיער כן בריא כי הסתפרתי והורדתי כמעט את כל הצבע נשאר לי רק בקצוות מו כן הפסקתי עם הפן לפני כחצי שנה ומי עדיין ממשיכה לא להחליקו. אז אם הוא בריא יש שמנים כלשהם חיצוניים שיעולים להאריך אותו יותר מהר??? או שזו רק התזונה שמשפיעה הגנים שתיית מעם וכל מה שממליצים.. תודה. ושאלה נוספת האם שמנים על הקרקפת זה טוב זה מחזק את שורשים או שלהפך מריחת שמנים חוסמים את האוויר ולא נותנים לקרקפת לנשום? אך פעם לא באמת הבנתי..תודה!!
קישור*הערסית* (01.08.2014 19:15):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי , בנוגע לניקוי עור הפנים . ניתן לחלוט עלי מרווה , לקרר ולנקות איתם אם הפנים. החליטה תכיל הרבה רכיבים חיוניים גם לשימור פני העור במצבי אקנה.
מי שבכל זאת רוצה לקנות סבון ייעודי , יש סבון נוזלי מצמחי מרפא של חברת ברא המכיל קמומיל ועוד כל מיני ופותח במיוחד לרחיצת פנים.
קישורעפרה_עדין‏ (01.08.2014 22:24):
הי יובל...תודה תודה.
אין לי ניסיון אישי עם מריחת שמנים על השיער אבל אני יכולה לספר לך שהמטפלת ההודית של אמא שלי, מקפידה למרוח פעם בשבוע את השיער בהרבה שמן קוקוס ולאסוף אותו, כך במשך יום שלם ואז לחפוף. יש לה שיער יפה וארוך. בהודו אין בעיה להסתובב כך. פה היא כבר קלטה שזה מראה לא מקובל והיא לא יוצאת מהבית באותו יום happy\קישור*יובל* (01.08.2014 22:49):תודה רבה עפרה חחח איזה צירוף מקרים שאלתי את השאלה כי גם אני שמה שמן קוקוס פעם בשבוע על הקרקפת אמנם לא יום שלם סתם מעסה איתו את הקרקפת לפני החפיפה.. לא רואה שינוי בצמיחה עדיין מה שכן הוא מבריק לאחר החפיפה ונעים מאוד..תודה😊
קישור*פלוני_אלמונית‏* (07.10.2014 22:02):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי רציתי לשאול שאלה..
יש לי עור שאינו שומני אך יש לי די הרבה ראשים שחורים, לי הם לא מפריאים אבל הרבה אומרים שאם לא מטפלים בראשים שחורים זה עלול ליצור שקעים בעור בעתיד.. אז השאלה שלי היא אם להוציא את הראשים השחורים ואיך והאם זה ישנה משהו או שפשוט יצמחו לי עוד שחורים..
קישורעפרה_עדין‏ (08.10.2014 14:51):
השחורים בעצם סותמים את הנקבובית מתעבים ומתקשים בתוכה וכך מגדילים אותה. הרבה פעמים אני מגלה ממש "בור" לאחר ניקוז ראש שחור כזה.
אז תאמרי- למה להוציא- לי לא מפריע המראה המנוקד בשחור- אולי כדאי להשאיר?
לדעתי, בסופו של דבר השחור ישלף מעצמו, אולי אחרי הרבה שנים, וישאיר נקבובית פעורה וגדולה.
יכול להיות גם שניקוז קבוע יתן לנקבובית אפשרות להפריש חלב ע"פ העור ולסוך אותו- שהרי זה תפקידה בעור מאוזן ולא להסתם.
יכול להיות שעורך כבר לא מייצר קומודונים שחורים יותר, והשחור שאת רואה היום הוא ממצא ארכיאולוגי מתקופה הורמונלית יותר.
קישור*פלוני_אלמונית‏* (03.12.2014 21:08):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:שלום,
עכשיו ניסיתי לחפוף את השיער עם שמן זית, וזה מצויין! ממש מרגיש כמו אחרי מרכך, אבל זה גם בריא לשיער...😜
בנוסף, מרחתי שמן זית על הפנים, וזה מרגיש מאוד נעים.... אבל אני מפחדת שזה לא בריא.... למישהי יש רעיון אם זה יכל להזיק?
קישור*יבנה* (18.02.2015 21:19):
רכשתי היום את סבון הפנים מדימיקס שהבנתי שעושה פלאים לפצעים בפנים (אין לי הרבה אבל יש בכל זאת באזור הסנטר ומעט בלחיים), האם יש צורך לאחר השימוש לנקות את הפנים גם במי פנים או שזה מיותר?
איך ניתן להגיע אלייך לטיפול פנים? גרה לא רחוק מגדרה :)
תודה על המענה
קישור*פלונית_אלמונית‏* (18.02.2015 23:48):
שלום עפרה,
תודה רבה על דף מרתק וחשוב!
סיפרתי לקוסמטיקאית שלי שהפסקתי להשתמש בקרם פנים ואני מורחת שמן עם מים, והיא אמרה לי שאסור אסור לחשוף את העור לשמש כשהוא משומן, כי אז הוא נצלה, לכן יש להשתמש בשמן על עור הפנים רק בלילה. האם זה נכון?
קישוראמא_צעירה‏ (19.02.2015 10:31):
אסור אסור לחשוף את העור לשמש כשהוא משומן,
לא מבינה הרבה, אבל שמן קוקוס למשל, נחשב כמסנן קרינה דווקא.
קישורעפרה_עדין‏ (20.02.2015 18:27):
אסור אסור לחשוף את העור לשמש כשהוא משומן,השמן, אם מורחים ממנו בנדיבות כמו שהוא על העור, הופך את העור למבריק ולכן קולט יותר קרינה (אני חושבת שזה ההסבר האופטי אבל בטח יש הסבר יותר מדעי).
אני לא אמרתי לצאת מבריקה לשמש. אמרתי- למרוח ממש ממש מעט שומן על עור לח או לעסות את השומן עם ידיים רטובות עד לספיגה. כך יוצרים בעצם קרם על הפנים ולא שמן . (קרם פנים קנוי זה שמן ומים ועוד עשר כימיקלים לפחות). העור צריך להרגיש רך, מוזן ונעים אך לא שומני בכלל, בשיטה זו.
אם העור יבש אז מוסיפים עוד באותה שיטה.
שמן קוקוס למשל, נחשב כמסנן קרינה דווקא.
סינון הקרינה שלו ושל חמאת שיאה הוא שולי ביותר. רוב סינון הקרינה נעשה ע"י המלנין שלנו, אם ישנו (ככל שהעור כהה יותר יש ממנו יותר).
איך ניתן להגיע אלייך לטיפול פנים?
כל הפרטים בדף שלי. או בגוגל happyקישורעפרה_עדין‏ (21.02.2015 23:24):רעיון לרחצת העור שהוא גם מנקה מאוד, ומצד שני לא מייבש כמו סבון. אחרי הרחצה תרגישו שעורכם עבר הזנה עמוקה מאוד:משמנים את הגוף לפני המקלחת בשמן טבעי (שקדים/ קוקוס/ שמן זית/ שיאה או חמאת הזנה מוכנה מאחד מייצרני קוסמטיקה טבעית).
נכנסים למקלחת ולא משתמשים בסבון כדי להסיר את השומן אלא בעזרת מגבת קטנה (שאח"כ זורקים לכביסה 60 מעלות) משפשפים את העור.
במיוחד באזורים שהרבה שוכחים לנקות, כמו באזור הטבור, אפשר לשפשף קצת יותר כדי להוריד שכבת תאים. זה ירד בקלות רבה.
העור "נולד מחדש" אחרי מקלחת כזו...
מומלץ לפחות פעם בשבוע
קישור*פלוני_אלמונית‏* (06.04.2015 10:08):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:שלום עפרה,
קודם כל שאפו על העמוד המעניין והמועיל.
ברצוני לשאול האם יש פתרון לכהות סביב העיניים לבעלי גוון עור כהה?
קישורטל :) (09.04.2015 10:30):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:היי עפרה, קודם כל רק להגיד לך תודה רבה על הפורום וכד הכבוד !:)
אני בת 23 ואני מעוניינת להכין קרם טבעי לגוף ולאזור הפנים והעיניים.
חשבתי על שימוש בחמאת שיאה כבסיס (יש את של מיכל סבון טבעי שקראתי שהוא 100%טבעי), חמאת קוקוס, ולהוסיף גם שמן שקדים מתוקים לבסיס ומספר סוגי שמנים אתריים.
מה את חושבת ? איזה שמנים אתריים היית ממליצה להוסיף? האם המרכיבים שציינתי כאן מתאימים לשימוש יומי לגוף ולאזור הפנים והעיניים ? באיזה כמויות רצוי לערבב את החומרים ? חשבתי על שימוש בחימום בצורה של באן ארי.
תודה רבה רבה !:)
קישור*פלוני* (09.04.2015 21:04):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:אולי הייתי ממליצה גם על הוספת rose water למתכון?
קישורצוף_בטבע?‏ (09.06.2015 10:14):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:שלום
הגעתי לדף הזה בחיפוש מענה לגבי תאריך תפוגה של צינטרונלה פורטה אבל לא מצאתי היכן זה מופיע בדף, אז אני שואלת:
יש לי שפורפרת של צינטרונלה פורטה של חברת לייף. אני משתמשת בזה נגד עקיצות. אין על זה תאריך תפוגה ויש לי את זה כבר שנתיים [או אולי שלוש...]- חסר סיכוי?
באופן כללי- לאורך כמה זמן זה מחזיק לאחר הפתיחה? האם יש צינטרונלה בצורות אחרות? ועוד- האם זה בריא לתינוקות וילדים?
תודה
קישורונוס_של_הים?‏ (09.06.2015 23:52):
היי עופרה, תודה רבה על כל האינפורמציה החשובה שאת חולקת עם כולן כאן! חשוב ומרתק!!
יש לי שאלה בוערת: מה עושים עם קופרוז?? חיפשתי בהרבה מקומות ולא מצאתי תשובה, אז אני מקווה שאולי מכאן תבוא הישועה..

יש לי עור בהיר ועדין והרבה נימים קטנים שחלקם ממש נראים כנקודות אדומות על הפנים. בעיקר בלחיים, צידי האף והגבות. איך את ממליצה לטפל ואיך למנוע לעתיד? כרגע אני שוטפת פנים ללא סבון ( מאוד משתדלת.. ) ומשתמשת בשמן רוזהיפ. התזונה שלי אורגנית ונקייה. זה לא ממש עוזר ואני די אבודת עצות..
שאלה נוספת, העור שלי נוטה ליובש, ומתקלף באיזור האף כל הזמן. איזה שמן טבעי מתאים לטיפול ביובש אך לא כבד? אני מרגישה שהרוזהיפ לא מספיק לי..
תודה רבה!!!
קישור*פלוני_אלמונית‏* (21.07.2015 15:49):
שלום.אני מחפשת סבון 100טבעי יש מלא שמוכרים באינטרנט אבל לא יודעת מה 100טבעי באמת .מה לגבי המוצרים של מיכל לווין
קישור*פלוני_אלמונית‏* (03.12.2015 11:24):
הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:שלום לעופרה ולכולן.
שנים לא מרחתי כלום - היו לי פיצעי בגרות עד לפני שנה שנתיים וכל הנושא פשוט בילבל אותי. אמא שלי מעולם לא מרחה כלום ועור הפנים שלה לא מקומט במיוחד ביחס גילה, לדעתי אפילו פחות מהממוצע, ויש מחקרים שאומרים שלנזירות יש עור פנים צעיר יותר משאר האוכלוסיה. אבל שבוע שעבר היתי בגרמניה והיה כ"כ קר ויבש שניזכרתי שכבר עברתי את החמישים, והתחלתי לקרא על קרמים והם טענו שאחרי הפסקת המחזור הקולוגן מתחיל להתדלדל.. די מלחיץ... ועכשיו אני קוראת כאן על חומרים אסורים ועוד יותר מסתבכת.. אז מה עושים אחרי הפסקת המחזור?? תודה.
קישורעפרה_עדין‏ (23.12.2015 15:08):
הרבה זמן שלא ביקרתי כאן...מקווה שאתן יודעות שלתשובה מהירה אפשר לפנות גם באופן אישי.יש מחקרים שאומרים שלנזירות יש עור פנים צעיר יותר משאר האוכלוסיה.
עדיין זה לא אומר שהן לא מרחו כלום אם הן נזירות...אולי פחות צרות ודאגות של בעל וילדים, פרנסה בטוחה, לא מעירים אותן לסקס באמצע הלילה happy ובכלל הכל ברגוע ובסדר קבוע זה בטח מועיל לבראיות הגוף והנפש וכמובן לעור הפנים.והם טענו שאחרי הפסקת המחזור הקולוגן מתחיל להתדלדלכן כן...נכון . לכן אנחנו משתדלות למרוח את מה שהעור לא מייצר בעצמו או מייצר פחות. עור יבש או שמיבשים אותו, מזדקן הרבה יותר מהר וזה בדוק.
בקרם טוב, לדעתי, צריכים להימצא אפס חומרים שקשורים לחיי המדף של הקרם וכמה שיותר שמנים וחמאות מזינות.
את זה אפשר למצוא רק בקרמים טבעיים. למי שרוצה אני מעשירה את הקרמים לנשים מעל גיל 40 בחומרים נוספים (מסונתזים) שנמצאים בעור אך יצורם מידלדל.
אבל לא יודעת מה 100טבעי באמת
רק לסמוך על היצרן שלא מבלף...מי שלא מאומן בהרחת ריחות טבעיים יתקשה לזהות שהכניסו שמן אתרי סינתטי ולא אמיתי.
לא מזמן קיבלתי לידי דוגמאות של סבונים מאחת החברות, זרקתי את כולם לפח ושפשפתי את הידיים בסבון (רגיל ) כדי להסיר מעלי את הריח הדוחה.
לא כל אחד יודע להכין סבון מסתבר. אם זה נעים לך לשימוש, מריח טוב, לא מייבש אז תיהני ואם לא- אל תהססי להחזיר או לזרוק לפח.
מה עושים עם קופרוז??
עוד לא מצאתי. אם מישהי גילתה מה- אשמח שתשתף
איך את ממליצה לטפל ואיך למנוע לעתיד?
מה שמעודד קופרוז- מקלחות חמות, סאונה, שתיית אלכוהול ובעצם כל מה שגורם להתחממות מהירה של הפנים.
הכי טוב- שיהיה לך תמיד בקבוק מים בתיק ואם את מרגישה שהפנים מתחממות- צנניי אותן עם מים עוד לפני שאת מרגישה בוערת..
איזה שמן טבעי מתאים לטיפול ביובש אך לא כבד
דברי איתי בפרטי אולי אוכל לעזור
קישורכוכבית (07.01.2016 14:57):
עפרה שלום!איזה עמוד מרתק!! קראתי את כולו (לקח שעות!) תודה על כך שאת חולקת עמנו את היידע הרב שלך!
רציתי לשאול כמה שאלות, מאוד אודה לך על תשובותייך!
אז הקדמה קצרה: אני בת 30, באופן כללי מקפידה על תזונה בריאה, התעמלות וכו'.
עור הפנים שלי מעורב: באזור ה- T יש שחורים עדינים, אבל לא משהו בולט. מדי שבוע אני מנקה אותם. האף בעיקר שומני במשך היום ומדי פעם אני צריכה לנגב אותו. שאר הפנים עם עור רגיל-יבש. באזור עצמות הלחיים צצות מדי פעם מוגלות בד"כ לפני מחזור.
הבנתי מכל מה שקראתי כאן שלא מומלץ לסבן, אלא לשטוף עם מטלית ומים. אז אני הולכת להוריד את הסיבון ומקוה לעמוד בכך.
  1. השאלה היא מה יותר מומלץ לאזור ה- T: לא לסבן בכלל, או לנקות עם שמן צמחי וצמר גפן? (אם כן, על איזה שמן צמחי היית ממליצה לניקוי?)
  2. לאחר ניקוי השחורים מאזור ה- T, עם מה את ממליצה לחטא את המקום? סבון? שמן אתרי?
  3. ראיתי שאת ממליצה בעיקר על מריחת 1-2 טיפות של שמן צמחי עם קצת מים על הפנים. על איזה שמן היית ממליצה לעור מעורב? (שמן ענבים / קלנדולה / שקדים / חוחובה?)
  4. האם כדאי לשלב עם זה חמאת שיאה (לאזורים היותר יבשים), או ששמן מספיק?
  5. האם למרוח את השמן גם על אזור ה- T, או שלא כדאי למרוח שום דבר על אזור ה- T?
  6. ראיתי שהמלצת על שמן תשרית גזר להסרת איפור מהעיניים. האם יש עוד שמן שיכול לעשות את העבודה? (קצת קשה להשיג אותו).
תודה רבה מראש!!
כוכבית happy "טיפול נבון בעור".