1 דקות קריאה


התבוננו לרגע בתרשים שמתאר את מבנה העור: כמו שאר חלקי גופנו, גם העור בנוי כמלאכת מחשבת מתוחכמת. שכבה על גבי שכבה על שכבה, וכל שכבה בנויה מכמה שכבות בעצמה. כל שכבה עשויה מתאים חיים וביניהם נוזל צמיגי עשיר בשומנים ששומרים על העור מפני איבוד מים (מטריקס- נוזל בין תאי). נימי דם מביאים לתאים את כל הנדרש להם. ישנן נקבוביות זיעה ובלוטות חלב, סיבי עצב ושרירים, תאי שומן וסיבי אלסטין וקולגן ואת כל הרקמה היפהפייה וההדורה הזו, נשים ברחבי העולם הולכות לחורר פשוט כך, בעוצמה ובמינון שנראים להן: ברכות? כל שעתיים? פעם ביום? אולי באגרסיביות שתפגע בשכבה האמצעית או אפילו תגיע לשכבה התחתונה? תלוי בעובי העור. מי יודע? מי מגן עליהן מרכישה כל כך הרסנית? אף אחד כמובן. עוד המצאה. אנשים ממציאים כל מיני דברים כל הזמן...חלק מההמצאות מועילות לנו וחלקן הרסניות.
נשאלתי האם זה לא כמו מזותרפיה? מזותרפיה היא אשליה שעלולה לפגוע בעור, והיעילות שלה שולית אם בכלל ולא מוכחת, ולכן לא הכנסתי את הטיפול לקליניקה: הטיפול פוצע את העור, גורם לו לאבד נוזלים, להיות חדיר יותר לחיידקים ובחזרה על הטיפול די סביר שיתפתחו על העור בהמשך חייו כל מיני יבלות קשות, כי זה מה שקורה כשהעור נפצע כל הזמן- הוא צריך להגן על עצמו ומפתח שכבת עור עבה יותר. העור מעט נמתח ומתנפח בימים שלאחר הטיפול, כתוצאה מהפציעה המקומית שנוצרת, ולכן נראה כאילו הוחלקו קמטים: זו אשליה. היתרון במזותרפיה על המכשיר הנ"ל הוא שלפחות לא עושים את זה בכל פעם שמתחשק, אלא רק אצל קוסמטיקאית מוסמכת אחת לכמה זמן: לפחות הנזק חד פעמי ולא מתמשך.

אם כבר עושים טיפול פולשני בעור, אז עדיף טיפול מועיל כמו קילוף עמוק אצל רופא פלסטיקאי. קילוף כזה מגיע לשכבות האמצעיות של העור ובהחלט מועיל לטשטוש קמטים וחטטים. זהו טיפול קשה עם זמן החלמה של חודש בערך ולא מתאים לכל סוג עור. אם אין לכם בעיות בעור- אני מציעה לכם להתרחק מטיפולים אגרסיביים שיכולים לעורר אצלכם בעיות חדשות.


יש לי לקוחה שעברה טיפול מזותרפיה, לא אצלי כמובן, ועורה הפך לרגיש ושורף מאז. היא חזרה אלי לשיקום. על מקרים דומים לשלה קראתי בקבוצות תמיכה לאקנה בפייסבוק. לא מעט נתקלתי בבנות שסיפרו שהיה להן עור מושלם, עד שעברו טיפול יופי במזותרפיה או microneedling ומאז התפרץ אצלן אקנה כרוני. הטיפול האגרסיבי שיבש את האיזון שהיה על עורן. כמו מרבית הצעצועים שנמכרים ברשתות, הם לא נבדקו ולא אושרו על ידי שום גוף מוסמך: הם פשוט הומצאו על ידי אדם פרטי אי שם, לא נבדקו ולא נמצאו כמחליקי קמטים. הם זוכים לפרסום על ידי שיווק אינטנסיבי על ידי וולוגרים ומשפיענים שונים ברשתות החברתיות שממליצים "מכל ליבם" על מוצרים שונים לאחר שתוגמלו על כך. אל תהפכו את העור שלכם לאתר ניסויים- הוא זוכר הכל!