1 דקות קריאה

רבים מאיתנו נאלצים לחבוש מסכת אף שמקטינה הדבקות בנגיף הקורונה covid19  במשך שעות ארוכות. בחודשים האחרונים נתקלתי במקרים רבים של פצעונים באזור הפנים שנמצא מתחת למסכה.

המשוואה שגורמת לתופעה הזו היא: 

חום+ לחות + שומן עורי או שומן ממוצרי טיפוח + זמן = גן עדן לחיידקים

באינטרנט תמצאו עצות שונות והמלצות להשתמש במוצרי טיפוח שונים כמו ניקוי בחומרים שמכילים חומצות ואלכוהול בריכוזים שונים, התזה של אלכוהול על המסכה לפני השימוש ועוד. 

 יש לי כמה עצות נוספות בגישה שונה, במיוחד אם אתם נמנים עם חסידי הקוסמטיקה הטבעית וגישה הטבעית לעור הפנים- לא תרצו להתחיל דווקא עכשיו להשתמש במוצרים חדשים. 

אז אלו העצות שלי:

1. הצטיידו בכמה מסיכות נקיות בכל יום והחליפו את המסכה כל 2-3 שעות. מסכות רב פעמיות מבד: את המסכות המשומשות הכניסו לתוך שקית ניילון סגורה וכשתחזרו לביתכם הכניסו את כולן לקערה עם מים חמים וסבון כביסה או שמפו. כבסו ושטפו היטב משאריות סבון. תלו לייבוש. כיבוס המסיכה יעיל גם נגד ווירוס הקורונה וגם לניקיון המסיכה משאריות שומן וחיידקים. מסיכות חד פעמיות יש לזרוק לאחר השימוש.

2. לפני החלפת מסכה או בסיום השימוש במסכה- שטפו ידיים ופנים בסבון פנים קליל ולא מייבש.

3. אל תתאפרו מתחת למסכה כי  האיפור יגביר את חוסר האוורור של העור. אם אתם חייבים אז איפור מינרלי עדיף כיוון שאינו מכיל שומן.

4. מסיכות עשויות בד כותנה רך או טריקו עדיפות על מסיכות כירוגיות. הן פחות משפשפות את העור ופחות גורמות להזעה. אפשר לקנות מתופרת מקומית שבוודאי תשמח לפרנסה בזמנים אלו או לתפור בעצמכם.


במידה וכבר הופיעו פצעונים או גירוי- מרחו משחת בפנטן פלוס לכמה ימים- גיליתי שהיא עושה נפלאות וניתן לרכוש אותה ללא מרשם בבית מרקחת. בלילה- נוזל חיטוי טבעי לאקנה.

בהדרכה הדיגיטלית "טיפול נבון בעור" תמצאו עוד הרבה הסברים פוקחי עיניים, שיעשו לכם סדר אמיתי בענייני עור, תזונה וקוסמטיקה.

לרכישת ההדרכה הקליקו כאן