מסכות לעור הפנים: שימושן, נחיצותן וכמה מתכונים
1 דקות קריאה

עוד לפני ששימוש במוצרי קוסמטיקה תעשייתיים הפך לנפוץ כל כך, אנשים טבלו, מרחו ומשחו את עורם בחומרים זמינים מסביבתם הטבעית ששמשו אותם בעיקר למאכל כמו שמנים צמחיים (שמן זית, שמן קוקוס, שמן אגוז מלך...), שומן מבעלי חיים (שמן דגים, לנולין מחלב עורם של בע"ח צמריריים, חמאה...) או מיצויים שונים של צמחים בעלי יכולת חיטוי ושיקום (הממליס, קלנדולה, אורגנו, לבנדר, קמומיל, אובלפיחה...).

קרא עוד  
סקירה מדעית שפורסמה השנה מוכיחה שוב שמי שבחרה בקוסמטיקה טבעית, עשתה בחירה נכונה לבריאות עורה
1 דקות קריאה

סקירה מדעית שפרסמו השנה דרמטולוגים ממחלקת דרמטולוגיה, קוסמטולוגיה ואסתטיקה רפואית באוניברסיטה בפולין, בוחנת השפעת רכיבים ביואקטיבים במריחה חיצונית ופנימית (דרך מזון) על בריאות העור. שמחתי לגלות שוב שלא טעיתי בבחירה שעשיתי בתחילת דרכי כקוסמטיקאית - לעבוד עם חומרים טבעיים, עשירים בוויטמינים, מינרלים וחומצות שומן ולהמליץ לכן להקפיד על תזונה עשירה מעל לכל. (בהמשך- תרגמתי לנוחיותכן כמה עיקרי דברים).

קרא עוד  
פרק 2 מתוך הספר "טיפול נבון בעור"
1 דקות קריאה

טיפול נבון בעור. כתבה: עפרה דן צעד אחר צעד: כיצד תבריאו את עורכם ותזכו לשיפור בבריאותכם. ספר הדרכה דיגיטלי לעור בריא וחזק.

קרא עוד  
לחם שקדים דל פחמימה וללא גלוטן
1 דקות קריאה

כשמנסים ליישם תזונה דלת פחמימות כדי להביא לשיפור במצב האקנה (או כדי לרזות), אחד האתגרים הקשים ביותר הוא מציאת תחליף ללחם ודברי מאפה. לחם שקדים הוא תחליף מצויין והמתכון הזה יכול להיות בסיס למאפים אחרים כמו עוגות, וופלים ובתוספת קקאו, קינמון וממתיקים חלופיים.

קרא עוד  
מכשירים/ טיפולים שמחוררים את העור שלנו כמו דרמה רולר-האם הם באמת מועילים? האם יש להם פוטנציאל נזק?
1 דקות קריאה

התבוננו לרגע בתרשים שמתאר את מבנה העור: כמו שאר חלקי גופנו, גם העור בנוי כמלאכת מחשבת מתוחכמת. שכבה על גבי שכבה על שכבה, וכל שכבה בנויה מכמה שכבות בעצמה. כל שכבה עשויה מתאים חיים וביניהם נוזל צמיגי עשיר בשומנים ששומרים על העור מפני איבוד מים (מטריקס- נוזל בין תאי).

קרא עוד